Koliko promijenjena iskustva online kupnje utječu na čarter i booking?


Svijet je u posljednje 2 godine doživio apsolutnu transformaciju kad je u pitanju online kupnja, a te promjene na svjetskoj razini nisu zaobišle ni nautički turizam.

Prisiljeni neočekivanim i nepredvidivim okolnostima, mnogi su vrlo brzo naučili kako iskoristiti blagodati suvremenog načina kupovanja u svojoj svakodnevici. Globalna pandemija tako je ubrzala prelazak u digitalniji svijet i pokrenula promjene koje su drastično utjecale na navike kupovanja zbog čega povratak na staro postaje nezamisliv. Ove promjene na svjetskoj razini nisu zaobišle ni nautički turizam slijedom čega posljednjih nekoliko sezona možemo primijetiti sve jasniji utjecaj koji drugačija perspektiva na online kupnju ima na booking i čarter poslovanje općenito.

Nove navike kupovanja

Online plaćanje i rezervacija plovila

U posljednje vrijeme istraživanja potvrđuju ono što smo već iskustveno pretpostavljali – COVID-19 pandemija zauvijek je promijenila odnos prema online kupnji i ostalim digitalnim rješenjima. Otprilike 67% kupaca izjavilo je kako su se njihove navike kupovanja promijenile pod utjecajem globalnih zbivanja zbog čega je digitalna ekonomija eksplodirala u posljednje dvije godine. 

Mnogobrojne kompanije tijekom pandemije gotovo su potpuno preselile svoje poslovanje i prodaju online, prateći nove navike kupovanja koje su se razvile kod kupaca. Upotreba pametnih telefona za online shopping više se nego udvostručila u odnosu na 2018. godinu, a većina pripadnika generacije milenijalaca i generacije Z, koji su trenutno glavna potrošačka skupila, potpuno su prigrlile nastale promjene i smatraju da su platforme društvenih mreža odlično mjesto za istraživanje proizvoda i usluga.

Isto se ponašanje preslikalo i na nautički turizam tako da je sad većini prosječnih gostiju gotovo nezamislivo da ne mogu pronaći online sve informacije koje ih zanimaju o najmu određenog plovila, rezervirati to plovilo i odmah platiti uslugu, sve iz udobnosti vlastitog doma i s minimalnom količinom interakcije s čarter tvrtkom.

Lakoća rezervacije plovila postala je nešto što gosti sada očekuju od odabranih čarter kompanija i zato je u postpandemijskom svijetu iznimno važno klijentima ponuditi ugodno korisničko iskustvo koje će određenu čarter ponudu izdvojiti od konkurencije.

Zanimljivo je da se tijekom pandemije pojavio i trend pada lojalnosti kupaca prema brandovima od kojih su navikli kupovati tako da je danas još poželjnije ponuditi gostima iskustva i usluge po kojima ćete ostati zapamćeni do sljedeće sezone godišnjih odmora.

Iako su turizam i sektor putovanja doživjeli najveći pad prihoda tijekom razdoblja izolacije, nove navike kupovanja itekako su se odrazile i na njih zbog čega je više nego ikada prije ključno pratiti trendove želite li ostati relevantni na tom tržištu. Korištenje digitalnih alata koji pomažu s navedenim izazovima olakšat će rad vama kao pružatelju usluge, ali i poboljšati iskustvo koje klijenti imaju s vašom tvrtkom za čarter.

Online payment sustavi

Online payment software sustav system Total Processing

U suvremeno doba, a naročito nakon gore opisanih promjena koje su se dogodile na tržištu posljednjih godina, zaista je nezamislivo poslovati u nautičkom turizmu, a ne pružiti gostima mogućnost da rezervaciju i plaćanje usluge najma obave online.

Za to su čarter kompanijama potrebni online naplatni sustavi, odnosno integrirana softverska rješenja koja predstavljaju sistem sigurne autorizacije i naplate kartica putem interneta u realnom vremenu. Jednostavnije rečeno, potrebne su im platforme koje automatiziraju proces naplate proizvoda i usluga stvarajući vezu između kupca, banke i prodavača.

Klijenti u modernom dobu online kupnje rezervacija za putovanja vole koristiti web-stranice kompanija s integriranim payment sustavima jer znaju da takvi softveri posebnu pažnju posvećuju sigurnosti korisnika i zaštiti njihovih privatnih podataka. Odabir pravog naplatnog sustava koji je u skladu s potrebama vašeg online poslovanja i samoga kupca može vam donijeti značajnu konkurentsku prednost i povećati uspješnost poslovanja vaše čarter kompanije. Sama mogućnost online plaćanja odmah vas stavlja ispred konkurencije koja tu uslugu uopće ne nudi, a osiguranje optimalnog korisničkog iskustva i olakšavanje kupnje svojim gostima tu razliku još dodatno povećava.

Dugo su vremena brojne čarter tvrtke izbjegavale opciju plaćanja online jer im je to bila neisplativa investicija. Skupa softverska rješenja te politike banaka i visoke provizije na takve uplate stajale su na putu osuvremenjavanja procesa bookinga. Na sreću, razvoj tehnologije ublažio je i te blokade tako da danas postoje rješenja za online plaćanja po puno povoljnijim uvjetima za čarter tvrtke.

Na kraju krajeva, ovaj način prodaje odgovara i vama kao čarter kompaniji jer implementacijom automatizma možete biti na raspolaganju svojim klijentima 24/7 i prodavati rezervacije u svim vremenskim zonama ne oviseći o radnom vremenu booking agenata.

Promjena generacije = promjena navika

Gen Z generation Genezovci putovanja

Prilikom kreiranja čarter ponuda treba imati na umu još jednu promjenu koja se trenutno događa na tržištu, a to je smjena generacija. Generacija Z, odnosno oni rođeni otprilike od 1995. do 2012. godine, postaju sve brojniji članovi grupe ljudi koji putuju. Pripadnici ove generacije praktički su rođeni s tehnologijom i zato su skloni većinu toga obavljati online - od druženje, posla, hobija pa sve do kupovanja i rezervacije putovanja. Također, treba imati na umu kako su istraživanja pokazala da genzeovci vole potvrđivati svoje rezervacije maksimalno 3 mjeseca prije samog putovanja, ali najčešće u last minute periodu, odnosno unutar mjesec dana od polaska.

I pripadnici nekoliko generacija prije njih razvili su odnos s tehnologijom, no generacija Z naročito će cijeniti čarter tvrtke koje koriste različita softverska rješenja namijenjena ubrzanju proces rezervacija i smanjenju količine prisilne komunikacije s djelatnicima. Genzeovci vole imati izbor i zato će radije za putovanja odabrati čarter kompanije koje imaju mobilne aplikacije, opciju online bookinga i plaćanja, beskontaktno plaćanje, tablete i uređaje za check-in i check-out itd. Ova generacija predstavlja budućnost turizma i putovanja, stoga nikako nije prerano već sada početi razmišljati o nužnim prilagodbama njihovom načinu razmišljanja.

Online prisutnost – prilika za rast

Online prisutnost čarter tvrtke je prilika za rast

Da zaključimo, promijenjena iskustva online kupnje trenutno itekako imaju utjecaja na čarter i booking, a taj će se utjecaj s vremenom samo povećavati. Kolektivna promjena odnosa prema kupnji online pokazala je kako je došlo vrijeme da se oni koji i dalje žele rasti okrenu prema digitalnim kanalima. Klijenti su danas više nego ikada prije spremni plaćati usluge online, dapače, mnogi to i preferiraju u odnosu na druge načine plaćanja. Kako biste doprli do takve nove generacije klijenata, nužno je njegovati online prisutnost te digitalizirati osnovne radne procese i dati im priliku da što više koraka tijekom rezervacije plovila mogu obaviti online.

Čarter tvrtke koje su na vrijeme uočile promjene i već su spremne svojim gostima ponuditi potpuno online iskustvo kupovanja i rezerviranja putovanja, definitivno su odabrale ispravnu poslovnu strategiju za uspjeh na postpandemijskom tržištu.

 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!
Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!

Imate društvene mreže za svoj čarter, i mislite kako je to dovoljno. No, za to vrijeme vaša konkurencija uspijeva u stvarima u kojima vi ne uspijevate, jer mislite kako vam nisu potrebne ili za njih nemate vremena. Saznajte što točno trebate raditi kako bi osvojili svoje ciljano tržište.

Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru
Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru

Može li se reći kako se uspješnost čarter tvrtke mjeri brojem iznajmljenih brodova, odnosno prodanih rezervacija? Možemo. A ako je booking plovila najodgovornija pozicija u čarter kompaniji, onda je i booking agent jedna je od najodgovornijih radnih pozicija. Ali što je zapravo zadatak booking agenata. I kako postati jedan od (uspješnih) booking agenata?

11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!
11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!

Bez obzira na to koliko ste dugo na tržištu, koliko iskustva imate ili koliko su luksuzna vaša plovila, nikada ne smijete izgubiti iz vida ono najvažnije - goste. Želite li da vas gosti lakše nađu? Sigurno da. Ako je to slučaj, onda provjerite kojih 11 stvari nikako ne smijete propustiti.

Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac
Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac

Ako pitate čarter tvrtku, proračun je često osjetljiva stvar. No, većina pogrešaka uzrokovana je raspodjelom sredstava iz budžeta na pogrešna mjesta ili u pogrešno vrijeme. Koji trenuci i mogućnosti pametne raspodjele budžeta će donijeti najviše koristi?