Tenderi - što se točno smije i pod kojim uvjetima? Imamo službeni odgovor!


Nakon objave članka o novom Pravilniku o sigurnosti plovidbe, stigao je službeni odgovor na pitanje koje muči mnoge čarter tvrtke: kako točno označiti i koristiti pomoćni čamac u skladu s propisima? Zatražili smo službeno pojašnjenje od nadležnih tijela - i dobili ga! U nastavku donosimo konkretne uvjete koji vrijede za sve pomoćna plovila, uključujući i ono što većina previdi: obavezno osiguranje, ograničenje kretanja i način označavanja.

Jedno od najčešćih pitanja koje smo zaprimili nakon objave članka o novom pravilniku o sigurnosti plovidbe odnosi se na konkretne uvjete pod kojima se pomoćni čamci u čarteru smiju koristiti.

Iako novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe (NN 52/2025) jasno definira područje plovidbe tendera, u praksi su se pojavile razne interpretacije - posebno kada je riječ o uvjetima označavanja i korištenja pomoćnih čamaca te njihovom osiguranju.

Kako bismo dobili precizno tumačenje, obratili smo se nadležnim institucijama;  Ministarstvu mora, pomorstva i infrastrukture te ispostavama lučkih kapetanija. 

Zaprimili smo službeni odgovor od Uprave sigurnosti plovidbe, Lučke kapetanije Zadar, koji prenosimo u cijelosti:

“Člankom 87. Pravilnika o vođenju upisnika brodova, najvišoj dopuštenoj starosti i tehničkim uvjetima za upis u upisnik brodova (»Narodne novine«, broj 131/23 i 142/03), propisano je da pomoćna brodica ili čamac, koja pripada matičnom brodu, mora biti označena riječima »pripadak« ili »t/t« i imenom ili oznakom broda kojem pripada, u skladu s odredbama ovoga dijela Pravilnika. Riječ brod se ovdje koristi za sve pomorske objekte kao i na sve objekte unutarnje plovidbe, a riječ pomoćna brodica se odnosi i na pomoćni čamac. Način korištenja pomoćne brodice uređen je Pravilnikom o sigurnosti pomorske plovidbe u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru republike hrvatske te načinu i uvjetima obavljanja nadzora i upravljanja pomorskim prometom („Narodne novine“, broj 52/25), koji propisuje kako plovni objekt koji pripada drugom pomorskom objektu i upisan je ili označen kao dio opreme matičnog objekta, smije ploviti u području do 500 metara od pomorskog objekta kojem pripada, osim kada prevozi osobe i stvari s pomorskog objekta do najbližeg mjesta priveza ili između sidrišta i luke kojoj sidrište pripada.

Slijedom navedenog, razvidno je se pomoćna brodica može koristiti na način i uz uvjet propisan navedenim pravilnicima, odnosno pomoćna brodica mora udovoljavati sljedećim uvjetima:

1. mora biti označena sa »pripadak« ili »t/t« i imenom ili oznakom broda kojem pripada,

2. ne smije se udaljavati više od 500 metara od pomorskog objekta kojem pripada, osim kada prevozi osobe i stvari s pomorskog objekta do najbližeg mjesta priveza ili između sidrišta i luke kojoj sidrište pripada,

3. pomoćne brodice sa pogonskim strojem od 15 ili više kW moraju imati valjano osiguranje od odgovornosti za štete nanesene trećim osobama i to kao posebnu policu osiguranja ili takvo osiguranje i za pomoćnu brodicu mora biti izričito ugovoreno i navedeno u polici osiguranja matičnog broda.”

Što ovo to znači za čarter tvrtke?

Jasnija pravila olakšavaju pripremu za nadzor i pružaju točno definirane smjernice za označavanje, kretanje i osiguranje pomoćnih čamaca u svakodnevnoj praksi.

Napomena: Nakon objave prethodnog članka, zaprimili smo još nekoliko upita vezanih uz nedoumice oko primjene novog Pravilnika. Upit za dodatnim pojašnjenjem uputili smo na još nekoliko relevantnih adresa, no do trenutka objavljivanja ovog teksta nismo zaprimili odgovore. Čim ih dobijemo - objavit ćemo ih.


Do tada, pratite naš newsletter, s konkretnim odgovorima koje možete stvarno primijeniti u praksi.

 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Manje kukanja, više akcije - čarter ima udrugu, a vi možete do zajma
Manje kukanja, više akcije - čarter ima udrugu, a vi možete do zajma

Pedeseta kolumna Ivice Žure za čarter.hr stiže u trenutku kad se čini kako domaći čarter, umjesto da i dalje stoji, počinje tražiti vlastiti smjer. Simbolično ili ne, baš sada nastaje prva samostalna udruga čarter tvrtki, a paralelno stižu i konkretni zajmovi koji bi mogli pomoći onima koji ne žele čekati “bolja vremena”.

Automatizacija procesa i rezervacija - štedi li vrijeme ili stvara nove probleme?
Automatizacija procesa i rezervacija - štedi li vrijeme ili stvara nove probleme?

Ako ste ikada proveli dan u uredu čarter tvrtke tijekom sezone, znate kako to izgleda kada u isto vrijeme zvoni mobitel, zovu gosti, zovu agenti, mailovi stižu jedan za drugim… Uz sve to treba i iskoordinirati smjene, pripremu plovila i servise. Tko stigne sve to riješiti na vrijeme?

Grafički dizajner 101
Grafički dizajner 101

Kako izgleda svakodnevica jednog grafičkog dizajnera? Što sve ulazi u njegov opis posla - i što ne ulazi? Barbara Zec, dizajnerica s više od 20 godina iskustva, u svom novom autorskom članku za čarter.hr otkriva što zaista znači biti dizajner vizualnih komunikacija. Od alata, preko vještina, do stvarnih izazova koje ova profesija nosi, sve je konkretno objašnjeno iz prve ruke.

International Charter Expo (ICE) vraća se u Amsterdam s novim forumom i velikim slavljem
International Charter Expo (ICE) vraća se u Amsterdam s novim forumom i velikim slavljem

Najveći svjetski događaj posvećen nautičkom čarteru ponovno je tu. Od 12. do 14. studenoga 2025. International Charter Expo (ICE) ponovno će pretvoriti Amsterdam u globalno okupljalište čarter profesionalaca. Uz više od 600 tvrtki, potpuno novi ICE Forum i legendarnu zabavu ICE Rocks Party, ovogodišnje izdanje obilježava deset godina povezivanja čarter svijeta - snažnijeg, pametnijeg i povezanijeg nego ikad prije.