Newsletter - primjer za čarter industriju (što funkcionira, a što ne)


Newsletter je jedan od najzanemarenijih alata u čarter industriji. I baš zato krije ogroman potencijal. Većina tvrtki ima kontakte svojih gostiju i partnera, ali rijetki ih koriste strateški i dugoročno. Saznajte što newsletter može značiti za čartere, koje su greške najčešće i kako izgleda newsletter koji se pretvara u buking.

Ako postoji jedan marketinški kanal koji čarter industrija redovito zanemaruje, to je newsletter
Mnogi čarteri imaju popise kontakata svojih gostiju, ali rijetki ih koriste redovito, dugoročno ili uopće.  

Saznajte što funkcionira, a što ne kada se radi o newsletteru, uz primjere iz prakse i savjete koji mogu pomoći izvući više iz ovog kanala.

 

Što je dobar newsletter u čarter industriji?

Sada kada ste naučili kako koristiti newsletter (kako vas gosti ne bi zaboravili) i vidjeli kako kvalitetna poruka može “običnog” gosta pretvoriti u lojalnog - razjasnimo što čini newsletter stvarno dobrim. 

Dobar newsletter ne mora biti dugačak, ali mora imati cilj i svrhu. Ako se šalje samo kako bi se nešto poslalo, bez jasnog cilja ili korisnih informacija za primatelja, rezultat će biti niska stopa otvaranja i još niži broj klikova. U čarter industriji, newsletter je koristan kada:

  • najavljuje važne datume poput popusta, early-bookinga, sajmova ili novih brodova
  • sadrži relevantne informacije za vaše partnere (npr. uvjeti suradnje, dostupnost, nove baze)
  • informira agente i posrednike o pogodnostima za njihove klijente
  • podsjeća vlasnike brodova na redovne servise, popravke i sl. 

Koliko često slati newsletter? Rjeđe, ali pametnije. 

Nije potrebno slati newsletter svako malo. Za većinu čarter tvrtki, dovoljno je 1 do 2 puta mjesečno, a po potrebi i češće. 

Newsletter se ne šalje “jedan za sve”. Ono što je važno je da svaka poruka ima jasno definiranu publiku i sadržaj:

  • Newsletter s temom "Što je dostupno last-minute" možete slati svaki ponedjeljak u srpnju i kolovozu. 
  • Tijekom zime (da, i tada trebate slati newslettere), sadržaj i primatelji moraju biti jasno razdvojeni prema temama. 
  • Agentima i posrednicima možete slati rezime sezone, najave sajmova i informacije o planiranim flotama ili uvjetima za sljedeću sezonu. 
  • Vlasnicima brodova korisni su podsjetnici o rokovima za zimski servis, mogućnostima nadogradnje opreme ili promotivnim ponudama za dugoročnu suradnju. 
  • Tvrtkama koje surađuju s čarterima u pripremi brodova za sezonu (marina, dobavljači, servisi i tehničari) šalju se newsletteri s praktičnim informacijama o dogovorima, rokovima, raspoloživosti baze ili nadolazećim terminima, edukacijama ili promjenama u organizaciji baze. 

Primjeri tema koje stvarno funkcioniraju

Kada govorimo o newsletterima koji zaista rade svoj posao (ljudi ih otvaraju, klikaju na njih, bukiraju, odgovaraju, čitaju vaše tekstove itd) oslonite se na iskustvo, što bi vi htjeli čitati da ste gost/agent/vlasnik/suradnik?
Naše iskustvo pokazuje kako veliku ulogu ima sam naslov newslettera
Dobro formuliran naslov često određuje hoće li primatelj uopće otvoriti poruku. 

U čarter industriji, osobito u B2B komunikaciji, publika nema vremena za prazne priče. Zato su najbolji naslovi koji jasno govore što se dalje u tekstu može očekivati.

Isprobani naslovi koji redovito postižu iznadprosječan broj otvaranja uključuju, primjerice:

  • Top 5 katamarana dostupnih za kolovoz
  • Brži booking bez nepotrebnih mailova
  • Počinje Biograd Boat Show: evo gdje nas možete pronaći
  • 3 razloga zašto vlasnici brodova vole raditi s nama

Zajedničko ovim naslovima je to što su konkretni, govore o nečemu aktualnom i obraćaju se jasno definiranoj publici. 

Naslov "Top 5 katamarana" odmah govori što će korisnik vidjeti ako klikne. 
Brži booking cilja točno one kojima je poruka namijenjena, i rješava im konkretan problem.

Odlično prolaze i naslovi koji imaju vremensko ograničenje jer stvaraju osjećaj hitnosti. Takvi naslovi pozivaju na brzu reakciju i jasno daju do znanja da se nešto može izgubiti ako se ne reagira na vrijeme, kao npr.:

  • Samo ovaj tjedan… 
  • Popust za partnere…
  • Besplatan raniji check-in…

Naslovi poput "Novosti iz baze" ili "Newsletter za srpanj" djeluju generički i neće potaknuti nikoga na otvaranje. 
Ne nude ništa konkretno, ne komuniciraju nikakvu vrijednost i ostavljaju dojam kao da su poslani tek reda radi. Takav newsletter nitko neće otvoriti ili će ga otvoriti samo kako bi otkazao subscription.

Dobar naslov newslettera ne treba biti ni senzacionalan ni prepametan, ali mora odmah dati do znanja zašto bi ga netko trebao otvoriti.

Greške koje se često ponavljaju

Newsletter nije “samo” email. Ako ga dobro postavite i redovito šaljete, imate uhodan alat kojim ćete steći povjerenje svojih potencijalnih gostiju ali i partnera.

Ipak, ljudi rade greške, evo koje: 

1. Previše informacija u jednom newsletteru

Pogreška: newsletter izgleda kao katalog, pun podataka, fotografija i linkova.
Rješenje: fokusirajte se na jednu glavnu temu i maksimalno dvije sporedne. Ako imate više sadržaja, radije ga rasporedite kroz nekoliko newslettera. 
Primjer: jedan newsletter posvetite „Top 5 katamarana za kolovoz“, a drugi „Posebni uvjeti za rani booking“.

2. Nema jasnog poziva na akciju

Pogreška: tekst je napisan, ali nigdje ne piše što čitatelj treba učiniti.
Rješenje: svaki newsletter mora imati vidljiv i jasan CTA (call-to-action). Bez poziva na akciju newsletter je samo običan email, a to nije dovoljno.
Primjer: stavite CTA gumb „Rezerviraj sada“, „Preuzmi cjenik“, „Dogovori sastanak na sajmu“. 

3. Kopiranje web stranice u newsletter

Pogreška: prenesete cijele odlomke i slike sa stranice pa newsletter izgleda kao duplikat weba.
Rješenje: newsletter neka bude filter, a ne kopija. On treba zainteresirati i uputiti čitatelja dalje na web za dodatne detalje. 
Primjer: kratki uvod „3 katamarana slobodna u rujnu“, fotografija jednog broda i gumb „Pogledaj sve dostupne“. Link vodi na stranicu s potpunom ponudom (ne svih raspoloživih plovila, nego samo i isključivo slobodnih katamarana).

4. Zanemarivanje mobilnih korisnika

Pogreška: newsletter je optimiziran samo za desktop prikaz.
Rješenje: testirajte svaki newsletter na mobitelu prije slanja. Većina otvaranja mailova/newslettera dolazi s mobilnih uređaja, a ovaj podatak ne smijete ignorirati.
Primjer: koristite jednostavne blokove, dovoljno veliki font i CTA gumbe koje je lako kliknuti prstom. 

5. Isti sadržaj za sve primatelje

Pogreška: agenti, vlasnici i servisi dobivaju identičan newsletter.
Rješenje: napravite segmentaciju baze. Jedan newsletter = jedna ciljna skupina.
Primjer: agentima šaljite vijesti o dostupnosti i uvjetima, vlasnicima podsjetnike za servise i izvještaje o sezoni, partnerima iz marine dogovore o terminima i rasporedima.

6. Pretjerano korištenje stock fotografija

Pogreška: koristite generičke fotografije koje nemaju veze s vašim brodovima ni ekipom.
Rješenje: koristite autentične fotografije vlastite flote, posade, baze. To stvara povjerenje i dojam profesionalnosti. 
Primjer: stock fotografije možete koristiti, ali nikad kao glavne slike. Možete ih koristiti kao nadopunu i u sličnom stilu kao vaše fotografije.

7. Slanje u krivo vrijeme

Pogreška: newsletter stiže u petak navečer ili nedjeljom kad ga nitko ne otvara.
Rješenje: testirajte vrijeme slanja i pratite statistiku. 
Primjer: za čarter B2B najbolje prolaze jutarnji sati tijekom radnog tjedna, dok su za B2C publiku učinkoviti popodne ili rano navečer.

 

Kako izgleda newsletter koji radi svoj posao?

Uspješni newsletteri imaju:

  • jasan predmet (subject line) koji pobuđuje znatiželju ili obećava vrijednost
  • kratak uvod koji vodi do glavne poruke
  • vizualni fokus na 1 do 2 slike koje čitatelju pomažu razumjeti ponudu bez skrolanja
  • CTA (poziv na akciju) u obliku gumba ili jasno istaknute poveznice
  • mobilnu prilagodbu – čitanje s mobitela čini 60% otvaranja u čarter industriji

Primjer strukture: 
Predmet: "Zadnje minute za kolovoz - 3 katamarana još slobodna!" 
Uvod: "Ako imate gosta koji traži last-minute luksuz, imamo što ponuditi." 
Vizual: Slika katamarana s osnovnim podacima 
Gumb: "Pogledaj detalje i pošalji upit"
Dodatno: ako imate više podataka o primateljima, moguće je ubaciti preporuke ovisno o lokaciji, tipu broda ili navikama iz prethodnih rezervacija.

Personalizacija nije samo ime u subjectu

Newsletter koji "zna" tko ga prima ima puno veću šansu za uspjeh tj. otvaranje i klik. To ne znači samo umetanje imena u predmet. 

Ako je primatelj agent koji prodaje luksuzne brodove, treba dobiti informacije relevantne za taj profil. Ako je vlasnik broda, zanima ga druga vrsta informacija. 

Segmentacija liste je bitna. Newsletteri se najčešće segmentiraju prema tipu suradnje, npr. agenti, vlasnici brodova, servisi i tvrtke povezane s nautikom…

Napredna segmentacija uključuje i ponašanje: tko otvara, tko klika, tko odgovara. Prema tim podacima mogu se slati automatizirani popratni mailovi.

 

Pratiti, mjeriti i poboljšavati

Bez analitike, nema ni smisla slati newsletter. Treba pratiti:

  • postotak otvaranja (open rate)
  • klikove na poveznice (CTR)
  • broj odgovora ili upita

Ako se vidi da newsletter s najavom sajma ima 40% otvaranja, a onaj o "novostima iz baze" samo 12%, jasno je što korisnici smatraju zanimljivim. 

Testiranje naslova, vremena slanja i dužine sadržaja može dramatično poboljšati rezultate.
Savjet: ne testirajte više od jedne stvari odjednom. U suprotnom nećete znati što je uzrok promjene.

Newsletter ima smisla, samo ako ima svrhu

Newsletter nije sam sebi svrha
Mora donositi vrijednost primatelju i imati jasno definiran cilj za pošiljatelja. 

Kada se koristi pametno, može ubrzati prodajni proces, ojačati odnose s agentima, potaknuti vlasnike na obnovu suradnje i istaknuti čarter tvrtku kao pouzdanog partnera.

Ako newsletter ne radi dobro, to nije zato što ovaj kanal ne vrijedi, nego zato što nije korišten kako treba
Dobar primjer može biti razlika između newslettera koji gostu šalje popis brodova bez konteksta i onog koji mu nudi 3 broda koji odgovaraju njegovim potrebama.

Newsletterom dobivate i povjerenje. A povjerenje se ne gradi masovnim slanjem svima istog teksta, već pametnom porukom, poslanom u pravo vrijeme.

 

Platforma čarter.hr redovito radi na edukaciji i podršci čarter tvrtkama u svim fazama digitalnog marketinga, uključujući savjete za newsletter strategiju. 

Ako niste sigurni odakle krenuti ili želite poboljšati svoje postojeće newslettere, možemo vam pomoći. 
Javite nam se kako bismo zajedno oblikovali poruke koje će vaši partneri, agenti i gosti zaista htjeti otvoriti.

A ako želite vidjeti kako izgleda newsletter koji čarteri zaista otvaraju, a pritom saznati korisne novosti iz industrije, prijavite se i na naš redoviti newsletter.

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Panel “Sigurnost, edukacija i održivost kao putokaz” - presudna pitanja za budućnost Jadrana
Panel “Sigurnost, edukacija i održivost kao putokaz” - presudna pitanja za budućnost Jadrana

Ako ste skiper, dio posade, vlasnik čarter tvrtke ili jednostavno netko kome je stalo do budućnosti Jadrana, zabilježite datum 22. listopada. Očekuje vas prilika iz prve ruke čuti što stručnjaci iz nautike planiraju za sigurniju i održiviju plovidbu.

Biograd Boat Show 2025 - plovila, trendovi i poslovne prilike na jednom mjestu
Biograd Boat Show 2025 - plovila, trendovi i poslovne prilike na jednom mjestu

Od 22. do 26. listopada 2025. u Biogradu na Moru, u Marini Kornati, održat će se 27. izdanje Biograd Boat Showa. Radi se o najvećem nautičkom sajmu u Hrvatskoj i središnjem sajmu ovakve vrste u Srednjoj i Istočnoj Europi. Ove godine sajam donosi još jedno rekordno izdanje, s desecima tisuća posjetitelja i stotinama izlagača, potvrđujući status Biograda kao europske nautičke prijestolnice.

Digitalizacija, ljudi i kvaliteta: glavne lekcije s treće Čarter Ćakule
Digitalizacija, ljudi i kvaliteta: glavne lekcije s treće Čarter Ćakule

Na trećoj Čarter ćakuli raspravljalo se o izazovima, ali i rješenjima za uspješniju budućnost čater industrije. Panelisti su naglasili važnost ljudi i timske organizacije, digitalnih alata i drugačijeg pristupa tržištu. Zaključak je jasan - značajna promjena je nužna već od iduće sezone.

Radnik tek malo zadovoljan, a tvrtka više u minusu - hrvatski paradoks minimalca
Radnik tek malo zadovoljan, a tvrtka više u minusu - hrvatski paradoks minimalca

Rast minimalne plaće u Hrvatskoj postao je vruća tema. Jedni ga vide kao zaštitu radnika, drugi kao uteg koji potapa konkurentnost tvrtki. U svom novom članku Ivica Žuro secira državne intervencije, uspoređuje hrvatski model s europskim i otvara pitanje - kamo nas vodi ova politika?