Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.
Gosti sve češće dolaze s jasnim očekivanjima - žele praktičnost, fleksibilnost i osjećaj da su dobili više od osnovnog najma plovila.
U bareboat čarteru, dodatne usluge imaju moć pretvoriti običan najam u iskustvo koje vrijedi ponoviti.
Najbitnije je gostu olakšati planiranje, skratiti vrijeme čekanja u marini i ponuditi nešto što mu štedi trud. Ljudi su spremni platiti i dodatno ako imaju konkretnu korist.
Nitko ne želi prvi dan provesti u gužvi u supermarketu ili u potrazi za SUP-om koji već odavno nije dostupan.
Ako to mogu riješiti klikom ili jednim mailom...
Koje je rješenje za zadovoljne goste, ali i povećanje prihoda - upselling.
Za početak, uvedite jasan katalog dodatnih usluga na webu i u pre-booking komunikaciji. Prednosti dodatnih usluga? Veća potrošnja po rezervaciji, izdvajanje od konkurencije, lakša prodaja kroz partnere i agencije.
Nisu sve dodatne usluge jednako tražene. Neke se uvijek prodaju, dok druge...
Dobro prolaze usluge koje štede vrijeme, rješavaju logistiku ili nude osjećaj luksuza. Primjeri koji redovno funkcioniraju:
Testirajte 3-5 usluga kroz ograničeno vrijeme i pratite interes. Znat ćete što ima veću vrijednost za upselling. Tako ćete imati brz uvid u preferencije svojih gostiju, ali ćete i jačati svoju partnersku mrežu.
Nitko ne voli osjećaj da mu se nešto pokušava prodati nasilu.
Upravo zato upselling mora biti nenametljiv i personaliziran. I pogoditi točan trenutak. Uspješna prodaja dodatnih usluga ne ovisi samo o ponudi, nego i o načinu na koji to radite.
Idealno bi bilo postaviti automatizaciju, da vam se nakon bukinga mail s linkom na dodatnu ponudu “sam” šalje. Takav mail ima veći postotak konverzije, ostavlja bolji dojam kod gosta, a radi i manji pritisak na osoblje u bazi.
Prvi kontakt s gostom su agencije ili vaš prodajni tim.
Ako oni ne znaju što nudite i na koji način - oni to ni ne mogu prenijeti dalje. A to je propuštena prilika.
Organizirajte kratku online edukaciju za agencije, pripremite gotove tekstove i slike koje mogu koristiti. Napravite Google Drive mapu sa svime što bi im moglo pomoći. Uz to, potičite ih na upselling kroz proviziju ili dodatni bonus.
Interno, svaki djelatnik u kontaktu s gostima mora znati točno što može ponuditi, po kojoj cijeni i u kojoj formi. Previše puta prodaja padne jer osoba na recepciji nije znala postoji li još Wi-Fi uređaja ili kako se aktivira food box narudžba.
Rješenje za to je standardizirana ponuda dodatnih usluga kroz jasno definirane pakete i pravila. Tako ćete imati više prodanih dodataka kroz agencije, manje grešaka u bazi, i profesionalniju komunikaciju s gostima.
Bez pratite li prodaju, nema ni rasta. Što vam vrijedi ako ne znate koliko se čega prodalo, kad i kome. Postavite mjesečno izvješće koje prikazuje broj prodaja po usluzi, prihod i postotak u odnosu na ukupne rezervacije.
Pitajte osoblje i goste - što se traži, što nedostaje, što je višak. Dobra upselling ponuda ne nastaje u uredu - nastaje na terenu.
Primjeri neefikasnih dodataka su često stvari koje su loše komunicirane ili ne postoje u stvarnosti - “mini bar na brodu” koji nitko nikad nije vidio, “romantični paket” bez opisa što uključuje, itd.
Koristite jednostavnu Excel tablicu ili CRM alat za praćenje dodatnih usluga.
Pratite li što se stvarno prodaje i što “ide”, dobivate jasnu sliku stvarnog interesa, bolji ROI po usluzi, i donosite lakše odluke o tome što zadržati, a što ukinuti.
Upselling u čarter industriji nije rezerviran samo za velike čarter tvrtke. To je alat koji radi i za manje flote, obiteljske firme, agencije, servisere, pa čak i partnere izvan samog čarter poslovanja.
Dovoljno je nekoliko konkretnih dodatnih usluga koje imaju smisla za vaš profil gostiju. Ponudite ih jednostavno, u pravom trenutku i preko kanala koji već koristite.
Ne trebate izmišljati ništa novo - trebate slušati što vaši gosti traže i ponuditi im to na pametan način.
Upselling ne znači “uvaliti” nešto više. Znači prepoznati što gostu zaista treba i biti prvi koji mu to nudi.
Kad pokrenete ponudu dodatnih usluga, ne rastu samo prihodi - raste i percepcija kvalitete. A to vam nitko ne može kopirati.
Tražite načine kako povećati prihode i unaprijediti iskustvo svojih gostiju?
Kontaktirajte nas i postavite svoju tvrtku na čarter.hr - digitalnu platformu za čarter profesionalce.
Budite vidljivi, povezani i konkurentni, tamo gdje vas vaši budući gosti i partneri traže.
Želite još konkretnih savjeta?
Prijavite se na naš newsletter i prvi saznajte što stvarno funkcionira u praksi.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Postoje događaji koji definiraju iduću sezonu čartera prije nego što ona uopće počne. Postoje i mjesta gdje se ta sezona dogovara. Ove godine, platforma koju čarter zajednica u Hrvatskoj već dobro poznaje bit će tamo, ali ne kao gost. Čarter.hr postaje medijski partner International Charter Expoa 2025.
Novi članak Andreje Fazlić za čarter.hr otvara pitanja koja se rijetko postavljaju kad govorimo o digitalnoj transformaciji. A nisu svi odgovori oni koje biste pretpostavili. Što se zaista promijenilo nakon INBOUND-a 2025? Kako izgleda digitalna strategija u kojoj čovjek nije zaboravljen? Ako su vam AI i HubSpot još uvijek nepoznanica, ovaj članak je jednostavno i konkretno mjesto za početak.
Ako bismo napravili popis glavnih problema hrvatskih čarter tvrtki, jedna stvar bi se izdvojila - gotovo potpuni izostanak digitalnog marketinga. Većina se oslanja na staru logiku "bit će gostiju". Nažalost, ta logika sve manje vrijedi. Svaki mjesec bez ikakve online aktivnosti znači da vas gosti jednostavno ne vide, a ako vas ne vide, ne bukiraju.
Jedna riječ, a dva potpuno različita posla? Primjer su rent-a-boat i nautički čarter, koji nisu isto. Zato je važno znati što nudite i kome. Granica između rent-a-boata i čartera nije uvijek jasna. A trebala bi biti.