Kako postati prepoznatljiv brand čartera i privući vjerne goste


Blagoslov i prokletstvo čartera je atraktivna ponuda iz kojeg proizlazi lažan osjećaj sigurnosti da će gosti doći sami od sebe te da nema potrebe dodatno ulagati u marketing. Zašto je branding ključan za čarter usluge donosimo u nastavku.

Prirodne ljepote Jadranskog mora svakako su dovoljne da gosti obrate pozornost na ovo područje i prepoznaju potencijal za svoj godišnji odmor, ali hoće li samo more i priroda uvijek biti dostatna motivacija da odaberu baš vašu čarter kompaniju za to? U sljedećem članku dat ćemo odgovor na to pitanje (hint – neće!), a kako ne biste ostali samo s problemom na umu, ponudit ćemo vam i konkretna rješenja kako možete doći do stvarnih mišljenja svojih klijenata. Kada znate što klijenti uistinu žele, na tim temeljima možete sagraditi ponudu svoje čarter tvrtke koja će im biti neodoljiva i osigurati da svaki put za svoje avanture odaberu vaše brodove umjesto konkurencije.

Samo more nije dovoljno

Naša je zemlja uistinu blagoslovljena jednom od najljepših obala na svijetu i zato ne čudi ogroman potencijal za poslovanje u čarteru koji se razvio na ovim prostorima. Kako domaći, tako i strani turisti oduševljeni su prilikama za odmor i avanturu koje mogu ostvariti ploveći Jadranskom obalom te istražujući njezine skrivene ljepote.

No taj isti blagoslov s druge strane je prokletstvo jer uljuljava čarter kompanije u lažan osjećaj sigurnosti da će gosti uvijek imati razloga doći sami od sebe te da nema potrebe dodatno ulagati u branding, marketing i stvaranje dugoročnih odnosa s klijentima. Ti vidovi poslovanja ne smatraju se nužnima za čarter, nego su potrebni nekim drugim tvrtkama koje nemaju tako snažnu prirodnu motivaciju klijenata za kupnju. Posljedično, čarter kompanije izbjegavaju inovacije i zadovoljavaju se postojećim stanjem, bez želje da se išta mijenja jer je dobro tako kako već jest i uvijek će se naći neki gosti koji će htjeti njihove usluge.

Nažalost, upravo zbog takvog stava mnoge se tvrtke za čarter nađu pregažene konkurencijom jer zaboravljaju da bi zadovoljstvo klijenata trebalo biti u središtu njihovog poslovanja. More i brodove imaju svi, ali zapitajte se što je ono što vas ističe, zašto bi gosti poklonili svoje povjerenje baš vama?

Zašto je branding važan u čarteru

Odgovor na ta pitanja dolazi u obliku brandinga – postupka davanja kompaniji posebnog identiteta koji postaje prepoznatljiv i poželjan kod određene vrste publike. Branding kompanije ne samo da ostavlja upečatljiv dojam na klijente, nego zbog njega oni znaju što očekivati od čarter tvrtke, a time se u njihovim očima smanjuje rizik krivog odabira. Kreiranjem jedinstvenog branda možete se uspješno izdvojiti od konkurencije i jasno prezentirati potencijalnim klijentima što nudite te zbog čega ste bolji izbor od drugih čarter kompanija.

Recimo, branding može značiti posebno isticati zabavnu, avanturističku, energičnu i dinamičnu stranu jedrenja i plovidbe nasuprot luksuznom opuštanju na koje se oslanja većina čarter kompanija. Na taj način privući ćete određenu vrstu klijentele kojoj su te vrijednosti važne.

Vaš se brand gradi kako bi istinski predstavljao ono što vi jeste kao kompanija i kako želite biti percipirani. To se može napraviti u mnogim aspektima poslovanja poput oglašavanja, službe za korisnike, reputacije, socijalne odgovornosti, vizualnog identiteta itd. Svi ovi elementi i još brojni drugi zajedno grade unikatan profil tvrtke koja plijeni pozornost na tržištu.

No da biste uspješno brandirali svoju kompaniju za određene klijente, trebate jako dobro poznavati njihove želje i potrebe kako biste mogli pravovremeno odgovoriti na njih. A kako doći do njihovog stvarnog i iskrenog mišljenja o vašoj tvrtki bez da morate naučiti čitati misli?

3 načina kako saznati stvarno mišljenje klijenata

Saznati mišljenje gostiju o vašoj usluzi ponekad se čini kao nemoguć zadatak, pogotovo ono iskreno koje obiluje korisnim informacijama primjenjivima na poslovanje. Često će se klijenti činiti prezadovoljni i otići bez zamjerke, ali se onda više nikada neće vratiti. Većina ljudi ne voli kritizirati druge i zato je nužno da primijenite neke od posebnih strategija dolaska do stavova gostiju od kojih zapravo možete imati koristi. Odaberite jedan ili više pristupa u nastavku i već ove sezone osigurajte da su vaši gosti zadovoljni te da vas percipiraju onako kako želite biti percipirani.

1. Anketiranje

Kad se ispravno koriste, ankete su jedan od najjednostavnijih, ali istovremeno i najučinkovitijih alata za prikupljanje mišljenja klijenata. Anketiranje je kao metoda iznimno pouzdano jer se do informacija dolazi direktnom komunikacijom s gostima koji su vašu uslugu osobno isprobali. Takav direktan pristup dat će vam najbolji uvid kako vas klijenti doživljavaju kao kompaniju te kako tu sliku o sebi možete dodatno poboljšati pružajući im iskustva koja žele.

Za učinkovite rezultate anketiranja nužno je odrediti konkretne informacije koje želite saznati, a vaša bi anketa svojom jednostavnošću i dizajnom trebala privući korisnika da ju ispuni. Ankete možete koristiti na kraju putovanja, ali i prilikom same rezervacije kako biste unaprijed upoznali goste i pripremili se za njih!

Bonus savjet: Posebno obratite pozornost na način kako klijenti koriste jezik prilikom odgovaranja na pitanja te koriste li uskličnike ili riječi napisane velikim slovima!

2. Zaposlenici

Razgovor s ljudima koji izravno komuniciraju s klijentima čini se kao apsolutno očita strategija, ali opet ju brojne tvrtke zanemaruju. Buking agenti, skiperi, hostese – svi oni imaju pristup vrijednim informacijama i znaju što ljudi pitaju, traže i žele. Najbolje je što se te informacije mogu saznati i primijeniti na poslovanje bez gubljenja sati na analizu anketa i prikupljenih podataka!

Bonus savjet: Osmislite nekoliko pitanja koje vaši zaposlenici u direktnoj komunikaciji s gostima mogu ubaciti u usputni razgovor, a vama će dati važne informacije kako personalizirati njihovu plovidbu s vašom čarter kompanijom.

3. Društvene mreže i recenzije

Neki klijenti možda neće biti zainteresirani direktno s vama podijeliti svoje dojmove, ali itekako će ih rado objaviti na svojim društvenim mrežama. Nažalost, mnoge tvrtke još uvijek ne iskorištavaju bogatstvo informacija koje mogu pronaći na profilima svojih gostiju. Ondje se mogu vidjeti najiskreniji dojmovi i dobiti povratne informacije o raznim stadijima vaše komunikacije koje onda odmah možete primijeniti prilikom sljedećeg susreta.

Bonus savjet: Nikako ne propuštajte odgovarati klijentima na upite i recenzije na društvenim mrežama i Googleu!

Skupljanjem očekivanja i iskustava gostiju moći ćete stvarati personalizirane ponude za njih kojima im pokazujete da vam je stalo do njihovog zadovoljstva. Zbog toga će se oni uvijek poželjeti vratiti na mjesto na kojem su uvaženi i cijenjeni!

Promjenom perspektive do više klijenata

U današnje vrijeme klijenti su sve više u središtu marketinških strategija kompanija u mnogobrojnim industrijama, a ništa drugačije ne treba biti ni u nautičkom turizmu. U konačnici, mi smo ovdje za njih, a ne oni za nas i ta promjena perspektive može donijeti ogroman uspjeh kompanijama koje odluče svoje ponude kreirati oko stvarnih želja i potreba potencijalnih klijenata. Za to je nužno uložiti trud u dolazak do njihovog istinskog mišljenja i onda dobivene informacije iskoristiti za kreiranje unikatnog branda čarter kompanije. Strategijom prilagodbe poslovanja klijentima na kraju sezone svi su zadovoljniji, uz stvaranje temelja za obećavajuće rezultate i u nadolazećim sezonama.

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!
Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!

Imate društvene mreže za svoj čarter, i mislite kako je to dovoljno. No, za to vrijeme vaša konkurencija uspijeva u stvarima u kojima vi ne uspijevate, jer mislite kako vam nisu potrebne ili za njih nemate vremena. Saznajte što točno trebate raditi kako bi osvojili svoje ciljano tržište.

Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru
Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru

Može li se reći kako se uspješnost čarter tvrtke mjeri brojem iznajmljenih brodova, odnosno prodanih rezervacija? Možemo. A ako je booking plovila najodgovornija pozicija u čarter kompaniji, onda je i booking agent jedna je od najodgovornijih radnih pozicija. Ali što je zapravo zadatak booking agenata. I kako postati jedan od (uspješnih) booking agenata?

11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!
11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!

Bez obzira na to koliko ste dugo na tržištu, koliko iskustva imate ili koliko su luksuzna vaša plovila, nikada ne smijete izgubiti iz vida ono najvažnije - goste. Želite li da vas gosti lakše nađu? Sigurno da. Ako je to slučaj, onda provjerite kojih 11 stvari nikako ne smijete propustiti.

Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac
Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac

Ako pitate čarter tvrtku, proračun je često osjetljiva stvar. No, većina pogrešaka uzrokovana je raspodjelom sredstava iz budžeta na pogrešna mjesta ili u pogrešno vrijeme. Koji trenuci i mogućnosti pametne raspodjele budžeta će donijeti najviše koristi?