Je li vas ikada gost pitao gdje su na otocima dobre treking staze? Ili kakva su pravila za ribolov? Jesu to bili trenutci kada ste shvatili kako je čarter prestao biti samo najam plovila? Danas sve više gostiju traži odmor koji odgovara njihovim navikama ili vrijednostima. I tu se otvara prostor za nišni marketing. Marketing koji nije namijenjen “svima”, nego baš onima koji znaju što žele.
Ono što je nekad bilo dovoljno; jedrilica, dobra ruta, skiper, možda preporuka za neki dobar restoran – danas je samo osnova na kojoj trebate graditi.
Sve više gostiju dolazi s jasnom idejom što žele od svog odmora. Više ne traže samo jedrenje, nego nešto što je samo njihovo i za njih. Jedni žele mir, tišinu i da mogu raditi jogu na palubi. Drugi žele posjetiti svaki restoran na svakom otoku. Treći traže aktivan odmor, ali za djecu.
Zvuči vrlo specifično? Upravo suprotno. Nišne čarter ponude sve su traženije i tu se krije velika prilika. Prilagođavate se stvarnim ljudima i gradite povjerenje s publikom koja zna što hoće. A takvi se gosti vraćaju. I pričaju o vama.
I što onda kada čarter više nije samo čarter?
Wellness, gastro, avantura, edukacija, malo drugačiji obiteljski odmor... svaka od tih niša ima svoja pravila.
Gost koji dolazi na wellness čarter želi mir, jednostavan ritam, pažljivo odabranu hranu i komunikaciju koja se ne forsira. S druge strane, gost koji voli adrenalin, tražit će detalje najbolje rute, dinamiku i dozu izazova.
Ovo dvoje gostiju neće isto reagirati na vašu ponudu i komunikaciju.
Važno je da sve u vašem nastupu reflektira personalizaciju – ton poruke, fotografije, glazba, čak i fontovi koje koristite.
Primjer: Ciljate li wellness goste, onda na društvenim mrežama nećete objavljivati slike partyja i druženja. Vizuali mirnih jutara na sidru pobudit će reakcije kakve želite, od publike koju želite.
U nišnom marketingu ne ide se na količinu – ide se na osjećaj pripadnosti. Gosti ne traže samo aranžman, nego žele osjećaj da ih netko razumije ili da netko razmišlja poput njih.
To se gradi kroz sadržaj. I to onaj koji ne prodaje, nego “priča”.
Primjer: Ako za nišu odaberete gastro čarter, neka vaš skiper bude i "lokalni vodič" kroz tržnice. Podijelite informacije gdje se kupuje dobar sir, maslinovo ulje, koje vino se gdje pije. Na društvenim mrežama objavite story “Jutro na tržnici u Visu” ili mailom pošaljite mini newsletter o dalmatinskim vinima.
Ljudi koji traže nešto specifično obično nisu impulzivni. Postavljat će pitanja. Čitat će između redova. Jer znaju što traže.
Prvo žele znati imate li ono što njima treba, pa tek onda gledaju cijenu.
Ako organizirate avanturističke ture, npr. kombinaciju jedrenja i planinarenja ili trčanja, potencijalni gosti neće biti impresionirani općenitim rečenicama o “doživljajima”.
Njih zanima: Koliko traje tura? Kakva je obuća potrebna? Što ako bude kiša? Što ako netko iz grupe odustane?
Prijedlog: Napravite na webu FAQ “Pitanja koja nam najčešće postavljate”. Takva sekcija s direktnim i stvarnim pitanjima te vašim odgovorima, je nešto što gradi povjerenje, ali i smanjuje broj neodlučnih upita.
Zaboravite influencere s tisućama pratitelja koji nikad nisu vidjeli jedrilicu uživo.
Ako nudite nešto stvarno i specifično, tražite ljude koji stvarno poznaju nautiku i čarter - ljude koji su već povezani s vašom publikom, ne samo zbog publike, nego zbog vjerodostojnosti.
Primjer: Kontaktirajte moderatore putničke agencije ili grupe na društvenim mrežama koje se bave inkluzivnim turizmom. Ove grupe često imaju članove sa specifičnim željama i interesima, a povjerenje u preporuke voditelja grupe je veliko.
Izradite PDF vodič s informacijama koje su stvarno bitne: kako izgleda brod, kako se dolazi, ima li hlada, koliko je brod stabilan na sidru, koje aktivnosti su moguće na brodu i na obali itd.
Ne morate biti prisutni svugdje. Morate biti tamo gdje ima smisla. Kad znate tko su vaši gosti, znate i gdje ih možete pronaći - online i offline.
Ljubitelji obiteljskih odmora, ljubitelji plovidbe u manjim grupama, te gosti koji traže aktivne ture - svaka od tih skupina ima svoje mjesto. Fokusirajte se na one točke dodira koje stvaraju pravu vrijednost.
Ljubitelji obiteljskih čartera, na primjer, nisu nužno na Instagramu, ali mogu biti vrlo aktivni u grupama na Facebooku koje se bave obiteljskim putovanjima ili na web portalima koji savjetuju obitelji s djecom.
Pojavite se tamo s pravom pričom, ali ne s generičkom prodajnom ponudom.
Primjer: Objavite video stvarnih gostiju koji su ljetovali s malom djecom na brodu. Podijelite kako su uživali u sigurnoj i opuštenoj plovidbi, kako su djeca sudjelovala u malim zadacima na brodu i učila o prirodi.
Ne prodajete ništa, samo dijelite stvarnu priču. U toj priči goste neće zanimati cijena, nego će željeti znati: “Kako mogu doživjeti isto?”
Umjesto klasičnih oglasa, priđite stvarnim ljudima. Na primjer, kontaktirajte administratore online zajednice posvećene obiteljskim putovanjima, dogovorite objavu priče vaših gostiju koji su uživali u plovidbi i planiranim obiteljskim aktivnostima. Neka objava bude iskrena, s fotografijama i anegdotama – bez prodaje.
Nišni marketing je često najprirodniji način na koji možete privući goste koji zaista traže i žele ono što vi nudite.
Umjesto da se trudite biti sve za svakoga, pokušajte biti savršeni za pravu publiku.
Takav pristup zahtijeva više razmišljanja, pažljivijeg slušanja, a traži i sposobnost prilagođavanja specifičnim skupinama.
To nije nešto što se postiže preko noći, nego je kontinuirani način rada koji gradi povjerenje i odnose.
A nagrada? Gosti koji se vraćaju jer su našli baš ono što su tražili, preporuke koje dolaze prirodno, i brend koji ne mora biti svugdje da bi bio prepoznat - jer je već jasno istaknut u svojoj niši.
Što je još važnije, vaši gosti neće samo dolaziti opet, nego će i pričati o vama - a to nemože nadmašiti nijednu reklamu. Dovoljno im je samo ponuditi jasno i autentično iskustvo.
Želite konkretne prijedloge kako kreirati poslovanje po vašoj mjeri?
Trebate pomoć u usmjeravanju resursa prema stvaranju pravih iskustava za pravu publiku? Kontaktirajte nas već danas.
Trebate inspiraciju ili savjete specifične za čarter industriju?
Prijavite se na naš newsletter i budite u tijeku s najnovijim idejama i strategijama za uspjeh.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Čarter web stranice često se svedu na isto: slični brodovi, isti opisi, ništa novo za gosta ni za tražilicu. Ali vi imate dobru ponudu, a Google vas i dalje preskače… Znate li koje su to greške koje radite a koje vas koče? Evo konkretnih savjeta kako ih riješiti.
Nedavna presuda švicarskog nadzornog tijela protiv Booking.com-a otvara važnu temu i za čarter industriju: dominacija posrednika, visoke provizije i praksa davanja popusta iz tuđeg poslovnog modela ozbiljno narušavaju tržišnu ravnotežu. Iako čarter nema jednog OTA diva, mehanizmi su itekako slični, a posljedice sve vidljivije. Vrijeme je da se otvoreno postavi pitanje: tko zaista upravlja prodajom, a tko snosi sve operativne rizike?
Kad svi bježe u sigurnost, on je krenuo “kontra” - ravno prema krizi. Usred pandemijskog kolapsa turizma, Ivica Žuro odlučuje osnovati savjetničku firmu. Ne iz ludosti, već iz uvjerenja kako se najvažniji potezi povlače kad je najteže. U tekstu za čarter.hr vodi nas kroz stvarne pregovore s bankama, konkretne poslovne poteze i planove sa konkretnim ciljem a to je: preživjeti je prvi korak, nakon toga mora ići dovođenje u red.
Ako ste kao većina čarter tvrtki, društvene mreže su vam negdje pri dnu popisa. Objavite kad stignete, kad se nešto dogodi. Ili jednostavno ne stignete nikad. A onda dođe sezona i pomislite: “Trebali bismo nešto objaviti…” Ovaj vodič je tu da vam pokaže kako s minimalnim trudom napraviti jednostavan plan objava koji ima glavu i rep.