Sadržaj koji puni buking - što stvarno radi, a što ne


Ono što goste privuče nije savršena slika, nego osjećaj da negdje, na nekom brodu, upravo sada nastaje priča stvorena samo za njih. Čarter tvrtke koje to shvate, ne trebaju se natjecati cijenom niti obećavati savršenstvo – dovoljno je pokazati plovidbu kakva ona jest. A bez pravog sadržaja teško je zainteresirati gosta za plovidbu. Ovaj tekst donosi konkretne, jednostavne savjete koje možete odmah isprobati – bez straha da nešto krivo radite.

Na moru se odluke donose osjećajem, a isto vrijedi i kada gosti biraju s kim će ploviti. Tehničke specifikacije i popisi opreme rijetko koga oduševe, tu su jer eto, trebaju biti.  
 
Sadržaj koji prenosi doživljaj, priču i karakter vašeg čartera, stvara onaj nevidljivi poziv koji potiče gosta na odluku.  
Fotografija iskrenog smijeha na palubi, savjet kako se snaći pri vezivanju za bovu ili jednostavna priča o jutru u mirnoj uvali, vašim potencijalnim gostima ponekad vrijede više od stotinu oglasa
  
Čarter tvrtke koje znaju prikazati tko su i što gostu mogu pružiti, ne natječu se cijenama. One grade povezanost, a to je ono što puni buking i vraća goste iz godine u godinu. 
 

Zašto kvalitetan sadržaj otvara vrata gostima 

Gosti ne traže savršen katalog, brošure ni cjenik s popustom, nego dojam da ih negdje postoji iskustvo kojeg očekuju
 
Sadržaj koji prikazuje stvarne trenutke, lakše stvara osjećaj povezanosti nego bilo koja promotivna kampanja.  
Umjesto da samo izlistate brodove i tehničke podatke, ispričajte priču i situaciju u kojoj se gost može zamisliti. 
 
Fotografije koje prikazuju dan na brodu, kratke crtice o plovidbi i korisni savjeti stvaraju osjećaj povjerenja i bliskosti. Povjerenje nije nešto što se može kupiti, ono se gradi iz dana u dan kroz iskren, pametno vođen sadržaj.  
Kada gost stekne dojam da zna tko stoji iza ponude, mnogo će lakše odabrati upravo taj brod, tu čarter tvrtku i tu priču kao svoju iduću destinaciju. 
 

Najbolje prakse za sadržaj koji stvarno privlači 

1. Fotografije i videa koji pričaju priču, a nisu samo brošura 

Ljudi, emocije i trenutci važniji su od samih slika brodova.  
Tehnički savršena fotografija broda u marini može izgledati lijepo, ali rijetko izaziva emociju zbog koje gost poželi rezervirati.  
 
Gosti traže prizore koji im pomažu da zamisle sebe na moru, okruženi ljudima i doživljajima. Kada dijelite sadržaj koji prikazuje stvarne situacije, veće su šanse da ćete privući pažnju.  
 
Primjeri sadržaja koji prirodno izazivaju emocije: 

  • Vesela posada u plovidbi na otvorenom moru. 
  • Doručak na sidru uz šalicu kave, svježe voće i pogled na tirkiznu uvalu. 
  • Ruke koje drže kormilo, s laganim valovima u pozadini. 
  • Spontani trenuci prijateljskog nadmetanja vezivanju konopa.  
  • Fotografije zalaska sunca gledane iz kokpita broda. 

Kako snimiti sadržaj koji privlači pažnju?  
Najvažnije je uhvatiti stvarne emocije. Umjesto postavljanja scena kao za reklamu, bolje je pustiti posadu i goste da uživaju spontano, a trenutke hvatati diskretno. 
Nije potrebno ulagati u skupu opremu. Dobar mobitel, prirodno svjetlo i pravi trenutak često su dovoljni da fotografija ili video ispričaju snažniju priču. 
  
Savjet: Kratka videa od 10 do 30 sekundi, posebno su korisna za objave na društvenim mrežama poput Instagrama ili Facebooka. Mogu prikazivati trenutke kao što su podizanje jedara, dolazak u skrivenu uvalu ili druženje na palubi. Ovakav sadržaj djeluje vjerodostojno i približava potencijalnog gosta stvarnom doživljaju koji ga čeka.   

Fotografije i videa ne trebaju biti savršeni, ali moraju biti iskreni. 
 

2. Autentične priče uvijek nađu put do publike 

Priče o dogodovštinama u plovidbi bolje prenose osjećaj putovanja nego rute koje su samo popis lokacija.  
Ljudi neće zapamtiti rutu ili marinu, ali će zapamtiti emocije, neočekivane trenutke i male avanture koje čine putovanje.  
 
Kada ispričate priču, stvarate sliku u kojoj se gost može i sam zamisliti. To su trenuci koji povezuju i ostavljaju dojam mnogo jači od savršeno isplaniranih ruta. 
 
Primjeri sadržaja koji prirodno izazivaju emocije: 

  • Susret s dupinima koji prate brod u plovidbi. 
  • Kišni dan koji završava pjesmom i smijehom. 
  • Neočekivani zalazak sunca gledan s vrha nekog otočića. 
  • Spontano zajedničko pripremanje svježe ulovljene ribe. 
  • Kratki odmor u skrivenoj uvali u kojoj nema ni signala ni gužve. 
  • Druženje s lokalnim ribarom koji pokazuje gdje se sigurno usidriti. 

Kako pričati ovakve priče?  
Najbolje je uhvatiti emocije dok su još svježe. Umjesto da se kasnije rekonstruira događaj, ako gosti odmah zabilježe nekoliko slika ili videa, pretvorite to u objavu, pa čak i blog ili newsletter.  
 
Gosti više vjeruju pričama koje imaju nesavršenosti - iznenadni pljusak, večeru ma brodu koji se ljulja, improvizirani piknik na palubi. Upravo takvi trenuci pokazuju koliko svako putovanje ima svoj karakter. 
 
Savjet: Podijelite priče koje bi i vi sami rado prepričavali svojim prijateljima. Ako događaj ne izaziva neku emociju kod vas, teško će ga izazvati i kod gostiju. 
  
Nije važno imati dugu, epsku priču. Dovoljna je kratka crtica koja će ostaviti dojam.

3. Savjeti i sitnice koje pokazuju iskustvo 

Znanje koje skiper i posada svakodnevno koriste, imaju veliku vrijednost kad ih se pretoči u sadržaj. Gosti cijene praktične informacije koje im olakšavaju plovidbu i čine ih sigurnijima. Male sitnice koje za profesionalce dolaze prirodno, gostima mogu biti pravo otkriće.  
 
Dijeljenjem takvih savjeta, pokazujete iskustvo i stvarate dodatnu vrijednost, bez osjećaja da nešto prodajete.  
 
Primjeri sadržaja koji su korisni i lako primjenjivi: 

  • Kako brzo i sigurno vezati brod. 
  • Najbolje vrijeme za uplovljavanje u popularne uvale prije gužve. 
  • Jednostavni trikovi za spremanje hrane na brodu tako da ostane svježa. 
  • Kako prepoznati znakove promjene vremena. 
  • Što ponijeti na brod za plovidbu bez stresa. 
  • Gdje u marinama pronaći pouzdane opskrbne točke za vodu i led. 

Kako pripremiti ovakav sadržaj?  
Najbolje je zapisivati savjete tijekom sezone, dok su situacije svježe.  
Umjesto stvaranja dugih tesktova, savjeti mogu biti kratki i konkretni, primjerice kao "Savjet tjedna" na društvenim mrežama ili u newsletteru. 
 
Savjet: Sve što pomaže da se osjećaju sigurnije i opuštenije tijekom plovidbe, automatski gradi povjerenje i povećava šanse da će baš vaš čarter biti njihov izbor. 
 
Birajte teme koje gostima stvarno olakšavaju iskustvo na brodu, jer gosti vole osjećaj da su dobili informaciju iz prve ruke.

4. Prava očekivanja vrijede od prodavanja “praznih snova” 

Gosti sanjaju o moru, ali istovremeno cijene iskrenost. Slike na kojima je sve idealno i  savršeno stvaraju nerealna očekivanja.  
Kad stvarnost na brodu ne ispuni ono što su slike i opisi obećavali, gost će osjetiti nesigurnost ili razočaranje koje će ga pratiti kroz cijelo putovanje. 
 
Ako otvoreno komunicirate što gost može očekivati, i dobro i manje dobro, gradite povjerenje koje se kasnije pretvara u preporuke i ponovne rezervacije.  
 
Primjeri sadržaja koji gostima pomažu da budu spremniji i zadovoljniji: 

  • Što sve spakirati za tjedan dana plovidbe. 
  • Kako izgleda tipičan dan na brodu, uključujući i manevre u marini. 
  • Kako organizirati hranu i piće u plovidbi, pogotovo ako se nema pristup trgovini. 
  • Što učiniti ako zbog vremenskih uvjeta nije moguće uploviti u planiranu luku. 
  • Kako se ponašati u slučaju susreta s jačim vjetrovima poput bure ili maestrala. 
  • Koliko traje ulazak u popularne marine u srcu sezone (i zašto treba planirati dolazak ranije). 

Kako pripremiti ovakav sadržaj?  
Bitno je pisati iz pozicije vodiča, a ne prodavača.  
Gosti vole osjećaj da netko iskreno brine o njihovom iskustvu, a ne da im samo želi prodati “savršen odmor”. Kratki vodiči ili objave tipa "Očekujte i ovo" mogu biti vrlo korisni i zahvalni formati. 
 
Savjet: Kada gost zna što ga čeka, lakše prihvaća male izazove koje plovidba prirodno donosi.  
 
Tko god se na moru snađe zahvaljujući nekom vašem savjetu, gotovo uvijek postaje najbolji ambasador vaše čarter tvrtke. 
 

5. Sadržaj - bolje često i jednostavno, nego savršeno, a jednom godišnje 

Mnogi čarteri odgađaju objavljivanje sadržaja čekajući "savršen trenutak", savršenu sliku ili idealan tekst.  
U stvarnosti, gosti više cijene redovite, žive objave nego rijetke i nakićene promotivne materijale.  
 
Sadržaj koji prirodno teče, pokazuje kako stvarno razumijete svoje goste, a ne samo prikazujete pomno izabrane trenutke, kao s razglednice. 
 
Primjeri sadržaja koji mogu nastajati bez velikih priprema: 

  • Kratki dnevni izvještaji o vremenu i uvjetima za plovidbu. 
  • Spontane fotografije iz marine, s priprema za polazak. 
  • Kratka videa dolaska u uvalu, isplovljavanja ili sidrenja. 
  • Jednostavne preporuke gdje dobro pojesti ili pronaći dobro vino. 
  • Zanimljivosti s rute ili susreti s drugim plovilima. 

Kako graditi naviku redovitog objavljivanja?  
Najlakše je pripremiti okvirni plan s nekoliko ideja tjedno i pustiti da sadržaj nastaje prirodno tijekom dana. Ne treba sve biti perfektno i namješteno.  
Jednostavan post koji prikazuje izlazak sunca s palube može imati više utjecaja nego profesionalna fotografija koja izgleda predobro. 
 
Savjet: Neka sadržaj bude prirodan, s izmjenama mirnih i živahnih trenutaka.  
 
Redovit ritam objavljivanja održava interes, ali stvara i osjećaj povjerenja kod gostiju, ako znaju da su u pravim rukama.

 

Najbolji sadržaj je onaj koji izgleda kao da nastaje usput 

Gosti žele vidjeti iskrene trenutke i korisne informacije, a ne reklame.  
Traže ljude, emocije i stvarne priče, a ne reklamne letke. 
  
Čarter tvrtke koje redovito stvaraju sadržaj koji je zanimljiv i živ, stvaraju i nevidljivu vezu s gostima, onu koja u pravom trenutku donosi upit ili rezervaciju
  
Najbolji trenutak za krenuti, je sada.  
Ne trebate čekati savršene vremenske uvjete, nove profesionalne fotografije ili veliku marketinšku strategiju.  
Dovoljno je početi s onim što je već imate – slika s palube, savjet skipera ili neka priča iz svakodnevnog života vašeg čartera.  
  
Stvaran i iskren sadržaj, najjače gradi povjerenje – a povjerenje puni rezervacije.  
Gosti koji osjete da im netko nudi stvarno iskustvo, a ne samo proizvod, lakše donose odluku i češće se vraćaju.  
 
Oni ne traže savršen odmor, nego pravu priču.  
Počnite pričati takve priče i gradite svoju prepoznatljivost koja će trajati puno duže od jedne sezone. 
 
 
Zanima vas kako ispričati vašu priču? 
Javite nam se, pomoći ćemo vam kreirati sadržaj koji stvarno radi. 
 
Tražite jednostavne ideje i korisne alate za još bolje poslovanje? 
Prijavite se na naš newsletter – svaki tjedan šaljemo primjenjive savjete i alate koji pomažu čarter tvrtkama i nautičkim profesionalcima da budu korak ispred.

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Kako se istaknuti - Top 7 grešaka koje rade čarter tvrtke
Kako se istaknuti - Top 7 grešaka koje rade čarter tvrtke

Čarter web stranice često se svedu na isto: slični brodovi, isti opisi, ništa novo za gosta ni za tražilicu. Ali vi imate dobru ponudu, a Google vas i dalje preskače… Znate li koje su to greške koje radite a koje vas koče? Evo konkretnih savjeta kako ih riješiti.

Švicarska je rekla "dosta" Booking.com-u, može li i čarter industrija podvući crtu?
Švicarska je rekla "dosta" Booking.com-u, može li i čarter industrija podvući crtu?

Nedavna presuda švicarskog nadzornog tijela protiv Booking.com-a otvara važnu temu i za čarter industriju: dominacija posrednika, visoke provizije i praksa davanja popusta iz tuđeg poslovnog modela ozbiljno narušavaju tržišnu ravnotežu. Iako čarter nema jednog OTA diva, mehanizmi su itekako slični, a posljedice sve vidljivije. Vrijeme je da se otvoreno postavi pitanje: tko zaista upravlja prodajom, a tko snosi sve operativne rizike?

Posao raste, ali ne i profit, odnosno jedva preživljavate? Ima pomoći.
Posao raste, ali ne i profit, odnosno jedva preživljavate? Ima pomoći.

Kad svi bježe u sigurnost, on je krenuo “kontra” - ravno prema krizi. Usred pandemijskog kolapsa turizma, Ivica Žuro odlučuje osnovati savjetničku firmu. Ne iz ludosti, već iz uvjerenja kako se najvažniji potezi povlače kad je najteže. U tekstu za čarter.hr vodi nas kroz stvarne pregovore s bankama, konkretne poslovne poteze i planove sa konkretnim ciljem a to je: preživjeti je prvi korak, nakon toga mora ići dovođenje u red.

Social media kalendar za čarter tvrtke: Što, kada i zašto objavljivati?
Social media kalendar za čarter tvrtke: Što, kada i zašto objavljivati?

Ako ste kao većina čarter tvrtki, društvene mreže su vam negdje pri dnu popisa. Objavite kad stignete, kad se nešto dogodi. Ili jednostavno ne stignete nikad. A onda dođe sezona i pomislite: “Trebali bismo nešto objaviti…” Ovaj vodič je tu da vam pokaže kako s minimalnim trudom napraviti jednostavan plan objava koji ima glavu i rep.