CRM alati su ključni za digitalnu transformaciju i strategije koje želite usmjeriti na korisnike. Omogućavaju tvrtkama poboljšati poslovne performanse i stvoriti konkurentsku prednost. Andreja Fazlić u novom članku otkriva kako CRM sustavi optimiziraju personalizaciju korisničkog iskustva i potiču rast prihoda.
Kada govorimo o digitalnoj transformaciji i integraciji user-centric strategije u poslovanje, CRM (Customer Relationship Management) alati zauzimaju bitnu ulogu u kontekstu tehnologije. A vjerujem da vam je već poznato da je tehnologija jedan od 6 neizostavnih elemenata revenue flywheela.
U prethodnoj kolumni pisala o izazovima s kojima se tvrtke suočavaju prilikom pokušaja optimizacije svog poslovanja. Ovaj put, fokusiram se na alat koji je često presudan za uspjeh takvih projekata.
Digitalna transformacija predstavlja temeljnu promjenu kako tvrtke koriste tehnologiju, procese i ljudske resurse da poboljšaju poslovne performanse, stvore vrijednost i ostvare konkurentsku prednost.
To je holistički proces koji nadilazi puko usvajanje novih tehnologija, uključujući promjenu organizacijske kulture, redefiniranje odnosa s korisnicima i kreiranje novih poslovnih modela.
Srž ove transformacije čini pristup usmjeren na korisnike, stavljajući njihove potrebe i želje u središte svih inicijativa.

User-centric poslovanje pristup je dizajniran da prepozna i zadovolji potrebe i želje korisnika kroz sve točke interakcije s tvrtkom.
Ovaj pristup zahtijeva detaljno razumijevanje korisničkih preferencija, ponašanja i očekivanja, kao i prilagodbu proizvoda, usluga i iskustava kako bi se maksimalno odgovorilo na te potrebe.
U temelju user-centric strategije je uvjerenje da stvaranjem vrijednosti (umjesto fokusiranja isključivo na prodaju), tvrtke ne samo da podižu razinu zadovoljstva i vjernosti svojih korisnika, već i potiče rast i konkurentnost na tržištu.
CRM, ili upravljanje odnosima s kupcima, predstavlja tehnološku strategiju i alat koji tvrtkama omogućavaju analizu i upravljanje svim interakcijama i odnosima s postojećim i potencijalnim kupcima tijekom cijelog njihovog putovanja. Cilj mu je poboljšati poslovne odnose kako bi se povećala lojalnost i potaknuo rast prihoda.
U kontekstu yacht charter industrije CRM se može usporediti s naprednim navigacijskim sustavom na jahti.
Umjesto da se oslanjate na zastarjele karte i kompase (Excel tablice i manualne evidencije), CRM pruža digitalnu kartu korisničkog putovanja, od prvog upita do post-prodajne usluge, omogućavajući personaliziranu komunikaciju i usluge.
Iako su osnovna načela ovog alata konzistentna kroz različite brendove dostupne na tržištu, važno je napomenuti kako svaki ima svoje specifičnosti i terminologiju koju je potrebno usvojiti za uspješnu implementaciju alata i provedbu transformacije.
CRM sustavi nude i alate koji optimiziraju procese: automatizacija marketinga omogućava personaliziranu komunikaciju s kontaktima, upravljanje prodajnim lijevkom efikasno vodi prodajne prilike i optimizira resurse prodajnog tima, dok analitika i izvještavanje pružaju ključne uvide za strateško odlučivanje.
HubSpot dodatno ističe alate kao što su integracije s društvenim mrežama i CPC oglasnim kanalima za poboljšanje online prisutnosti, SEO alate za optimizaciju sadržaja i chatbotove za automatizirano komuniciranje, čineći ga moćnim rješenjem za sveobuhvatno upravljanje odnosima s korisnicima.
CRM alati znatno unapređuju kako tvrtke upravljaju prodajom, marketingom i korisničkom podrškom. U praksi charter industrije to može izgledati ovako:
Uz navedeno, omogućava detaljno razumijevanje svakog kontakta u bazi, od osnovnih informacija do povijesti interakcija, što vam može olakšati pružanje personalizirane usluge.

Ovi sustavi srce su user-centric strategije. Služe kao centralizirana platforma koja sakuplja, analizira i koristi podatke o kontaktima kako bi se optimizirala prodaja, marketinške strategije i usluge podrške, pružajući prilagođeno iskustvo svakom korisniku.
Evo kako CRM alati optimiziraju user-centric poslovanje:
Prilagodba poslovanja korisniku i digitalna transformacija ključni su za uspjeh.
CRM sustavi, poput HubSpot-a, centralni su komad tehnologije u ovoj strategiji, nudeći alate za personalizaciju korisničkog iskustva i održavanje konkurentnosti.
Istražite HubSpot CRM na snimci našeg webinara: "CRM: Napredna navigacija za rast vašeg poslovanja" i saznajte kako može doprinijeti vašem poslovanju.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Već ste više puta u recenzijama pročitali: “Sve je bilo super, ali…” Na prvu izgleda kao dobra recenzija, ali zapravo pokazuje kako nešto ne štima. Možda samo sitnica, ali dovoljna da se gost ne vrati više nikada - i to isto kaže i drugima.
Ako vam je ikad prošlo kroz glavu: "Možda je ovo ipak previše za Excel" ovaj tekst će vam pomoći to procijeniti sa sigurnošću. Mnoge čarter tvrtke oslanjaju se na tablice jer su jednostavne, poznate i "rade posao". No kako posao raste, raste i količina informacija i zadataka koje treba držati pod kontrolom, jer stvari brzo izmaknu kontroli.
Pedeseta kolumna Ivice Žure za čarter.hr stiže u trenutku kad se čini kako domaći čarter, umjesto da i dalje stoji, počinje tražiti vlastiti smjer. Simbolično ili ne, baš sada nastaje prva samostalna udruga čarter tvrtki, a paralelno stižu i konkretni zajmovi koji bi mogli pomoći onima koji ne žele čekati “bolja vremena”.
Ako ste ikada proveli dan u uredu čarter tvrtke tijekom sezone, znate kako to izgleda kada u isto vrijeme zvoni mobitel, zovu gosti, zovu agenti, mailovi stižu jedan za drugim… Uz sve to treba i iskoordinirati smjene, pripremu plovila i servise. Tko stigne sve to riješiti na vrijeme?