Tržište se neprestano mijenja, pa tako i čarter tržište. Ono evoluira, a očekivanja kupaca se mijenjaju, stoga vi i vaš brand trebaju prepoznati te promjene. A ako ostanete na istom - konkurencija bi vas mogla pregaziti.
Mislite li kako je vaš brand jak? Ali posljednji put kad ste nešto poduzeli po tom pitanju bilo je prije 10-15 godina? Možda čak i više.
Onda je vjerojatno vrijeme za rebranding.
Rebranding nije samo novi logo ili osvježavanje boja - to je redefiniranje vaše čitave čarter tvrtke.
Ako širite svoje usluge, ciljate novu publiku ili se želite osloboditi zastarjelih percepcija - morate prepoznati kada je točno vrijeme (i koji su razlozi) za promjenu:

Prije početka rebrandinga morate znati i kako vas točno ljudi percipiraju.
Ankete ovdje mogu biti odličan izvor informacija o tome gdje i na koji način se imidž vašeg branda ne podudara sasvim s onim što ljudi traže, dajući vam jasan smjer za vaš rebranding.
Morate znati gdje stojite na tržištu. Analizirajte branding vaše konkurencije kako bi svoj čarter učinili jedinstvenim i inovativnim (ali bez kopiranja).
Vaši zaposlenici su pravo lice vašeg branda i prva točka kontakta. Prikupite i njihova mišljenja i informacije, kako bi vaš uskladili rebranding sa vrijednostima i kulturom tvrtke.
SWOT analiza pomoći će vam utvrditi što funkcionira, što ne funkcionira i gdje vaš brand ima najveći potencijal za rast; vaš novi identitet branda mora iskoristit sve vaše snage i učiti iz prošlih grešaka.
Pri izradi novog brand identiteta tj. pri rebrandiranju - morate definirati temeljne vrijednosti i misiju vašeg čarter poslovanja.
Imate za zadatak ponovno razmotriti osnove - za što se vaša tvrtka zalaže? Vaš rebranding treba jasno izraziti vaše temeljne vrijednosti i misiju, olakšavajući ljudima povezivanje s vama.
Također biste trebali izgraditi svoju jedinstvenu prodajnu ponudu – USP (ako je već nemate).
Dođite do srži onoga što vašu tvrtku čini posebnom. Pretvorite to u uvjerljivu prodajnu ponudu. To će biti temelj vašeg rebrandinga.
Rebranding podrazumijeva stvaranje svježeg vizualnog narativa - od logotipa do paleta boja, svaki vizualni element trebao bi odražavati novi smjer vašeg branda.
Također je važno biti dosljedan u vizualima na svim platformama kako biste uspostavili snažnu prisutnost branda.
Sav rebranding mora biti povezan u jedinstven ton i poruku branda - kako komunicirate jednako je važno kao i što komunicirate. Ton vašeg branda trebao bi biti prepoznatljiv i "jasno govoriti" vašoj publici.
Kada razmišljate o tome kako predstaviti svoj novi brand, imate dvije primarne strategije:
Pristup postupnog uvođenja omogućuje vam postepenu implementaciju novog branda kroz različite dodirne točke, na primjer:
Prednosti - mogućnost za postupnu prilagodbu na temelju feedbacka, smanjujući tako rizike i omogućujući glatko razdoblje prilagodbe bez.
Potpuni remont uključuje lansiranje novog branda istovremeno, na svim platformama, stvarajući trenutačnu i odvažnu izjavu, i to na način:
Prednosti - potpuna promjena odjednom stvara snažan, trenutačan dojam, signalizirajući kako je došlo novo doba za vašu tvrtku.
Što god radili - nemojte izgubiti vrijednost branda.
Zadržite elemente koji su učinili vaš brand uspješnim kako bi rebranding gradio na postojećim snagama umjesto da ih briše.
U procesu rebrandiranja, najveći problem je otuđivanje lojalnih gostiju.
Promjena može biti zbunjujuća, stoga morate uvjeriti svoje goste kako je sve u redu, usput naglašavajući prednosti rebrandinga i uključujući ih u tranziciju.
Konzistentnost je neophodna. Rebranding vašeg čarter poslovanja mora se dosljedno primjenjivati kroz sve kanale koje koristite, kako bi se izbjegla konfuzija i dodatno ojačala poruka vašeg branda.
Rebranding je i značajna investicija. Pravilno raspodijelite resurse - vrijeme, budžet i radnu snagu - kako bi svaki dio rebrandinga bio izveden besprijekorno.
Kako bi odredili učinkovitost vašeg rebrandiranja, počnite mjerenjem svijesti o brandu.
Pratite prepoznatljivost branda kroz ankete, kako biste vidjeli koliko lako vaš brand pada ljudima na pamet. Također, pratite prepoznavanje branda prateći koliko se često vaš novi logotip i vizualni elementi ispravno identificiraju.
Za procjenu vidljivosti, analizirajte obujam spominjanja na društvenim mrežama i promjene u prometu na tražilicama za ime vašeg branda.
Prikupite povratne informacije nakon rebrandiranja - koristite ankete, online recenzije i fokusne grupe kako biste procijenili što vaši gosti misle o promjenama koje ste napravili u vašoj čarter kompaniji. Pozitivne povratne informacije, naravno, pokazuju usklađenost s očekivanjima gostiju, dok negativan feedback može istaknuti područja koja trebaju daljnje prilagodbe.
Procijenite utjecaj vašeg rebrandiranja praćenjem metrika web stranice. Potražite povećanja u ukupnom prometu, duže vrijeme provedeno na stranicama (niže stope napuštanja) i više stope konverzije, što sve sugerira da rebranding rezonira s posjetiteljima.
Najbolje ćete znati je li vaše rebranding bilo uspješno po njegovom učinku na prihod. Pratite stope rezervacija prije i nakon rebrandiranja i nadzirite sve promjene u prosječnoj vrijednosti narudžbe i ukupnom rastu prihoda.
Kako biste održali svoj brand relevantnim i otpornim - budite fleksibilni.
Kako se tržišta mijenjaju i preferencije gostiju evoluiraju, vaš brand bi trebao biti spreman za razvoj.
Svaki brand treba rasti, pa tako i vaš.
Istovremeno - vaše temeljne vrijednosti moraju ostati čvrste, a vaša poruka i vizuali uvijek trebaju biti sposobni prilagoditi se.
Povremeni ponovni pregled branda vam mora postati nešto redovno i normalno. Provodite periodične revizije i preglede kako biste uočili područja gdje vaš rebranding možda odstupa. Kada (i ako) je potrebno, napravite potrebne prilagodbe.
Rebranding vam pomaže ostati ispred konkurencije. Posebno ako prihvatite nove ideje, poput novih tehnologija, najnovijeg CRM-a ili jednostavno isprobate nove trendove u dizajnu.
Ako trebate pomoć pri rebrandingu vaše tvrtke, kontaktirajte nas - mogli bismo imati odlično rješenje za vas.
Svakako nas pratite na našim društvenim mrežama, Facebooku, Instagramu i LinkedInu te se prijavite na naš newsletter.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Kako izgleda svakodnevica jednog grafičkog dizajnera? Što sve ulazi u njegov opis posla - i što ne ulazi? Barbara Zec, dizajnerica s više od 20 godina iskustva, u svom novom autorskom članku za čarter.hr otkriva što zaista znači biti dizajner vizualnih komunikacija. Od alata, preko vještina, do stvarnih izazova koje ova profesija nosi, sve je konkretno objašnjeno iz prve ruke.
Najveći svjetski događaj posvećen nautičkom čarteru ponovno je tu. Od 12. do 14. studenoga 2025. International Charter Expo (ICE) ponovno će pretvoriti Amsterdam u globalno okupljalište čarter profesionalaca. Uz više od 600 tvrtki, potpuno novi ICE Forum i legendarnu zabavu ICE Rocks Party, ovogodišnje izdanje obilježava deset godina povezivanja čarter svijeta - snažnijeg, pametnijeg i povezanijeg nego ikad prije.
Hrvatska čarter industrija dobila je svoj novi zajednički glas. Tijekom Biograd Boat Showa 23. listopada održana je osnivačka sjednica Udruge Chartera Hrvatske (UCH) - prvog samostalnog udruženja čarter kompanija izvan sustava HGK. Cilj nije samo formalno okupljanje, već uspostava jedinstvenih standarda poslovanja, jača suradnja među tvrtkama i stvarni iskoraci prema održivijem razvoju sektora.
Jesu li hrvatski propisi u korak s realnošću na moru? Tko stvarno čuva Jadran i po kojim pravilima? U sklopu Biograd Boat Showa, Udruga CROSCA okupila je stručnjake, kapetane i predstavnike struke kako bi otvoreno razgovarali o problemima i prijedlozima iz prve ruke.