Posao raste, ali ne i profit, odnosno jedva preživljavate? Ima pomoći.


Kad svi bježe u sigurnost, on je krenuo “kontra” - ravno prema krizi. Usred pandemijskog kolapsa turizma, Ivica Žuro odlučuje osnovati savjetničku firmu. Ne iz ludosti, već iz uvjerenja kako se najvažniji potezi povlače kad je najteže. U tekstu za čarter.hr vodi nas kroz stvarne pregovore s bankama, konkretne poslovne poteze i planove sa konkretnim ciljem a to je: preživjeti je prvi korak, nakon toga mora ići dovođenje u red.

Ljudi se obično sjećaju prošlosti, prema onoj od Gabi Novak koja pamti samo sretne dane, odnosno u svjetlu ugodnih uspomena kada su bili mlađi, u boljim izdanjima i sa visoko uzdignutim borbenim moralom te još koječim. A i nekako ste stalno bili dobre volje.

Ova kolumna će biti u nostalgičnom tonu, ali ne iz razloga kao kod većine ljudi već zbog toga što se novac akumulira i poduzeće organizira kada je najbolje. Nikad ne znate što se može dogoditi i situacija vam izvući tepih ispod nogu, pa bolje posvetiti pažnju na vrijeme.

 

Kriza? Idealno vrijeme za početak!

Povratak u prošlost ide u ne tako davnu 2021. kada sam krenuo u samostalnu poduzetničku avanturu, kao ne više mlad financijski konzultant

Vladala je izvanredna situacija vezana uz pandemiju koja je poprilično naštetila domaćem turizmu, i u očekivanju boljeg ljeta sa labavijim mjerama sva poduzeća koja su bila vezana na tu branšu su sa zabrinutošću gledala što će donijeti skora budućnost.

Velika većina je uspjela dobiti nekakav kredit za premoštenje obveza ili za obrtna sredstva, oni koji su bili u investicijama su dobili moratorije na otplatu, ali ne može to trajati vječno. Kad-tad će se obveza otplate vratiti u punom iznosu.

Pošto sam se želio baviti savjetovanjem vezanim uz upravljanje i financijama i poduzećima, pitanje je bilo što raditi. A odgovor se nametnuo sam: pomoći im da stvore bazu da još malo potraju bez prihoda te pokažu odgovornost i ozbiljnost. Ako k tome zadrže bonitet – odlično, jednog dana će biti investicija, zvati će te valjda netko ako im sada pomogneš da prežive.

Znači, ideja je bila pomoći poduzećima u problemu kojeg je uzrokovalo vanjsko nevrime i nesrića

Kako se to uspjelo?

Floskule rade, ali samo kad znaš o čemu pričaš

Samim osnovama u upravljanju, a to je upravljanje troškovima i boljom organizacijom te komunikacijom.

To je ono općenito i floskula koja pokriva dosta toga, a svodi se na rješavanje primarno uzroka uz terapiju za prevladavanje posljedica bolesti, a koje se ogledaju u bilanci te računu dobiti i gubitka.

Među ostalim, kontaktirali smo kreditore kao i dužnike i objasnili kakva je situacija, a prije toga slijedom - bez lažne skromnosti - bogatog iskustva odobravanja na stotine kredita godišnje osmislili prijedloge na koji način smatramo da se mogu refinancirati postojeće obveze.  

Nije odnemoglo ni to što sam temeljem izgrađenog profesionalnog bankarskog kredibiliteta među kolegama u financijskom sektoru znao s čime se i oni suočavaju pa su prijedlozi za dalje imali za namjeru pomoći objema stranama i dati okvir za djelovanje.

Pozitivan odgovor naravno ne bi došao da se nije iskazao što plan upravljanja što osmišljen poslovni model kojim će se postići poboljšanje likvidnosti i boniteta zaduženih društava.

Takav plan sadržavao je kombinaciju financijskih, operativnih i strateških mjera od kojih je svaka sadržavala po 5 drugih poteza koje možemo povući. 

Bitno je to što smo te mjere sa pripadajućim podmjerama nastojali što više provoditi koordinirano i sustavno te time:

  1. omogućiti zaduženim društvima da stabiliziraju gotovinski tok ili po naški cash flow
  2. smanje rizik od nelikvidnosti te 
  3. poboljšaju svoju kreditnu sposobnost i tržišnu poziciju.

 

Bez novca nema ni muzike (doslovno)

Financije su tu najbitnije ne što se njima osobno bavim, već što bez novca nema ni muzike ni ostalog.

Precizno vođenje financijskih evidencija, redovita ne samo službena revizija i transparentno izvještavanje o prihodima i rashodima povećavaju povjerenje banaka i poslovnih partnera.

I bez obzira koliko poznavali ili operativni posao ili komercijalu ili financije ili što već, vrijedi samo jedno: 

Uspješne i profitabilne organizacije su takve jer su željele raditi na sebi i poslušati onog ko im može pomoći.

Vi radite, netko drugi neka pregovara za vas

Angažman stručnjaka za financijsko upravljanje i restrukturiranje itekako može pomoći u izradi i provedbi strategija za poboljšanje boniteta i likvidnosti

Osim same stručne potpore, oslobađa poduzetnika i njegov team bavljenja ovim dijelom posla te im omogućuje koncentraciju na osnovni business i načine kako ostvariti što bolju zaradu. 

Ima tko će se baviti bankama, dobavljačima i svime što je trošak, samo vi radite i zarađujte pa idemo zajedno napraviti jednak (i bolji) skok dobiti nego što je to bio rast prihoda.

Postići stabilan cash flow te rast profitabilnosti kada već rastu prihodi vrlo je težak i ozbiljan posao.

Ali jednom kada se postignu spomenuti ciljevi vezani uz bonitet i likvidnost te stvori okvir za kontinuirano uspješan posao – rizici u poslovanju u pravilu postanu znatno manji jer se disciplina u upravljanju organizacijom odražava na istu u kompletu.

Znači neće se samo postići bolja profitabilnost, već u pravilu i organiziranost. 

A ozbiljne i organizirane ljude svi žele za poslovne partnere.

 

  • Podijeli:

Ivica Žuro

Ivica Žuro

Ivica Žuro je konzultant u financijama, bankovnom poslovanju i upravljanju poduzećima. Vlasnik je MM Beneficium obrta za poslovno savjetovanje. Nakon duge karijere u bankarstvu gdje je uz ostalo bio dugogodišnji direktor za Srednju Dalmaciju u Splitskoj banci, odlučio je iskoristiti stečeno iskustvo u savjetovanju za financiranje i upravljanje. Uža specijalnost su mu financiranje poduzetništva te fizičkih osoba, kao i refinanciranje postojećih obveza povoljnijim kreditiranjem te organizacijska poboljšanja i uštede na troškovima poslovanja.

https://www.financiranje.net/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Od čarter usluge do izvrsnog korisničkog iskustva
Od čarter usluge do izvrsnog korisničkog iskustva

Andreja Fazlić nam, u svom novom članku, donosi nove temelje marketinga za čarter industriju. Nakon gotovo 20 godina rada u digitalnom marketingu i poslovanju, otkriva zašto mnoge čarter tvrtke nisu stabilne, kako prepoznati što gosti zaista traže i zašto je korisničko iskustvo ključ dugoročnog rasta i lojalnosti.

10 korisnih savjeta za pokretanje čarter poslovanja
10 korisnih savjeta za pokretanje čarter poslovanja

Pokretanje čarter tvrtke zahtijeva više od dobre ideje i ljubavi prema moru. Uspjeh ovisi o jasnoj strategiji, poznavanju tržišta i dobro posloženim radnim operacijama. U ovom vodiču donosimo 10 savjeta za one koji žele ući u čarter industriju pripremljeni i izbjeći najčešće početničke pogreške.

Kako do novih gostiju u čarteru? Prilagodite iskustvo novim generacijama
Kako do novih gostiju u čarteru? Prilagodite iskustvo novim generacijama

Jeste li razmišljali da mlađe generacije možda nisu samo još jedna skupina gostiju u nizu, nego prilika za vaše čarter poslovanje? Njihove navike, vrijednosti i način planiranja putovanja izgledaju potpuno drugačije. Ako vas zanima kako im se približiti na pravi način, nastavite čitati – jer rješenja možda nisu ona koja očekujete.

Manje stresa, više bukinga - digitalni alati koji spašavaju sezonu
Manje stresa, više bukinga - digitalni alati koji spašavaju sezonu

Upravljanje čarterom više nije (ili ne bi trebalo biti) "imaš to sve u onoj tablici”. Gosti su zahtjevniji i žele više, vlasnici brodova informiraniji i traže više, a konkurencija bolja i bukira više… A vi? Radne procedure su vam i dalje kao da je 2015. godina?