Potpore poduzetnicima prijevoznicima


Cestovni prijevoznici i brodari koji su započeli s poslovnom aktivnošću do kraja 2018. godine mogu računati na pomoć od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture RH  u dijelu troškova, i to oni koju su zabilježili minimum 75% pada prihoda u 2020. odnosu na 2019. godinu.

Dodjeljivat će se potpore poduzetnicima iz prometnog sektora, a koje su povezane s djelatnostima sljedećih NKD oznaka:

  • Ostali kopneni prijevoz putnika, d.n. (NKD 49.39)
  • Pomorski i obalni prijevoz putnika (NKD 50.10)
  • Djelatnost putničkih agencija (NKD 79.11), ako su povezane s nautičkim prometom u smislu jednodnevnih i višednevnih kružnih putovanja
  • Djelatnost organizatora putovanja (turoperatori) (NKD 79.12), ako su povezani s nautičkim prometom u smislu jednodnevnih i višednevnih kružnih putovanja.

Visina potpora za poduzeća koja imaju registriranu djelatnost ostali kopneni prijevoz putnika izračunava se po prijevoznoj jedinici i to kako ide:

I. za osobni automobil M1 kategorije (kapaciteta 7+1; 8+1 putničko mjesto računajući i mjesto vozača) odobrava se 3.000 kuna po vozilu
II. za autobuse M2 i M3 kategorije odobrava se 7.000 kuna po prijevoznoj jedinici.

Potpore iz ovog programa se mogu načelno koristiti za sve opravdane režijske troškove vezane uz prijevozno sredstvo.

guleti

Potpore brodarima

Brodari registrirani za primorski i obalni prijevoz putnika mogu računati na 25.000 kuna potpora ukoliko udovoljavaju kriterijima.

Prihvatljivim troškovima za poduzetnike iz djelatnosti pomorski i obalni prijevoz putnika (NKD 50.10) smatraju se sljedeći troškovi nastali u 2020. godini i do dana predaje zahtjeva:

  • trošak veza u luci,
  • trošak obveza prema Hrvatskom registru brodova,
  • trošak osiguranja broda,
  • trošak usluge knjigovodstvenog servisa i
  • drugi troškovi izravno povezani s obavljanjem registrirane djelatnosti.

Za izračun intenziteta potpore i prihvatljivih troškova, svi iznosi koji se upotrebljavaju trebaju biti iznosi prije odbitka poreza i drugih naknada. Prihvatljivi troškovi moraju biti popraćeni i temeljeni na vjerodostojnoj dokumentaciji i pisanim dokazima koji trebaju biti jasni, konkretni i ažurirani.

Poduzetnik mora dokazati pad prihoda od poslovanja godišnjih financijskih izvještaja promatranog i usporednog razdoblja predanih na FINA-u zbog javne objave ili PDV obrazaca za promatrano i usporedno razdoblje i dostavom ovjerovljene specifikacije računa Glavne knjige koje sadrže početno stanje, promet tijekom godine i zaključno stanja (bruto bilanca), a koji se dostavlja uz obrazac zbirne izjave o iznosu prihvatljivih troškova.

Također prijava treba sadržavati informaciju je li podnositelju izravno ili neizravno odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske ograničeno poslovanje, te dokazati kako ne koristi ne koristi niti jednu drugu potporu ili mjeru nadoknade opravdanih troškova poslovanja.

Zahtjev za dodjelu potpore po ovom Programu poduzetnik podnosi Ministarstvu na propisanom obrascu a koji se može pronaći na mrežnoj stranici Ministarstva https://mmpi.gov.hr/

Navedene potpore dodjeljivati će se do iskorištenja sredstava odnosno najkasnije do 31.12.2021. godine.

  • Podijeli:

Ivica Žuro

Ivica Žuro

Ivica Žuro je konzultant u financijama, bankovnom poslovanju i upravljanju poduzećima. Vlasnik je MM Beneficium obrta za poslovno savjetovanje. Nakon duge karijere u bankarstvu gdje je uz ostalo bio dugogodišnji direktor za Srednju Dalmaciju u Splitskoj banci, odlučio je iskoristiti stečeno iskustvo u savjetovanju za financiranje i upravljanje. Uža specijalnost su mu financiranje poduzetništva te fizičkih osoba, kao i refinanciranje postojećih obveza povoljnijim kreditiranjem te organizacijska poboljšanja i uštede na troškovima poslovanja.

https://www.financiranje.net/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Trebaju li čarter tvrtke ulagati u vlastiti CRM (ili je Excel još uvijek dovoljan)
Trebaju li čarter tvrtke ulagati u vlastiti CRM (ili je Excel još uvijek dovoljan)

Ako vam je ikad prošlo kroz glavu: "Možda je ovo ipak previše za Excel" ovaj tekst će vam pomoći to procijeniti sa sigurnošću. Mnoge čarter tvrtke oslanjaju se na tablice jer su jednostavne, poznate i "rade posao". No kako posao raste, raste i količina informacija i zadataka koje treba držati pod kontrolom, jer stvari brzo izmaknu kontroli.

Manje kukanja, više akcije - čarter ima udrugu, a vi možete do zajma
Manje kukanja, više akcije - čarter ima udrugu, a vi možete do zajma

Pedeseta kolumna Ivice Žure za čarter.hr stiže u trenutku kad se čini kako domaći čarter, umjesto da i dalje stoji, počinje tražiti vlastiti smjer. Simbolično ili ne, baš sada nastaje prva samostalna udruga čarter tvrtki, a paralelno stižu i konkretni zajmovi koji bi mogli pomoći onima koji ne žele čekati “bolja vremena”.

Automatizacija procesa i rezervacija - štedi li vrijeme ili stvara nove probleme?
Automatizacija procesa i rezervacija - štedi li vrijeme ili stvara nove probleme?

Ako ste ikada proveli dan u uredu čarter tvrtke tijekom sezone, znate kako to izgleda kada u isto vrijeme zvoni mobitel, zovu gosti, zovu agenti, mailovi stižu jedan za drugim… Uz sve to treba i iskoordinirati smjene, pripremu plovila i servise. Tko stigne sve to riješiti na vrijeme?

Grafički dizajner 101
Grafički dizajner 101

Kako izgleda svakodnevica jednog grafičkog dizajnera? Što sve ulazi u njegov opis posla - i što ne ulazi? Barbara Zec, dizajnerica s više od 20 godina iskustva, u svom novom autorskom članku za čarter.hr otkriva što zaista znači biti dizajner vizualnih komunikacija. Od alata, preko vještina, do stvarnih izazova koje ova profesija nosi, sve je konkretno objašnjeno iz prve ruke.