10 mitova o marketingu u koje ljudi još uvijek vjeruju


Mislite kako znate sve o marketingu? Razmislite ponovo. Mnoge uobičajene tvrdnje o marketingu su mitovi koji jedino mogu unazaditi vašu strategiju. Otkrijte istinu iza ovih zabluda kako biste mogli svoje marketinške strategije učiniti zaista učinkovitima.

Marketing je moćan alat za bilo koje čarter poslovanje, bilo ono veliko ili malo. 
 
Međutim, među onima koji ga rade za svoja poslovanja, postoji puno dezinformacija o tome što je to doista marketing. A tu su i oni koji se uopće ne rade marketing. 
 
Zablude često vode do neučinkovitih strategija i protraćenih resursa. 
Stoga, donosimo neke uobičajene mitove oko marketinga, i razjašnjavamo ih. 
 

Mit 1 - Marketing je samo oglašavanje 

Mnogi izjednačavaju marketing s oglašavanjem, ali marketing je puno više od samog postavljanja oglasa. 
 
Marketing obuhvaća sve od SEO-a (optimizacija za tražilice) i sadržajnog marketinga do upravljanja društvenim mrežama i email kampanja. Zajedno, oni čine sveobuhvatan pristup s kojim možete doseći i angažirati potencijalne goste
 
Oglašavanje je samo jedan dio velike slagalice.  
Na primjer, čarter tvrtka može oglašavati svoje usluge u luksuznim časopisima kako bi privukla imućne klijente. No, također će joj biti potrebna solidna SEO strategija kako bi se pojavljivala u rezultatima pretraživanja kada netko traži pojmove poput “iznajmljivanje jahti u Hrvatskoj”
 
Osim toga, sadržaj na društvenim mrežama koji angažira, a prikazuje čarter flotu i destinacije, te informativni blog postovi o savjetima za jedrenje i najboljim rutama, bitni su za privlačenje i održavanje interesa publike
 

Mit 2 - Marketing je samo za velike tvrtke 

Neki vjeruju kako samo velike tvrtke trebaju ulagati u marketing, ali to je daleko od istine. 
 
Male kompanije mogu imati velike koristi od dobro planiranih marketinških strategija.  
Na primjer, butik čarter tvrtka može koristiti lokalni SEO kako bi privukla potencijalne goste, tako što će optimizirati svoju web stranicu za specifične lokalne pojmove pretraživanja
 
Ovo povećava njenu vidljivost u lokalnim rezultatima pretraživanja, privlačeći potencijalne klijente koji traže iznajmljivanje jahti u blizini. 
 
Također mogu provoditi ciljanu kampanju na društvenim mrežama poput Instagrama i Facebooka. Objavljivanjem svjedočanstava svojih gostiju, doživljaja s njihovih jahti i sličnog sadržaja, mogu izgraditi snažno online prisustvo, ali i angažirati svoju publiku. 
 
Sve čarter tvrtke, bez obzira na veličinu, mogu provoditi email marketinške kampanje kako bi ostale u kontaktu sa starim gostima.  
To potiče ponovni angažman, posebno ako se promoviraju personalizirane ponude i popusti. 
 
Osim toga, svi moraju koristiti sadržajni marketing. Dosljedno objavljivanje blogova sa savjetima za jedrenje za početnike i isticanjem lokalnih atrakcija pomaže uspostaviti bilo koju čarter tvrtku kao autoritet u svojoj niši i privući organski promet na njihovu web stranicu. 
 
Čak i malo čarter poslovanje može postići značajne rezultate uz promišljenu strategiju digitalnog marketinga, često bez velikog proračuna, već samo uz malo vremena i truda.  
 

Mit 3 - Marketing na društvenim mrežama je besplatan 

Marketing na društvenim mrežama može se činiti besplatnim jer platforme poput Facebooka, Instagrama i TikToka ne naplaćuju osnovno korištenje, objavljivanje postova, slika itd. 
 
Međutim, učinkovit marketing na društvenim mrežama uključuje razne troškove. Ako želite biti uspješni na društvenim mrežama, naravno. 
 
Ako želite uspješno upravljati društvenim mrežama svoju čarter tvrtku i učinkovito planirati sadržaj, uložite u alate za zakazivanje objava poput Hootsuitea ili Buffera. Ti alati često dolaze s pretplatom, ali su neophodni za održavanje dosljednog rasporeda objava. 
 
Ciljano oglašavanje na društvenim mrežama može značajno povećati doseg i angažman vašeg profila.  
Troškovi oglašavanja mogu varirati, ali ciljane reklame osiguravaju da pravi ljudi, poput onih koji su stvarno zainteresirani za najam jahti, vide vaš sadržaj. 
 
Ali društvene mreže zahtijevaju još nešto - kvalitetu tog sadržaja.

Sadržaj također zahtijeva vrijeme i resurse. Ako želite povećati svoje prisustvo na društvenim mrežama i istaknuti se, unajmite grafičkog dizajnera za stvaranje vizualno privlačnog brendiranog rasporeda (grida). Koristite fotografe za profesionalne slike, kreatore sadržaja za angažirajuće objave i copywritere za SEO-optimizirane blogove. 
 
Korištenje analitičkih alata za mjerenje performansi i prilagođavanje strategija može biti dodatni trošak. 
Ali ta ulaganja svakako bi trebala zauzeti dio vašeg budžeta jer su neophodna za izgradnju snažnog prisustva na društvenim mrežama, a na kraju i povećan booking
 

Mit 4 - Email marketing je mrtav 

Suprotno uvriježenom mišljenju, email marketing je daleko od mrtvog. 
 
Zapravo, ostaje jedan od najučinkovitijih načina za dosezanje kupaca. 
Statistike pokazuju da email marketing može imati visok povrat ulaganja (ROI) kada se pravilno koristi. Korištenje email marketinga za održavanje izravne komunikacije potiče lojalnost, informira, ali i potiče ponovne bookinge. 
 
Kao čarter tvrtka možete koristiti email marketing na nekoliko učinkovitih načina: 

  • Personalizirane ponude - šaljite prilagođene promocije na temelju prethodnih rezervacija ili interesa kupaca. Na primjer, ako su vaši gosti ranije iznajmili jahtu za obiteljski odmor, pošaljite im ponude za rute i aktivnosti prilagođene obiteljima. 
  • Obavijesti o novitetima - informirajte svoje subscribere i goste o novim atrakcijama, restoranima i drugim zanimljivostima na njihovoj ruti ili blizu vaše destinacije. Ovo će vaše goste držati zainteresiranima i informiranima o njihovim opcijama. 
  • Sezonski popusti - popusti su postali izuzetno popularni u posljednje vrijeme. Ako želite iskoristiti ovaj trend, uvijek možete ponuditi posebne ponude na vaša plovila po nižoj cijeni kako biste potaknuli booking. 
  • Svjedočanstva kupaca - podijelite priče i svjedočanstva prethodnih gostiju kako biste izgradili povjerenje i potaknuli nove rezervacije. U svojim emailovima istaknite tuđa nezaboravna iskustva i pozitivne povratne informacije. 
  • Ekskluzivni događaji - pozovite ljude na ekskluzivne događaje, kao što je VIP pregled nove jahte ili poseban nautički događaj, jer će se tako osjećati cijenjenima i angažiranima. 
  • Podsjetnici za rezervacije - šaljite podsjetnike gostima o nadolazećim terminima ili ih potaknite da rezerviraju za sljedeću sezonu, jer to pomaže u održavanju stalnog pritoka bookinga.

 

Mit 5 - SEO je jednokratni zadatak 

SEO nije nešto što jednom napravite i zaboravite. SEO zahtijeva kontinuirani trud kako bi održali i poboljšali rangiranje vaše web stranice. 
 
Google često ažurira svoje algoritme, i sve tvrtke trebaju pratiti te promjene. 
Pridržavate li se SEO praksi, vaša čarter će ostani konkurentna i vidljiva u rezultatima pretraživanja. Rezultat dobrog SEO-a je privlačenje više potencijalnih gostiju i rast poslovanja. 
 
Evo nekoliko dugoročnih SEO praksi koje bi trebali raditi: 

  • Redovito ažuriranje sadržaja - svjež sadržaj održava web stranicu relevantnom. Redovito na vašoj web stranici objavljujte nove blog postove. Ne zaboravite promovirati svoje blogove putem društvenih mreža, emailova i newslettera, ako ih imate. 
     
  • Stjecanje povratnih poveznica / backlinkova - radite na izgradnji odnosa s drugim relevantnim web stranicama kako biste dobili backlinkove. Možete se udružiti s blogovima o putovanjima ili publikacijama u industriji kako biste povećali svoj kredibilitet i poboljšali rangiranje na tražilicama. 
     
  • Istraživanje ključnih riječi - kontinuirano istraživanje i ažuriranje ključnih riječi kako bi odražavali trenutne trendove i ponašanje u pretraživanju,  osigurat će da vaša web stranica ostane relevantna za ono što potencijalni gosti traže. 
     
  • Tehnički SEO audit - redovito provodite tehničke audite kako biste provjerili postoje li problemi poput broken linkova, usporene brzine stranice ili problema s optimizacijom za mobilne uređaje. To će održavati vašu web stranicu u optimalnom stanju, ali pružiti i zvrsno korisničko iskustvo. 
     
  • Praćenje analitike - alati poput Google Analytics prate performanse web stranice, razumiju ponašanje korisnika i prilagođavaju strategije na temelju podataka. 
     
  • Prilagođavanje promjenama algoritama - pratite ažuriranja algoritama tražilica i prilagodite svoju SEO strategiju u skladu s promjenama. 
     

Mit 6 - Sadržajni marketing su samo blogovi 

Iako su blogovi značajan dio sadržajnog marketinga, to nije njegov jedini oblik. 
 
Različite vrste sadržaja pomažu vašoj čarter tvrtki učinkovito dosegnuti i angažirati različite publike, pružajući im vrijedne informacije i održavajući interes za vaše usluge. 
 
Kako proširiti svoju strategiju sadržajnog marketinga izvan objavljivanja blogova? Evo nekoliko primjera: 

  • Videozapisi - kreirajte videa s jahti kako biste potencijalnim gostima pružili virtualno iskustvo vaših jahti i usluga. Videozapisi koji prikazuju luksuz i udobnost jahti, kao i ljepotu hrvatske obale, iznimno su privlačni publici. 
  • Infografike - napravite razne infografike koje prikazuju najbolje rute za jedrenje na Jadranu i najbolje lokacije za istraživanje tijekom jedrenja ili uspoređuju različite vrste jahti.  
  • Objave na društvenim mrežama - dijelite kvalitetne slike, kratke videozapise, tuđi sadržaj i behind-the-scenes sadržaj na društvenim mrežama kako biste održali angažman publike te privukli nove pratitelje. 
  • E-book i vodiči - kreirajte e-bookove i vodiče o iznajmljivanju jahti kako biste uspostavili svoju čarter tvrtku kao autoritet u nautičkom polju i pružili detaljne informacije potencijalnim gostima.  
  • Webinari, Q&A uživo i podcasti - organizirajte ove događaje uživo kako biste pokazali kako ste vi i vaš čarter stručnjaci u industriji. Ovo pruža izravnu interakciju s publikom, odgovara na njihova pitanja i gradi povjerenje. Svakako ugostite iskusne skipere ili stručnjake koji mogu dati insajderske savjete. 
     

Mit 7 - Kupci će doći automatski čim počnete s marketingom 

Odmah ćemo odgovoriti – ne, neće
Pokretanje marketinške kampanje tek je početak. Ali, ne možete je pokrenuti i ostaviti. Morate kontinuirano pratiti njezin uspjeh i prilagođavati je ako želite privući klijente i goste (i zadržati ih). Bitan je i vaš angažman.   
 
Evo nekoliko primjera kako čarter tvrtka može održavati i nadograđivati svoju početnu marketinšku strategiju: 

  • Dosljedne objave na društvenim mrežama - redovito objavljujte na društvenim mrežama, uključite se u komentare i komunicirajte sa svojom publikom kako biste održali njen interes, ali privukli i nove pratitelje. 
  • Follow-up emailovi - šaljite popratne emailove ljudima koji su pokazali interes za plovila, ali još nisu napravili booking. Potaknite ih na donošenje te odluke s personaliziranim emailovima koji daju dodatne informacije, popuste ili podsjetnike na prednosti odmora na jahti. 
  • Korisnička podrška - pružite izvrsnu korisničku podršku i osigurajte da vaši gosti imaju pozitivno iskustvo sve od prvog početnog upita pa do samog kraja njihovog putovanja. Također, brzo odgovorite na pitanja i nedoumice, kako biste izgradili povjerenje i potaknuli ponovne rezervacije.
  • Programi lojalnosti - program lojalnosti koji nagrađuje stalne goste popustima, ekskluzivnim ponudama ili posebnim pogodnostima, potiče ih da se budućnosti opet vrate k vama. 
  • Update sadržaja - redovito ažurirajte web stranicu i blog “svježim” sadržajem, poput novih vodiča o rutama, destinacija ili novih recenzija, kako biste održali relevantnost stranice (i pomogli SEO-u).
  • Recenzije i testimoniali gostiju - potičite zadovoljne goste da ostave recenzije i podijele svoja iskustva kako biste izgradili svoju vjerodostojnost i privukli nove klijente. Istaknite te recenzije na svojoj web stranici i društvenim mrežama kako biste povećali povjerenje potencijalnih gostiju. 
  • Ciljano oglašavanje - pokrenite ciljane oglase na društvenim mrežama i Googleu, na temelju demografskih podataka, kako biste dosegli precizniju publiku, povećavajući vjerojatnost konverzija. 

Mit 8 - Negativne recenzije će uništiti vaše poslovanje 

Nemojte se bojati negativnih recenzija. One mogu biti prilika za poboljšanje vašeg poslovanja. 
 
Važno je kako na njih reagirate. Na pritužbe gostiju odgovorite profesionalno i pokušajte razriješiti sve nastale situacije. Cilj je pretvoriti nezadovoljne kupce u lojalne. 
 
Evo nekoliko primjera učinkovitih reakcija na negativne recenzije: 

  • Nudite popuste - ako primite negativnu recenziju zbog problema s rezervacijom, ponudite popust na sljedeći booking, pokazujući svoju predanost zadovoljstvu kupaca. 
  • Isprika i rješenje - ispričajte se zbog nastale neugodnosti i objasnite koje ste korake poduzeli kakao biste riješili problem. Pokažite transparentnost i odgovornost. 
  • Osobna komunikacija - osobno se obratite gostima, kako biste s njima porazgovarali o problemima koje imaju i pronašli zadovoljavajuće rješenje.
  • Poboljšanje usluga - pokažite da vaša čarter tvrtka cijeni povratne informacije svojih gostiju, a iste iskoristite za poboljšanje usluga ili radnih operacija kako biste spriječili buduće probleme. 
  • Isticanje pozitivnih promjena - informirajte svoju publiku o promjenama koje ste napravili, na temelju njihovih povratnih informacija. To pretvara negativno iskustvo u pozitivno i potiče lojalnost i preporuke. 
     

Mit 9 - Više prometa znači više prodaje 

Privlačenje više posjetitelja na vašu web stranicu je važno, ali privlačenje pravih posjetitelja je važnije. 
 
Kako biste to postigli, morate optimizirati stope konverzije, tj. fokusirati se na pretvaranje tih novih posjetitelja u goste koji će napraviti rezervaciju. 
Kako biste povećali prodaju, morate ciljati pravu publiku te im pružiti i besprijekorno korisničko iskustvo
 
Evo nekoliko primjera kako to postići za vaše čarter poslovanje: 

  • Jasni pozivi na akciju (CTA) - osigurajte da web stranica ima jasne i privlačne CTA, kao što su Book now, Get a quote ili View our yachts, koji usmjeravaju posjetitelje na poduzimanje te akcije. 
  • Sadržaj koji angažira - objavljujte kvalitetan sadržaj koji odgovara interesima i potrebama ljudi, kao što su opisi jahti i informativni blog postovi. 
  • Jednostavna navigacija - raspored web stranice neka bude intuitivan, omogućava posjetiteljima brzo pronalaženje informacija, kao što su dostupnost jahti, cijene i procedure za rezervaciju. 
  • Ciljano oglašavanje - koristite alate poput Google Ads i Facebook Ads kako biste dosegli specifične skupine ljudi zainteresirane za najam jahti. Neka vaši oglasi budu relevantni i neka imaju vjerojatnost za konverziju. 
  • Poboljšanja korisničkog iskustva (UX) - kontinuirano radite na poboljšanju korisničkog iskustva web stranice vašeg čartera; smanjite vrijeme učitavanja, osigurajte kompatibilnosti s mobilnim uređajima i učinite proces bookinga što lakšim.

 

Mit 10 - Tradicionalni marketing je zastario 

Iako je digitalni marketing nužan i nijedno poslovanje ne može uspjeti bez njega, ni tradicionalne marketinške metode ne treba odbaciti
 
Tradicionalni marketing - tiskani oglasi, direktna pošta i eventi su i dalje su učinkoviti, osobito kada se kombiniraju s digitalnim marketingom. 
 
Evo nekoliko primjera kako možete koristiti tradicionalni marketing: 

  • Tiskani oglasi u časopisima - oglašavanje u luksuznim putničkim i lifestyle časopisima može dosegnuti imućniju publiku zainteresiranu za luksuzne jahte. 
  • Sajmovi i eventi - sudjelovanje na sajmovima jahti ili luksuznim turističkim sajmovima omogućuje izravnu interakciju s potencijalnim gostima i profesionalcima iz industrije. 
  • Billboardi i banneri - postavljanje plakata na strateškim lokacijama može povećati lokalnu vidljivost, a nju nikada ne treba zanemariti.
  • Radio i TV spotovi - oglašavanje na radijskim stanicama ili TV kanalima još uvijek može dosegnuti široku publiku i povećati prepoznatljivost brenda. 


Ponekad možete kombinirati tradicionalni i digitalni marketing za maksimalan učinak, kao što je promocija vašeg sudjelovanja na boat showu, na društvenim mrežama. 

 

Zaključak? Prestanite vjerovati u marketinške mitove. 

Ako znate što je zapravo marketing i informirate se o najboljim praksama, imate mogućnost znatno poboljšati poslovne rezultate. 
 
Odvojite trenutak i preispitajte svoja uvjerenja oko marketinga, promijenite dosadašnje strategije i isprobajte nešto novo, što možda bolje funkcionira za vas.  
Svakako prestanite vjerovati mitovima koje obično šire ljudi čije strategije nisu uspjele, jer se nisu dovoljno angažirali ili uložili u njih. Ili su mislili kako će ih gosti pronaći sami od sebe. 
 
Najbolje što možete učiniti je integrirati neke od informacija koje smo vam dali u svoju sljedeću marketinšku kampanju, za što bolje rezultate.  
 
A ako trebate više informacija ili savjet, kontaktirajte nas
Pretplatite se na naš newsletter i pratite nas na našim društvenim mrežama, Facebooku, Instagramu i LinkedInu
 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Posljednje putovanje - što kada jahte više nisu za plovidbu
Posljednje putovanje - što kada jahte više nisu za plovidbu

Plovidba, jahting i jedrenje, postali su sinonim za luksuz, avanturu i slobodu kretanja. Ipak, nalazimo se u vremenu kada pomorska zajednica suočava se s velikim izazovom. Otpad iz mora, posebno iz nautičkog sektora, pretvara se u krizu koja zahtijeva hitnu pažnju.

U potrazi ste za konzultantom za digitalnu transformaciju i human-centric strategiju?
U potrazi ste za konzultantom za digitalnu transformaciju i human-centric strategiju?

Otkrijte najvažnije vještine koje treba imati konzultant uz čiju pomoć možete u potpunosti transformirati svoje poslovanje. Želite razviti strategiju koja je usmjerena na potrebe vaših klijenata i/ili gostiju te dobiti praktična rješenja koja će potaknuti rast vaše tvrtke? Andreja Fazlić u svom novom članku donosi sve o tome što je i zašto vam treba konzultant.

Što je VOC u marketingu i zašto bi ga vaša čarter tvrtka trebala razumjeti
Što je VOC u marketingu i zašto bi ga vaša čarter tvrtka trebala razumjeti

Zamislite situacije u kojima vaša čarter tvrtka može kontinuirano poboljšavati svoje usluge. Zamislite i kako reagirate na povratne informacije svojih gostiju i mjerite utjecaj promjena koje ste napravili. Čitajte dalje kako biste saznali kako proaktivno unaprijediti korisničko iskustvo i izgraditi snažnije, i otpornije, poslovanje.

Ugovori u charter industriji
Ugovori u charter industriji

Koji su ugovori primjenjivi u charter industriji, kakav je njihov sadržaj i na što konkretno trebate obratiti pažnju kako biste uskladili svoje poslovanje s pravilnom primjenom propisa, saznajte u ovom članku.