Osvrt: HubSpot izvještaj - stanje poduzetništva 2024.


Andreja Fazlić nam u svom novom članku donosi pregled poduzetništva za 2024., koji je ujedno i odličan uvid u razloge zašto sve više ljudi ulazi u poduzetničke vode. Saznajte s kojim se izazovima susreću poduzetnici i što zapravo pokazuje njihova spremnost na rizik. Ovaj pregled nudi i korisne smjernice svima koji žele bolje razumjeti tržište i uspješno upravljati svojim poslovanjem.

Ponekad, nakon dugog pisanja o složenim temama poput strategije i sustava za generiranje prihoda, volim se osvrnuti na izvješća koja pružaju širu perspektivu o trenutnom stanju tržišta.  
 
Jedno od takvih izvješća koje mi je nedavno zapelo za oko je Izvješće o stanju poduzetništva za 2024. iz HubSpot-a.  
 
Radi se o istraživanju koje je obuhvatilo više od 200 vlasnika tvrtki diljem svijeta - spoiler alert, nismo toliko različiti koliko bismo možda željeli biti. Iako nas često zanima praktični dio poduzetništva, statistike i analize također mogu pomoći da bolje razumijemo što nas čeka u budućnosti. 
 
Jedan od glavnih uvida ovog izvješća jest da većina poduzetnika ne započinje posao zbog strasti, već zbog želje za promjenom stila života.  
 
Čak 70 % ispitanika navelo je kako im je primarni motiv bio želja da pobjegnu od standardnog 9-5 posla i postanu sami sebi šefovi.  

Financije su, naravno, najveći izazov s kojim se poduzetnici suočavaju širom svijeta. Više od 54 % ispitanika navelo je financiranje i održavanje likvidnosti dominantnim izazovom u svom poslovanju.  
 
Pristup kapitalu i upravljanje financijama svakodnevna su borba. Nisam ni ja bila pošteđena na ovom frontu, ali mogu potvrditi da su to bili momenti koji su unaprijedili moju snalažljivost i vještinu konstantne prilagodbe.  
 
S druge strane, najzanimljivija prilika koju poduzetnici vide u sljedećoj godini je rast baze kupaca. Više od 57% ispitanika prepoznaje upravo ovo kao ključan element za napredak. Kada gledam vlastite projekte, projekte klijenata i strategije za nadolazeće razdoblje, potpuno se slažem s ovim.  
 
Bez obzira na inovacije ili tehnologije koje uvedemo, na kraju se sve svodi na kupce – kako ih privući i, što je još važnije, kako ih zadržati. Marketing, posebno ovaj kroz društvene mreže i preporuke kupaca ostaju najvažniji kanal za njihovo privlačenje i zadržavanje.  
 
Ne iznenađuje ni činjenica da 74 % poduzetnika koristi osobna sredstva za financiranje svog poslovanja - što pokazuje koliko je poduzetništvo osobno!  
 
Bez obzira na to koliko je teško, većina poduzetnika nastavlja dalje s velikim rizicima jer vjeruje u svoje projekte. Mnogi od nas kreću u poduzetništvo s vlastitim ušteđevinama i podrškom obitelji, svjesni da rizik može donijeti velike nagrade, ali i ozbiljne gubitke. 
 

U konačnici, većina poduzetnika ostaje optimistična unatoč izazovima – 37 % očekuje povećanje prihoda u sljedećih 12 mjeseci, što je pozitivan znak. 23 % očekuje da će osigurati nova ulaganja, a samo 6 % predviđa smanjenje poslovanja, što pokazuje koliko je poduzetnička zajednica spremna za daljnji rast
 
Ovo izvješće nudi koristan globalni pregled trenutnog stanja poduzetništva, naglašavajući ključne izazove i prilike s kojima se svi suočavamo.  
 
Ako tražite načine kako poboljšati svoje poslovanje ili ste jednostavno znatiželjni o smjerovima tržišta, ovi podaci mogu vam biti dobar početak.  
 
Poduzetništvo je put pun izazova, ali i prilika za one hrabre i uporne. Ako ste spremni suočiti se s rizicima i preprekama, nagrade su velike.  
 
Za kraj, podsjetit ću vas na ključnu poruku izvješća: ne morate sve sami. Umrežavanje, savjeti i podrška zajednice ključni su za dugoročni uspjeh - povežimo se.  
 

  • Podijeli:

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić osnivačica je konzultantske agencije Astarta: Bit koja djeluje na sjecištu marketinga, prodaje i razvoja poslovanja putem Inbound metodologije. Bez obzira uvodi li poduzetnike početnike u svijet digitalnog poslovanja, marketinga i prodaje, ili surađuje s već razvijenim organizacijama u transformaciji njihovog poslovanja, pomaže svojim klijentima sistematizirati, organizirati i provesti rješenja skrojena po njihovoj mjeri koja im omogućavaju lakšu prilagodbu promjenama tržišta i navikama potrošača, dok pri tome ostvaruju veće prihode i stabilniju poziciju na tržištu.

https://www.linkedin.com/in/andreja-fazlic/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Rent-a-boat vs. nautički čarter - što trebate znati
Rent-a-boat vs. nautički čarter - što trebate znati

Jedna riječ, a dva potpuno različita posla? Primjer su rent-a-boat i nautički čarter, koji nisu isto. Zato je važno znati što nudite i kome. Granica između rent-a-boata i čartera nije uvijek jasna. A trebala bi biti.

CROYA 2025 - Split ponovno postaje centar globalne čarter industrije
CROYA 2025 - Split ponovno postaje centar globalne čarter industrije

Od 29. rujna do 1. listopada 2025. grad Split će po drugi put ugostiti CROYA Yacht Charter Show - jedinstven hrvatski B2B sajam koji promovira luksuzni nautički turizam. Ovaj prestižni trodnevni događaj okupit će u srcu Dalmacije vodeće predstavnike čarter industrije.

Od analize do akcije: kako pametno planirati digitalne kampanje za iduću sezonu
Od analize do akcije: kako pametno planirati digitalne kampanje za iduću sezonu

Sezona je pri kraju, ali sada počinje pravi posao. U svom novom članku za čarter.hr Selma Ćubara donosi temu zašto je prijelazno razdoblje ključno za analizu i planiranje, kako pametno iskoristiti sajmove, koje lekcije možemo naučiti od velikih platformi i što svaka čarter tvrtka može odmah primijeniti u digitalnom marketingu kako bi iduća sezona bila uspješnija.

Treba li čarterima stručnjak za marketing ili se sve može odraditi "usput"?
Treba li čarterima stručnjak za marketing ili se sve može odraditi "usput"?

Koliko puta ste u firmi čuli rečenicu: “Objavi nešto na Facebook, da nas ljudi vide”? Na prvu zvuči bezazleno, ali iza toga se krije ozbiljno pitanje - je li to stvarno vaš marketing? U čarter industriji sve više tvrtki ostaje na toj razini. Nekoliko fotografija, pokoji post i osjećaj da se “nešto radi”. No kada sezona završi i podvuče se crta, rezultat je isti - premalo je...