Što je branding i što sadrži dobar brandbook


Razumijete li koncept kako ljudi zapravo bukiraju jahtu? Znate li da ljudi zapravo bukiraju “emocije”? Znate li koji je najbolji put za postati dio tih emocija? To je dojam koji ostavljate. To je - vaš brend.

Snaga prvog dojma je važna. A tu snagu ne treba olako shvaćati. 
  
Ljudi donesu odluku o vama u djelić sekunde. Točnije, 1/10 sekunde. 
Tim istim ljudima također treba 50 milisekundi za prvi dojam o vašoj web stranici. 
  
Dakle, ako bi taj dojam bio vizualno privlačan... 
  
I kao čarter tvrtka - želite li doista ostaviti dojam kako ste isti kao i svi ostali? Ili želite biti drugačiji i istaknuti se? 
  
Na konkurentnom čarter tržištu vaš jedinstveni logotip, boja i font ne bi trebali biti samo nasumično odabrani elementi. Trebali bi signalizirati vaš brand - vaš trud i vrijednosti
  

Što je brandbook i zašto ga vaš čarter treba 

Da, trebali biste raditi na emocionalnoj vezi. Jer da - ljude privlače proizvodi i usluge zbog njihove funkcionalnosti, ali i emocionalnog iskustva kojeg obećavaju. 
  
Koncept je jednostavan, ali dalekosežan - ljudi ne kupuju samo proizvode; kupuju osjećaje povezane s njima. A emocije i povezanost s ljudima treba graditi od samog početka.  
 
Brandbook je tu od vitalne važnosti jer osigurava da je svaki prikaz vaše robne marke, vašeg brenda - koherentan, dosljedan i odražava vaš identitet, bez obzira na okruženje. 
  
Dobro koncipiran brandbook detaljno će prikazati vizualni identitet vaše robne marke, kao što su specifična shema boja, tipovi slova i položaj logotipa, kao i vaš pristup komunikaciji. 
  
Tako će vaši gosti, kretali se vašom web stranicom, pregledavali brošuru ili bili s vama u izravnoj komunikaciji, doživjeti ujednačen i prepoznatljiv identitet. 
  
Za svaku tvrtku pa tako i za čarter tvrtke, bitna je dosljednost. No bitno je i prenijeti svoju poruku na svim dodirnim točkama, kao što su: 

  1. Logo tvrtke 
  2. Specifična paleta boja 
  3. Tipografija 
  4. Fotografija 
  5. “Glas” branda  

Logo tvrtke - dobro dizajniran logo može daleko dogurati 

Dobro dizajniran logotip (logo) je ono s čime će se vaš brend istaknuti na pretrpanom čarter tržištu
  
Međutim, mnogi upadaju u zamku klišeiziranog dizajna poput ikona koje simboliziraju jahte, jedrilice ili jedra, zbog čega se stapaju u more istih. 
 
Uzdignite se iznad toga. Prihvatite unikatan dizajn. Odaberite logo koji priča vašu jedinstvenu priču, gradi prepoznatljivost i potiče nezaboravan brand identitet koji će doći i do srca vaše publike.  
  
Logo vašeg čartera će imati određenu “vašu” boju, ali to ne moraju biti sve nijanse plave. Važna je dosljednost dizajna loga kroz cijeli brandbook,  
  

Paleta boja – neka se vaš čarter ističe 

Odabir "drukčije” palete boja može istaknuti vaš čarter i vaš brend u moru tamnoplave, mornarsko plave, plave, tirkizne, azurne... itd.  
  
Nema ništa loše u ovim bojama, ali... Uvijek postoji nešto što se zove zasićenje tržišta – gotovo svaki čarter ima iste tematske boje. 
  
“Prave boje” su tu kako bi s pomoću njih stvorili i nezaboravan prvi dojam. Isto tako vaše boje moraju biti dosljedne i u digitalnim i tiskanim medijima za usklađen izgled. 
  
Za ravnotežu boja upotrijebite pravilo 60/30/10: 60% dominantne boje, 30% za sekundarnu nijansu i 10% za naglaske. 
  
Ovo osigurava vizualno privlačan identitet, rezonira ekskluzivnost i ravnotežu kroz čitavu vašu čarter tvrtku.  
 

 

Tipografija – neka bude elegantna i čitljiva 

Tipografija, tj. odabrani fontovi, trebaju biti elegantni i vašoj publici lako čitljivi, za besprijekoran doživljaj. 
  
Odaberite fontove koji se mogu koristiti na različitim platformama, od vaše web stranice do pozivnica za događaje, kako bi postigli jedinstvenu i elegantnu estetiku. 
  
Za vaš čarter razmislite o fontovima koji utjelovljuju luksuz, a istovremeno zadržavaju jasnoću, kao što su: 

  1. Garamond (klasičan i bezvremenski font, savršen za tiskane materijale poput brošura) 
  2. Helvetica (odlična opcija za tekst web stranice, s izvrsnom čitljivošću) 
  3. Bodoni (idealan font za naslove s oštrim kontrastima koji odaju osjećaj ekskluzivnosti) 
  4. Montserrat (moderan i svestran, odličan za digitalna sučelja) 
  5. Playfair display (daje osjećaj visoke klase, savršen font za letke i bannere)  
      

Stil fotografije – odražava identitet vašeg brenda 

Stil fotografije bitan je za vaš brandbook, jer postavlja vizualni ton koji odražava identitet vašeg čartera. 
  
Slike koje se sustavno koriste u svim marketinškim kanalima, od brošura do društvenih medija, a pomažu stvoriti i vizualni narativ koji je u skladu s vašom ponudom. 
  
Usredotočite se na odabir visokokvalitetnih slika koje će dočarati luksuz i/ili mir, ovisno o vašoj ciljanoj publici, kao što su: 

  • Fotografije zalaska sunca - snimite svoje jahte na pozadini zalaska sunca, ističući pritom i eleganciju plovila 
  • Snimke iz zraka - fotografiranjem dronom predstavite svoje jahte, ali i posebnost pučine Jadranskog mora  
  • Lifestyle slike - uključite fotografije ljudi koji uživaju na vašim jahtama, privlačeći tako i druge koji će željeti iskusiti to isto na brodu 
  • Detaljni krupni planovi - istaknite izuzetnu interijere jahti, fokusirajući se na posebne značajke svakog pojedinog plovila 
  • Prizori prožeti prirodom - koristite slike jahti na kristalnom moru ili usidrenih u skrovitim uvalama, naglašavajući povezanost s prirodom 
      

“Glas brenda” – definirajte ton komunikacije za svoj čarter 

Ovaj dio brandbooka se tiče tona i načina komunikacije vašeg čartera - neka “vaš glas” bude ekskluzivno vaš, ali i jednak na svim kanalima. Na taj način ćete komunicirati visoku kvalitetu vaše usluge te tako jačati i identitet vašeg brenda. 
  
Vaš stil treba biti prilagođen vašoj ciljanoj publici, na primjer: 
Na web stranici - koristite elokventan i profinjen ton, fokusirajući se na jedinstvena iskustva i vrhunske usluge koje nudi vaš čarter. Dosljedan izgled, dizajn i sadržaj web stranice osigurava posjetiteljima besprijekorno korisničko iskustvo. 
  
U marketinškim materijalima u brošurama, posjetnicama i digitalnim oglasima koristite ton koji govori o ekskluzivnosti vašeg čartera, ističući luksuz i iskustva na vašim plovilima. To može uključivati i skripte za komunikaciju za vaše djelatnike ili predloške za komunikaciju e-poštom. Svi promotivni materijali, bilo online ili offline, moraju imati dosljedan izgled i biti u skladu s vašim identitetom. 
  
U objavama na društvenim mrežama - čak i na ležernijim platformama, zadržite uglađen ton, prikazujući privlačnost boravka na plovilima u vašem čarteru. Neka sve interakcije, bilo putem e-pošte ili telefona, budu ljubazne i prilagođene gostima, odražavajući personalizirano iskustvo koje mogu očekivati. 
  
Branding događaja - trebali bi imati specifične smjernice o tome kako se vaš čarter predstavlja na raznim događajima, uključujući raspored prostora, uniforme osoblja i promotivne materijale, tako da svaki segment svakog događaja odražava identitet brenda. 

 

Efekt valova – branding i percepcija kupaca 

Branding ima značajan, ali i dalekosežan utjecaj na percepciju kupaca. 
  
Kada je dobro izvedeno, brendiranje neće samo “upasti u oči”; oblikovati će cjelokupni narativ vaše tvrtke u mislima potencijalnih gostiju. 
   
Dakle, kvalitetan, dosljedan i prepoznatljiv brand će usmjeriti percepciju ljudi i utjecati na njihov izbor, te ih tako i navesti na odabir vašeg čartera. 
  
Primjeri takvog brendiranja koji mogu utjecati na percepciju vaših kupaca su: 

  • Uniformirana prezentacija osoblja - posada koja je jednako ili slično odjevena u odjeću s vašim oznakama, povećava percepciju profesionalnosti. 
  • Estetika društvenih medija - redovite, visokokvalitetne objave na društvenim mrežama jačaju vaš ugled. 
  • Standardizirani protokoli korisničke podrške - dosljedno izvrsna korisnička podrška gradi povjerenje među vašim gostima. 
  • Brandirani artikli - "markirani” artikli vašeg čartera, poput prilagođenih privjesaka za ključeve ili posteljine s logom, stvaraju i opipljivu vezu s vašim brandom. 
  • Dobro održavane jahte - jahte u besprijekornom stanju bi trebale biti standard, jer ujedno potvrđuju predanost kvaliteti. 
      

Zaključak? Branding nije puki dodatak. 

Konkurencija na tržištu iznajmljivanja plovila je na našem području ogromna, kao što već znate. 
  
Ako razmotrimo gore navedene točke, jasno je kako brendiranje nije samo dodatak vašem poslovanju; to je temeljni element
  
Definira vaš identitet, komunicira s vašom publikom i usmjerava vašu tvrtku. 
  
Koliki utjecaj jedan čartera koji je pažljivo razvio svoj brand i identitet?  
Takav brend nije samo “tu” i postoji u moru istih ili sličnih čartera - nego “govori” i povezuje. 
  
Brend koji ustrajno izražava svoju predanost personaliziranim iskustvima, stvara priču kojoj će gosti vjerovati. A oni će zapamtiti vaš čarter, jer se razlikuje od bezbroj konkurenata
  

Ako vam je potrebna pomoć s brandbookom koji će biti povezan sa vašim sadržajem, interakcijom s gostima - svakako nas kontaktirajte
  
Za redovite vijesti i novitete iz svijeta čartera, prijavite se na naš newsletter.  

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Kako se istaknuti - Top 7 grešaka koje rade čarter tvrtke
Kako se istaknuti - Top 7 grešaka koje rade čarter tvrtke

Čarter web stranice često se svedu na isto: slični brodovi, isti opisi, ništa novo za gosta ni za tražilicu. Ali vi imate dobru ponudu, a Google vas i dalje preskače… Znate li koje su to greške koje radite a koje vas koče? Evo konkretnih savjeta kako ih riješiti.

Švicarska je rekla "dosta" Booking.com-u, može li i čarter industrija podvući crtu?
Švicarska je rekla "dosta" Booking.com-u, može li i čarter industrija podvući crtu?

Nedavna presuda švicarskog nadzornog tijela protiv Booking.com-a otvara važnu temu i za čarter industriju: dominacija posrednika, visoke provizije i praksa davanja popusta iz tuđeg poslovnog modela ozbiljno narušavaju tržišnu ravnotežu. Iako čarter nema jednog OTA diva, mehanizmi su itekako slični, a posljedice sve vidljivije. Vrijeme je da se otvoreno postavi pitanje: tko zaista upravlja prodajom, a tko snosi sve operativne rizike?

Posao raste, ali ne i profit, odnosno jedva preživljavate? Ima pomoći.
Posao raste, ali ne i profit, odnosno jedva preživljavate? Ima pomoći.

Kad svi bježe u sigurnost, on je krenuo “kontra” - ravno prema krizi. Usred pandemijskog kolapsa turizma, Ivica Žuro odlučuje osnovati savjetničku firmu. Ne iz ludosti, već iz uvjerenja kako se najvažniji potezi povlače kad je najteže. U tekstu za čarter.hr vodi nas kroz stvarne pregovore s bankama, konkretne poslovne poteze i planove sa konkretnim ciljem a to je: preživjeti je prvi korak, nakon toga mora ići dovođenje u red.

Social media kalendar za čarter tvrtke: Što, kada i zašto objavljivati?
Social media kalendar za čarter tvrtke: Što, kada i zašto objavljivati?

Ako ste kao većina čarter tvrtki, društvene mreže su vam negdje pri dnu popisa. Objavite kad stignete, kad se nešto dogodi. Ili jednostavno ne stignete nikad. A onda dođe sezona i pomislite: “Trebali bismo nešto objaviti…” Ovaj vodič je tu da vam pokaže kako s minimalnim trudom napraviti jednostavan plan objava koji ima glavu i rep.