„No brainer“ vodič kako gostima pružiti kvalitetnu uslugu


Ovo je vrijeme u godini idealno za osmišljavanje novog poslovnog plana. Jeste li razmislili o tome kako bi bilo idealno podići vašu uslugu na višu razinu? Donosimo vam vodič kako gostima pružiti kvalitetnu uslugu, s primjerima iz krstarenja brodom - koji se naravno, mogu primijeniti i šire.

Dolazi vrijeme novogodišnjih odluka. Međutim, svi znamo da one obično potraju negdje do polovice siječnja. Neke niti toliko. 
 
Zato bih vas pozvala da umjesto novogodišnjih odluka odaberete cilj kojemu ćete biti apsolutno predani. Stavite ga u vaš poslovni plan, osmislite strategiju te isplanirajte korake kako doći do vašeg cilja
 
Kako ovdje pričamo o turizmu, zašto to ne bi bila kvaliteta usluge? Može to biti samo određeni segment za koji ste nakon analize rezultata i komentara gostiju uvidjeli da bi bilo dobro da mu se pažljivije posvetite ili cjelokupna kvaliteta usluge koju želite podići na višu razinu
 

osoba radi online booking i planira svoj odmor

Što točno znači kvaliteta usluge kad gost kupi krstarenje?  

To znači pružiti gostu nezaboravno iskustvo – od prvog kontakta gosta s kompanijom do kraja konzumiranja usluge, bilo da je to iskrcaj s broda ili neka druga usluga koja je uslijedila nakon iskrcaja (npr. usluga transfera). 
 
Želimo da gost ode kući oduševljen i jedva čeka da se vrati sljedeće godine. Kako to postići? 

 
1. Jednostavan proces kupnje usluge

Prvi korak je omogućiti jednostavan proces kupnje usluge, u ovom slučaju krstarenja. To znači da je web stranica jednostavna za korištenje i da kupac može pronaći sve informacije koje mu trebaju. U slučaju da mu trebaju dodatne informacije, kontakti i kanali komunikacije gdje se gost može obratiti za pomoć su jasno istaknuti. 
 
Nakon što kupac kontaktira kompaniju od koje želi kupiti krstarenje, dobro bi bilo da povratnu informaciju dobije što brže, po mogućnosti u roku od 24 sata. I to ne bilo kakvu povratnu informaciju, nego odgovore na sva postavljena pitanja – jezgrovito, ali cjelovito i jasno. 
 
Kako biste oduševili buduće goste već pri prvim kontaktima preko digitalnih kanala komunikacije, dobro bi bilo odmah odgovoriti i na nepostavljena pitanja. Zašto? Jer kao stručnjaci u svom poslu, znate predvidjeti pitanja koja slijede ili znate koje će još informacije gostu biti od koristi
 
Kad odgovorite i na nepostavljena pitanja učinili ste sljedeće: 

  • uštedjeli ste i sebi i budućem gostu vrijeme pisanja dodatnih e-mailova ili poruka 
  • oduševili ste gosta vašom profesionalnošću, brzim i potpunim odgovorom 
  • učinili da kupac formira pozitivan prvi dojam o vama i o kompaniji 

lokacija hrvatske na karti
 
2. Proaktivno informiranje gosta o dolasku 

Omogućite gostu da vas što jednostavnije pronađe. 
Evo nekoliko primjera:  

  • Dajte mu potpune i točne informacije o luci ukrcaja na brod (gost ima navigaciju, ali ukoliko postoje izazovne dionice gdje gosti često pogriješe skretanje i slično, naglasite to).
  • Upozorite ga na moguće ljetne gužve, dionice gdje su uobičajeni zastoji i dajte mu prijedlog kako izbjeći (ili barem donekle izbjeći) najveće gužve. 
  • Bilo koje druge informacije koje vi kao lokalci znate i normalno vam je, a gostu koji dolazi iz drugih krajeva naše zemlje, Europe ili svijeta to neće pasti na pamet. 

Ovdje već možete postići „wow“ efekt kod gostiju te pokazati da ste profesionalni, stručni i da vam je iskreno stalo do njih. 


3. Topla dobrodošlica u marini ili luci ukrcaja 

Omogućite što jednostavniji i što brži ukrcaj na brod, a u slučaju da gost treba čekati, pobrinite se da to bude što ugodnije i da mu vrijeme brzo prođe. 


4. Topla dobrodošlica na brod za krstarenje 

Kad gosti ulaze na brod, dočekajte ih veselo i s osmijehom na licu pružite im toplu dobrodošlicu. Piće dobrodošlice je uvijek dobra ideja za početak krstarenja.  
 
Nakon ulaska na brod, gosti će se osjećati posebno uvaženo ako član osoblja svakog ponaosob otprati do kabine. Pri tome je dobro gostu dati i/ili pokazati osnovne informacije (npr. kako regulirati klimu, gdje odložiti praznu prtljagu, kako kontaktirati recepciju (ako je ima) ili koga kontaktirati u slučaju potrebe ili hitnoće.  
 
Također je dobro goste informirati o tome što je prvo na programu kako ne bi propustili nešto važno. Npr. možda je nakon ukrcaja okupljanje svih gostiju gdje će dobiti daljnje informacije o krstarenju ili možda slijedi svečani koktel dobrodošlice pa bi bilo dobro da gost to ne propusti. 

Iako vam davanje svih tih informacija može izgledati kao govor od pola sata, ako točno znate što ćete gostu reći i to još i izvježbate, možete sve rezimirati i reći u minutu, dvije. Važno je biti što kraći kako bi gosta što prije ostavili da se u miru raskomoti i osvježi. 
 

zadovoljni gosti na krstarenju

5. Tijekom krstarenja fokus je na gostu 

Želimo da gost bude oduševljen kvalitetom usluge i proizvoda (hrana, piće, čistoća, ljubaznost, profesionalnost, proaktivnost osoblja). Turizam je industrija emocija. Bez obzira koji standard usluge ima brod, učinite da se vaši gosti u svakom trenutku osjećaju fantastično i da im to bude iskustvo života. 
 
Osobne preporuke su najbolja i najjeftinija reklama, a oduševljeni gosti će vas rado besplatno reklamirati. Gosti koji dođu na takvu preporuku će također već imati dobar i pozitivan dojam o vama, jer su o vama čuli samo najbolje.  
 
Na vama je da zadržite kvalitetu i opravdate povjerenje koje su vam dali zbog preporuka koje su dobili od svojih prijatelja ili članova obitelji. 

6. Kraj krstarenja je brz i jednostavan  

Isplanirajte proceduru plaćanja i iskrcaja na najbolji mogući način. Važno je da su informacije pravovremeno i jasno iskomunicirane, a zatim sve odrađeno organizirano i profesionalno. Pri iskrcaju obratite pozornost da goste lijepo ispratite.  
 
Bez obzira koliko ste umorni, uvijek s osmijehom na licu, toplinom i ljubaznošću: 

  • iskreno im se zahvalite što su odabrali baš vaš brod/vašu kompaniju za njihov odmor 
  • poželite im sretan put
  • ljubazno ih pozovite da vam se vrate (na brod, ili ako kompanija ima više brodova, tada na jedan od brodova kompanije)  

7. Nakon krstarenja i dalje brinete o gostima (ako je potrebno)

U slučaju da je gost preko vas rezervirao transfer, potrudite se da sve bude vrhunski organizirano i na vrijeme. Nekim gostima će biti potreban taksi i bilo bi dobro da znaju kome se obratiti za pomoć te da ju dobiju s lakoćom i ljubaznošću. 
 
Koji je zajednički tajni sastojak za sve navedeno? Service mindset. Važno je da svaki zaposlenik ima service mindset, ali i:  

  • Krenuti s uvjerenjem da je gost najvažniji i pružiti mu što bolju uslugu. 
  • Pružiti gostu fantastično iskustvo
  • Uvijek imati namjeru da ćete gostu priuštiti iskustvo života kojeg će se uvijek rado sjećati. 

Zapamtite da se gosti vraćaju tamo gdje su se odlično osjećali, a to postižete kvalitetnom uslugom i service mindsetom. Na taj način povećavate broj stalnih gostiju te osiguravate odlične preporuke koje vam dovode nove goste. 
 
Neka vam poboljšanje kvalitete usluge bude na listi poslovnih ciljeva u novoj godini. 
Želim vam svima zdravu, sretnu i uspješnu novu 2023. godinu, ispunjenu zadovoljnim i oduševljenim gostima. 

  • Podijeli:

Svjetlana Ranek Franjul

Svjetlana Ranek Franjul

Vlasnica je „Service mindset“, obrta za savjetovanje i edukaciju o kulturi uslužnosti. Pomaže vlasnicima hotela, restorana, trgovina i ostalih objekata u uslužnim djelatnostima pridobiti više zadovoljnih, stalnih i lojalnih kupaca ili gostiju implementacijom načela „five start service mindset“ u cijeloj tvrtki. Nakon dugogodišnjeg rada na brodovima za krstarenje od početnih do menadžerskih pozicija, odlučuje podijeliti svoje znanje i iskustvo s onima koji žele poboljšati svoj odnos s gostima i na taj način podići kvalitetu usluge u svojoj tvrtki te kao posljedicu toga povećati i vlastite prihode.

https://servicemindset.hr/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Poboljšajte učinkovitost - KPI za čarter poslovanja
Poboljšajte učinkovitost - KPI za čarter poslovanja

U čarter industriji, gdje sezona traje samo nekoliko intenzivnih mjeseci, svaka odluka ostavlja svoj trag. Formiranje cijena, upravljanje flotom, kontrola troškova - sve su to odluke koje će ili donijeti profit ili stvoriti gubitke i tu nema prostora za greške. Ako nemate konkretne brojke ispred sebe, odluke se svode na "osjećaj" ili pretpostavke. Bez KPI (ključnih pokazatelja uspješnosti) donošenje odluka postaje oslanjanje na intuiciju - a intuicija rijetko nadmašuje analitiku.

Mogu li čarter tvrtke (kvalitetno i točno) izmjeriti ROI
Mogu li čarter tvrtke (kvalitetno i točno) izmjeriti ROI

ROI (Return on Investment) u najjednostavnijem smislu mjeri koliko se novca vrati nakon što se nešto uloži – bilo u oglašavanje, web stranicu, novo plovilo ili digitalni alat. U praksi, to je provjera je li neka odluka imala financijskog smisla. Je li ROI broj i može li se zapravo izmjeriti u čarteru?

Što (ni)je grafički dizajn i zašto (ni)je važan za vaše poslovanje
Što (ni)je grafički dizajn i zašto (ni)je važan za vaše poslovanje

Što grafički dizajn (ni)je, čemu zapravo služi i kakav stvarni utjecaj ima na vaše poslovanje? Ako ste se to ikad pitali (ili možda niste, a trebali biste), novi članak Barbare Zec dat će vam jasniju sliku. Iskusna dizajnerica pojašnjava što dizajner stvarno radi, gdje leži prava vrijednost dizajna i zašto ga treba samo gledati kao “nešto lijepo” nego i kao alat za jasnu i dosljednu komunikaciju.

Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge
Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge

Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.