Od analize do akcije: kako pametno planirati digitalne kampanje za iduću sezonu


Sezona je pri kraju, ali sada počinje pravi posao. U svom novom članku za čarter.hr Selma Ćubara donosi temu zašto je prijelazno razdoblje ključno za analizu i planiranje, kako pametno iskoristiti sajmove, koje lekcije možemo naučiti od velikih platformi i što svaka čarter tvrtka može odmah primijeniti u digitalnom marketingu kako bi iduća sezona bila uspješnija.

Sezona još nije završila, a već počinje nova

Zadnji gosti ove sezone su još na svojim rutama, brodovi još nisu na vezovima u bazama, ali čini se kao da se industrija utišala. Dok većina operativaca u čarteru čeka zasluženi predah od sezone, upravo sada počinje najvažniji dio posla: analiza i planiranje.
Umjesto da razdoblje između sezona doživljavate kao pauzu, iskoristite ga za konkretne uvide: pregledajte web promet, izvore upita, stope konverzije, cijene koje su prolazile i one koje su odbijale goste. Pogledajte kakve su bile vaše kampanje, jesu li bile ciljane ili ste pucali “na sreću”?

Podaci ne lažu. Prema Fortune Business Insights, globalna yacht charter industrija u 2025. vrijedit će gotovo 9 milijardi USD, uz rast od preko 8 % godišnje. Europa, točnije Mediteran kao središte čartera, drži više od 2 milijarde USD tržišta i nastavlja stabilno rasti. To znači jedno: konkurencija ne spava. Dok vi mislite da imate vremena za “odmor”, netko drugi radi na strategiji za iduću sezonu.

Ako ovu fazu preskočite i prepustite se filozofiji “sve će doći samo od sebe”, zapravo bacate niz prilika u vjetar. Ovaj period nije praznina, nego temelj, a sve odluke koje donesete sada izravno oblikuju vašu čarter sezonu 2026.

Sajmovi: test ozbiljnosti vaše strategije

Svi znamo datume: Cannes, Biograd Boat Show, ICE u Amsterdamu, Duesseldorf… No pitanje je znate li zašto idete na točno taj sajam? Sajmovi nisu samo šetnja među štandovima i druženje uz čašu vina. To je trenutak kada se odlučuje tko je ozbiljan igrač u B2B priči.

Ako odlazite “jer svi idu” ili “možda bude neka prilika”, rezultat će biti nekoliko vizitki u džepu i možda dobar selfie. Ako pak imate plan koji uključuje dogovorene sastanke, jasne ciljeve i KPI-jeve, onda govorimo o stvarnom povratu ulaganja.
Postavite si mjerljive ciljeve: npr. 20 novih leadova, 5 sastanaka koji vode u suradnju, jedan pilot-projekt s partnerom. Bez toga, vaš nastup na sajmu je samo trošak.

Podsjetnik: ozbiljni brokeri i vlasnici flota očekuju da imate pripremljene odgovore, prezentacije i konkretne brojke. Web stranica vam može biti most, ali sajmovi su pozornica na kojoj pokažete svoju vrijednost. Ako niste spremni, netko drugi će biti.

 

Lekcije od velikih igrača

Uzmimo za primjer velike online platforme poput Click&Boat-a koji danas privlači 1,47 milijuna posjeta mjesečno i drži 28 % online tržišta čartera. Njihov rast nije došao slučajno, kombinirali su ozbiljan PR, nastupe u medijima poput Bloomberga i Forbesa, te agresivne digitalne kampanje.

Boataround je pozicioniran kao druga ili treća najveća europska platforma po prometu u sektoru najma jahti, odmah iza Click&Boat. Platforma je poznata po snažnoj digitalnoj prisutnosti i usmjerenosti prema centralnoistočnoj Europi s velikim potencijalom rasta na globalnoj razini.
Udio na tržištu prometa iznosi oko 7,97% među vodećim svjetskim platformama za najam jahti.
Glavne zemlje s kojih dolazi promet su Njemačka (12,86%), Češka (9,35%), Poljska (7,37%) i Velika Britanija (7,03%).

Athenian Yachts je primjer iz “srednje kategorije", kroz pametne Google Ads i Facebook kampanje povećali su broj upita za 122 % i privukli 84 % novih gostiju.

Poruka je jasna: rezultat ne donosi improvizacija, nego planirane digitalne akcije. Nitko ne kaže da morate imati budžet od milijun eura, ali možete imati jasnu strategiju i iskoristiti alate koji već postoje.

Što možete napraviti odmah

1. Definirajte svoj UVP (Unique Value Proposition)

Zašto bi gost odabrao baš vas, a ne konkurenciju? Ako je vaš odgovor “imamo odlične brodove u charteru” - to nije dovoljno. Jasno istaknite vrijednost: jeste li obiteljska tvrtka koja nudi personalizirani pristup? Imate li skipere s lokalnim znanjem koje gosti ne mogu naći drugdje? Ili nudite posebno siguran i brz proces rezervacije? Sve to morate sažeti u poruku koja se ponavlja na vašem webu, društvenim mrežama i kampanjama. Bez jasnog UVP-a, ostajete samo još jedan broj u moru ponuda.

2. SEO i content marketing

Blog nije samo ukras na web stranici, nego alat koji radi 24 sata dnevno. Pišite o odredištima, o rutama, savjetima za skipere početnike ili preporukama restorana u uvalama. To su teme koje Google nagrađuje, a vaši potencijalni gosti traže. Dobro napisan članak može vam dovoditi posjetitelje mjesecima nakon objave za razliku od oglasa koji prestaju raditi onog trena kad prestanete plaćati.

3. CRM i e-mail marketing

Vaša baza kontakata je čisto zlato koje često ostaje neiskorišteno. Umjesto da šaljete masovne e-mailove (newslettere) sa popustima koje nudite, segmentirajte kontakte. Podijelite kontakte na primjer na ovaj način: na one koji su već plovili s vama, one koji su pitali za cijenu i na one koji su prekinuli komunikaciju. Svakoj skupini možete poslati personaliziranu poruku od popusta na ponovni najam do savjeta za planiranje iduće sezone, ili mali podsjetnik da vas preporuče prijateljima. Takva komunikacija donosi puno veći povrat od oglašavanja prema potpuno hladnoj publici.

4. Mikro-influenceri

Suradnja s mikro-influencerima može biti daleko učinkovitija od skupih partnerstava s poznatima. Tražite ljude iz vaše regije ili niše travel blogere, skipere s pratiteljima ili fotografe koji vole more. Njihova publika je manja, ali puno relevantnija i angažiranija. Ponudite im suradnju na razini vikend-plovidbe ili popusta , a rezultat će biti autentičan sadržaj kojem gosti vjeruju više nego vašim oglasima.

5. Korisničko iskustvo i automatizacija

Od trenutka kada gost pošalje upit do trenutka kada kroči na brod, iskustvo mora biti jednostavno. Automatizirani odgovori na e-mailove i jasne ponude u PDF-u ne znače da ste “hladni”, nego da poštujete vrijeme gosta. Ako vam na upite treba 24 sata ili više da odgovorite, u tom periodu konkurencija već šalje potpisani ugovor. Brzina i jasnoća procesa jednako su važni kao i sam brod koji nudite.

 

Dvostruka publika: investitori i gosti

U čarteru većinom radite s dvije publike. Investitori - vlasnici brodova koji očekuju ozbiljnost: ROI, transparentno upravljanje flotom, poslovne planove. S druge strane gosti žele emociju i priču: Instagram reel koji prikazuje zalazak s palube, blog koji opisuje skriveni otočić, recenziju koja potvrđuje autentičnost.

Greška je svima nuditi isti sadržaj. Investitoru na LinkedInu neće značiti ništa vaš video s koktelom na pramcu, baš kao što gostu na Instagramu neće biti zanimljiv tablični prikaz povrata ulaganja. Paralelne strategije nisu luksuz, nego nužnost.

Vrijeme za akciju je sada

Marketing u čarteru nije “dodatak” poslu, on je posao. Tko to ne shvati, već gubi tržišni udio. Analiza, planiranje, sajmovi, digitalne kampanje i diferencirana komunikacija to su temelji na kojima se gradi iduća sezona.

Ako ne znate gdje početi, obratite se nekome tko zna

Naš tim u čarter.hr već godinama radi s tvrtkama koje žele rasti, a ne čekati. Ako vam treba podrška u analizi, pripremi strategije ili provođenju kampanja - tu smo.

Jer vaša iduća sezona neće biti bolja slučajno. Bit će bolja jer ste je isplanirali.

 

  • Podijeli:

Selma Ćubara

Selma Ćubara

Selma Ćubara je specijalistica za digitalne komunikacije s 20 godina iskustva u nautičkom turizmu, posebno u yacht charter industriji. Njezino pisanje spaja praktično znanje, strast prema digitalnim komunikacijama i razumijevanje potreba današnjih gostiju i čarter tvrtki. Kroz jasne savjete, sadržajne tekstove i konkretne digitalne strategije pomaže čarter tvrtkama da se bolje pozicioniraju online i privuku kvalitetne goste. Na čarter.hr donosi provjerene informacije, iskustvo iz prakse i autentičan pogled iznutra.

https://www.linkedin.com/in/selmacubara/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Treba li čarterima stručnjak za marketing ili se sve može odraditi "usput"?
Treba li čarterima stručnjak za marketing ili se sve može odraditi "usput"?

Koliko puta ste u firmi čuli rečenicu: “Objavi nešto na Facebook, da nas ljudi vide”? Na prvu zvuči bezazleno, ali iza toga se krije ozbiljno pitanje - je li to stvarno vaš marketing? U čarter industriji sve više tvrtki ostaje na toj razini. Nekoliko fotografija, pokoji post i osjećaj da se “nešto radi”. No kada sezona završi i podvuče se crta, rezultat je isti - premalo je...

Pet do dvanaest za domaći čarter - tko zapravo drži kormilo
Pet do dvanaest za domaći čarter - tko zapravo drži kormilo

Čarter u Hrvatskoj balansira između želje za brzom zaradom i potrebe za sigurnošću na moru. Utrka za svakim eurom stvara sliku u kojoj statistika izgleda solidno, ali praksa na moru pokazuje drugačije. Ivica Žuro u novom članku donosi gdje se gubi kompas, je li čarter na autopilotu, a zarada ispred sigurnosti.

Obuka zaposlenika za korištenje digitalnih alata - trošak ili investicija u rast?
Obuka zaposlenika za korištenje digitalnih alata - trošak ili investicija u rast?

Zaposlenici koji znaju koristiti digitalne alate nisu samo brži u poslu - bolji sus u komunikaciji, organizaciji i komunikaciju, i smanjuju ovisnost o jednoj osobi. Donosimo konkretne primjere što se sve mijenja kada tim zna koristiti sustave koji već postoje. I zašto ulaganje u obuku zaposlenika nije trošak.

Knjiga grafičkih standarda – osnova za dosljedan vizualni identitet brenda
Knjiga grafičkih standarda – osnova za dosljedan vizualni identitet brenda

Zašto neki brendovi uvijek izgledaju profesionalno i dosljedno, dok drugi ostavljaju dojam improvizacije? Razlika je knjizi grafičkih standarda. Barbara Zec nam , u svom novom članku, objašnjava što jedna takva sadrži, zašto vam štedi vrijeme i kako osigurava da vaš brend ostane dosljedan u svakoj prilici.