Znate li kako pravila i zakoni utječu na čarter i pomorsku industriju? Katarina Ćosić nam donosi sve o tome koju ulogu pomorsko pravo ima u oblikovanju održivih praksi. Od međunarodnih sporazuma do ugovora između vlasnika broda i čartera, saznajte kako pravo pomaže u očuvanju morskih ekosustava i promicanju održivosti.
Pomorsko pravo igra ključnu ulogu u globalnoj čarter industriji, koja omogućava zakup brodova i jahte za različite svrhe, uključujući putovanja, ronjenje, ribolov i luksuzna krstarenja.
Osim što regulira međunarodnu trgovinu brodovima, pomorsko pravo također ima duboko ukorijenjen utjecaj na održive prakse u čarteru.
Ovaj članak će istražiti kako pomorsko pravo oblikuje održive prakse u čarter industriji i kako može doprinijeti očuvanju morskih ekosustava.
Međunarodni sporazumi igraju ključnu ulogu u reguliranju pomorskog prometa i utvrđivanju standarda za održivost u čarteru brodova.
Jedan od najpoznatijih takvih sporazuma je Međunarodna konvencija o sprječavanju onečišćenja iz brodova (MARPOL). MARPOL utvrđuje stroge smjernice i standarde za kontrolu ispuštanja onečišćujućih tvari u mora, uključujući ulja, kemikalije i otpadne vode.
Ovaj sporazum promiče održive prakse i odgovornost brodovlasnika i operatera za zaštitu morskog okoliša.
Pomorsko pravo također igra ključnu ulogu u definiranju prava i obveza ugovornih strana u čarteru.
Ugovor o čarteru (često poznat kao čarter-party agreement) detaljno regulira odnose između vlasnika broda i čartera.
Ovaj ugovor može uključivati klauzule koje se odnose na održive prakse, kao što su uvjeti vezani uz teret koji se prevozi (npr. teret koji može uzrokovati onečišćenje), uvjeti za obavljanje tehničkog održavanja broda radi smanjenja rizika od nesreća ili onečišćenja, te uvjeti vezani uz praćenje i izvješćivanje o ekološkim incidentima.
Kako bi se osigurala sigurnost plovidbe i zaštita okoliša, pomorsko pravo također regulira pomorski promet.
Ovo uključuje definiranje sigurnih plovnih pravila, sigurnih luka za isplovljavanje i pristajanje, te mjere zaštite okoliša. Kroz ove regulative, pomorsko pravo igra ključnu ulogu u osiguravanju da brodovi operiraju u skladu s održivim praksama, minimizirajući rizik od nesreća koje mogu dovesti do onečišćenja mora.
Budućnost čartera ovisi o održivim praksama i poštovanju pomorskog prava.
Ključni koraci u tom smjeru uključuju strože regulacije emisija i odlaganja otpada s brodova, te veću transparentnost u vezi s uvjetima rada pomoraca.
Također je važno da čarter tvrtke aktivno surađuju s vladinim agencijama i organizacijama civilnog društva kako bi promicale održive inicijative.
Pomorsko pravo igra ključnu ulogu u oblikovanju održivih praksi u čarter industriji.
Kroz međunarodne sporazume, regulaciju prava i obveza ugovornih strana, regulaciju pomorskog prometa i odgovornost za ekološke štete, ovo pravo postavlja okvir za promicanje sigurnosti, zaštite okoliša i održivosti u pomorskoj industriji.
U budućnosti će se očekivati da će se pomorsko pravo dodatno razvijati kako bi se bolje odgovorilo na izazove održivog čarteriranja brodova i zaštite morskog okoliša.
Kroz suradnju i inovacije, čarter industrija može igrati ključnu ulogu u očuvanju naših mora za buduće generacije.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Jedna riječ, a dva potpuno različita posla? Primjer su rent-a-boat i nautički čarter, koji nisu isto. Zato je važno znati što nudite i kome. Granica između rent-a-boata i čartera nije uvijek jasna. A trebala bi biti.
Od 29. rujna do 1. listopada 2025. grad Split će po drugi put ugostiti CROYA Yacht Charter Show - jedinstven hrvatski B2B sajam koji promovira luksuzni nautički turizam. Ovaj prestižni trodnevni događaj okupit će u srcu Dalmacije vodeće predstavnike čarter industrije.
Sezona je pri kraju, ali sada počinje pravi posao. U svom novom članku za čarter.hr Selma Ćubara donosi temu zašto je prijelazno razdoblje ključno za analizu i planiranje, kako pametno iskoristiti sajmove, koje lekcije možemo naučiti od velikih platformi i što svaka čarter tvrtka može odmah primijeniti u digitalnom marketingu kako bi iduća sezona bila uspješnija.
Koliko puta ste u firmi čuli rečenicu: “Objavi nešto na Facebook, da nas ljudi vide”? Na prvu zvuči bezazleno, ali iza toga se krije ozbiljno pitanje - je li to stvarno vaš marketing? U čarter industriji sve više tvrtki ostaje na toj razini. Nekoliko fotografija, pokoji post i osjećaj da se “nešto radi”. No kada sezona završi i podvuče se crta, rezultat je isti - premalo je...