Ovo je vrijeme u godini idealno za osmišljavanje novog poslovnog plana. Jeste li razmislili o tome kako bi bilo idealno podići vašu uslugu na višu razinu? Donosimo vam vodič kako gostima pružiti kvalitetnu uslugu, s primjerima iz krstarenja brodom - koji se naravno, mogu primijeniti i šire.
Dolazi vrijeme novogodišnjih odluka. Međutim, svi znamo da one obično potraju negdje do polovice siječnja. Neke niti toliko.
Zato bih vas pozvala da umjesto novogodišnjih odluka odaberete cilj kojemu ćete biti apsolutno predani. Stavite ga u vaš poslovni plan, osmislite strategiju te isplanirajte korake kako doći do vašeg cilja.
Kako ovdje pričamo o turizmu, zašto to ne bi bila kvaliteta usluge? Može to biti samo određeni segment za koji ste nakon analize rezultata i komentara gostiju uvidjeli da bi bilo dobro da mu se pažljivije posvetite ili cjelokupna kvaliteta usluge koju želite podići na višu razinu.

To znači pružiti gostu nezaboravno iskustvo – od prvog kontakta gosta s kompanijom do kraja konzumiranja usluge, bilo da je to iskrcaj s broda ili neka druga usluga koja je uslijedila nakon iskrcaja (npr. usluga transfera).
Želimo da gost ode kući oduševljen i jedva čeka da se vrati sljedeće godine. Kako to postići?
Prvi korak je omogućiti jednostavan proces kupnje usluge, u ovom slučaju krstarenja. To znači da je web stranica jednostavna za korištenje i da kupac može pronaći sve informacije koje mu trebaju. U slučaju da mu trebaju dodatne informacije, kontakti i kanali komunikacije gdje se gost može obratiti za pomoć su jasno istaknuti.
Nakon što kupac kontaktira kompaniju od koje želi kupiti krstarenje, dobro bi bilo da povratnu informaciju dobije što brže, po mogućnosti u roku od 24 sata. I to ne bilo kakvu povratnu informaciju, nego odgovore na sva postavljena pitanja – jezgrovito, ali cjelovito i jasno.
Kako biste oduševili buduće goste već pri prvim kontaktima preko digitalnih kanala komunikacije, dobro bi bilo odmah odgovoriti i na nepostavljena pitanja. Zašto? Jer kao stručnjaci u svom poslu, znate predvidjeti pitanja koja slijede ili znate koje će još informacije gostu biti od koristi.
Kad odgovorite i na nepostavljena pitanja učinili ste sljedeće:

Omogućite gostu da vas što jednostavnije pronađe.
Evo nekoliko primjera:
Ovdje već možete postići „wow“ efekt kod gostiju te pokazati da ste profesionalni, stručni i da vam je iskreno stalo do njih.
Omogućite što jednostavniji i što brži ukrcaj na brod, a u slučaju da gost treba čekati, pobrinite se da to bude što ugodnije i da mu vrijeme brzo prođe.
Kad gosti ulaze na brod, dočekajte ih veselo i s osmijehom na licu pružite im toplu dobrodošlicu. Piće dobrodošlice je uvijek dobra ideja za početak krstarenja.
Nakon ulaska na brod, gosti će se osjećati posebno uvaženo ako član osoblja svakog ponaosob otprati do kabine. Pri tome je dobro gostu dati i/ili pokazati osnovne informacije (npr. kako regulirati klimu, gdje odložiti praznu prtljagu, kako kontaktirati recepciju (ako je ima) ili koga kontaktirati u slučaju potrebe ili hitnoće.
Također je dobro goste informirati o tome što je prvo na programu kako ne bi propustili nešto važno. Npr. možda je nakon ukrcaja okupljanje svih gostiju gdje će dobiti daljnje informacije o krstarenju ili možda slijedi svečani koktel dobrodošlice pa bi bilo dobro da gost to ne propusti.
Iako vam davanje svih tih informacija može izgledati kao govor od pola sata, ako točno znate što ćete gostu reći i to još i izvježbate, možete sve rezimirati i reći u minutu, dvije. Važno je biti što kraći kako bi gosta što prije ostavili da se u miru raskomoti i osvježi.

Želimo da gost bude oduševljen kvalitetom usluge i proizvoda (hrana, piće, čistoća, ljubaznost, profesionalnost, proaktivnost osoblja). Turizam je industrija emocija. Bez obzira koji standard usluge ima brod, učinite da se vaši gosti u svakom trenutku osjećaju fantastično i da im to bude iskustvo života.
Osobne preporuke su najbolja i najjeftinija reklama, a oduševljeni gosti će vas rado besplatno reklamirati. Gosti koji dođu na takvu preporuku će također već imati dobar i pozitivan dojam o vama, jer su o vama čuli samo najbolje.
Na vama je da zadržite kvalitetu i opravdate povjerenje koje su vam dali zbog preporuka koje su dobili od svojih prijatelja ili članova obitelji.
Isplanirajte proceduru plaćanja i iskrcaja na najbolji mogući način. Važno je da su informacije pravovremeno i jasno iskomunicirane, a zatim sve odrađeno organizirano i profesionalno. Pri iskrcaju obratite pozornost da goste lijepo ispratite.
Bez obzira koliko ste umorni, uvijek s osmijehom na licu, toplinom i ljubaznošću:
U slučaju da je gost preko vas rezervirao transfer, potrudite se da sve bude vrhunski organizirano i na vrijeme. Nekim gostima će biti potreban taksi i bilo bi dobro da znaju kome se obratiti za pomoć te da ju dobiju s lakoćom i ljubaznošću.
Koji je zajednički tajni sastojak za sve navedeno? Service mindset. Važno je da svaki zaposlenik ima service mindset, ali i:
Zapamtite da se gosti vraćaju tamo gdje su se odlično osjećali, a to postižete kvalitetnom uslugom i service mindsetom. Na taj način povećavate broj stalnih gostiju te osiguravate odlične preporuke koje vam dovode nove goste.
Neka vam poboljšanje kvalitete usluge bude na listi poslovnih ciljeva u novoj godini.
Želim vam svima zdravu, sretnu i uspješnu novu 2023. godinu, ispunjenu zadovoljnim i oduševljenim gostima.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Ako ste ikada proveli dan u uredu čarter tvrtke tijekom sezone, znate kako to izgleda kada u isto vrijeme zvoni mobitel, zovu gosti, zovu agenti, mailovi stižu jedan za drugim… Uz sve to treba i iskoordinirati smjene, pripremu plovila i servise. Tko stigne sve to riješiti na vrijeme?
Kako izgleda svakodnevica jednog grafičkog dizajnera? Što sve ulazi u njegov opis posla - i što ne ulazi? Barbara Zec, dizajnerica s više od 20 godina iskustva, u svom novom autorskom članku za čarter.hr otkriva što zaista znači biti dizajner vizualnih komunikacija. Od alata, preko vještina, do stvarnih izazova koje ova profesija nosi, sve je konkretno objašnjeno iz prve ruke.
Najveći svjetski događaj posvećen nautičkom čarteru ponovno je tu. Od 12. do 14. studenoga 2025. International Charter Expo (ICE) ponovno će pretvoriti Amsterdam u globalno okupljalište čarter profesionalaca. Uz više od 600 tvrtki, potpuno novi ICE Forum i legendarnu zabavu ICE Rocks Party, ovogodišnje izdanje obilježava deset godina povezivanja čarter svijeta - snažnijeg, pametnijeg i povezanijeg nego ikad prije.
Hrvatska čarter industrija dobila je svoj novi zajednički glas. Tijekom Biograd Boat Showa 23. listopada održana je osnivačka sjednica Udruge Chartera Hrvatske (UCH) - prvog samostalnog udruženja čarter kompanija izvan sustava HGK. Cilj nije samo formalno okupljanje, već uspostava jedinstvenih standarda poslovanja, jača suradnja među tvrtkama i stvarni iskoraci prema održivijem razvoju sektora.