5 savjeta za čarter poslovanje u skladu s prirodom


Budimo iskreni, većina današnjih industrija ostavlja značajan trag na planetu, i to ne naročito pozitivan. Čarter industrija pri tome nije ništa drugačija od ostalih i rijetko se povezuje s prijateljskim odnosom prema okolišu.

To je u neku ruku poprilično zabrinjavajuće jer su upravo nedirnuta priroda i kristalno čisto more jezgra onoga što privlači turiste na našu obalu te posljedično omogućuje cvjetanje nautičkog turizma u Hrvatskoj. Na sreću, u posljednjih nekoliko godina češće se javno progovara o tome pa sve više čarter tvrtki preuzima odgovornost za svoje poslovanje te pronalaze nove i kreativne načine kako ga učiniti ekoodrživim.

Želite li biti jedna od savjesnih čarter tvrtki koje pružaju svojim gostima priliku da posjete neke od najljepših nedirnutih prirodnih lokacija na svijetu, a da pri tome očuvaju takvu prirodu za neke buduće generacije, nastavite čitati ovaj članak u kojem ćemo vam korisnim savjetima pomoći da lagano prilagodite svoje poslovanje potrebama okoliša u kojem živite i poslujete. Za to nisu potrebni drastični koraci te iscrpljujuće promjene već su dovoljne male konkretne prilagodbe u načinu na koji svakodnevno funkcionirate kao tvrtka za najam plovila, a čijom se akumulacijom postižu dugoročni ciljevi ekoodrživog čarter poslovanja.

1. Minimalizirajte upotrebu motora na plovilu

Jedrenje Hrvatska Ekologija Ušteda Vjetar Energija

Bez obzira na vrstu plovila koja je iznajmljena, ako ima mogućnost putovanja širenjem jedara, neka to uvijek bude prvi izbor umjesto upotrebe motora. Informirajte svoje skipere ili goste koji će ploviti sami o benefitima razvijanja jedara u svakoj situaciji gdje vremenski uvjeti to dopuštaju. Sigurni smo da će na kraju i sami više uživati u tihom klizanju plovila po vodi nošeni snagom prirodne sile vjetra.

2. Odgovorno se riješite otpada

Ljudi iza sebe ostavljaju popriličnu količinu otpada i ostataka koje je potrebno adekvatno i riješiti, a odgovorno uklanjanje otpada sa broda smatra se dobrom praksom. Informirajte svoje goste na vrijeme da svoje posuđe uvijek mogu ispirati morskom vodom kako bi se riješili neugodnih mirisa, a otpatke komprimirati kako bi zauzimali što manje mjesta. Također im se preporuča odvajati otpad za reciklažu, jer je to jedan od načina na koji mogu ploviti u skladu s prirodom. Uputite goste da kada god je to moguće odlože svoj otpad u marinama, na predviđena mjesta za odlaganje.

3. Prakticirajte oprezno sidrenje

Oprezno Sidrenje Plutače

Sidrenje je neodvojiv dio plovidbe - bilo da se koristi za zaustavljanje ili zaštitu od olujnog vremena. Nažalost, neoprezno korištenje sidra može značajno oštetiti morsko dno i ugroziti opstanak različitih vrsta morskih životinja, bilja i ostalih organizama. Kako bi se to izbjeglo, najbolje bi bilo koristiti kugle za privez, a u slučajevima kada to nije moguće, preporučljivo je usidriti se u dovoljno dubokoj vodi kako bi se izbjeglo prizemljenje plovila promjenom plime. Osim toga, dobro je rješenje usidriti se u blatu ili pijesku, izbjegavajući osjetljive ekosustave. Također se preporučuje povremeno provjeravanje je li sidro čvrsto, odnosno struže li po morskom dnu.

U situacijama kad je plovilo usidreno u marini, pripazite da između njega i sljedećeg plovila ostane barem 40 – 60 cm praznog prostora kako bi sunčeve zrake mogle doprijeti dublje u vodu. To omogućava neometani proces fotosinteze koji osigurava samopročišćavanje mora.

4. Pripazite čime čistite plovila

Potrudite se maksimalno izbjegavati proizvode za čišćenje pune štetnih kemikalija i toksina koji onda posljedično zagađuju vodene tokove ako se koriste za čišćenje plovila. Na taj se način uništava biološka raznolikost i čistoća mora što utječe na cjelokupno zdravlje svih bića koja žive u blizini, uključujući i ljude. Najbolji je izbor za savršeno očišćena plovila bez štetnih posljedica na okoliš korištenje morske vode i ekoloških biorazgradivih deterdženata pažljivo kreiranih i testiranih baš za tu namjenu. Usput, održavajte palubu čistom od otpada tijekom plovidbe jer on vrlo lako završi u moru.

5. Informirajte goste kako ploviti zeleno

Iako se svjesnost o potrebi zaštite okoliša u kojem provodimo vrijeme sve više širi među ljudskom populacijom, gosti su ipak često skloni zanemariti pravila ekoodrživog načina života dok su na odmoru, čak ako ga inače prakticiraju u svakodnevici. Zbog toga iskoristite priliku da ih podsjetite i informirate o poželjnijim načinima ponašanja dok iznajmljuju vaše plovilo te im olakšajte donošenje boljih odluka kad god je to moguće. Na primjer, možete:

  • Uputiti goste da kupuju lokalno. U dogovoru s lokalnim trgovcima pripremite im letke i informacije gdje mogu pronaći kvalitetno i lokalno uzgojeno voće, povrće, meso i morske plodove. Možda im možete srediti i neki popust da budu motiviraniji kupovati domaće proizvode? Dodatan trik – pripremite na plovilu platnene vrećice koje se mogu koristiti više puta kako biste im pomogli smanjiti potrošnju plastičnih vrećica.
  • Pripremiti kante za recikliranje i razdvajanje otpada na plovilu. Stvorite unaprijed uvjete za lako recikliranje otpada pripremajući gostima prostor za to uz upute kako ga koristiti. Usmjerite ih i na korištenje marina koje nude postrojenja za reciklažu kad god je to moguće.

Zelena Plovidba Recikliranje Otpad

  • Podsjetiti ih na njihovu odgovornost za smeće. Na suptilan način podsjetite goste da je za okoliš najpoželjnije da ponesu sa sobom samo fotografije, a ostave otiske nogu. Bacanje smeća preko ograde broda ili bilo gdje na obali potpuno je neprihvatljivo, dok bi bilo poželjno da gosti ili posada pokupe velike komade plastike koje ugledaju u moru na svom putu i ostave ih na mjestima određenima za to na kopnu.
  • Omogućiti im kuhinjski pribor. Pripremite gostima na plovilu kuhinjski pribor i proizvode od kartona i papira koji se mogu lakše reciklirati i kompostirati, ili još bolje kvalitetnu kuhinjsku opremu od keramike, stakla itd. koja se može dugi niz godina prati i ponovno koristiti. Nikako im nemojte nuditi plastični pribor i slamke ili im ga potpuno uskratiti zbog čega će oni biti skloniji kupiti jednokratni pribor što im je za privremeni boravak praktičnije.
  • Uputiti ih na korištenje marina. Informirajte svoje goste o uslugama koje nude pojedine marine poput recikliranja, mogućnosti tuširanja, korištenja WC-a i pranja suđa te rješavanja ostalog otpada na kopnu. Na taj način doći će do značajne uštede potrošnje vode i smanjenja zagađivanja te ugrožavanja morskog života.

Ipak, imajte na umu da su se vaši gosti došli odmoriti i opustiti, stoga ih nemojte bombardirati s previše informacija i pravila kojih se moraju držati, nego radije koristite pristup suptilnog pripremanja terena i uvjeta u kojima će oni sami lakše donijeti poželjne odluke bez da se osjećaju prisiljeni na njih.

Na kraju budi rečeno, vama je kao tvrtki koja se bavi čarterom zapravo od najveće koristi pobrinuti se da svi sudionici plovidbe vode računa o održavanju prekrasnih destinacija, očuvanju čistoće Jadranskog mora, sigurnosti divljeg života i autohtonog bilja te ostavljanju minimalnog traga nakon uživanja u prirodnim ljepotama. Što više uspijete prilagoditi poslovanje u nautičkom turizmu prateći gore podijeljene zelene savjete, duže ćemo svi skupa moći uživati u prirodnom bogatstvu kojim smo blagoslovljeni na ovim prostorima. Zanima nas - radite li već na određenim aspektima poslovanja svoje čarter tvrtke kako bi ono bilo maksimalno ekoodrživo te koji su vam sljedeći planirani koraci u tom procesu?

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Boot Düsseldorf 2023 – fokus na održivost, digitalizaciju i inovacije
Boot Düsseldorf 2023 – fokus na održivost, digitalizaciju i inovacije

Saznajte što ove godine bilo zanimljivo, ali i novo na sajmu boot Düsseldorf. Donosimo što je predstavio te na što se sve stavio poseban naglasak.

Promjene u poslovanju čarter društava s uvođenjem EUR-a u RH
Promjene u poslovanju čarter društava s uvođenjem EUR-a u RH

Uvođenje EUR-a od 01. siječnja 2023., donosi značajne izmjene u svakodnevici čarter društava. Koje su glavne razlike u odnosu na prošlu godinu te do kada je obavezno dvojno iskazivanje ukupnog iznosa na računu?

S kojim se izazovima suočava B2C prodaja?
S kojim se izazovima suočava B2C prodaja?

Izazovi s kojima se susreće B2C prodaja su brojni, no oni glavni - zadržavanje i privlačenje klijenta su ključni za održavanje poslovanja i njegov rast. Ali, kako zapravo poboljšati prodaju i što je ključ uspjeha?

Pomorska učilišta - budućnost pomorstva, turizma i čartera
Pomorska učilišta - budućnost pomorstva, turizma i čartera

Hrvatska kao zemlja poznata po nautici i broju pomoraca, sa najvećom čarter flotom na Mediteranu je također i među vodećim zemljama u svijetu u školovanju pomorskog kadra. A pomorci i nautičari znaju kome se obratiti kada je u pitanju njihova karijera.