Imate li plovni objekt za krstarenje ili za izlete te planirate li ga unaprijediti ili biti ekološki osviješteni? Upravo sada dostupna je posebna prilika za vlasnike ovakvih plovila koji žele smanjiti troškove ulaganja u održivu tehnologiju čak do 70%. Silvija Domitrović Došen donosi informacije o bespovratnim sredstvima Ministarstva turizma, namijenjenima zelenoj tranziciji nautičkog sektora. Otkrijte jeste li među onima koji mogu ostvariti ovu potporu.
Već neko vrijeme planirate ulaganje u novu opremu ili uređaj za biokemijsko pročišćavanje otpadnih voda na svom plovilu za izlete ili krstarenja?
Sada je savršeno vrijeme da smanjite troškove ovog ulaganja čak do 70%! Ministarstvo turizma objavilo je Program potpora male vrijednosti: Konkurentnost turističkog gospodarstva - Zelena i digitalna tranzicija poduzetnika u turizmu.
Ovaj program cilja na zelenu i digitalnu tranziciju poduzetnika u cijelom lancu vrijednosti turizma i ugostiteljstva.
Cilj je razvoj inovativnih i održivih turističkih proizvoda i usluga, poboljšanje ekološki prihvatljivih procesa, poticanje kružnog gospodarstva, povećanje energetske učinkovitosti i unapređenje usluga kroz digitalizaciju poslovnih procesa.
Korisnici ove bespovratne potpore su subjekti malog gospodarstva (trgovačka društva izvan javnog sektora, obrti i zadruge) registrirani za ugostiteljske i/ili turističke djelatnosti te obiteljska poljoprivredna gospodarstva.
Mjere potpore:
Ovoj mjeri pripadaju plovni objekti nautičkog turizma, a obuhvaća postojeće plovne objekte za krstarenje ili izlete s upisnim listom broda prema Pravilniku o vrstama plovnih objekata nautičkog turizma, plovni objekti za krstarenje ili plovni objekti za izlete kako je navedeno u NN 68/19.
Za ovu mjeru osigurano je ukupno 800.000 EUR, a prijavitelji mogu ostvariti potporu od 20.000 EUR do 30.000 EUR uz intenzitet potpore do 70% ukupno prihvatljivih troškova.
Prihvatljivi troškovi uključuju nabavu i ugradnju nove opreme vezane za zaštitu okoliša i kružno gospodarstvo, poput uređaja za biokemijsko pročišćavanje otpadnih (crnih i sivih) voda na plovilu.
Prihvatljivi korisnici su subjekti malog gospodarstva s registriranom djelatnošću za plovne objekte nautičkog turizma prema NKD-u 50.10 (Pomorski obalni prijevoz putnika) ili 50.30 (Prijevoz putnika unutrašnjim vodenim putovima), a jedan od kriterija da su imali minimalno dva zaposlena djelatnika u prethodnoj godini u punom radnom vremenu na godišnjoj razini.
Natječaj je otvoren do 10. travnja.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
U čarter industriji, gdje sezona traje samo nekoliko intenzivnih mjeseci, svaka odluka ostavlja svoj trag. Formiranje cijena, upravljanje flotom, kontrola troškova - sve su to odluke koje će ili donijeti profit ili stvoriti gubitke i tu nema prostora za greške. Ako nemate konkretne brojke ispred sebe, odluke se svode na "osjećaj" ili pretpostavke. Bez KPI (ključnih pokazatelja uspješnosti) donošenje odluka postaje oslanjanje na intuiciju - a intuicija rijetko nadmašuje analitiku.
ROI (Return on Investment) u najjednostavnijem smislu mjeri koliko se novca vrati nakon što se nešto uloži – bilo u oglašavanje, web stranicu, novo plovilo ili digitalni alat. U praksi, to je provjera je li neka odluka imala financijskog smisla. Je li ROI broj i može li se zapravo izmjeriti u čarteru?
Što grafički dizajn (ni)je, čemu zapravo služi i kakav stvarni utjecaj ima na vaše poslovanje? Ako ste se to ikad pitali (ili možda niste, a trebali biste), novi članak Barbare Zec dat će vam jasniju sliku. Iskusna dizajnerica pojašnjava što dizajner stvarno radi, gdje leži prava vrijednost dizajna i zašto ga treba samo gledati kao “nešto lijepo” nego i kao alat za jasnu i dosljednu komunikaciju.
Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.