Zašto pametni poduzetnici koriste statistike?


Razumijevanje i korištenje podataka nikada nije bilo bitnije za tvrtke. Andreja Fazlić u svom novom članku donosi sve o važnosti statistike i benchmarkinga, prikazujući njihov utjecaj na poslovni uspjeh. Saznajte kako ovi alati mogu voditi vaše poslovanje u donošenju informiranih odluka, optimiziranju operacija i postizanju većih rezultata.

Pokretanje, razvijanje i održavanje vlastitog poslovanje može biti izazovno, pogotovo kad nemate povijesne podatke ili iskustva na koja se možete osloniti. U takvim situacijama, statistike i benchmarking postaju vaši najbolji saveznici.  
 
U nastavku prvi od dva članka na temu globalnih statistika, inspirirani HubSpot-ovim godišnjim izvještajem “The State of Marketing Report” kojeg možete preuzeti na ovom linku.  

Što su statistike? 

U kontekstu digitalnog poslovanja, statistike predstavljaju prikupljene podatke koji daju uvid u određene aspekte poslovanja. One mogu obuhvatiti sve: od ponašanja potrošača, učinkovitosti marketinških kampanja, do prodajnih rezultata. Kroz analizu ovih podataka, možete lakše razumjeti tržišne trendove, identificirati prilike i prijetnje, te donijeti informirane odluke. 

Što je benchmarking? 

Benchmarking je proces usporedbe vašeg poslovanja s najboljim praksama u industriji ili s konkurentima. Cilj benchmarkinga je identificirati područja u kojima možete poboljšati svoje poslovanje, a to uključuje analizu performansi, procesa i strategija koje koriste vodeće tvrtke kako biste mogli primijeniti slične metode i poboljšati svoje rezultate. 

Zašto su statistike i benchmarking bitni za poduzetnike početnike? 

Kada tek započinjete svoje poduzetničko putovanje, nemate povijesne podatke na koje se možete osloniti. U takvim situacijama, statistike i benchmarking pružaju važne smjernice koje vam mogu pomoći da se orijentirate na tržištu. Evo i nekoliko razloga za to: 

  • Informirane odluke - korištenjem statistika možete donositi odluke temeljene na stvarnim podacima, a ne na intuiciji ili pretpostavkama (koje također imaju svoju ulogu u suvremenom poslovanju). 
  • Identifikacija trendova - statistike vam pomažu identificirati aktualne trendove u industriji, što vam može pomoći u prilagodbi i optimizaciji (ako ih se odlučite pratiti). 
  • Učinkovitost resursa - benchmarking vam omogućava da vidite kako vodeće tvrtke koriste svoje resurse, te vam poslužiti kao inspiracija kako da optimizirate vlastite procese u svrhu postizanja boljih rezultata. 
  • Konkurentna prednost - razumijevanjem konkurencije možete identificirati područja u kojima trebate poboljšanja ili diferencijaciju.  
     

Optimizacija za tražilice - SEO 

SEO vam pomaže da bolje razumijete kako korisnici dolaze do informacija o vašem brendu i vašim konkurentima na internetu. Implementiranjem SEO strategija možete povećati vidljivost i rangiranje svoje web stranice na stranicama rezultata pretraživanja, što može znatno povećati posjećenost vašeg weba i stopu konverzije. 

Stopa konverzije 

  • Više od trećine marketinških lidera ističe stopu konverzije kao ključni pokazatelj performansi (KPI). Gotovo dvije trećine marketinških stručnjaka izvještava da je prosječna stopa konverzije na odredišnim stranicama manja od 10 %. Dok 70 % marketera smatra da je A/B testiranje nužno i ključno za povećanje stope konverzije. 

Mobilno pretraživanje 

  • Mobilno pretraživanje prevladava, osobito među mlađim korisnicima. Oko 80 % generacije Z i 62 % milenijalaca preferiraju mobilno pretraživanje. Također, za većinu marketera, mobilni uređaji generiraju više od polovice njihovog godišnjeg prometa. 

Organsko pretraživanje

  • 75 % marketera vjeruje da će tražilice s umjetnom inteligencijom pozitivno utjecati na njihove blogove, a 68 % očekuje porast prometa. Optimizacija sadržaja na temelju ključnih riječi i dalje je glavni fokus za mnoge brendove. 

Preporuke za optimizaciju: 

Optimizirajte za mobilne uređaje 

  • S obzirom na visoki udio mobilnog pretraživanja, vaša web stranica mora biti prilagođena mobilnim uređajima. To uključuje brzo učitavanje, responzivni dizajn i jednostavnu navigaciju. Mobilni uređaji generiraju značajan dio prometa, pa je optimizacija za mobilno iskustvo neophodna. 

Koristite A/B testiranje za poboljšanje konverzija 

  • A/B testiranje omogućuje vam testiranje različitih verzija vaših odredišnih stranica i marketinških kampanja kako biste identificirali što najbolje funkcionira. S obzirom na to da je prosječna stopa konverzije na e-trgovinama ispod 2 %, testiranje i optimizacija mogu značajno poboljšati vaše rezultate. 

Fokusirajte se na optimizaciju sadržaja

  • Optimizacija sadržaja prema ključnim riječima pomaže poboljšati rangiranje na pretraživačima. Redovito ažuriranje blogova i stvaranje kvalitetnog sadržaja koji odgovara interesima vaših idealnih kupaca može povećati promet na vašoj stranici. Korištenje alata i strategija za optimizaciju sadržaja ključ je za dugoročni SEO uspjeh. 
     

Email marketing 

Email marketing i dalje je jedan od najefikasnijih načina za povezivanje s kupcima i izgradnju dugotrajnih odnosa. Na temelju sljedećih statistika email marketinga, možete saznati kako marketinški stručnjaci danas koriste email kako bi maksimizirali ROI i uspostavili snažne veze s kupcima. 

Stopa klikanja (CTR) 

  • Prosječna stopa klikanja za emailove poslane korisnicima Constant Contact-a iznosi 1,40 %. Marketinški stručnjaci izvještavaju da segmentirani emailovi ostvaruju 30 % više otvaranja i 50 % više klikova nego nesegmentirani emailovi. Također, stopa klikanja je najvažnija metrika koju marketeri koriste za praćenje uspjeha svojih email kampanja. 

Email sadržaj 

  • 95 % marketinških stručnjaka koji koriste generativni AI za kreiranje emailova ocjenjuju ga učinkovitim, dok 54 % smatra da je vrlo učinkovit. 43 % marketinških stručnjaka koji koriste generativni AI kažu da je najkorisniji za kreiranje sadržaja emaila. Korištenje imena kupaca najčešća je strategija koju marketinški stručnjaci koriste za personalizaciju svojih emailova (op. a. - to je samo jedan od elemenata personalizacije, a ako vas zanima više predlažem da pogledate ovaj webinar). 47 % primatelja emailova kaže da otvaraju email na temelju samog naslova, dok 69 % označava email kao spam na temelju naslova. 

Segmentacija emailova 

  • Segmentirani emailovi ostvaruju 30 % više otvaranja i 50 % više klikova nego nesegmentirani emailovi. 78 % marketinških stručnjaka izvještava da je segmentacija pretplatnika najefikasnija strategija koju koriste za email marketinške kampanje. Također, 64 % marketinških stručnjaka personalizira svoje emailove prema specifičnim segmentima. 

Korištenje emaila 

  • 59 % Amerikanaca kaže da većina emailova koje primaju nisu korisni. Previše emailova je glavni razlog zbog kojeg se potrošači odjavljuju. 40 % korisnika emaila ima barem 50 nepročitanih poruka u svojim inboxima. Broj globalnih korisnika emaila dosegao je 4,26 milijardi u 2022. i predviđa se rast na 4,73 milijarde do 2026. 

Mobilni email 

  • 41 % pregleda emailova, uključujući 75 % pregleda Gmail emailova, dolazi s mobilnih uređaja. 35 % marketinških stručnjaka za email koristi mobilni pristup ili mobilno responzivni dizajn. 

Preporuke za optimizaciju: 

Segmentacija pretplatnika 

  • Segmentacija pretplatnika može značajno povećati stope otvaranja i klikanja. Razmotrite korištenje različitih kriterija za segmentaciju, kao što su demografski podaci, interesi i ponašanje kupaca, kako biste poslali relevantne i personalizirane poruke. 

Personalizacija emailova 

  • Korištenje imena kupaca i personaliziranih sadržaja može poboljšati angažman primatelja. Generativni AI može biti koristan alat za kreiranje učinkovitih i prilagođenih email kopija koje privlače pažnju i potiču na akciju. 

Optimizacija za mobilne uređaje 

  • S obzirom na visok udio pregleda emailova s mobilnih uređaja, osigurajte da su vaši emailovi mobilno-prilagođeni. Koristite responzivni dizajn kako bi bili lako čitljivi i atraktivni na manjim ekranima.  

Prodaja 

Snažan odnos između marketinga i prodaje ključan je za uspjeh. Kada vaš prodajni tim ima pristup svim potrebnim informacijama o marketinškim aktivnostima, može raditi učinkovitije, što u konačnici pomaže povećati broj interakcija s potencijalnim kupcima i ostvariti više prodaja. 

CRM (Customer Relationship Management) 

  • 61 % voditelja prodaje automatiziralo je svoj CRM softver u 2023. godini. 78 % voditelja prodaje kaže da njihov CRM učinkovito poboljšava usklađenost između prodajnih i marketinških timova. Najuspješniji prodavači provode oko 18 % više vremena ažurirajući svoj CRM sustav nego prosječni prodavači. 91 % tvrtki s deset ili više zaposlenika koristi CRM sustav za upravljanje podacima o korisnicima. 45 % tvrtki izvijestilo je da je korištenje CRM softvera povećalo njihov prihod od prodaje. 

Prodaja 

  • Globalna maloprodajna prodaja predviđa se da će iznositi više od 30 trilijuna dolara do 2026. godine. 22 % marketinških lidera navodi da je rast prihoda i prodaje njihov primarni cilj. 96 % potencijalnih kupaca provodi vlastito istraživanje prije nego što razgovaraju s ljudskim prodajnim predstavnikom. Više od polovice voditelja prodaje koristi sadržaj za podršku prodaji, a 79 % kaže da su ti materijali ključni za uspješnu prodaju. 

Sporazum o razini usluge (SLA) 

  • 85 % marketinških stručnjaka koji imaju SLA vjeruju da je njihova marketinška strategija učinkovita. Tvrtke s aktivnim SLA vjerojatnije će ostvariti veći povrat ulaganja iz godine u godinu u usporedbi s onima bez SLA. Tvrtke s aktivnim SLA imaju 31 % veću vjerojatnost da će zaposliti dodatne prodavače kako bi zadovoljile potražnju. 

Prodaja putem društvenih mreža (Social selling) 

  • Poduzeća koja daju prednost prodaji na društvenim mrežama imaju 51 % veću vjerojatnost da će postići svoje prodajne ciljeve. Prodajni profesionalci s jakim indeksom ovakve prodaje na LinkedInu imaju 45 % više prodajnih prilika nego oni bez jakog indeksa. Kada su ljudi izloženi brend porukama na LinkedInu, šest puta je vjerojatnije da će se konvertirati. 

Preporuke za optimizaciju: 

Implementacija CRM sustava 

  • Automatizirajte svoj CRM sustav kako biste poboljšali usklađenost između prodajnih i marketinških timova. Korištenje CRM softvera može povećati prodajni prihod i omogućiti učinkovitije upravljanje korisničkim podacima. 

Optimizacija prodajne strategije 

  • Koristite sadržaj za podršku prodaji kako biste povećali uspješnost prodajnog procesa. Uključivanje informacija koje potencijalni kupci traže može pomoći u skraćivanju prodajnog ciklusa i povećanju stope konverzije. 

Uvođenje prodaje na društvenim mrežama 

  • Aktivno koristite društvene mreže za prodaju kako biste povećali broj prodajnih prilika. Fokusirajte se na izgradnju snažnog online prisustva i interakciju s potencijalnim kupcima na platformama poput LinkedIna ili drugih mreža gdje se nalaze vaši idealni kupci.  

Oglašavanje 

Oglašavanje može pomoći u privlačenju kupaca, povećanju prepoznatljivosti brenda i generiranju prihoda. Sljedeće statistike oglašavanja pomoći će vam razumjeti kako potrošači danas percipiraju plaćene medije i koje oglašavačke taktike najbolje funkcioniraju za tvrtke koje žele privući nove kupce. 

Ključne statistike: 

Blokiranje oglasa 

  • Marketinški stručnjaci kažu da je planirano ukidanje trećih kolačića od strane Googlea najviše utjecalo na njihove marketinške strategije ove godine. U 2022. godini, 35,7 % globalnih korisnika interneta prijavilo je korištenje blokatora oglasa (Ad blocker) prilikom pregledavanja sadržaja online. Blokiranje oglasa najčešće je u Kini, Indoneziji i Vijetnamu, gdje više od 40 % korisnika interneta koristi ove alate. Ljudi između 18 i 29 godina vjerojatnije će koristiti blokatore, dok su mlađi tinejdžeri i starije skupine manje skloni tome. Globalno, postoji 530 milijuna korisnika mobilnih blokatora oglasa i 290 milijuna korisnika blokatora oglasa na stolnim računalima. 

Prikazni oglasi (Display advertising) 

  • 22 % marketinških stručnjaka koristi prikazne oglase kao dio svoje marketinške strategije. U 2022. godini, prikazni oglasi činili su 30 % svih digitalnih troškova oglašavanja. Devet od deset dolara potrošenih na prikazno oglašavanje u Sjedinjenim Državama dodjeljuje se putem programatske kupnje. Maloprodajna industrija troši najviše na prikazne oglase, što čini 24,7 % američke potrošnje. Očekuje se da će američke e-trgovine potrošiti više od 15 milijardi dolara na prikazne oglase u 2026. godini. 

Mobilno oglašavanje 

  • Očekuje se da će globalna potrošnja na mobilno oglašavanje premašiti 300 milijardi dolara do 2024. godine. Sjedinjene Države predvode svijet u potrošnji na mobilno oglašavanje, s godišnjom potrošnjom od preko 150 milijardi dolara. Kina je drugo najveće tržište za mobilno oglašavanje, s godišnjom potrošnjom od gotovo 115 milijardi dolara. Američki marketinški stručnjaci prijavljuju da 19 % svojih marketinških proračuna dodjeljuju mobilnom oglašavanju. Više od polovice globalnog web prometa dolazi s mobilnih uređaja, što ovu platformu čini ključnom za oglašivače. Većina marketinških stručnjaka prijavljuje da su mobilni uređaji odgovorni i za više od polovice njihovog godišnjeg prometa. 

Pay-Per-Click (PPC) oglašavanje 

  • Uz učinkovitu optimizaciju, PPC oglašavanje može donijeti prosječne povrate od 2 dolara za svaki potrošeni dolar, što znači povrat ulaganja od 200 %. Personalizirane odredišne stranice mogu učiniti PPC oglašavačke kampanje 5 % učinkovitijima. Osim toga, 84 % brendova i marketinških stručnjaka izjavilo je da postižu dobre rezultate s PPC oglašavačkim kampanjama. 

Video oglašavanje 

  • Očekuje se da će potrošnja na video oglase doseći preko 191 milijardu dolara u 2024. godini i više od 240 milijardi dolara do 2028. godine. 92 % video marketinških stručnjaka izvještava da video oglašavanje pruža dobar povrat ulaganja. Čak 91 % poduzeća koristi video kao marketinški alat. Video platforma TikTok generirala je 4 milijarde dolara prihoda od oglašavanja u 2022., a očekuje se da će se taj prihod udvostručiti do 2024. godine. 

Preporuke za optimizaciju: 

Razmatranje utjecaja blokatora oglasa 

  • S obzirom na rastući trend blokiranja oglasa, važno je razmotriti alternative poput nativnog oglašavanja i sponzoriranog sadržaja koji se integrira u korisničko iskustvo na neinvazivan način. 

Iskorištavanje potencijala mobilnog oglašavanja 

  • Mobilno oglašavanje postaje sve važnije s obzirom na sve veći udio mobilnog web prometa. Prilagodite svoje oglase za mobilne uređaje i osigurajte da su vaši oglasi optimizirani za manje ekrane. 

Korištenje video oglasa za veći ROI 

  • Video oglašavanje pokazuje visoki povrat ulaganja. Ulaganje u kratke, atraktivne videozapise koji privlače pažnju može značajno poboljšati vašu oglašavačku učinkovitost. Fokusirajte se na platforme poput YouTubea i TikToka za širenje vašeg dosega. 

 

Bez obzira na veličinu vašeg poslovanja, oslanjanje na statistike i benchmarking može vam pružiti ključne uvide za donošenje informiranih odluka.

Korištenjem ovih alata, možete identificirati prilike za optimizaciju i poboljšanje svojih poslovnih procesa. U sljedećem članku, predstaviti ću vam dodatne statistike i savjete kako ih možete iskoristiti za rast i razvoj vašeg poduzeća. 
 
 

  • Podijeli:

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić osnivačica je konzultantske agencije Astarta: Bit koja djeluje na sjecištu marketinga, prodaje i razvoja poslovanja putem Inbound metodologije. Bez obzira uvodi li poduzetnike početnike u svijet digitalnog poslovanja, marketinga i prodaje, ili surađuje s već razvijenim organizacijama u transformaciji njihovog poslovanja, pomaže svojim klijentima sistematizirati, organizirati i provesti rješenja skrojena po njihovoj mjeri koja im omogućavaju lakšu prilagodbu promjenama tržišta i navikama potrošača, dok pri tome ostvaruju veće prihode i stabilniju poziciju na tržištu.

https://www.linkedin.com/in/andreja-fazlic/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Zamka "nemate prava na sliku koju ste koristili"
Zamka "nemate prava na sliku koju ste koristili"

Ako želite privući pažnju i učinkovito prenijeti poruku, vjerojatno ćete koristiti slike, zar ne? Web dizajneri, blogeri, vlasnici malih poduzeća, digitalni marketinški stručnjaci, kreatori sadržaja – svi oni koriste upečatljive fotografije kao dio svoje strategije. Ali što ako netko tvrdi da ste "ukrali" sliku?

Posljednje putovanje - što kada jahte više nisu za plovidbu
Posljednje putovanje - što kada jahte više nisu za plovidbu

Plovidba, jahting i jedrenje, postali su sinonim za luksuz, avanturu i slobodu kretanja. Ipak, nalazimo se u vremenu kada pomorska zajednica suočava se s velikim izazovom. Otpad iz mora, posebno iz nautičkog sektora, pretvara se u krizu koja zahtijeva hitnu pažnju.

U potrazi ste za konzultantom za digitalnu transformaciju i human-centric strategiju?
U potrazi ste za konzultantom za digitalnu transformaciju i human-centric strategiju?

Otkrijte najvažnije vještine koje treba imati konzultant uz čiju pomoć možete u potpunosti transformirati svoje poslovanje. Želite razviti strategiju koja je usmjerena na potrebe vaših klijenata i/ili gostiju te dobiti praktična rješenja koja će potaknuti rast vaše tvrtke? Andreja Fazlić u svom novom članku donosi sve o tome što je i zašto vam treba konzultant.

Što je VOC u marketingu i zašto bi ga vaša čarter tvrtka trebala razumjeti
Što je VOC u marketingu i zašto bi ga vaša čarter tvrtka trebala razumjeti

Zamislite situacije u kojima vaša čarter tvrtka može kontinuirano poboljšavati svoje usluge. Zamislite i kako reagirate na povratne informacije svojih gostiju i mjerite utjecaj promjena koje ste napravili. Čitajte dalje kako biste saznali kako proaktivno unaprijediti korisničko iskustvo i izgraditi snažnije, i otpornije, poslovanje.