Analiza konkurencije u čarteru - a kako vi stojite?


Nijedan posao nije dobro obavljen bez učinkovite strategije, pa ni u digitalnom marketingu to nije iznimka. Također morate znati gdje stojite u odnosu na svoje konkurente. Temeljita analiza konkurencije može otkriti snage i slabosti u vašem pristupu. Ali, to je također prilika za rast vaše vlastite čarter tvrtke.

Prvi korak u prepoznavanju vaših pravih konkurenata je gledanje izvan vlastite poslovne niše. Konkurencija vam može biti bilo koja web stranica ili bilo koje poslovanje koje se natječe za iste ključne riječi. 
 
Ako vodite čarter tvrtku, vaša direktna konkurencija uključuje druge čarter tvrtke. 
Vaša indirektna konkurencija uključuje velike booking web stranice, brokere za jahte, turističke platforme, popularne forume pa i stranice na društvenim mrežama. 
 
Za analizu konkurencije prikupite detaljne informacije o načinu rada vaših konkurenata, njihovoj floti, točnim lokacijama i cijenama. 
Ovaj proces, također poznat kao profiliranje konkurencije, pomaže vam razumjeti njihove poslovne modele i bazu kupaca. 
 
Korištenjem SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats) analize možete procijeniti snage, slabosti, prilike i prijetnje konkurenata. Ova analiza pomaže vam identificirati što konkurenti rade dobro, gdje zaostaju, a tako i potencijalne prilike ili prijetnje koje predstavljaju vašem poslovanju. 
 
Neki primjeri SWOT analize vaših konkurenata u čarter industriji bili bi: 

Snage 

  • Konkurentne i povoljne cijene koje privlače širok raspon kupaca. 
  • Znanje o hrvatskoj obali i insajderski savjeti za poboljšanje korisničkog iskustva. 
  • Različite opcije najma jahti i raznolika flota, uključujući bareboat i skippered, za različite potrebe kupaca. 

Slabosti 

  • Ograničeni sadržaji i usluge na plovilima u usporedbi s drugim čarter tvrtkama, što možda neće privući one koji traže više udobnosti. 
  • Sezonski posao koji se jako oslanja na ljeto, što dovodi do potencijalnih problema s priljevom novca tijekom izvansezonskih mjeseci.

Prilike 

  • Atraktivni paketi i promocije za privlačenje više ljudi tijekom prijelaznih sezona. 
  • Korištenje digitalnih alata za upravljanje i poboljšanje digitalnog marketinga kako bi se dosegnula šira publika. 

Prijetnje 

  • Sve veći broj tvrtki za iznajmljivanje jahti smanjuje tržišni udio. 
  • Ekonomska nestabilnost može smanjiti broj putnika, osobito onih s ograničenim budžetom. 
     

Gdje ste u online prisutnosti kod analize konkurencije? 

Snažna online prisutnost je prijeko potrebna za uspjeh čarter poslovanju.  
 
Evaluacija web stranica vaših konkurenata je prvi korak. 
Pogledajte njihov dizajn i funkcionalnost. Je li im web stranica vizualno privlačna? Je li jednostavna za navigaciju? 
 
Dobro dizajnirana stranica s dobrim korisničkim sučeljem značajno utječe na proces donošenja odluka potencijalnih gostiju. Također, pogledajte mobilnu prilagodljivost stranice; mnogi korisnici će joj pristupiti putem telefona. 
 
Zatim pregledajte društvene mreže vaših konkurenata, njihove strategije sadržaja (ako ih imaju) i angažman publike (ako postoji). 
Objavljuju li redovito dobre fotografije i videa svoje flote i iskustava s čarterom? Angažiraju li se s publikom odgovarajući na komentare i poruke? Ili ne rade ništa? 
 
Za vaše čarter poslovanje, ako društvene mreže koristite kako je zamišljeno (tj. učinkovito), možete poboljšati svoju vidljivost i stvoriti lojalnu bazu gostiju. 
 
Trebali biste imati i kvalitetnu strategiju sadržaja, koja bi trebala uključivati sljedeće: 

  • Fotogalerije unutrašnjosti jahti i destinacija na hrvatskoj obali 
  • Svjedočanstva i priče gostiju 
  • Behind the scenes videa posade i održavanja plovila 
  • Interaktivni sadržaj poput anketa, natjecanja i Q&A 

Dobar SEO i online oglašavanje trebali bi podržati vašu online prisutnost. Koristite alate kao što su Google Search, SE Ranking, SEMrush i slični, kako biste vidjeli tko je vodeći za rezultate pretraživanja za ključne pojmove poput "čarter u Hrvatskoj". 
 
Analizirajte njihovu upotrebu ključnih riječi, meta opisa i backlink strategija. 
Vjerojatno koriste Google Ads ili kampanje na društvenim mrežama. Ali jesu li učinkovite? U čemu se vi možete razlikovati? 
 

Saznajte više o svojoj konkurenciji od njihovih vlastitih gostiju i njihovih recenzija 

Nema iskrenijeg pokazatelja tvrtke od feedbacka kupaca i klijenata. U slučaju vaših konkurenata, to može pokazati njihove snage i slabosti. 
 
Počnite prikupljanjem i analizom recenzija konkurenata na Google-u i društvenim mrežama. Obratite pažnju na obrasce u tim informacijama. 
Povratne informacije gostiju otkrivaju informacije o kvaliteti usluge. Pohvaljuju li gosti čistoću plovila, profesionalnost posade ili lakoću procesa rezervacije? Ili se često pojavljuju pritužbe na probleme s komunikacijom ili neispunjena očekivanja? 
 
Možete koristiti te informacije kako biste poboljšali vlastitu reputaciju. Na primjer, ako su konkurenti često kritizirani zbog loše komunikacije, usredotočite se na pružanje izvrsne korisničke usluge i proaktivne komunikacije. 
Ako kupci hvale nešto specifično, poput besprijekornog održavanja, posteljine ili poklona dobrodošlice, uključite nešto slično (ili još bolje) u svoju ponudu. 
 

Jedinstvene prodajne prednosti (Unique Selling Propositions - USP) 

Prepoznavanje onoga što vaše konkurente čini jedinstvenima najbolji je način za razvoj vlastitih jedinstvenih prodajnih prednosti (USP-ova). 
 
Pregledajte njihove marketinške materijale i strategije, recenzije i usluge kako biste uočili jedinstvenosti koje ih izdvajaju. 
Po čemu su poznati? 
 
Sada kreirajte vlastiti USP i identificirajte što vašu čarter tvrtku čini posebnom. Usredotočite se na ono što će imati odjeka kod vaše publike i što je u skladu s vrijednostima vašeg brenda
 
Sljedeći korak je jasno komuniciranje vašeg USP-a, tj. vaših snaga, kako biste privukli i zadržali potencijalne goste. 
Koristite svoju web stranicu, društvene mreže i oglasne kampanje kako biste prikazali svoje jedinstvene prednosti svijetu, tj. svojim pratiteljima i ciljnoj publici. 
Istaknite taj USP na svojoj web stranici, na društvenim mrežama, u blog objavama i promotivnim materijalima – dakle, svugdje.  

Ojačajte svoju čarter tvrtku i pripremite se za rast 

Što god pronađete u svojoj analizi konkurencije, prvenstveno vam treba služiti kako biste bolje razumjeli svoju tržišnu poziciju.  
 
Dakle, nakon što prikupite podatke kao što su modeli cijena konkurenata, kvaliteta usluge, digitalna prisutnost i povratne informacije gostiju – morate identificirati obrasce i područja u kojima vaše poslovanje briljira ili zaostaje. 
 
Ipak, analiza konkurencije nije za kopiranje onoga što vaša konkurencija radi, već za unapređenje vašeg vlastitog poslovanja.  
 
Ako vaša digitalna prisutnost zaostaje, uložite u "remont” web stranice, ciljani SEO ili druge strategije, kao što su:

  • Prilagodba cijena za bolju vrijednost 
  • Uvođenje novih usluga poput tematskih čartera 
  • Poboljšanje dizajna i funkcionalnosti web stranice 
  • Pokretanje ciljanih marketinških kampanja 

Konkurentska prednost uključuje dugoročne strategije, kontinuirano poboljšanje i inovacije. 
 
Kako biste ostali ispred drugih, pratite trendove u industriji čartera, prikupljajte i analizirajte feedback svojih gostiju i prilagodite svoju ponudu u skladu s tim. 
Vaše mogućnosti su zapravo ogromne.  
 
Možete razviti programe lojalnosti ili uložiti u održive i ekološki prihvatljive prakse. 
Ako je moguće, možete proširiti svoju flotu s različitim vrstama plovila ili izgraditi partnerstva s lokalnim tvrtkama. 
 
Ili, naravno, pronađite nešto što nitko prije nije učinio. 
 
Trebate ojačati svoju tržišnu poziciju i osigurati održiv rast? 
Kontaktirajte nas i dopustite da vam pomognemo u održavanju vašeg čarter poslovanja na konkurentnom tržištu. 
Prijavite se na naš newsletter kako biste bili u tijeku s vijestima iz industrije.

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

7 digitalnih alata bez kojih čarter tvrtke ne mogu
7 digitalnih alata bez kojih čarter tvrtke ne mogu

Voditi čarter tvrtku znači balansirati između gostiju, flote i papirologije. Ali što ako bi tehnologija mogla preuzeti dio posla i dati vam više vremena za ono što je najvažnije? Ovaj vodič donosi 7 digitalnih rješenja koja su već promijenila način rada mnogih čarter tvrtki, a mogu i vaš.

Komunikacija koja radi više štete nego koristi (i kako to promijeniti)
Komunikacija koja radi više štete nego koristi (i kako to promijeniti)

Ponekad nije problem što se dogodilo, nego kako je rečeno. Jedna kriva rečenica i možete izgubiti gosta ili zaposlenika. Koliko nas zapravo košta jedna loše odabrana rečenica? I što se dogodi kad ju zamijenimo boljom?

Kako razvijati mali čarter i ostati svoj (a ne biti kopija drugih)
Kako razvijati mali čarter i ostati svoj (a ne biti kopija drugih)

Mnoge male čarter tvrtke krenu s nekoliko brodova i puno volje, ali bez jasnog plana što dalje. Neki se oslanjaju samo na agencije, drugi kopiraju što rade veći. I onda sve postane isto. Želite biti drugačiji? Želite raditi pametnije? Razumjeti kome se zapravo obraćate? Onda je ovaj tekst za vas.

U osiguranju nema prostora za prečace - transparentnost je temelj svega
U osiguranju nema prostora za prečace - transparentnost je temelj svega

Marijan Dželalija iz GrECo Marine Insurancea, godinama radi s čarter tvrtkama i jako dobro poznaje svakodnevne izazove s kojima se nautička industrija susreće. U razgovoru s čarter.hr podijelio je svoje iskustvo, način na koji gleda na osiguranje u nautici i kako gleda na izazove s kojima se čarter tvrtke susreću kada krene sezona.