Promjene i inovacije u poslovanju često se doživljavaju kao nepotrebno kompliciranje i zbog tog stava ne iznenađuju otpori prema njihovoj implementaciji.
Budimo realni, rijetki su oni koji vole promjene i žude za njima. Možda ih neki od nas lakše prihvaćaju, ali većina voli ostati u svojim utvrđenim sistemima koji barem donekle funkcioniraju. No navedeno je stajalište prema inovacijama hitno potrebno mijenjati jer od svih stvari na tom svijetu, samo stalna mijena jest. Promjene su neizbježne, a zdrav odnos prema njima i proaktivno uvođenje inovacija u poslovanje jedna je od stavki koja vas može izdvojiti od konkurencije i privući zadovoljne goste. Ako još niste uvjereni u to, nastavite čitati i pronađite novu ljubav prema inovacijama koje stignete implementirati u poslovne procese već ove sezone.

Jeste li čuli za poznatu izreku If it ain't broken, don't fix it ili u prijevodu Ako nije slomljeno, ne popravljaj? Ona se možda može odlično primijeniti na kućanske aparate, ali u poslovanju slušanje uvjerenja nastalih iz takvog mentalnog sklopa donosi itekako neželjene posljedice. Nažalost, u hrvatskom poduzetništvu još uvijek postoji velik broj kompanija koje smatraju da je bolje ostaviti na miru procese i načine na koji se obavljaju operativni poslovni jer su pokušaji poboljšanja suviše riskantni.
Za njih, ali i za poduzetništvo općenito, odlične su vijesti da je u zadnjih nekoliko desetljeća napredak tehnologije toliko ubrzan da većina tvrtki MORA prihvatiti inovacije kako bi uopće opstale na tržištu. One koje to odbijaju napraviti, jednostavno s vremenom izgube relevantnost i propadaju, ne uspijevajući starim načinima privući nove klijente.
Inovativne tvrtke razvijaju način poslovanja zbog kojeg su uvijek spremne za budućnost i nove promjene, a nagrađene su prikupljanjem najboljih talenata s tržišta rada te brojnim narudžbama od klijenata.

Poslovne inovacije su aktivnosti kojima kompanije implementiraju u svoje poslovanje novu ili poboljšanu ideju, proces, uslugu, proizvod, tehnologiju, proizvodni proces, marketinšku strategiju i sl. koje onda donose unapređenje poslovanja i povećanje prihoda.
Proaktivno uvođenje promjena i poboljšanja u poslovne procese i operativne poslove u kompaniji važno je zato što:
No budite oprezni jer inovacije samo inovacija radi mogu biti u jednakoj mjeri štetne za poslovanje kao i stajanje na mjestu. Svaka tvrtka ima svoje jedinstvene poslovne potrebe, ovisno o industriji u kojoj posluje i ciljevima koje želi postići, zato je važno detaljno proučiti vlastito poslovanje i na osnovu njega implementirati one inovacije koje će najviše pomoći njegovom rastu.

Promjene se u poslovanje mogu uvesti na mnoga područja, a neka od najčešćih su:

Ako još uvijek niste sigurni odakle krenuti s inovacijama, predlažemo sljedeće savjete Richarda Bransona, britanskog poslovnjaka i milijardera:
Da zaključimo, inovacije su prijatelj vašeg čarter poslovanja, a ne nešto čega se trebate bojati. Promjene su neizbježne u svakom aspektu života, a pažljivo promišljene i unaprijed isplanirane prilagodbe poslovanja mogu čarter kompanijama uštedjeti mnogo stresa i sredstava u budućnosti.
Ne bojte se preispitati svoj način poslovanja te pronaći područja u kojima ima prostora za napredak - takvo proaktivno razmišljanje i hrabrost za isprobavanje novih puteva upravo je ono što će u vašu tvrtku privući kako kvalitetne zaposlenike, tako i poželjne klijente.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Mnoge male čarter tvrtke krenu s nekoliko brodova i puno volje, ali bez jasnog plana što dalje. Neki se oslanjaju samo na agencije, drugi kopiraju što rade veći. I onda sve postane isto. Želite biti drugačiji? Želite raditi pametnije? Razumjeti kome se zapravo obraćate? Onda je ovaj tekst za vas.
Marijan Dželalija iz GrECo Marine Insurancea, godinama radi s čarter tvrtkama i jako dobro poznaje svakodnevne izazove s kojima se nautička industrija susreće. U razgovoru s čarter.hr podijelio je svoje iskustvo, način na koji gleda na osiguranje u nautici i kako gleda na izazove s kojima se čarter tvrtke susreću kada krene sezona.
Dok se bliži kraj godine, opet se vraćamo istom pitanju: na čemu zapravo stojimo? Neke brojke nas zateknu, druge su već dio standardnog repertoara, ali sve zajedno otkrivaju kamo ide naša mala ekonomija. Ivica Žuro nam u svom novom članku donosi podsjetnik na ono što izbjegavamo priznati, ali će mnogima zvučati poznato.
Fleksibilnost u poslovanju nije samo ideja, nego stvarna razlika između naporne i uspješne sezone. U čarter industriji, ona određuje koliko brzo reagirate, kako tim surađuje i kakav dojam ostavljate gostima. Ako želite stabilnije poslovanje i manje kaosa u sezoni, fleksibilnost postaje jedna od vaših najjačih vrijednosti. Želite saznati kako je razviti i pretvoriti u prednost?