Kako do novih gostiju u čarteru?


Nautički turizam je podložan stalnim promjenama trendova koje diktiraju sami gosti. No, jedno pitanje ostaje uvijek isto – kako doći do novih gostiju.

Iako je nautički čarter bio možda najmanje pogođen nego ostali sektori turizma, ipak je ova djelatnost ovih proteklih par godina trpjela i to dosta. Bez obzira što se napravilo i sve što se moglo napraviti od strane odgovornih institucija kako bi se zadržao i posljednji gost, čarter je 2020. godine zabilježio velike gubitke. Gubile su se rezervacije, prebacivale za iduću godinu pa čak i u potpunosti otkazivale.  
 
No 2021. godina je protekla u znaku oporavka, jer su se poduzele različite akcije kako bi se novi gosti privukli i zadržali.  
 
2022.g. je bila uspješna, ukupne brojke u hrvatskom turizmu su rekordne sa rekordnim brojem dolazaka, svemu usprkos. No, održati stalan broj gostiju, povećavati ga iz godine u godinu te pronaći nove goste, je proces na kojem je potrebno konstantno raditi.  
 
Što je najbolje napraviti?

 

Iskoristite prednost novih tehnologija

Svakako vam je poznato kako je nautički turizam djelatnost jako podložna promjenama aktualnih trendova na turističkom tržištu. Stoga, vaša će tvrtka bez digitalizacije svog poslovanja i bez praćenja novih tehnologija teško uspjeti.  
 
Nove tehnologije, u skladu sa željama i zahtjevima potencijalnih gostiju diktiraju nove trendove. S novim tehnologijama dobivate nove mogućnosti za doći na domet više potencijalnih gostiju, za vratiti stare klijente i privući nove.  
  
Popunjeni smještajni kapaciteti san su svakog menadžera u turizmu, bio to hotelijer, vlasnik apartmana ili menadžer u čarteru plovila. Međutim, stvarnost je ipak drugačija. Jednostavno morate uzeti u obzir činjenicu kako je turizam sektor koji se stalno razvija i širi. 
  
S time se povećava i konkurencija, a današnja konkurencija u čarteru je izrazito velika. Stoga, nije dovoljno samo znati kako oduševiti gosta i navesti ga na kupovinu. Vi o gostu trebate više informacija ili, drugim riječima, trebate o gostu imati jako dobro znanje.   

Nove tehnologije poput računalnih i mobilnih aplikacija, te društvenih mreža kanali su koji povećavaju vašu vidljivost, te interakciju s potencijalnim klijentima uz mnogo niži trošak nego biste imali obavljajući to na klasične načine.  
 
Svakako, jedna dobra stranica na Facebooku ili profil na Instagramu će biti puno manja investicija nego odlazak na neke daleke svjetske sajmove uz ogroman trošak putovanja, troškova zaposlenika i prezentacije.  
  
Također, dosta malih tvrtki je postavilo i blog. A korist bloga je zbilja velika. Blog objave će vas pozicionirati kao znalca, stručnjaka u svojoj branši. Kad vas potencijalni klijenti tako percipiraju, oni vam počinju vjerovati, a povjerenje stvara čvrst odnos.  
 
Zamislite samo koliko bi vašu tvrtku stajalo raditi klasični PR, gostovati na radio i TV emisijama, davati intervjue za stručne časopise, sudjelovati na inozemnim kongresima i sl.? Ovisno o mediju na kojem se želite pojaviti moglo bi vas koštati mnogo. Jako mnogo.  
 
Iako ni navedeno ne valja zanemariti, pisanje bloga se pokazalo odličnim rješenjem za male tvrtke s često ograničenim budžetom. Uz mali trošak se mogu postići izvrsni rezultati.

 

Iskoristite moć online podsjetnika

Gosti, posebno oni koji dolaze iz dalekih krajeva, će svoj savršeni odmor na jahti rezervirati mjesecima unaprijed. Također, veliki je broj i onih koji svega nekoliko dana prije rezerviraju romantični vikend ili obiteljski izlet.  
 
Ovaj način jako je popularan kod onih koji žele izvući najviše od kratkih putovanja. Vrlo često su gostima na raspolaganju rezervacijski kanali koji im ne omogućavaju last minute rezervacije ili izmjene prilikom dolaska na samo odredište.  

Stoga, jedan od vrlo učinkovitih načina kako privući više gostiju je omogućavanje izravne rezervacije ili prodaje na web stranici svoje čarter tvrtke. Koja bi naravno trebala biti moderna, optimizirana i user-friendly. 
 
Gosti će tako imati priliku bukiranja aranžmana koji žele te izbjeći neke treće aplikacije. Osim toga, za promociju izravne prodaje na vlastitim stranicama možete koristiti i različite podsjetnike/remindere koji će gostima ukazati kako ih njihovo plovilo čeka u “ponudi koja se ni u kojem slučaju ne smije propustiti”.  
  
Dosta čarter tvrtki koristi i digitalne asistente, tj. chat botove koji mogu odgovoriti na jednostavna pitanja i tako vama uvelike olakšati cijeli posao. A i sam proces prodaje i rezervacije se ubrzava jer vaši potencijalni gosti mogu vrlo brzo dobiti odgovore o “onom vrhunskom aranžmanu" ili “savršenom plovilu za njih”. 
  
Ono što vi trebate je svakog svojeg potencijalnog gosta podsjetiti o svim prednostima svoje ponude kako bi on ili ona u svakom trenutku mogli odlučiti. Dobar podsjetnik potiče na akciju, pa se potrudite neka vaš podsjetnik bude stvarno dobar!  
  
Inače, dosta vlasnika malih čarter tvrtki nudi svojim potencijalnim gostima neku pogodnost - od popusta do dodatnih atrakcija. Recimo, imate čarter tvrtku i vaši klijenti su uglavnom gosti veće platežne moći. U tom slučaju popust možda neće imati toliki učinak koliki će imati neka dodatna pogodnost, poput besplatnog posjeta nekom ne toliko poznatom mjestu ili nekog novog doživljaja.  
 
Istražite svoje goste. Kakve su njihove navike? Potrebe? Želje? U skladu s tim stvorite im i ponudite usluge kojima neće moći odoljeti.  

 

Neiskorišteni potencijal virtualnih događanja

Iznajmljivali vi velika ili mala plovila, bavili se prodajom jedrilica, organizirali krstarenja ili nešto treće, ne zaboravite iskoristiti potencijal virtualnih događanja.  
 
Virtualna događanja, evente i webinare te konferencije ili radionice relativno je lako organizirati, ne trebate se gnjaviti i zvati hotele i kongresne centre. Dovoljan vam je program, eventualno baza pratitelja na nekoj od društvenih mreža i dobra aplikacija. Ako imate računalo i potrebnu opremu (naglavne slušalice i mikrofon, ako ga vaše računalo nema ugrađenog), vi ovakav događaj možete održati u uredu ili iz udobnosti vlastitog dnevnog boravka.

Naravno, ono što je ključno, osim programa događaja je i dobra aplikacija. Najpoznatije su Zoom ili Google Meet. Događaj vrlo jednostavno možete postaviti, dobijete link i taj link šaljete svima koje želite pozvati. Vrlo jednostavno! Tu su naravno još i Skype, Microsoft Teams i slične aplikacije. Na vama je istražiti koja najbolje odgovara vašim potrebama ili koja vam je aplikacija zapravo najjednostavnija za korištenje.   
  
Ako nemate bazu pratitelja na društvenim mrežama, vaš događaj trebate ispromovirati, a to na vrlo jednostavan način možete napraviti na Facebooku, LinkedIn-u, Instagramu ili ondje gdje se većina vaših pratitelja okuplja.  
 
Kad smo već kod društvenih mreža, događaji ili live emitiranja su još jedan način kako možete privući goste. Ako imate dobru bazu pratitelja, recimo na Facebooku ili Instagramu, možete organizirati Q&A (pitanja i odgovori) i tako omogućiti potencijalnim gostima da vas pitaju o vašoj ponudi.  
  
Kao i kod virtualnih događanja, milijun je mogućnosti i sve ovisi o vašem ciljnom tržištu, kreativnosti i domišljatosti. Najbitnije je stvoriti i učvrstiti povjerenje, jer gost će najprije dolaziti onome kome vjeruje. 

 

Internet je nepresušan izvor novih čarter gostiju

Sve u svemu, za pridobivanje novih gostiju u vaš čarter potrebna vam je dobra web stranica i dobra strategija digitalnog marketinga.  
 
Ne zaboravite kako su gosti promijenili svoj fokus upravo zbog pandemije i prepoznali su nautički čarter baš kao najsigurniji i najbolji način za provođenje svog godišnjeg odmora. Prilagodite svoju ponudu i komunicirajte baš ono što gosti traže. Vaši gosti su online - stoga se potrudite doprijeti do njih. 
 
 
Kontaktirajte nas ako vam treba pomoć oko digitalnog marketinga ili pri izradi profila vaših gostiju. 
  
Kako biste na vrijeme dobili sve informacije koje vam trebaju prijavite se i na naš newsletter

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!
Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!

Imate društvene mreže za svoj čarter, i mislite kako je to dovoljno. No, za to vrijeme vaša konkurencija uspijeva u stvarima u kojima vi ne uspijevate, jer mislite kako vam nisu potrebne ili za njih nemate vremena. Saznajte što točno trebate raditi kako bi osvojili svoje ciljano tržište.

Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru
Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru

Može li se reći kako se uspješnost čarter tvrtke mjeri brojem iznajmljenih brodova, odnosno prodanih rezervacija? Možemo. A ako je booking plovila najodgovornija pozicija u čarter kompaniji, onda je i booking agent jedna je od najodgovornijih radnih pozicija. Ali što je zapravo zadatak booking agenata. I kako postati jedan od (uspješnih) booking agenata?

11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!
11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!

Bez obzira na to koliko ste dugo na tržištu, koliko iskustva imate ili koliko su luksuzna vaša plovila, nikada ne smijete izgubiti iz vida ono najvažnije - goste. Želite li da vas gosti lakše nađu? Sigurno da. Ako je to slučaj, onda provjerite kojih 11 stvari nikako ne smijete propustiti.

Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac
Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac

Ako pitate čarter tvrtku, proračun je često osjetljiva stvar. No, većina pogrešaka uzrokovana je raspodjelom sredstava iz budžeta na pogrešna mjesta ili u pogrešno vrijeme. Koji trenuci i mogućnosti pametne raspodjele budžeta će donijeti najviše koristi?