Kako postati prepoznatljiv brand čartera i privući vjerne goste


Blagoslov i prokletstvo čartera je atraktivna ponuda iz kojeg proizlazi lažan osjećaj sigurnosti - da će gosti doći sami od sebe te da nema potrebe dodatno ulagati u marketing. Branding je pak, osnova za čarter usluge.

Prirodne ljepote Jadranskog mora su svakako dovoljne da gosti obrate pozornost na naše područje i prepoznaju čitavu regiju kao idealno odredište za njihov godišnji odmor.  
Ali, hoće li samo more i priroda uvijek biti dostatna motivacija da odaberu baš vašu čarter kompaniju za to?  
 
Pokušat ćemo dati odgovor na to pitanje (hint – neće!).  
Kako ne biste ostali samo s ovim problemom, ponudit ćemo vam i konkretna rješenja kako  doći do stvarnih mišljenja svojih klijenata.  
 
Kada znate što klijenti uistinu žele, na tim temeljima možete sagraditi ponudu svoje čarter tvrtke koja će im biti neodoljiva. I naravno, tako osigurati da svaki put za svoje avanture odaberu vaše brodove umjesto konkurencije. 
  

Samo more nije dovoljno 

Naša je zemlja uistinu blagoslovljena jednom od najljepših obala na svijetu i zato ne čudi ogroman potencijal za poslovanje u čarteru koji se razvio na ovim prostorima.  
 
Kako domaći, tako i strani turisti oduševljeni su prilikama za odmor i avanturu koje mogu ostvariti ploveći Jadranskom obalom te istražujući njezine skrivene ljepote. 
  
No taj isti blagoslov s druge strane je i prokletstvo. Uljuljava čarter kompanije u lažan osjećaj sigurnosti - da će gosti uvijek imati razloga doći sami od sebe te da nema potrebe dodatno ulagati u branding, marketing i stvaranje dugoročnih odnosa s klijentima.  
 
Smatra se kako ovakvi oblici poslovanja nisu nužni za čarter, nego su potrebni nekim drugim tvrtkama - koje nemaju tako snažnu prirodnu motivaciju klijenata za kupnju kao što čarteri imaju motivirane goste za buking.   
 
Posljedično, čarter kompanije izbjegavaju inovacije i zadovoljavaju se postojećim stanjem. Nema želje da se išta mijenja, jer je dobro tako kako već jest i uvijek će se naći neki gosti koji će htjeti njihove usluge. 
  
Nažalost, upravo zbog takvog stava mnoge se tvrtke za čarter nađu pregažene konkurencijom. Zaboravljaju da bi zadovoljstvo klijenata trebalo biti u središtu njihovog poslovanja.  
 
More i brodove imaju svi, ali zapitajte se što je ono što vas ističe, zašto bi gosti poklonili svoje povjerenje baš vama? 

 

Zašto je branding važan u čarteru 

Odgovor na ta pitanja dolazi u obliku brandinga – postupka davanja tvrtki posebnog identiteta, koji postaje prepoznatljiv kod određene vrste publike. 
 
Branding tvrtke ne samo što ostavlja upečatljiv dojam na klijente/kupce/goste, nego zbog njega oni znaju što očekivati od čarter tvrtke. Samim time se u njihovim očima smanjuje rizik krivog odabira.  
 
Kreiranjem jedinstvenog branda moći ćete se uspješno izdvojiti od konkurencije. Moći ćete i jasno prezentirati potencijalnim gostima što nudite te zbog čega ste bolji izbor od drugih čarter kompanija. 
  
Recimo, branding može značiti posebno isticanje zabavne, avanturističke, energične i dinamične strane jedrenja i plovidbe. Nasuprot luksuznom opuštanju na koje se oslanja većina čarter kompanija.  
Na taj način ćete privući određenu vrstu klijentele kojoj su te vrijednosti važne. 
  
Vaš se brand gradi kako bi istinski predstavljao ono što vi jeste kao tvrtka i kako želite biti percipirani.  
To se može napraviti u mnogim segmentima poslovanja poput oglašavanja, službe za korisnike, reputacije, socijalne odgovornosti, vizualnog identiteta itd.  
 
Svi ovi elementi i još brojni drugi zajedno grade unikatan profil tvrtke koja plijeni pozornost na tržištu. 
  
No da biste uspješno brandirali svoju kompaniju za određene klijente, trebate jako dobro poznavati njihove želje i potrebe kako biste mogli pravovremeno odgovoriti na njih.  
 
A kako doći do njihovog stvarnog i iskrenog mišljenja o vašoj tvrtki, bez da morate naučiti čitati misli? 
   

3 načina kako saznati stvarno mišljenje klijenata 

Saznati mišljenje gostiju o vašoj usluzi ponekad se čini kao nemoguć zadatak, pogotovo ono iskreno, koje obiluje korisnim informacijama primjenjivima na poslovanje.  
 
Često će se klijenti činiti prezadovoljni i otići bez zamjerke, ali se onda više nikada neće vratiti.  
 
Većina ljudi ne voli kritizirati druge i zato je nužno primijeniti neke od posebnih strategija pomoću kojih možete doći do stavova gostiju, a od kojih ćete zapravo imati koristi. 
  
Želite li već iduće sezone osigurati da su vaši gosti zadovoljni te da vas percipiraju onako kako želite biti percipirani? Odaberite jedan (ili sve) od ovih pristupa: 
 

 

1. Anketiranje 

Kad se ispravno koriste, ankete su jedan od najjednostavnijih, ali istovremeno i najučinkovitijih alata za prikupljanje mišljenja klijenata.  
 
Anketiranje je kao metoda iznimno pouzdano jer se do informacija dolazi direktnom komunikacijom s gostima koji su vašu uslugu osobno isprobali.  
 
Takav direktan pristup dat će vam najbolji uvid kako vas klijenti doživljavaju kao tvrtku te kako tu sliku o sebi možete dodatno poboljšati, pružajući im iskustva koja žele. 
  
Za učinkovite rezultate anketiranja nužno je odrediti konkretne informacije koje želite saznati, a vaša bi anketa svojom jednostavnošću i dizajnom trebala privući korisnika da ju ispuni.  
 
Ankete možete koristiti na kraju njihovog odmora, ali i prilikom same rezervacije kako biste unaprijed upoznali goste i pripremili se za njih! 

Primjeri anketiranja: 

  • Anketiranje odmah nakon check-outa 
  • Anketa prilikom odmah prilikom bukinga 
  • Online anketa putem emaila nakon odmora 

Bonus savjet: Posebno obratite pozornost na način kako klijenti koriste jezik prilikom odgovaranja na pitanja te koriste li uskličnike ili riječi napisane velikim slovima! 

 

2. Zaposlenici 

Razgovor s ljudima koji izravno komuniciraju s gostima se čini kao apsolutno očita (i odlična) strategija, ali opet ju brojne tvrtke zanemaruju.  
 
Buking agenti, skiperi, hostese – svi oni imaju pristup vrijednim informacijama i znaju što ljudi pitaju, traže i žele. Najbolje je što se te informacije mogu saznati i primijeniti na poslovanje, bez gubljenja sati na analizu anketa i prikupljenih podataka! 

Primjeri prikupljanja informacija: 

  • Kutija za anonimne prijedloge i poruke    

Bonus savjet: Osmislite nekoliko pitanja koje vaši zaposlenici u direktnoj komunikaciji s gostima mogu ubaciti u usputni razgovor, a vama će dati važne informacije kako personalizirati njihovu plovidbu s vašom čarter kompanijom. Redovno održavajte i sastanke sa zaposlenicima kako bi prikupili informacije i razvili daljnje strategije. 

 

3. Društvene mreže i recenzije 

Neki ljudi možda neće biti zainteresirani direktno s vama podijeliti svoje dojmove, ali itekako će ih rado objaviti na svojim društvenim mrežama.  
 
Nažalost, mnoge tvrtke još uvijek ne iskorištavaju bogatstvo informacija koje mogu pronaći na profilima svojih gostiju.  
 
Ondje se mogu vidjeti najiskreniji dojmovi i dobiti povratne informacije o raznim stadijima vaše komunikacije koje onda odmah možete primijeniti prilikom sljedećeg susreta. 
 
Primjeri korištenja društvenih mreža i recenzija: 

  • Praćenje recenzija na Googleu i ostalim platformama 
  • Analiza komentara na Facebooku i Instagramu 
  • Upitnici putem društvenih mreža 

Bonus savjet: Nikako nemojte propustiti odgovarati klijentima na upite i recenzije na društvenim mrežama i Googleu! 

Skupljanjem očekivanja i iskustava gostiju moći ćete stvarati personalizirane ponude za njih kojima im pokazujete da vam je stalo do njihovog zadovoljstva.  
 
Zbog toga će se oni uvijek poželjeti vratiti na mjesto na kojem su uvaženi i cijenjeni! 

 

Promjenom perspektive do više klijenata 

Iako, kako vrijeme prolazi tako su i klijenti sve više u središtu marketinških strategija kompanija u mnogobrojnim industrijama, a to se svakako odnosi i na nautički turizam.  
 
Na kraju krajeva, mi smo ovdje zbog njih, a ne oni zbog nas. Ta promjena perspektive može donijeti ogroman uspjeh kompanijama koje odluče svoje ponude kreirati oko stvarnih želja i potreba potencijalnih klijenata. 
 
Primjeri prilagodbe perspektive: 

Personalizirana usluga 

  • Ponudite prilagođene ture temeljene na preferencijama klijenata 
  • Osigurajte fleksibilne itinerere koji se mogu mijenjati prema željama gostiju 

Prikupljanje povratnih informacija 

  • Koristite ankete kako biste saznali što klijenti misle o usluzi 
  • Redovno analizirajte recenzije na društvenim mrežama i raznim platformama 

Unapređenje korisničke podrške 

  • Omogućite dostupnost korisničke podrške 24/7 
  • Trenirajte osoblje da bude ljubazno, uslužno i spremno riješiti probleme klijenata 

Marketinške strategije usmjerene na klijente 

  • Kreirajte kampanje koje naglašavaju jedinstvena iskustva i avanture 
  • Koristite priče i testimoniale svojih gostiju u marketinškim materijalima 

Razvoj lojalnosti 

  • Uvedite programe lojalnosti koji nagrađuju ponovne klijente 
  • Ponudite posebne popuste i promocije za klijente koji preporuče vašu uslugu prijateljima i obitelji 

Bonus savjeti 

  • Slušajte klijente, aktivno tražite povratne informacije i budite spremni na promjene temeljene na njihovim sugestijama 
  • Budite otvoreni i transparentni u komunikaciji s klijentima  
     


Kako biste ostvarili ovakve promjene, potrebno je uložiti trud. Ali korištenje dobivenih informacija za kreiranje unikatnog branda čarter tvrtke može rezultirati značajnim poboljšanjima.  
Fokusiranje na prilagodbu poslovanja prema potrebama klijenata osigurava zadovoljstvo svih na kraju sezone, stvarajući čvrste temelje za uspjeh u budućim sezonama. 
 
Trebate li savjet o tome kako uspješno brendirati ili re-brandirati svoje čarter poslovanje? Tražite nove metode za prikupljanje vjernih gostiju?  
 
Kontaktirajte nas i mi ćemo vam pomoći ili vam barem dati savjet. 
Ne zaboravite se prijaviti na naš newsletter te nas pratiti na našim društvenim mrežama, Facebooku, Instagramu i LinkedInu.   

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Zamka "nemate prava na sliku koju ste koristili"
Zamka "nemate prava na sliku koju ste koristili"

Ako želite privući pažnju i učinkovito prenijeti poruku, vjerojatno ćete koristiti slike, zar ne? Web dizajneri, blogeri, vlasnici malih poduzeća, digitalni marketinški stručnjaci, kreatori sadržaja – svi oni koriste upečatljive fotografije kao dio svoje strategije. Ali što ako netko tvrdi da ste "ukrali" sliku?

Posljednje putovanje - što kada jahte više nisu za plovidbu
Posljednje putovanje - što kada jahte više nisu za plovidbu

Plovidba, jahting i jedrenje, postali su sinonim za luksuz, avanturu i slobodu kretanja. Ipak, nalazimo se u vremenu kada pomorska zajednica suočava se s velikim izazovom. Otpad iz mora, posebno iz nautičkog sektora, pretvara se u krizu koja zahtijeva hitnu pažnju.

U potrazi ste za konzultantom za digitalnu transformaciju i human-centric strategiju?
U potrazi ste za konzultantom za digitalnu transformaciju i human-centric strategiju?

Otkrijte najvažnije vještine koje treba imati konzultant uz čiju pomoć možete u potpunosti transformirati svoje poslovanje. Želite razviti strategiju koja je usmjerena na potrebe vaših klijenata i/ili gostiju te dobiti praktična rješenja koja će potaknuti rast vaše tvrtke? Andreja Fazlić u svom novom članku donosi sve o tome što je i zašto vam treba konzultant.

Što je VOC u marketingu i zašto bi ga vaša čarter tvrtka trebala razumjeti
Što je VOC u marketingu i zašto bi ga vaša čarter tvrtka trebala razumjeti

Zamislite situacije u kojima vaša čarter tvrtka može kontinuirano poboljšavati svoje usluge. Zamislite i kako reagirate na povratne informacije svojih gostiju i mjerite utjecaj promjena koje ste napravili. Čitajte dalje kako biste saznali kako proaktivno unaprijediti korisničko iskustvo i izgraditi snažnije, i otpornije, poslovanje.