Logotip vaše tvrtke je prvi dojam koji ostavljate, i zato je važan. Budimo iskreni - u čarter svijetu, izgled je bitan. Vaš logo je često prva stvar koju potencijalni klijenti vide, i ponekad može utjecati na njihovu odluku hoće li dalje istražiti vaše usluge. Mislite li kako će htjeti istraživati ili prijeći na sljedeću ponudu?
Uloga logotipa (loga) vaše tvrtke je da prenese vašu jedinstvenu vrijednost, po mogućnosti odmah u samom startu.
Što vaš logo zaista govori o vama?
Kako vaš čarter pruža luksuzna iskustva? Ili se možda specijalizirate za avanture? Ili bareboat? Vaš logo treba prenijeti (ili naglasiti) ove kvalitete vašoj publici.
Dobro dizajniran, nezaboravan logo ono je što vas razlikuje od mase drugih čartera, gdje sve izgleda isto ili slično.
Čarter tržište je konkurentno, a hrvatsko tržište još i više.
Na kraju, vaš cijeli brend, zajedno s logom se ne natječe samo s drugim čarter tvrtkama.
Natječe se za pažnju usred vizualne buke drugih turističkih smještaja, atrakcija, restorana i aktivnosti...
Boje izvanredno komuniciraju raspoloženja i namjere.
Prilikom dizajniranja loga za čarter, razmišljajte izvan okvira "plavo, jer... more".
Boje imaju velik utjecaj na ljudsku psihologiju, a mogu i podići vaš cijeli brend.
Uzmimo iskustvo bareboat čartera kao primjer; samodostatnost i avantura – dvije okosnice bareboat iskustva.
Kako te koncepte možemo prevesti u paletu boja?
Bogata, duboka tirkizna može izazvati osjećaj povjerenja i profesionalnosti, dok zlatni ili srebrni detalji dodaju dašak luksuza. Za avanturu, možemo uključiti koraljno crvene naglaske.
Ali nemojte se zadržati na očitim izborima. Uzmite u obzir i ove primjere kombinacija boja (i utjecaj koje one potencijalno mogu imati):
Zapamtite, kontrast je vaš prijatelj. Dobro uravnotežena shema boja daje vašem logu čitljivost bez obzira na primjenu - od oznaka na plovilu (koje su izložene suncu) do web stranice.
Naš savjet: testirajte “svoje boje” u različitim uvjetima osvjetljenja. Boje koje izgledaju odlično na ekranu, neće imati jednak učinak pod jakim hrvatskim suncem.
Fontovi mogu prenijeti eleganciju ili izraziti uzbuđenje, sve bez izgovorene riječi.
Za čarter tvrtke, bitno je naći ravnotežu između profesionalnosti i pristupačnosti.
Prilikom odabira fontova za vaš logo, razmislite o tome kakvu vrstu osobnosti želite projicirati. Serif fontovi često odaju dojam tradicije i pouzdanosti.
S druge strane, sans-serif fontovi mogu izgledati modernije i čišće. No, ne morate se ograničiti samo na jedan. Kombiniranje fontova može stvoriti dinamičan, slojevit izgled.
Kombinacije fontova koje možete uzeti u obzir:
Zapamtite, čitljivost fonta na logu je također bitna. Krasopis može izgledati odlično izbliza, ali hoće li biti čitljiv na provi jahte ili iz daljine? Uvijek testirajte svoj izbor fontova na različitim veličinama i udaljenostima.
Mnogi fontovi imaju više “težina” (light, regular, bold, itd.). Korištenje različitih težina istog fonta može stvoriti kontrast bez uvođenja nove vrste fonta, čime se održava kohezivnost dizajna.
Uvijek možete prilagoditi svoj font, podešavanjem postojećeg ili stvaranjem prilagođenih oblika slova kako biste svom logu dodali dašak jedinstvenosti.
Samo obratite pažnju da ostanete dosljedni s ukupnim identitetom vašeg brenda.
Ne propustite pogledati naš webinar “Istakni se ili makni: Moć brendiranja na zasićenom tržištu”.
Prilikom dizajna loga za čarter, najbolje je držati se podalje od očitog - sidra i jahte/jedrilice.
Da, sidro jest svojevrstan simbol nautike. Ali u čarterima su također... pa, pomalo klišej i zastarjeli.
Kako možete uključiti nautičke elemente bez korištenja istih starih simbola?
Razmislite o suštini čarter iskustva. Ono nije samo plovilo – riječ je o slobodi, istraživanju i luksuzu.
Evo nekoliko alternativnih simbola koje možete razmotriti:
No, simbolika ne mora biti isključivo vizualna – raspored elemenata vašeg loga može prenijeti željeno značenje. Tekst s nagibom prema gore sugerira optimizam i napredak. Kružni dizajn može predstavljati jedinstvo ili ciklus nezaboravnih iskustava koje nudite.
Nemojte se bojati ni biti apstraktni.
Ponekad su najmoćniji simboli oni koji nisu odmah očiti, stoga odaberite jednostavan, elegantan oblik koji predstavlja vašu brend.
Kojim putem ići? Probajte ne utrpati svaki aspekt vašeg poslovanja u jedan maleni logo. Odaberite jedan ili dva ključna koncepta i dobro ih predstavite.
Naš savjet: ne miješajte pojmove “jednostavno” i “generički”. Vaš logo i dalje treba biti jedinstven i odražavati osobnost vašeg brenda.
Zašto imate svoj logo, ako ga ne mislite koristiti?
Pobrinite se da ga koristite gdje god možete. Na kraju, njegova misija i je da bude prepoznatljiv.
Stavite ga na sve marketinške materijale, od digitalnih do tradicionalnih – od posjetnica do jedara pa sve do društvenih mreža i web stranice.
Logotip mora dobro izgledati u svakoj situaciji.
Vektorski format omogućava skalabilnost bez gubitka kvalitete. No, nemojte se oslanjati samo na softver – fizički testirajte svoj dizajn u različitim veličinama.
Također možete napraviti više varijacija loga za različite kontekste:
Vaš logo mora biti i izgledati najbolje, bio on izvezen na uniformama osoblja, isprintan na brošurama, ili na profilnima društvenih mreža i na boku jahte.
Zapamtite i ovo – složen logo može izgledati sjajno na jumbo plakatu, ali postaje zamršeni nered kada se smanji za favicon.
Što je favicon? To je mala slika koja predstavlja vašu web stranicu u preglednicima.
Naš savjet: dizajnirajte različite verzije svog loga koje se prilagođavaju raznim veličinama i kontekstima. Na primjer, vaš puni logotip može sadržavati ime tvrtke i simbol, dok najmanja verzija može biti samo inicijal ili pojednostavljeni simbol.
Vječno pitanje: trebate li sami dizajnirati svoj logotip ili unajmiti profesionalca?
Pegledajmo prednosti i nedostatke:
Uradi sam pristup – prednosti
Nedostaci
Profesionalni dizajn – prednosti
Nedostaci
Ako se odlučite za “Uradi sam” pristup, savjetujemo:
Ako se odlučite unajmiti profesionalca:
Zapamtite, vaš logo je ulaganje u vaš brend – dajte mu i vrijeme i resurse koje zaslužuje.
Dobro dizajniran logo bi trebao služiti vašem poslovanju godinama, zbog čega vrijedi truda. I da ga napravite kako treba.
Ako trebate pomoć ili profesionalca koji će vašoj čarter tvrtki dizajnirati logo kakvog zaslužuje, kontaktirajte nas.
Ne zaboravite se prijaviti na naš webinar, na kojem ćete saznati više o grafičkom dizajnu i zbog čega je on bitan (a logo pogotovo).
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Dok se nautička sezona približava svom kraju, čarter.hr je organizirao Čarter ćakulu – opušteno druženje uz panel o budućnosti čarter industrije. Ovaj događaj okupio je poznata lica iz čartera i nautike, uz goste kao što su Ivica Žuro, Iva Bencun, Ivana Zec, i Vicko Ozretić. Kroz zanimljivi panel raspravljalo se o ključnim izazovima s kojima se industrija suočava, a uz razmjenu iskustava i opušten razgovor, svi sudionici su imali priliku postaviti svoja pitanja. Saznajte kako je prošla još jedna naša ćakula i što nas sve očekuje u budućnosti nautičkog sektora.
Najavljene porezne reforme u Hrvatskoj izazivaju burne reakcije. Ali dok vlada tvrdi kako pokušava biti pravedna, mnogi građani i stručnjaci vide "između redova”, kao i potencijalne nepravde. Hoće li obećano povećanje osobnog odbitka zaista pomoći ili je to samo kap u moru inflacije? I što pad kamatnih stopa znači za običnog građanina? Ivica Žuro nam u svom novom članku razotkriva što nas zaista čeka iza kulisa ove financijske predstave.
Na prvi pogled, kombiniranje svih vaših usluga na jednoj web stranici – najma plovila, popravka brodova, najma apartmana – djeluje poprilično učinkovito, zar ne? Uostalom, zašto ne ponuditi sve na jednom mjestu? Ipak... Pokušaj pružanja usluga za više različitih tržišta, odjednom i na jednom mjestu, može oslabiti vaš brend. Umjesto da izgledate kao stručnjak u više područja, djelovat ćete kao stručnjak ni u jednom. Provjerite zašto su fokus i specijalizacija pametniji put.
U svom najnovijem članku na čarter.hr, Andreja Fazlić nam otkriva novi HubSpot AI alat Breeze, predstavljen na konferenciji INBOUND 2024. Ovaj inovativni sustav obećava dramatično povećanje učinkovitosti marketinških, prodajnih i timova za podršku, ali dolazi s važnim razmatranjima o privatnosti i usklađenosti s propisima. Otkrijte kako Breeze može transformirati vaše poslovanje i koje korake trebate poduzeti prije nego ga implementirate.