Kako izgleda trenutni "nautički pejzaž"? Gdje se točno nalazi čarter industrija u Hrvatskoj? Je li više usmjerena na prihod ili ima na umu kako su gosti u čarteru razlog njenog uspjeha i postojanja? Pogledajmo kako doći do “gost je na prvom mjestu” načina razmišljanja.
Čarter industrija u Hrvatskoj se suočava s izazovima već neko vrijeme.
S jedne strane, tu je privlačnost trenutne financijske dobiti. S druge strane je dugoročna koristi od davanja prioriteta zadovoljstvu gostiju.
Neke čarter tvrtke zapravo razumiju kako im je gost prioritet (i zašto).
I gdje se onda može pronaći ravnoteža?
Potjera za prihodima često zasjenjuje koliko je važno stavljati goste i njihovo zadovoljstvo vašim uslugama, odnosno njihovu sreću, na prvo mjesto.
Neke tvrtke se fokusiraju na maksimiziranje profita koristeći razne metode, kao što su naplaćivanje većih naknada za dodatne usluge, zanemarivanje održavanja, premalo zaposlenih te ispodprosječni sadržaji na plovilima...
Iako ove prakse mogu kratkoročno povećati dobit, dugoročno vode do nezadovoljnih gostiju. Posljedica? Narušen ugled i pad poslovanja.
Kratkovidne strategije u čarteru imaju posljedice, i to dalekosežne.
Kad tvrtke daju prednost trenutnoj dobiti u odnosu na iskustvo gostiju, to stvara negativnu lančanu reakciju.
Nezadovoljni gosti će gotovo sigurno podijeliti svoja iskustva, odvraćajući potencijalne goste. Učinci usmene predaje mogu biti posebno štetni, pogotovo danas, u svijetu javnih recenzija i društvenih mreža.
Osim toga, fokusiranje isključivo na prihod često rezultira:
Sigurno želite da vaša čarter tvrtka opstane i uspije.
Kako biste to postigli, morate usmjeriti fokus prema svojim gostima - tzv. pristup usmjeren na kupca (customer-centric approach).
To zahtijeva temeljnu promjenu u načinu poslovanja i kako doživljavate svoju ulogu u industriji.
Ukratko, trebate redefinirati čarter iskustvo.
Iskustvo najma jahti za odmor ne bi trebalo biti samo transakcija. Stvaranje nezaboravnih uspomena i nadmašivanje očekivanja gostiju također je važno.
Trebali biste gledati na svaki najam kao priliku da promijenite percepciju o putovanju i jedrenju po hrvatskom Jadranu.
Ovaj pomak “prema gostima” uključuje:
Razumijevanje (i rješavanje) potreba vaših gostiju osnova je održivog rasta u čarter industriji.
Morate ulagati u istraživanja tržišta i prikupljati feedback od gostiju kako biste bolje razumjeli promjene preferencija i očekivanja.
Ovaj pristup usmjeren na kupca vodi do:
Kako biste uspješno proveli pristup usmjeren na kupca, kao čarter tvrtka bi se trebali usredotočiti na nekoliko osnovnih područja za poboljšanje.
Prvo, morate biti transparentni i, na primjer, eliminirati skrivene troškove i/ili nejasne cijene. (Prikrivanje cijena glavni je izvor nezadovoljstva kupaca, bez obzira na industriju.)
Trebali biste usvojiti modele transparentnog određivanja cijena koji jasno prikazuju sve troškove unaprijed, kao što su:
Trebali biste poticati svoje zaposlenike na odluke koje poboljšavaju iskustvo gostiju, bez potrebe da stalno traže suglasnost od vas ili managementa.
Ti zaposlenici također moraju biti dobro obučeni jer najbolje vide što se događa i mogu poboljšati ili upropastiti iskustvo gostima u čarteru.
Ukratko, trebali biste ulagati resurse u programe obuke zaposlenika koji se fokusiraju na:
Kada se pojave problemi, važno je brzo i učinkovito ih riješiti.
Riješite pritužbe profesionalno i s empatijom jer to često može pretvoriti negativno iskustvo u pozitivno.
A kako biste pokazali svoju posvećenost zadovoljstvu gostiju, mogli biste:
Trebali biste znati i kako slušanje ima veliku moć.
Povratne informacije, bilo pozitivne ili negativne, su neprocjenjive za kontinuirano poboljšanje, a u tom smislu biste trebali:
Što god radili i koji god pristup odabrali - nemojte bježati od tehnologije.
Tehnologija je osnova za poboljšanje iskustva gostiju u čarteru.
“Pametne” jahte znače sretne goste.
Moderni putnici očekuju određene tehnološke “udobnosti”, čak i na moru, stoga biste trebali (ako već niste) uvesti:
Moderna tehnologija također podrazumijeva i korištenje online platformi, koje mogu olakšati procese rezervacije i poboljšati komunikaciju.
Online platforme također uključuju:
Postavite li zadovoljstvu gostiju na prvo mjesto, dobit će samo dugoročnu korist.
Zadovoljni gosti, mogu postati vaš najbolji marketinški alat, zahvaljujući usmenoj predaji.
Sretni gosti su ono vaše najvrijednije što imate, a njihova preporuka može:
Dakle, ako razmišljate o lojalnosti gostiju na duge staze i izgradite bazu stalnih kupaca za kontinuirani rast, možete uživati u prednostima poput:
I da, cijela čarter industrija može dobiti puno više ako postoji kontinuirano poboljšanje u pogledu kupaca/gostiju kao najvrjednije imovine.
Uz pristup koji stavlja goste na prvo mjesto, prednosti mogu biti:
Pristup usmjeren na goste i način razmišljanja koji stavlja kupce u središte osigurava niz stvari; neke od njih su dugoročni uspjeh, održivost i ukupni rast.
Fokusirate li se na pružanje izvanrednih iskustava, potičete lojalnost i stvarate snažnu reputaciju brenda koja odjekuje iskrenošću i kod postojećih i potencijalnih gostiju.
U ovoj konkurentnoj industriji važno je isticati se, a to možete postići kontinuiranim poboljšavanjem iskustava gostiju, predviđanjem njihovih potreba i prilagođavanjem tržišnim trendovima.
Ako razumijete kako je svaki pojedini gost vrjedniji od trenutne financijske dobiti koju ćete od njega dobiti, moći ćete se izdvojiti od ostalih.
Naš savjet je da postavite personaliziranu uslugu kao vaš prioritet, poboljšate svoju ponudu i implementirate inovativna rješenja kako biste postigli dugotrajan uspjeh.
Trebate pomoć u provedbi ovog novog načina razmišljanja? Obratite nam se; ovdje smo kako bismo vam pomogli.
Ne zaboravite nas pratiti na društvenim mrežama, Facebooku, Instagramu i LinkedInu.
Također, pretplatite se na naš newsletter za informacije i inovacije u čarter industriji.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Čarter web stranice često se svedu na isto: slični brodovi, isti opisi, ništa novo za gosta ni za tražilicu. Ali vi imate dobru ponudu, a Google vas i dalje preskače… Znate li koje su to greške koje radite a koje vas koče? Evo konkretnih savjeta kako ih riješiti.
Nedavna presuda švicarskog nadzornog tijela protiv Booking.com-a otvara važnu temu i za čarter industriju: dominacija posrednika, visoke provizije i praksa davanja popusta iz tuđeg poslovnog modela ozbiljno narušavaju tržišnu ravnotežu. Iako čarter nema jednog OTA diva, mehanizmi su itekako slični, a posljedice sve vidljivije. Vrijeme je da se otvoreno postavi pitanje: tko zaista upravlja prodajom, a tko snosi sve operativne rizike?
Kad svi bježe u sigurnost, on je krenuo “kontra” - ravno prema krizi. Usred pandemijskog kolapsa turizma, Ivica Žuro odlučuje osnovati savjetničku firmu. Ne iz ludosti, već iz uvjerenja kako se najvažniji potezi povlače kad je najteže. U tekstu za čarter.hr vodi nas kroz stvarne pregovore s bankama, konkretne poslovne poteze i planove sa konkretnim ciljem a to je: preživjeti je prvi korak, nakon toga mora ići dovođenje u red.
Ako ste kao većina čarter tvrtki, društvene mreže su vam negdje pri dnu popisa. Objavite kad stignete, kad se nešto dogodi. Ili jednostavno ne stignete nikad. A onda dođe sezona i pomislite: “Trebali bismo nešto objaviti…” Ovaj vodič je tu da vam pokaže kako s minimalnim trudom napraviti jednostavan plan objava koji ima glavu i rep.