Jeste li razmišljali da mlađe generacije možda nisu samo još jedna skupina gostiju u nizu, nego prilika za vaše čarter poslovanje? Njihove navike, vrijednosti i način planiranja putovanja izgledaju potpuno drugačije. Ako vas zanima kako im se približiti na pravi način, nastavite čitati – jer rješenja možda nisu ona koja očekujete.
Nautički čarter se više ne može oslanjati samo na uobičajene modele poslovanja. Generacije koje danas oblikuju turističko tržište – Milenijalci i Generacija Z – imaju potpuno drugačije prioritete, stilove života i očekivanja. Njima nije dovoljno unajmiti brod; oni žele više od prijevoza s točke A do točke B. Žele priču. Žele vrijednosti s kojima se mogu poistovjetiti.
Ako želite da vaša čarter tvrtka ostatne konkurentna, vrijeme je da pažljivo počnete osluškivati što ove generacije traže i kako im to pružiti.
Putovanje od nekoliko dana je trenutno jedan od najvećih trendova u putovanjima jer mlađe generacije putuju češće, ali kraće.
Vikend jedrenja, mini krstarenje ili trodnevne tematske ture mogu privući one koji imaju ograničeno vrijeme ili žele samo isprobati jedrenje.
Međutim, ako čarter samo skinete cijenu za 3 dana, bez dodatne vrijednosti (npr. tematski paket ili dodatni sadržaj), neće to biti dovoljno da bi bili bolji od konkurencije.
Kako to provesti?
Nije dovoljno imati samo web stranicu s kalendarom dostupnosti.
Mladi putnici očekuju da sve mogu obaviti online - od istraživanja destinacije do rezervacije i plaćanja. Vaša web stranica i proces rezervacije moraju biti intuitivni te prilagođeni mobilnim uređajima i modernim standardima, gubite potencijalne goste.
Kako to provesti?
Ekologija privlači goste, ali samo ako nije “greenwashing” (samo priča bez stvarnog djelovanja). Gost koji vidi ekološke inicijative uživo na brodu (npr. reciklaža, solarni paneli, edukacija o očuvanju mora) vjerojatnije će pričati o tom iskustvu i preporučiti ga.
Održivost je postala i važan faktor u odabiru putovanja. Nove generacije, generacija Z i milenijalc, biraju tvrtke i brendove koji odgovorno posluju i pomažu u očuvanju okoliša.
Kako to provesti?
Mladi gosti žele doživjeti nešto na vašem brodu i s vašim brodom.
Ako je vaša ponuda autentična (npr. jutarnja yoga na palubi, večera s lokalnim chefom), to direktno utječe na njihovu odluku.
Autentična ponuda traži dobro osmišljen koncept i dobru logistiku.
Kako to provesti?
Ali… nemojte raditi generički sadržaj i surađujte s influencerima koji zaista odgovaraju vašoj ciljanoj publici (ne samo oni s velikim brojem pratitelja).
Fokus mora biti na iskustvima koja se mogu podijeliti, a ne samo na “slikama brodova”.
Mlađe generacije otkrivaju destinacije putem Instagrama, TikToka i YouTubea, a vole atraktivan sadržaj i autentične priče.
Kako to provesti?
Za razliku od ranijih generacija, mlađi putnici manje su zainteresirani za “copy-paste” sadržaje. Njima je važno da se osjećaju povezano s lokalnim zajednicama i prirodom.
To znači da će radije odabrati putovanje koje uključuje kušanje domaće hrane i vina na skrivenim otocima nego boravak u komercijaliziranim marinama.
Što biste mogli učiniti? U suradnji s lokalnim zajednicama predložite rute koje uključuju neotkrivene uvale, autohtone konobe ili radionice rukotvorina na otocima.
Mlađe generacije žele tehnologije koje će olakšati njihovo putovanje. To uključuje jednostavne online rezervacije, digitalne vodiče za rute i aplikacije koje nude informacije o vremenu, restoranima i atrakcijama na otocima.
Što biste mogli učiniti? Razvijte jednostavnu online platformu za rezervacije s virtualnim prikazom brodova i kreirajte aplikaciju s preporukama za rute, sigurnosnim uputama i vremenskim prognozama.
Jedan itinerar ne odgovara svima. Mlađi putnici očekuju mogućnost prilagodbe. Bilo da se radi o tematskom jedrenju, avanturističkom programu s ronjenjem i/ili planinarenjem, ili mirnom odmoru za digitalni detox – raznolikost ponude može donijeti novu klijentelu.
Što biste mogli učiniti? U ponudu uvrstite najmove na 3-5 dana, kreirajte tematske ture i ponudite dodatne usluge.
Čarter industrija ima prostor za rast ako se otvori eksperimentiranju s novim modelima. Suradnja s influencerima koji promoviraju održiv turizam može približiti vašu ponudu mlađoj publici. Virtualne ture brodova omogućuju gostima da iz udobnosti doma “prošetaju” po palubi i lakše se odluče za rezervaciju.
Što biste mogli učiniti? Razmislite i o loyalty programima koji nagrađuju goste za preporuke prijateljima, mlađe generacije cijene autentične preporuke više nego klasične oglase.
Mlađe generacije nisu samo budućnost, one su sadašnjost. Njihove vrijednosti, očekivanja i stil putovanja oblikuju tržište brže nego ikad. Čarter tvrtke koje žele privući nove goste i zadržati ovu publiku trebaju početi s malim, promišljenim promjenama koje će se s vremenom pretvoriti u nove standarde.
Svaka od ovih strategija može značajno povećati vašu vidljivost među mlađom publikom ako je pravilno provedena.
Bitno je osluškivati što gosti traže i prilagoditi ponudu tako da odgovara njihovim vrijednostima i načinu života.
Ako ne znate gdje početi, razmislite o razgovoru s timom stručnjaka koji razumije ove trendove i može pomoći u redizajnu vaših usluga. Ako želite praktične savjete i podršku u uvođenju ovih promjena, kontaktirajte čarter.hr za savjetovanje koje vas može pripremiti za budućnost nautičkog turizma.
Prijavite se na naš newsletter i otkrijte kako vaša tvrtka može biti prvi izbor za novu generaciju putnika.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Upravljanje čarterom više nije (ili ne bi trebalo biti) "imaš to sve u onoj tablici”. Gosti su zahtjevniji i žele više, vlasnici brodova informiraniji i traže više, a konkurencija bolja i bukira više… A vi? Radne procedure su vam i dalje kao da je 2015. godina?
Možete li uopće tražiti financiranje - od banke, fonda ili države - ako ni sami ne vjerujete u posao koji vodite? Ivica Žuro u svom novom članku za čarter.hr, odgovara na ovo pomalo neugodno, ali bitno pitanje. Ali ne govori o procedurama i potrebnim papirima, nego o povjerenju. Povjerenju u svoj biznis, kojeg imate ili nemate…
U moru sličnih ponuda, jedino čemu ljudi stvarno mogu vjerovati su iskustva drugih. U čarteru, gdje gosti planiraju mjesecima unaprijed i uz značajnu investiciju s njihove strane, važno je povjerenje. I upravo zato UGC - sadržaj kojeg spontano dijele vaši gosti - može igrati presudnu ulogu u tome da odaberu baš vaš čarter. Jer ljudi vjeruju ljudima.
Barbara Zec u svom novom članku za čarter.hr piše o bojama, ali ne onako kako ih inače doživljavamo. Umjesto klasičnih značenja, otkriva kako kontekst, kontrast i kombinacije boja mijenjaju sve. Boja sama po sebi ne znači ništa… dok ne vidimo gdje se nalazi, čime je okružena i što komunicira. Ovo je vodič koji povezuje dizajn, emocije i logiku, a sve kroz svakodnevne primjere.