Gosti sve češće traže izravnu komunikaciju, zaobilazeći platforme i posrednike. Postoji način da im to i ponudite priliku za direktnu rezervaciju - pametnije, brže i dugoročnije. Ovaj tekst nudi konkretne, isprobane strategije koje čarter tvrtke u Hrvatskoj već koriste, ili bi trebale.
Direktne rezervacije su važnije nego ikad. Nekad je bilo dovoljno biti na nekoj platformi, i pustiti da algoritmi odrade svoje.
Ali ako kao čarter tvrtka ne ulažete u vlastite kanale, vaše poslovanje zapravo nije u vašim rukama.
Direktne rezervacije ne znače samo uštedu na provizijama. Znače i veću kontrolu, bolju povezanost s gostima i manje stresa kad sezona započne. Gosti sve češće žele direktnu komunikaciju s čarterom s kojim žele bukirati, i osobniji pristup.
Vrijeme je da im to i omogućite, ali pametno, bez forsiranja.
U nastavku donosimo pet konkretnih strategija koje funkcioniraju i koje već danas možete isprobati.
Gotovo svaka čarter tvrtka danas ima web stranicu, ali koliko njih ima web koji zapravo dovodi upite i potiče rezervacije?
Nije problem u dizajnu, broju brodova ili tome na kojem je jeziku. Problem je u tome što mnoge stranice funkcioniraju kao digitalna brošura, statične su i bez osjećaja da iza njih stoje ljudi.
Gost danas želi sve brzo pronaći, razumjeti što mu se nudi, i da mu je jednostavno poslati upit. Ako mora kopati po PDF cjenicima, kontaktirati vas nakon 5 klikova ili čitati opise koji zvuče kao oglas, otići će negdje drugdje.
Primjeri kako bi to izgledalo u praksi:
Zaboravite generičko “kontaktirajte nas”. Umjesto toga, ponudite kalendar s okvirnom dostupnošću i obrazac koji pita konkretno: termin, broj osoba, sa skiperom ili bez, i posebne želje. Četiri pitanja su dovoljna da gost vidi da znate što radite, i da ozbiljno gledate na upite.
Ako svake sezone odgovarate na ista pitanja, stavite ih na web. “Koliko košta skiper?”, “Mogu li na brod s bebom?”, “Što ako nas uhvati loše vrijeme?”- to su teme koje zanimaju goste, a vama smanjuju količinu komunikacije.
Ljudi ne žele samo vidjeti interijer vezanog u marini, žele vidjeti stvarnu plovidbu. Kako izgleda jutro na brodu? Kako je izgledala ruta prošlog ljeta? Kratki video s go-pro kamere i par slika s gostima ljudima pokazuju (i dokazuju) puno više nego što mislite.
Ako su cijene skrivene ili se ne zna što uključuju ili su PDFovi na 10 stranica...
Stavite cijene jasno na stranicu, uz objašnjenje što je uključeno (npr. posteljina, završno čišćenje, turistička taksa) i koje su moguće dodatne opcije.
Preko 70% gostiju će prvi put otvoriti vašu stranicu na mobitelu. Ako im se stranica sporo učita, sadržaj se raspada ili ne mogu pronaći kontakt, otići će dalje. Testirajte svoju stranicu kao da ste vi gost. Ako nešto ne valja - popravite to.
Ako gost ne zna za vas, ne može ni rezervirati kod vas. Većina ljudi danas kreće u potragu za čarterom tako da upiše nešto poput "sailing Croatia in September" ili "catamaran with skipper Zadar". Ako se vaša stranica ne pojavi među prvim rezultatima, praktički ne postojite, barem za tog gosta.
Uložiti malo vremena u SEO ne znači pomoći Googleu da shvati tko ste i kome možete pomoći. I što je još važnije, olakšati stvarnim ljudima koji vas traže, ali vas još ne znaju.
Primjeri konkretnih poteza:
Dobivate li upite kao što je “Može li se ploviti Split-Dubrovnik?”, napišite blog s naslovom poput: “Sailing from Split to Dubrovnik: Is it worth it?” Takav sadržaj pomaže gostu, a vas pozicionira kao izvor korisnih informacija.
Svaka stranica na webu treba imati jasno strukturiran naslov (ime broda, lokacija, tip jahte), kraći opis tipičnog tjedna plovidbe, i nekoliko rečenica koje se tiču konkretne publike (npr: idealno za parove, popularno kod obitelji s djecom itd.). Fotografije trebaju imati opise - cjenik ne smije biti jedina stvar koju nudite.
Ažurirajte i ispunite Google Business profil uključujući točne koordinate, kontakt broj, radno vrijeme i slike flote. Zamolite goste da ostave recenziju. U tekstovima na webu prirodno koristite pojmove koji uključuju i vašu lokaciju (npr.: charter Trogir, family sailing Zadar i sl.). Neka tekstovi budu prirodni, kao da nekome koga poznajte objašnjavate gdje ste i čime se bavite.
Newsletter nije mrtav. Samo ga većina šalje kao da jest. Suhoparni mailovi s “last minute” ponudama, generičkim pozdravima i PDF cjenicima bez konteksta ne drže pažnju, niti se otvaraju.
A šteta je, jer email je jedan od rijetkih kanala gdje imate punu kontrolu i izravan kontakt s ljudima koji su već pokazali interes za vašu uslugu.
Ako je netko već plovio s vama, email može biti podsjetnik, osobna poruka ili izvor korisnih ideja. Cilj nije zatrpavati inbox, nego održavati vezu.
Primjeri korisnih mailova:
Pošaljite personalizirani pozdrav, slike iz prošle sezone (ako ih imate) i rečenice u stilu: “Kako ste? Lani ste s Ivanom plovili na Viti i ako vas vuče opet na more, javite se, imamo nešto za naše goste od prošlog ljeta.” Ne trebate naglašavati ni popust, samo neka to bude normalna, ljudska komunikacija.
Ako vam netko pošalje upit, ali se ne odluči, ne morate ga otpisati. Možete mu za par dana poslati mail s naslovom “Još razmišljate o jedrenju na Jadranu?” i ponuditi dodatne informacije, prijedlog rute, savjet o transferima - nešto što pokazuje da vam nije stalo samo do rezervacije, nego do rješenja koje gostu odgovara.
Umjesto “-10% za svibanj”, probajte nešto poput: “Top 3 rute za svibanj koje izbjegavaju gužvu” ili “Kako organizirati rođendan na jahti koji svi pamte (bez da vas košta bogatstvo)”. Ljudi više cijene konkretne ideje nego generičnu akciju.
Ako imate ljude koji vas redovito prate (ili to žele), možete im povremeno slati kratke crtice s plovidbe: gdje plovi vaš skiper, što se novo događa, koji se brod sprema za sezonu. Neka mail izgleda kao kratka prepiska prijatelja, a ne kao službena objava.
Instagram profil pun brodova u marini više nikome ne znači ništa.
Danas gosti traže nešto drugo. Žele osjetiti atmosferu, vidjeti lica, čuti ton glasa - ukratko, žele znati tko stoji iza tvrtke prije nego pošalju upit.
Autentičnost, prisutnost i ljudski momenti daleko su moćniji od savršeno obrađenih fotografija.
Društvene mreže su prostor za stvaranje povjerenja i približavanje potencijalnim gostima. Ako se osjećaju kao da vas već poznaju otprije, veća je šansa da će upravo vama poslati poruku, bez posrednika.
Što konkretno objaviti:
Ne treba scenarij - dovoljno je da skiper snimi video od 30 sekundi u kojem kaže: “Ovu rutu obožavaju obitelji jer djeca mogu plivati do mile volje, a imate i dobre konobe u svakoj uvali.” Takav sadržaj stvara povjerenje i osjećaj prisnosti.
Napravite seriju storyja koji prate jednu posadu od ukrcaja do iskrcaja. Prikažite svakodnevne trenutke (jutarnja kava na palubi, kupanje, priprema večere), jer oni daju stvaran uvid u iskustvo koje nudite.
Pitajte na društvenim mrežama “Koju biste destinaciju izabrali za 7 dana?”.
Možete ponuditi nekoliko odgovora, skupa sa fotografijama lokacija. Tako potičete interakciju, ali i skupljate informacije o preferencijama publike bez ikakvih anketa.
Najbolji dokaz da isporučujete ono što obećavate su stvarne objave zadovoljnih gostiju. Kada vas označe, pitajte ih možete li podijeliti njihov sadržaj. Većina će rado pristati, pogotovo ako ih u objavi i spomenete.
Predstavite članove tima; skipere, tehničare, čak i kolege iz ureda. Pokažite tko su ti ljudi, što vole i kako rade. Gosti ne žele ploviti s tvrtkom ili logom, nego sa stvarnim osobama.
Dovoljno je da ono što objavljujete ima smisla i bude iskreno. Jer kad pokažete tko ste, ne trebate stalno objašnjavati što nudite. Ljudi će to već osjetiti sami.
Smislenije je povezati se s ljudima koji već imaju pristup vašoj ciljanoj publici, i ponuditi im vrijednost.
Gosti su već tu negdje, samo nisu još naišli na vaš brod. Umjesto trošenja energije i resursa na nadmetanje s desecima sličnih oglasa, promislite: tko već ima kontakt s ljudima koji vole ploviti?
Kroz prave suradnje, možete postati prirodan izbor - bez da se namećete.
Suradnje ne moraju biti komplicirane, ni skupe. Dovoljna je otvorenost za komunikaciju i dogovor koji koristi svima. U najboljem slučaju, svi dobivaju - vi više direktnih upita, partner dodatnu vrijednost za svoje klijente, a gost - cjelovit doživljaj.
Primjeri takvih suradnji:
Ako netko dolazi na obalu zbog joge, vina ili vjenčanja, vjerojatno ima i interes (ili mogućnost) za plovidbu. Dogovorite zajedničku ponudu poput “4 dana boutique smještaja + 3 dana plovidbe”. Takve mikro-suradnje lako se promoviraju kroz oba kanala i djeluju uvjerljivije od generičkih paketa.
Odaberite influencere koji imaju iskustvo plovidbom i publiku koja cijeni autentične preporuke. Dogovorite realan aranžman uz obostrane uvjete. Kvalitetan video s pravim iskustvom može vam donijeti više nego deset oglasa, jer je iskren i konkretan.
Mnogi domaćini žele gostima ponuditi nešto više, ali nemaju kapacitete ni znanje za to. Ako im date jednostavan letak, QR kod ili kontakt koji vodi do vas (i usput podijelite s njima mali postotak od rezervacije) svi su zadovoljni. Gosti dobiju preporuku, domaćin dodatnu vrijednost, vi direktan upit.
Suradnja s malim proizvođačima (kozmetike, hrane, vina) može rezultirati zajedničkim promotivnim akcijama, npr. “plovidba + degustacija” ili jednostavno personalizirani poklon paket za gosta koji rezervira direktno. Time gost osjeti dodatnu pažnju, a vi jačate lokalni karakter brenda.
Gosti sve češće žele kontakt s pravim ljudima, a direktne rezervacije su logičan rezultat toga, ali se ne događaju slučajno.
Kako bi gost rezervirao direktno, mora vas moći pronaći, razumjeti što nudite i osjetiti da ste mu dostupni.
Sve to ne mora biti savršeno, ni spektakularno, ali mora biti iskreno, dosljedno i vidljivo. Počevši od web stranice koja, preko emaila komunikacije do sadržaja koji pokazuje stvarno poslovanje. Svaka strategija iz ovog teksta ima jedan cilj: približiti vas ljudima.
Ne morate krenuti sa svime. Dovoljno je odabrati jednu stvar i testirati je, npr. dogovoriti suradnju s nekim tko već ima vašu publiku.
Jer kad gost odluči pronaći čarter tvrtku i plovilo za sebe, mora znati gdje vas može naći. I da tamo prepozna - vas.
Imate pitanja ili želite podršku u razvoju vlastite strategije za direktne rezervacije?
Radimo s tvrtkama koje žele više kontrole, boljih gostiju i manje ovisnosti o platformama.
Prijavite se i na naš newsletter za primjere koji stvarno rade i prijedloge koje možete odmah primijeniti.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Čarter industrija u Hrvatskoj ušla je u opasnu spiralu sniženja iz koje se sve teže izlazi. Ali gosti traže više od niske cijene; traže vrijednost za novac i razlog za povratak. Naša autorica Selma Ćubara, za čarter.hr otkriva zašto popusti više ne djeluju i što možete učiniti kako bi vratili kontrolu nad prodajom.
"Vodič iz perspektive jedine konzultantice koja će vam ikada trebati za to." Ako razmišljate o uvođenju CRM-a ili ga već imate, ali ne daje očekivane rezultate, ovaj tekst će vam pomoći da stvari posložite kako treba. Andreja Fazlić donosi vodič kroz CRM strategiju i usvajanje - objašnjava gdje griješite, zašto tehnologija sama nije dovoljna i kako provesti promjenu koja donosi mjerljive rezultate. Praktično, jasno i iz iskustva - za sve koji žele CRM koji će raditi raditi svoj posao.
Danas nije dovoljno imati dobre brodove. Gosti biraju ono što mogu pronaći online, što mogu prepoznati i čemu mogu vjerovati. Ako želite da vas pronađu pravi gosti, i odaberu baš vas, online vidljivost više nije opcija, nego potreba. U nastavku donosimo praktične prijedloge kako ćete biti viđeni na pravom mjestu, u pravo vrijeme.
Uskoro stiže 300 milijuna eura kredita za zelenu tranziciju - prilika za sve koji žele ulagati u solarne sustave i energetsku učinkovitost. Hrvatska ima projekte, ima potrebe, ali birokracija i neaktivnost koče razvoj. Nautički čarter, koji ostvaruje visoku potrošnju po gostu, se mora bolje zauzeti za svoje mjesto. Kako? Piše Ivica Žuro za čarter.hr.