Pitate se jeste li postigli svoje ciljeve i jeste li uspjeli zadržati lojalnost klijenata? Činite li tipične marketinške greške poput izostanka strategije, nedostatka autentične priče i neefikasne web stranice? Andreja Fazlić kaže kako je idealno vrijeme za preispitivanje. Saznajte koje su to greške zbog kojih ne ostvarujete željene prihode i kako ih ispraviti.
Dok nautička sezona lagano zalazi, postavlja se pitanje: Jeste li postigli sve što ste planirali? Jesu li novi klijenti pronašli put do vas? Što je s onima koji su već s vama surađivali - jesu li vam ostali vjerni i ove sezone?
Ako su vam se obrve naborale čitajući ova pitanja, dobra je šansa da radite barem jednu od 10 uobičajenih grešaka s kojima se suočavaju mnoge tvrtke.
Kako slijedi zatišje sezone idealno je vrijeme za preispitivanje i korekcije.
U narednim redovima ću vam otkriti 10 najčešćih marketinških propusta koji mogu biti kamen spoticanja za vaše poslovanje, ali i ideje kako ih ispraviti.
Random acts of marketing tj. "slučajni marketinški potezi" je termin koji se ponavlja kroz moje kolumne. Razlog je jednostavan: riječ je o učestaloj zamci u koju mnoge tvrtke upadaju.
Danas, gotovo svatko koristi e-mail marketing, snima video sadržaje, upravlja web stranicama, aktivno je na društvenim mrežama i koristi PPC oglašavanje. No, koliko njih stvarno razmišlja strateški?
Postavite sebi ključna pitanja: Imate li jasno definiran profil idealnog kupca - i to crno na bijelo, a ne samo u mislima? Razumijete li potrebe i interese vaše ciljane skupine? Znate li kako izazvati pravu emotivnu reakciju kod njih?
Odgovori na ova pitanja trebali bi biti jasni i precizni. Ukoliko nisu, vrijeme je za reviziju vaše marketinške strategije.
Okupite tim koji će biti sastavljen od članova iz različitih odjela - marketinga, prodaje, vodstva, a prema potrebi i iz servisa, knjigovodstva ili proizvodnje. Zajednički radite na jasnoj definiciji vašeg idealnog kupca. Neka vaš tim kreće od jedne ideje, ali neka ne stane dok ne postavi barem tri različite vizije. Razradite priču koja stoji iza vašeg brenda i usmjerite se na mapiranje korisničkog putovanja, kao i na definiranje vaših glavnih ciljeva.
Važno je shvatiti da samo zato što je neki marketinški kanal popularan ne znači da je nužno pravi za vašu tvrtku. TikTok, na primjer, možda nije najbolje rješenje za svaku vrstu poslovanja.
Kada budete imali čvrstu i dobro definiranu marketinšku strategiju, moći ćete s povjerenjem provoditi odabrane marketinške taktike, uvjereni da će one doprinijeti postizanju vaših ciljeva.
Ako pogledate malo web stranice lidera u određenim industrijama, sve manje više imaju isti obrazac. Mnoge čak i zvuče jako slično. Mogli bismo i pomisliti da uzalud troše svoje vrijeme, energiju i novac na random acts of marketing bez osobitosti.
U životu je često bolje šutjeti ako nemamo što zanimljivo, konkretno za reći. Isto vrijedi i u poslu.
Kupci su generalno željni nečeg posebnog u moru istog ili u najbolju ruku sličnog. A to je najjednostavnije postići emotivnom, privlačnom i potencijalno revolucionarnom pričom jer to je ono što angažira publiku. To je sveti gral marketinga; biti drukčiji, zanimljiv i ne bojati se pomaknuti granice. No, čini se da malo tko to zapravo shvaća.
Ako ste se pronašli u ovoj točki stvari možete krenuti mijenjati tako da razmislite o problemima svojih kupaca i kako vaš proizvod, usluga mogu pomoći u rješenju. Kreirajte emotivnu priču koja to objašnjava, budite autentični, testirajte ju i iterirajte.
Vaša priča treba biti srce svih vaših marketinških aktivnosti.
Imate li na svojoj web stranici dovoljno edukativnog sadržaja za preuzimanje? Ne?
Onda imate običan digitalni letak, u boljem slučaju brošuru.
Ljudi žele biti informirani u svojim kupovinama. Pogotovo kad su spremni za sam čin kupnje.
To je nešto što mnoge kompanije previde, a ključno je za učinkovit marketing.
Dobra web stranica ne bi smjela samo pričati o sebi; trebala bi nuditi vrijedan sadržaj različitih formata za korisničko daljnje informiranje i educiranje o proizvodu. Tu mislim na sadržaj poput uputa vodiča, ebook-a ili webinara. Pravi obrazovni sadržaj, a ne blog post ili “kontaktirajte nas” stranica.
Bez toga se propušta se prilika za konvertiranje posjetitelja u prave potencijalne kupce.
Ako ste se našli u ovoj točci, ne brinite, ova propuštena prilika digitalnog marketing prisutna je kod mnogih tvrtki, pa sigurno i kod vaše konkurencije.
Neki od ključnih detalja optimizacije su:
Da biste imali stabilnu marketinšku strategiju i mogli provoditi ciljane marketinške taktike, morate do zadnjeg detalja poznavati korisničko putovanje svojih kupaca; kako postojećih, tako i potencijalnih.
Mnoge tvrtke i brendovi započinju marketinške aktivnosti bez potpunog razumijevanja kako njihovi potencijalni kupci zapravo doživljavaju njihov brand kroz različite faze kupovine. Puno pažnje posvećuje se očiglednim marketinškim dodirnim točkama poput web stranica i e-mail kampanja, dok se druge ključne točke, poput prodajnih i korisničkih servisnih dodira, često zanemaruju.
Postoji ogromna prilika u mapiranju i optimizaciji svakog dodirnog mjesta - ne samo u privlačenju većeg broja potencijalnih kupaca, već i u stvaranju kvalitetnijih prodajnih prilika.
Korisničko iskustvo koje je pažljivo dizajnirano i orkestrirano na svakom dodirnom mjestu gorivo je sustava za generiranje prihoda tzv. Revenue Flywheel-a.
Ako želite mapirati korisničko putovanje svojih kupaca, učinite sljedeće:
Kod većine tvrtki može se primijetiti sklonost ulaganju napora prema jednom ključnom izvoru prometa - organskom. Naime, dok je SEO važan alat u arsenalu marketinških taktika, mnogi zanemaruju potencijal drugih izvora posjetitelja.
E-mail marketing, kao starija, ali još uvijek snažna taktika, često nije maksimalno iskorišten. Kvaliteta e-mail kampanja direktno utječe na broj posjetitelja web stranice.
Društvene mreže, u svojoj organskoj formi, često su površno tretirane. S druge strane, plaćene reklame na društvenim mrežama, koje ciljaju specifične segmente, ne koriste se uvijek optimalno.
Plaćeni oglasi na tražilicama mogu pružiti neposrednu vidljivost, ali mnoge tvrtke još uvijek ne ulažu u njih kao dio svoje sveobuhvatne i dugoročne strategije.
Povezivanje s relevantnim web stranicama koje preporučuju vašu stranicu, često se promatra kao sporedni zadatak, iako može imati snažan utjecaj na dovođenje kvalificiranog prometa.
Izravni promet je često zanemaren kao izvor, iako ukazuje na snažnu svijest o brandu i vjernost kupaca.
Postoji jasna potreba za holističkim pristupom kada je riječ o privlačenju posjetitelja na web stranicu. Integracija i optimizacija svih dostupnih izvora, uz stalno testiranje i prilagodbu, mogu dovesti do konzistentnog povećanja prometa i boljih marketinških rezultata.
O preostalih pet najčešćih grešaka koje vam mogu otežati poslovanje čitajte u sljedećoj kolumni.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Svaka čarter tvrtka mora koordinirati između gostiju, plovila, vlasnika i zaposlenika - i to uspješno, zar ne? U isto vrijeme se sve radne operacije moraju neometano odvijati. I kako onda sebi i svom poslovanju olakšati rad i pojednostaviti dnevne zadatke? Na našem webinaru ćete otkriti sve o tome kako uz pravu sveobuhvatnu aplikaciju za čarter management koja će ne samo unaprijediti, nego i preoblikovati vaše poslovanje. Registrirajte se i saznajte kako transformirati svoje poslovanje!
Društvene mreže se stalno razvijaju, s novim trendovima, taktikama i nadogradnjama platformi koja vas konstanto zasipaju sa svih strana. Uz sve te promjene, lako je podleći dezinformacijama ili zastarjelim savjetima. Međutim, jedna od najvrjednijih vještina za dugoročni uspjeh na društvenim mrežama je naučiti razlikovati činjenice od fikcije.
Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.
Glas, ton i poruke vašeg brenda nisu samo riječi na listu papira, web stranici ili na društvenim mrežama - oni su osobnost vašeg brenda. Duša vašeg brenda, ako hoćete. Svaki posao, uključujući i čarter poslovanja, mora jasno komunicirati svoj specifičan identitet. Identitet koji ide dalje od „imamo prekrasne jahte i prekrasno more”.