Prodajni rječnik vol 2: Hot ili cold lead?


Leadovi, odnosno potencijalni gosti su svi oni koji su u jednom trenutku unutar svog procesa traženja bili zainteresirani za vaše usluge. Kolika je razlika između toplog i hladnog leada te može li hladni lead postati vrući lead?

Pojednostavljeno - lead je potencijalni gost ili kupac koji je iskazao interes za vašu uslugu.

No što to znači za samu kvalifikaciju leadova? Da li je razlika velika između toplog i hladnog leada te kako se može prepoznati?

Hot leadovi, odnosno vrući potencijalni gosti su oni koji u sales funnelu koji su prošli faze osvješćivanja brenda i kompanije te su došli do ponude. 

Za razliku od njih cold leadovi, odnosno hladni potencijalni gosti su oni gosti koji su u fazi sales funela gdje tek prepoznaju brend kompanije. 

Ukoliko se razradi strategija prolaska gosta kroz različite stadije onda se vrlo lako može i lead prebaciti iz hladnog u vrući. 

Lead to Costumers B2B Charter Business

Kako prebaciti hladni lead u vrući?

Pitanje kojem se bave svi prodavači na svijetu i svatko ima svoj izražen stil prodaje. Naravno, tu su smjernice koje se prate, kao naprimjer stadij kupca u kojem se nalazi. 
No, da bismo prebacili gosta iz hladnog u vrući lead moramo odgovoriti na njihove „probleme“. Rješavanje problema odnosno nuđenje rješenja koji najbolje odgovara njihovim potrebama je ključ uspjeha svake prodaje. 

Kao dugogodišnji business to business prodavač niti jednu prodaju koju sam napravila nije bila slučajna. Set pitanja koje svaki prodavač mora imati su priprema za njegovo pretvaranje hladnog lead u topli. 

Primjerice, ukoliko se gost premišlja oko broda, pitanje s kojim možete otkriti zašto je sljedeće:

Da li smatrate da ovaj brod neće zadovoljiti Vaša očekivanja?

S ovim ste otvorili put ka tome da vam se gost „pojada“, a niste preinvazivni kao da ih pitate - Da li imate novaca odnosno budžet za ovaj brod. 

Suptilnost i način na koji pitate pitanja ne smije biti invazivan jer pričate s ljudima koji se mogu na takva pitanja uvrijediti te ste tog gosta odmah pretvorili u hladnog leada. 

Set pitanja koja svaka kompanija u čarteru ima su naravno: 

  • Koliko ljudi dolazi
  • U kojem vremenskom periodu želite ići
  • Koji vam je budžet i slično. 

To su pitanja na koja naravno morate imati odgovor kako biste mogli dati početnu ponudu s kojom ćete zaintrigirati gosta. No, da li ćete samo s tim pitanjima tog gosta i pridobiti to je pravo pitanje. 

Ukoliko se oslanjate na popust kao dobitni način dobivanja gosta, može poslužiti svrsi u tom trenutku, ali što sprječava toga gosta da ne ode dalje gdje je popust veći? Svi znamo da je vrijeme koje se može posvetiti nekom gostu limitirano, ali ako se u proces prodaje unutar kompanije uvedu dodatna pitanja to može olakšati i kompaniji i prodavaču. 

Pipeline Lead Generation Solutions

Prebacivanje gosta iz vrućeg leada u stalnog gosta

Temeljni principi pretvaranja vrućeg leada u stalnog gosta uključuju: 

  • Nastavite provjeravati svoje razumijevanje usluge koji želite prodati.
  • Nastavite uvježbavati svoj temeljni govor i glavne komponente kako biste privukli goste.
  • Nastavite vježbati prodajne prijedloge i unaprijed predvidite pitanja/probleme koje postavljaju potencijalni gosti.
  • Zabilježite sve svoje kontakte kako biste u skladu s tim mogli personalizirati svoju prodajnu ponudu.
  • Nastavite brzo pratiti nakon što klijent pokaže interes, a da ne budete pretjerano nasrtljivi. Nazovite i javite se u roku od nekoliko dana od uspostavljanja prvog kontakta i dobivanja početnog pozitivnog odgovora.
  • Uvijek saznajte više o potencijalnim gostima kada počnete razgovarati s njima.
  • Personalizirajte svoj pristup sa svakim pozivom ili sastankom koji vodite s njima.

Convert Lead Generation to Costumers

  • Razumijevanje potreba klijenata i prilagođavanje vaših rješenja najbolji je način za povećanje prodaje.
  • Razlikujte svoju ponudu od konkurencije čistom snagom svoje prezentacije. Imajte dokumente s grafikom i vitalnim informacijama zajedno s uvjerljivim sadržajem i vizualnim prikazima za goste. To će privući pozornost, a svoje prodajne prezentacije trebate držati zanimljivim i kratkim. Potaknite goste da vam postavljaju pitanja i tražite njihovo mišljenje.
  • Uvijek budite fleksibilni i spremni na pregovore s potencijalnim gostima. To nije uvijek pregovor o cijenama. Često možete dodati nekoliko stvari u starter pack kako biste povećali ukupnu vrijednost ponude.
  • Uvijek imajte osobni sastanak kako biste na kraju zaključili prodaju ili pošaljite klijentu pripremljen unaprijed video zahvale. Prvi osobni susret je uvijek važan. Ovdje ćete rješavati sve probleme potencijalnog  gosta i učiniti ga svojim stalnim gostom.
  • Podijeli:

Edita Vasiljević

Edita Vasiljević

Edita Vasiljević je konzultantica u prodaji i marketingu za sektor turizma, prvenstveno čartera. Svoje dugogodišnje prodajno iskustvo u rezervacijskim sistemima i agencijama je odlučila iskoristiti kao pokretačku snagu kompanije Ditas Consulting. Od čartera do agencija, uža specijalnost joj je prodaja te novi načini prodaje u današnjem dinamičnom okruženju te naglasak na kombiniranje emocije sa digitalizacijom. Moto kompanije je – Emocija prodaje!

https://www.linkedin.com/in/edita-vasiljevic-sales/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Poboljšajte učinkovitost - KPI za čarter poslovanja
Poboljšajte učinkovitost - KPI za čarter poslovanja

U čarter industriji, gdje sezona traje samo nekoliko intenzivnih mjeseci, svaka odluka ostavlja svoj trag. Formiranje cijena, upravljanje flotom, kontrola troškova - sve su to odluke koje će ili donijeti profit ili stvoriti gubitke i tu nema prostora za greške. Ako nemate konkretne brojke ispred sebe, odluke se svode na "osjećaj" ili pretpostavke. Bez KPI (ključnih pokazatelja uspješnosti) donošenje odluka postaje oslanjanje na intuiciju - a intuicija rijetko nadmašuje analitiku.

Mogu li čarter tvrtke (kvalitetno i točno) izmjeriti ROI
Mogu li čarter tvrtke (kvalitetno i točno) izmjeriti ROI

ROI (Return on Investment) u najjednostavnijem smislu mjeri koliko se novca vrati nakon što se nešto uloži – bilo u oglašavanje, web stranicu, novo plovilo ili digitalni alat. U praksi, to je provjera je li neka odluka imala financijskog smisla. Je li ROI broj i može li se zapravo izmjeriti u čarteru?

Što (ni)je grafički dizajn i zašto (ni)je važan za vaše poslovanje
Što (ni)je grafički dizajn i zašto (ni)je važan za vaše poslovanje

Što grafički dizajn (ni)je, čemu zapravo služi i kakav stvarni utjecaj ima na vaše poslovanje? Ako ste se to ikad pitali (ili možda niste, a trebali biste), novi članak Barbare Zec dat će vam jasniju sliku. Iskusna dizajnerica pojašnjava što dizajner stvarno radi, gdje leži prava vrijednost dizajna i zašto ga treba samo gledati kao “nešto lijepo” nego i kao alat za jasnu i dosljednu komunikaciju.

Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge
Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge

Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.