Tenderi - što se točno smije i pod kojim uvjetima? Imamo službeni odgovor!


Nakon objave članka o novom Pravilniku o sigurnosti plovidbe, stigao je službeni odgovor na pitanje koje muči mnoge čarter tvrtke: kako točno označiti i koristiti pomoćni čamac u skladu s propisima? Zatražili smo službeno pojašnjenje od nadležnih tijela - i dobili ga! U nastavku donosimo konkretne uvjete koji vrijede za sve pomoćna plovila, uključujući i ono što većina previdi: obavezno osiguranje, ograničenje kretanja i način označavanja.

Jedno od najčešćih pitanja koje smo zaprimili nakon objave članka o novom pravilniku o sigurnosti plovidbe odnosi se na konkretne uvjete pod kojima se pomoćni čamci u čarteru smiju koristiti.

Iako novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe (NN 52/2025) jasno definira područje plovidbe tendera, u praksi su se pojavile razne interpretacije - posebno kada je riječ o uvjetima označavanja i korištenja pomoćnih čamaca te njihovom osiguranju.

Kako bismo dobili precizno tumačenje, obratili smo se nadležnim institucijama;  Ministarstvu mora, pomorstva i infrastrukture te ispostavama lučkih kapetanija. 

Zaprimili smo službeni odgovor od Uprave sigurnosti plovidbe, Lučke kapetanije Zadar, koji prenosimo u cijelosti:

“Člankom 87. Pravilnika o vođenju upisnika brodova, najvišoj dopuštenoj starosti i tehničkim uvjetima za upis u upisnik brodova (»Narodne novine«, broj 131/23 i 142/03), propisano je da pomoćna brodica ili čamac, koja pripada matičnom brodu, mora biti označena riječima »pripadak« ili »t/t« i imenom ili oznakom broda kojem pripada, u skladu s odredbama ovoga dijela Pravilnika. Riječ brod se ovdje koristi za sve pomorske objekte kao i na sve objekte unutarnje plovidbe, a riječ pomoćna brodica se odnosi i na pomoćni čamac. Način korištenja pomoćne brodice uređen je Pravilnikom o sigurnosti pomorske plovidbe u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru republike hrvatske te načinu i uvjetima obavljanja nadzora i upravljanja pomorskim prometom („Narodne novine“, broj 52/25), koji propisuje kako plovni objekt koji pripada drugom pomorskom objektu i upisan je ili označen kao dio opreme matičnog objekta, smije ploviti u području do 500 metara od pomorskog objekta kojem pripada, osim kada prevozi osobe i stvari s pomorskog objekta do najbližeg mjesta priveza ili između sidrišta i luke kojoj sidrište pripada.

Slijedom navedenog, razvidno je se pomoćna brodica može koristiti na način i uz uvjet propisan navedenim pravilnicima, odnosno pomoćna brodica mora udovoljavati sljedećim uvjetima:

1. mora biti označena sa »pripadak« ili »t/t« i imenom ili oznakom broda kojem pripada,

2. ne smije se udaljavati više od 500 metara od pomorskog objekta kojem pripada, osim kada prevozi osobe i stvari s pomorskog objekta do najbližeg mjesta priveza ili između sidrišta i luke kojoj sidrište pripada,

3. pomoćne brodice sa pogonskim strojem od 15 ili više kW moraju imati valjano osiguranje od odgovornosti za štete nanesene trećim osobama i to kao posebnu policu osiguranja ili takvo osiguranje i za pomoćnu brodicu mora biti izričito ugovoreno i navedeno u polici osiguranja matičnog broda.”

Što ovo to znači za čarter tvrtke?

Jasnija pravila olakšavaju pripremu za nadzor i pružaju točno definirane smjernice za označavanje, kretanje i osiguranje pomoćnih čamaca u svakodnevnoj praksi.

Napomena: Nakon objave prethodnog članka, zaprimili smo još nekoliko upita vezanih uz nedoumice oko primjene novog Pravilnika. Upit za dodatnim pojašnjenjem uputili smo na još nekoliko relevantnih adresa, no do trenutka objavljivanja ovog teksta nismo zaprimili odgovore. Čim ih dobijemo - objavit ćemo ih.


Do tada, pratite naš newsletter, s konkretnim odgovorima koje možete stvarno primijeniti u praksi.

 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

METSTRADE 2025 - Hrvatska nautika vidljivo prisutna na najvećem svjetskom sajmu
METSTRADE 2025 - Hrvatska nautika vidljivo prisutna na najvećem svjetskom sajmu

Što imaju zajedničko hrvatski dizajneri interijera jahti, proizvođači električnih sustava i obiteljske firme s dugom tradicijom? Svi su ove godine nastupili na najvećem svjetskom sajmu nautičke opreme - METSTRADE. Brojke, dojmovi i nagrade koje donose kući govore jedno: hrvatska nautička industrija itekako ima što reći svijetu.

Lideri, jedina stvarna transformacija koju vaša tvrtka zaista treba je vaš osobni razvoj
Lideri, jedina stvarna transformacija koju vaša tvrtka zaista treba je vaš osobni razvoj

Novi članak Andreje Fazlić za čarter.hr donosi iskren pogled na najvažniju, a često zanemarenu dimenziju digitalne transformacije - čovjeka. Andreja nas podsjeća kako bez osobne promjene lidera, nijedna strategija ne može dugoročno uspjeti. Ako ozbiljno mislite rasti u 2026., ovo je tekst koji trebate pročitati.

Google Business profil za čarter tvrtke - vodič za bolje pozicioniranje
Google Business profil za čarter tvrtke - vodič za bolje pozicioniranje

Gost koji traži brod najčešće neće otvoriti vašu web stranicu. Prvo će pogledati što piše na Googleu. Ako vam profil izgleda ozbiljno, javi se vama. Ako nije ažuran ili nedostaje podataka, odlazi dalje. Saznajte što sve Google Business profil treba sadržavati i kako ga postaviti kako bi radio za vas, svaki dan.

International Charter Expo slavi svoju 10. godišnjicu u Amsterdamu
International Charter Expo slavi svoju 10. godišnjicu u Amsterdamu

International Charter Expo (ICE) vratio se u Amsterdam ovog studenoga s posebnim razlogom za slavlje - svojom 10. godišnjicom. Više od 600 tvrtki iz više od 57 zemalja okupilo se na trodnevnim sastancima na visokoj razini, usmjerenim razgovorima o industriji i izraženom osjećaju zajedništva unutar globalne čarter zajednice.