Sajam vam nije kriv što niste prodali ništa - strategija jest


U novoj kolumni Selme Ćubara pročitajte zašto su B2B sajmovi poput CCE-a i ICE-a i dalje ključni za rast čarter tvrtki, ali samo ako ih koristite kao dio šire marketinške i prodajne strategije. Bez pripreme, ciljeva, CRM-a i digitalne podrške, sajam vam neće donijeti rezultate, nego samo trošak. Kroz konkretne primjere i industrijske uvide, saznajte kako povezati offline i online aktivnosti za stvarni učinak i zašto je vrijeme da čarter industrija konačno prestane čekati nekog drugog da se promijeni prvi.

Biograd Boat Show počinje sutra, a u njegovom srcu, CCE (Croatia Charter Expo), mjesto gdje se agenti i čarter tvrtke hvataju u poslovni ples. 
Ako ste već naumili reći “ma sajmovi više nemaju smisla u doba digitalnog marketinga”, slobodno preskočite ovaj tekst. Ili možda bolje - ostanite! Nastavite čitati, možda je vrijeme za mali reality check.

Danas svi pričaju o AI-u, CRM-ovima i inbound marketingu, mnoge čarter tvrtke još uvijek vode svoje leadove u Outlooku ili samo kao opcije u nekom od booking sustava. Opcionalno postoji neka excel tablica s tri kartice: Ime i prezime, telefon i napomena: “možda za iduću sezonu”. 

Da se razumijemo, nema ništa loše u jednostavnosti, ali ima u zastarjelosti.
Pa kako onda B2B sajam može biti marketinški alat? I kako to nije zastarjelo? Jednostavno, ako sajam koristite kao dio strategije, a ne kao izlet za članove tima, onda itekako ima koristi.

Sajam nije trošak. Sajam je sadržaj. Sajam je ‘lead’. Sajam je odnos.
Sajmovi su, i dalje, najbrži način da izgradite povjerenje u B2B svijetu. Nema tog Zoom-a koji može zamijeniti 15 minuta osobnog razgovora s nekim s kim potencijalno ulazite u višesezonski poslovni odnos.
Ali evo gdje mnogi griješe:

  • Dođu bez jasne strategije.
  • Nisu pripremili nijedan sastanak prije dolaska.
  • Nisu pripremili pitch. Nisu digitalno opremljeni. Nemaju ni QR kod na vizitki.
  • I najgore, vrate se kući bez follow-upa, jer "nemaju kad".

Ako to radite bacate novac, ali i svoje i tuđe vrijeme.

Biograd i CCE: Domaći teren, ali ozbiljna igra

CCE je jedan od rijetkih B2B evenata u regiji gdje možete na jednom mjestu pričati s agentima iz cijele Europe, ali i s lokalnim igračima koji vam možda postanu partneri za iduću sezonu. Kome god prodajete ovo je sajam gdje se kroje odluke, ne samo razgledavaju brodice.

Ako vas nema na radaru tamo teško ćete se kasnije "ugurati" u ozbiljnije razgovore. Ali opet, prisutnost nije dovoljna. Vidljivost je ključ.
I tu ulazi digitalni marketing u igru.

ICE Amsterdam: Mjesto gdje ne idete da biste se pokazali nego da vas se zapamti

Za tri tjedna, od 12. do 14.11.25., kreće ICE - International Charter Expo u Amsterdamu. Tamo već nema vremena za gubljenje. Ljudi dolaze spremni na sastanke, s tablicama, brojevima i ciljevima.

Ako želite ući u ozbiljne tokove agencijskog prometa, ako želite razviti internacionalnu mrežu, ICE nije “možda idemo”, nego “obavezno smo tamo”.
Ali opet, što vrijedi imati 15 sastanaka ako:

  • nemate CRM koji će ih sve povezati,
  • nemate sistem koji će ih "nahraniti" newsletterima, remarketingom, automatizacijama?

Znate što ste onda? Samo još jedan “nice to meet you” u inboxu nekog agenta koji vas se neće sjetiti kad zatvori laptop.

 

Digitalni marketing je tu da vam poveže točkice - prije, tijekom i nakon sajma

Prečesto čujem:

  • “Nama to ne treba, mi radimo preko preporuka.”
  • “Mi svi imamo istu ponudu i nas agenti već jako dobro znaju.”
  • “Ne želimo mi to ‘AI i automatizaciju’, kod nas sve ide osobno.”

Zvuči poznato?
To je mindset koji ne stvara brend. Ne gradi lojalnost. I ne preživljava promjene tržišta.
Digitalni marketing nije samo oglašavanje. On je način kako:

  • zakazujete sastanke unaprijed s pravim ljudima
  • šaljete personalizirane poruke nakon sajma
  • stvarate sadržaj koji vas pozicionira kao autoritet
  • hranite leadove sve dok ne postanu klijenti
  • pratite ROI sajma, jer bez mjerenja, sve je samo dojam

I da, AI može pisati follow-up mailove, raditi analize s vaših CRM podataka, pa čak i generirati prediktivne modele za charter pricing. Ali to je već napredna razina. Ako niste u osnovi digitalizirani, ne brinite o AI-u još. Krenite s bazom.

Ako radite isto, dobit ćete isto, a tržište neće čekati

U čarter industriji navikli smo planirati sezonu prema kalendaru, a marketing prema dojmu.
Ali više ne pričamo o "lijepom brodu i dobroj cijeni", pričamo o iskustvu, pouzdanosti i efikasnosti.

I baš zato sajmovi imaju smisla, ako ih koristimo kao platformu za strateški zaokret, a ne samo za skupljanje vizitki.

Zato vas neću pitati “imate li vremena za digitalni marketing?” Nego:
Imate li vremena čekati još jednu sezonu da se netko drugi promijeni prvi?
Evo konkretno, ako želite nešto drugačije:

  • Napravite analizu svojih leadova - tko su, odakle dolaze, gdje ih gubite?
  • Pregledajte prošle sajmove - jeste li išta novo dogovorili ili ste samo "odradili"?
  • Povežite se s timom koji zna tehnologiju - ali i kako izgleda stvarna čarter sezona, s agentima, flotama i last minute panikom.

Jer promjena ne dolazi s kalendarskim početkom sezone.
Dolazi kad odlučite raditi drugačije i bolje.
I da, možemo se vidjeti u Biogradu ili Amsterdamu.

Ali prava suradnja počinje kad odlučite da ne želite još jednu “standardnu sezonu”.
Ako se u nečemu ovdje prepoznajete, možda je vrijeme da se sretnemo uživo i krenemo graditi nešto pametnije za iduću sezonu.
Dogovorite sastanak ili nam se javite direktno.

 

  • Podijeli:

Selma Ćubara

Selma Ćubara

Selma Ćubara je specijalistica za digitalne komunikacije s 20 godina iskustva u nautičkom turizmu, posebno u yacht charter industriji. Njezino pisanje spaja praktično znanje, strast prema digitalnim komunikacijama i razumijevanje potreba današnjih gostiju i čarter tvrtki. Kroz jasne savjete, sadržajne tekstove i konkretne digitalne strategije pomaže čarter tvrtkama da se bolje pozicioniraju online i privuku kvalitetne goste. Na čarter.hr donosi provjerene informacije, iskustvo iz prakse i autentičan pogled iznutra.

https://www.linkedin.com/in/selmacubara/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Ne trgnemo li se već u 2026. i ne potičemo poduzetništvo - slijedi daljnja depopulacija
Ne trgnemo li se već u 2026. i ne potičemo poduzetništvo - slijedi daljnja depopulacija

Dok se bliži kraj godine, opet se vraćamo istom pitanju: na čemu zapravo stojimo? Neke brojke nas zateknu, druge su već dio standardnog repertoara, ali sve zajedno otkrivaju kamo ide naša mala ekonomija. Ivica Žuro nam u svom novom članku donosi podsjetnik na ono što izbjegavamo priznati, ali će mnogima zvučati poznato.

Fleksibilnost - ključ uspjeha u poslovanju
Fleksibilnost - ključ uspjeha u poslovanju

Fleksibilnost u poslovanju nije samo ideja, nego stvarna razlika između naporne i uspješne sezone. U čarter industriji, ona određuje koliko brzo reagirate, kako tim surađuje i kakav dojam ostavljate gostima. Ako želite stabilnije poslovanje i manje kaosa u sezoni, fleksibilnost postaje jedna od vaših najjačih vrijednosti. Želite saznati kako je razviti i pretvoriti u prednost?

METSTRADE 2025 - Hrvatska nautika vidljivo prisutna na najvećem svjetskom sajmu
METSTRADE 2025 - Hrvatska nautika vidljivo prisutna na najvećem svjetskom sajmu

Što imaju zajedničko hrvatski dizajneri interijera jahti, proizvođači električnih sustava i obiteljske firme s dugom tradicijom? Svi su ove godine nastupili na najvećem svjetskom sajmu nautičke opreme - METSTRADE. Brojke, dojmovi i nagrade koje donose kući govore jedno: hrvatska nautička industrija itekako ima što reći svijetu.

Lideri, jedina stvarna transformacija koju vaša tvrtka zaista treba je vaš osobni razvoj
Lideri, jedina stvarna transformacija koju vaša tvrtka zaista treba je vaš osobni razvoj

Novi članak Andreje Fazlić za čarter.hr donosi iskren pogled na najvažniju, a često zanemarenu dimenziju digitalne transformacije - čovjeka. Andreja nas podsjeća kako bez osobne promjene lidera, nijedna strategija ne može dugoročno uspjeti. Ako ozbiljno mislite rasti u 2026., ovo je tekst koji trebate pročitati.