Potpore poduzetnicima prijevoznicima


Cestovni prijevoznici i brodari koji su započeli s poslovnom aktivnošću do kraja 2018. godine mogu računati na pomoć od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture RH  u dijelu troškova, i to oni koju su zabilježili minimum 75% pada prihoda u 2020. odnosu na 2019. godinu.

Dodjeljivat će se potpore poduzetnicima iz prometnog sektora, a koje su povezane s djelatnostima sljedećih NKD oznaka:

  • Ostali kopneni prijevoz putnika, d.n. (NKD 49.39)
  • Pomorski i obalni prijevoz putnika (NKD 50.10)
  • Djelatnost putničkih agencija (NKD 79.11), ako su povezane s nautičkim prometom u smislu jednodnevnih i višednevnih kružnih putovanja
  • Djelatnost organizatora putovanja (turoperatori) (NKD 79.12), ako su povezani s nautičkim prometom u smislu jednodnevnih i višednevnih kružnih putovanja.

Visina potpora za poduzeća koja imaju registriranu djelatnost ostali kopneni prijevoz putnika izračunava se po prijevoznoj jedinici i to kako ide:

I. za osobni automobil M1 kategorije (kapaciteta 7+1; 8+1 putničko mjesto računajući i mjesto vozača) odobrava se 3.000 kuna po vozilu
II. za autobuse M2 i M3 kategorije odobrava se 7.000 kuna po prijevoznoj jedinici.

Potpore iz ovog programa se mogu načelno koristiti za sve opravdane režijske troškove vezane uz prijevozno sredstvo.

guleti

Potpore brodarima

Brodari registrirani za primorski i obalni prijevoz putnika mogu računati na 25.000 kuna potpora ukoliko udovoljavaju kriterijima.

Prihvatljivim troškovima za poduzetnike iz djelatnosti pomorski i obalni prijevoz putnika (NKD 50.10) smatraju se sljedeći troškovi nastali u 2020. godini i do dana predaje zahtjeva:

  • trošak veza u luci,
  • trošak obveza prema Hrvatskom registru brodova,
  • trošak osiguranja broda,
  • trošak usluge knjigovodstvenog servisa i
  • drugi troškovi izravno povezani s obavljanjem registrirane djelatnosti.

Za izračun intenziteta potpore i prihvatljivih troškova, svi iznosi koji se upotrebljavaju trebaju biti iznosi prije odbitka poreza i drugih naknada. Prihvatljivi troškovi moraju biti popraćeni i temeljeni na vjerodostojnoj dokumentaciji i pisanim dokazima koji trebaju biti jasni, konkretni i ažurirani.

Poduzetnik mora dokazati pad prihoda od poslovanja godišnjih financijskih izvještaja promatranog i usporednog razdoblja predanih na FINA-u zbog javne objave ili PDV obrazaca za promatrano i usporedno razdoblje i dostavom ovjerovljene specifikacije računa Glavne knjige koje sadrže početno stanje, promet tijekom godine i zaključno stanja (bruto bilanca), a koji se dostavlja uz obrazac zbirne izjave o iznosu prihvatljivih troškova.

Također prijava treba sadržavati informaciju je li podnositelju izravno ili neizravno odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske ograničeno poslovanje, te dokazati kako ne koristi ne koristi niti jednu drugu potporu ili mjeru nadoknade opravdanih troškova poslovanja.

Zahtjev za dodjelu potpore po ovom Programu poduzetnik podnosi Ministarstvu na propisanom obrascu a koji se može pronaći na mrežnoj stranici Ministarstva https://mmpi.gov.hr/

Navedene potpore dodjeljivati će se do iskorištenja sredstava odnosno najkasnije do 31.12.2021. godine.

  • Podijeli:

Ivica Žuro

Ivica Žuro

Ivica Žuro je konzultant u financijama, bankovnom poslovanju i upravljanju poduzećima. Vlasnik je MM Beneficium obrta za poslovno savjetovanje. Nakon duge karijere u bankarstvu gdje je uz ostalo bio dugogodišnji direktor za Srednju Dalmaciju u Splitskoj banci, odlučio je iskoristiti stečeno iskustvo u savjetovanju za financiranje i upravljanje. Uža specijalnost su mu financiranje poduzetništva te fizičkih osoba, kao i refinanciranje postojećih obveza povoljnijim kreditiranjem te organizacijska poboljšanja i uštede na troškovima poslovanja.

https://www.financiranje.net/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Poboljšajte učinkovitost - KPI za čarter poslovanja
Poboljšajte učinkovitost - KPI za čarter poslovanja

U čarter industriji, gdje sezona traje samo nekoliko intenzivnih mjeseci, svaka odluka ostavlja svoj trag. Formiranje cijena, upravljanje flotom, kontrola troškova - sve su to odluke koje će ili donijeti profit ili stvoriti gubitke i tu nema prostora za greške. Ako nemate konkretne brojke ispred sebe, odluke se svode na "osjećaj" ili pretpostavke. Bez KPI (ključnih pokazatelja uspješnosti) donošenje odluka postaje oslanjanje na intuiciju - a intuicija rijetko nadmašuje analitiku.

Mogu li čarter tvrtke (kvalitetno i točno) izmjeriti ROI
Mogu li čarter tvrtke (kvalitetno i točno) izmjeriti ROI

ROI (Return on Investment) u najjednostavnijem smislu mjeri koliko se novca vrati nakon što se nešto uloži – bilo u oglašavanje, web stranicu, novo plovilo ili digitalni alat. U praksi, to je provjera je li neka odluka imala financijskog smisla. Je li ROI broj i može li se zapravo izmjeriti u čarteru?

Što (ni)je grafički dizajn i zašto (ni)je važan za vaše poslovanje
Što (ni)je grafički dizajn i zašto (ni)je važan za vaše poslovanje

Što grafički dizajn (ni)je, čemu zapravo služi i kakav stvarni utjecaj ima na vaše poslovanje? Ako ste se to ikad pitali (ili možda niste, a trebali biste), novi članak Barbare Zec dat će vam jasniju sliku. Iskusna dizajnerica pojašnjava što dizajner stvarno radi, gdje leži prava vrijednost dizajna i zašto ga treba samo gledati kao “nešto lijepo” nego i kao alat za jasnu i dosljednu komunikaciju.

Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge
Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge

Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.