Ako želite biti u prednosti pred drugima, morate obratiti pažnju na ono što vam vaši gosti govore. Povratne informacije mogu biti i recept za preobrazbu vašeg čarter poslovanja. Saznajte zašto je feedback toliko važan, zajedno s načinima njegovog prikupljanja. Jeste li spremni pretvoriti dragocjene informacije svojih gostiju u stvarne promjene?
Feedback je puno više od samih komentara vaših gostiju.
On može biti vrijedan alat za sve one čarter tvrtke koje žele unaprijediti svoje usluge ili izravno utjecati na rast svog poslovanja.
Ali ako stvarno želite ostati konkurentni i čak poboljšati zadržavanje gostiju, trebate znati što vaši gosti stvarno misle o vama, vašoj tvrtki i vašim uslugama.
Feedback tj. povratne informacije kupaca su u osnovi uvidi koje ljudi pružaju o svom iskustvu s vašim uslugama. Ujedno vam pomažu razumjeti gdje ste jaki i gdje se možete poboljšati.
Feedback je najbolja stvar koju možete dobiti ako želite identificirati područja koja zahtijevaju poboljšanje.
Kada vaši gosti podijele svoja iskustva, pružaju informacije koje mogu (ako se pravilno koriste) značajno unaprijediti kvalitetu usluge koju nudite. Implementacijom njihovih sugestija možete napraviti poboljšanja koja mogu dovesti do većeg zadovoljstva samih gostiju.
Jedna od temeljnih prednosti povratnih informacija je njihova sposobnost preciznog ukazivanja na specifične dijelove vaše usluge kojima je potrebna pažnja.
Za mjerenje utjecaja ovih promjena, alati kao što su Net Promoter Score (NPS) i ocjene zadovoljstva klijenata, pomažu vam pratiti koliko dobro vaša poboljšanja rezoniraju s ljudima i gdje su potrebne dodatne prilagodbe.
Na primjer, ako gosti često komentiraju nedostatak modernih pogodnosti, razmislite o investiranju u nadogradnje poput bržeg Wi-Fi-ja ili modernijeg zvučnog sustava. Ponekad je čak i mala stvar, poput bolje posteljine, dovoljna.
Postoji nekoliko prilično učinkovitih načina za prikupljanje feedback-a od vaših gostiju. Svaka metoda ima svoje prednosti i potencijalne nedostatke, pa je bitno odabrati pravu kombinaciju kako biste razumjeli kroz kakva iskustva vaši gosti prolaze.
Tradicionalne feedback metode uključuju ankete, obrasce i osobne razgovore.
Ovi pristupi nude izravne i često detaljne informacije jer ljudi mogu pružiti specifične komentare i prijedloge. Međutim, mogu biti vremenski zahtjevni i za goste koji ih ispunjavaju i za vaš tim koji ih analizira.
Primjeri tradicionalnih metoda uključuju:
Digitalne feedback metode postaju sve popularnije jer su praktične i mogu brže doseći širu publiku. To uključuje email ankete, ankete na društvenim mrežama i online recenzije.
Ove metode imaju brže vrijeme odgovora i mogućnost učinkovitog prikupljanja velike količine podataka. Međutim, digitalne metode možda neće pružiti istu dubinu kao one tradicionalne jer će ljudi obično davati kraće, manje detaljne odgovore.
Primjeri digitalnih metoda uključuju:
Međutim, kombiniranje tradicionalnih i digitalnih metoda može pružiti zaokruženi uvid u feedback vaših gostiju, poput:
Zahtjeve za feedback treba formulirati na način koji će potaknuti ljude na dijeljenje svog mišljenja.
Kreirajte upite koji su jasni i jednostavni za odgovaranje. Tajming je također bitan - obratite se gostima ubrzo nakon završetka njihovog čartera, dok im je iskustvo još uvijek svježe u sjećanju. Izbjegavajte pretrpavanje prevelikim brojem zahtjeva jer to može obeshrabriti sudjelovanje.
Primjeri feedback zahtjeva mogu biti rečenice poput "Voljeli bismo čuti vaše mišljenje o vašem nedavnom najmu našeg plovila. Koji dijelovi su vam se posebno svidjeli?" ili "Vaša povratna informacija nam je neprocjenjiva. Podijelite svoje iskustvo kako bismo poboljšali našu ponudu."
A nakon što prikupite potrebne informacije, počinje pravi posao.
Analizirajte i komentare i kvantitativne podatke kako biste identificirali područja za poboljšanje. Prioritizirajte povratne informacije prema njihovom potencijalnom utjecaju i izvedivosti tih promjena.
Na primjer, ako više gostiju izrazi želju za proširenjem vaše liste s top destinacijama, to bi mogla biti inicijativa vrijedna istraživanja. Ili, ako gosti predlože pojednostavljivanje booking procesa, rješavanje ovog problema bi moglo značajno poboljšati njihovo iskustvo.
Implementirajte promjene i pratite njihovu učinkovitost.
Provjerite ispunjavaju li uspješno očekivanja gostiju i po potrebi napravite daljnje prilagodbe.
Primjeri poboljšanja temeljenih na feedback-u uključuju:
Obavještavanje vaših gostiju o promjenama koje ste napravili također je izuzetno važno.
Na kraju krajeva, oni su odvojili svoje vrijeme kako bi s vama podijelili svoje uvide – najmanje što možete učiniti je obavijestiti ih kako ste postupili prema njihovim povratnim informacijama.
Koristite različite komunikacijske kanale za širenje vijesti, od newslettera i objava na društvenim mrežama do personaliziranih mailova. Ovo će im pokazati kako njihova mišljenja zaista vrijede i potaknuti ih da nastave davati povratne informacije i dalje.
Zamislite osobu koja je predložila dodavanje fleksibilnijeg vremena za check-out, mogli biste reći: "Čuli smo vas jasno i glasno – sada nudimo pogodnije opcije kako biste još više mogli uživati u našim plovilima i u našoj predivnoj obali."
Održavanje otvorenog dijaloga i isticanje točnih promjena koje ste napravili na temelju feedbacka, pokazuje kako ste stvarno posvećeni poboljšanju cjelokupnog iskustva. Ovo je pravi način za izgradnju odnosa punog lojalnosti i povjerenja te poticanje kontinuiranog angažmana.
Aktivnim traženjem feedbacka, analizom informacija i brzom implementacijom promjena, pozicionirat ćete svoju čarter tvrtku kao pravog partnera koji je predan nadmašivanju očekivanja gostiju.
Ako koristite povratne informacije svojih gostiju, na način na koji su namijenjene, možete ih pretvoriti u djelo i ostvariti značajna poboljšanja.
A ako trebate pomoć u bilo kojem dijelu provedbe takvih poboljšanja, npr. vođenju vaših društvenih mreža ili newslettera, slobodno nas kontaktirajte.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Jeste li tek počeli stvarati identitet za svoju tvrtku? Ili možda pokušavate napraviti izmjene u trenutnom brendiranju? Saznajte kako možete definirati i uspješno izraziti svoj identitet brenda, na autentičan i učinkovit način.
U čarter industriji izvrsnost ne samo kako se očekuje – ona se i zahtijeva. Ljudi koji traže čarter, ne traže samo plovilo, bilo bareboat, luksuzni ili sa skiperom; oni žele doživljaj. Taj doživljaj mora biti besprijekoran, nezaboravan i prilagođen njihovim jedinstvenim željama. Što mislite, tko će se pobrinuti za sve to?
I dok je ovo ljeto donijelo više fiskalnih “iznenađenja” nego ikada, kao i ekonomske izazove, hrvatski mediji su i ove sezone ponovno vodili svoju bitku protiv turizma. Ivica Žuro u svom novom članku piše o tome zašto su gužve, porezi i kratkovidne odluke na udaru kritika te kako globalna kriza i rast troškova prijete opstanku nautičkog čartera - i što nas čeka ako nastavimo istim putem?
Inauguralni Croatia Yacht Show sprema se napraviti velike pomake u nautičkoj industriji. U slikovitoj Zadarskoj međunarodnoj putničkoj luci Gaženica, u organizaciji Yachtmaster Grupe, ovaj događaj, koji se održava 1.-3. listopada, je prvi sajam superjahti u Hrvatskoj, a najavljuje predstaviti preko 50 čarter jahti s posadom, koje plove na Jadranu.