Tko su gosti u čarteru?


Znate li tko su čarter gosti, čime se bave, odakle dolaze, kakve su im želje, a što ih odbija? Svaka čarter kompanija koja želi prestići konkurenciju treba znati odgovore na ova pitanja, zato nastavite čitati članak kako biste dobili još jasniju sliku o klijentima kojima se obraćate!

Možete li prodati Eskimu led? Hoće li vegan rado od vas kupiti ribu? Vjerujemo da je sve moguće, pa tako i ovi scenariji, no sigurno je da te prodaje neće ići baš glatko. Kad ponudu svojih proizvoda i usluga predstavljate svima ne razmišljajući o ljudima s druge strane koji na nju trebaju pristati, takvi su vam i rezultati – raspršeni.

Šteta je da zbog toga propadnu sav trud i novac koji ste uložili u svoju čarter kompaniju, pogotovo u marketing, stoga se danas želimo dotaknuti ciljane skupine - iznimno važne teme za svakoga tko se bavi bilo kojim oblikom prodaje.

Važnost ciljane publike

Najjednostavnije rečeno, ciljana publika označava specifičnu skupinu ljudi koji će najvjerojatnije kupiti određeni proizvod ili uslugu, a međusobno ih povezuju određene zajedničke karakteristike poput životne dob, bračnog statusa, statusa zaposlenosti, razine obrazovanja, materijalnih prilika, lokacije itd. Takve skupine mogu biti vrlo brojne i široko definirane (npr. žene 20–50 godina), ali i predstavljati iznimno usku nišu na tržištu (npr. plus size medicinske sestre). 

Zadatak je čarter kompanije prije bilo kakvog oglašavanja i razvijanja marketinške strategije uložiti vrijeme u definiranje ciljane skupine. Tada se cjelokupna komunikacija i pristup prilagođavaju kako bi poruka najlakše doprla do ljudi koji će imati visoku razinu interesa za proizvode ili usluge kompanije čime se štede vrijeme i sredstva u budućnosti. 

Ciljana publika označava specifičnu skupinu ljudi koji će najvjerojatnije kupiti određeni proizvod ili uslugu, a međusobno ih povezuju određene zajedničke karakteristike.

Kada točno pogodite ton i kontekst poruke koja će zaintrigirati potencijalnog gosta, kada se čini kao da mu čitate misli, tada se uspostavlja njegova osobna povezanost s kompanijom i raste povjerenje u vas. Namjera je iza takvog pristupa „osvojiti“ klijente s kojima želite poslovati te u potpunosti zadovoljiti njihove specifične potrebe što vas izdvaja od konkurencije koja cilja širu skupinu. 

Konkretnije, promotrimo to ovako – možete se truditi sve svoje materijale, oglase, web-stranice te svu komunikaciju voditi na svakom mogućem stranom jeziku kako bi vas svi potencijalni gosti mogli razumjeti ili možete komunicirati na 2, 3 službena jezika najčešćih posjetitelja i time ciljati samo one goste koji ih govore. Mislimo da vam je jasno iz navedenog primjera koji pristup oduzima više vremena, energije i novca! 

Kako definirati ciljanu publiku

Najbrži način da se definira ciljana skupina jest postavljanje u njihove cipele te razmišljanje iz te perspektive – koju potrebu žele zadovoljiti (želju za opuštanjem, avanturom, istraživanjem, potvrđivanjem statusa itd.) i kako im vaša usluga pri tome može pomoći. 

Razmislite i o njihovim karakteristikama:

  • Demografskim - koliko su stari, kojeg su spola, gdje rade i koliko zarađuju, imaju li obitelj, prakticiraju li religiju i koju itd.
  • Geografskim - odakle dolaze, kojim jezikom pričaju, žive li na selu, u predgrađu ili u gradu, u kojoj su vremenskoj zoni itd.
  • Psihografskim – što ih pokreće, koji su im hobiji, kako se opuštaju, kako se zabavljaju, odakle dobivaju informacije itd.
  • Kupovnim navikama – što traže od usluge najma plovila, koliko često putuju, što ih potiče na kupnju, zašto žele uslugu itd.

Za detaljnije upoznavanje gostiju obratite se ljudima koji su u direktnoj komunikaciji s njima i najbolje ih poznaju, poput booking agenata, skipera, hostesa na brodu i slično, a možete im ponuditi i anketu kada posjete vašu web-stranicu u zamjenu za popuste ili dodatne usluge. Što konkretnije definirate svoju ciljanu publiku, efektnija će biti vaša komunikacija s njima i način na koji im se oglašavate.

Tko su čarter gosti

Većina čarter gostiju je visoko obrazovana i imaju viši socioekonomski status. Najčešće putuju s obitelji i obično su u braku. U nautičkom turizmu uživaju podjednako i žene i muškarci.

Tijekom procesa definiranja ciljane publike u nautičkom čarteru, važno je obratiti pozornost na motivaciju koja klijente potiče na iznajmljivanje plovila jer je ona osnovni pokretač njihovog odlučivanja. Mnogo je različitih aktivnosti koje gosti mogu raditi u sklopu nautičkog turizma – od klasičnog sunčanja i kupanja preko dnevnih izleta, ronjenja, jedrenja na dasci, skijanja na vodi, vožnja kajakom, posjeta ribarskim selima i vodenim parkovima sve do utrka i lokalnih krstarenja. Neće svi biti jednako privučeni svakom od ovih aktivnosti i zato pojedina čarter kompanija treba odlučiti kakve goste želi motivirati na kupnju – one kojima je cilj odmor i opuštanje ili one avanturističkog duha koji žele istražiti nešto novo ili pak sportaše koji žele aktivan odmor?

Općenitije govoreći, čarter gosti koji dolaze u Hrvatsku u potrazi su za kulturom, užitkom, opuštanjem i doživljavanjem novih fizičkih iskustava. Uživaju u prirodi i privatnosti, ali su i društveni te vole provoditi slobodno vrijeme s obitelji i prijateljima. Uglavnom traže način da se maknu od svog uobičajenog života, stoga očekuju da se svakodnevne obveze poput prehranjivanja i čišćenja na odmoru riješe za njih ili svedu na najmanju moguću mjeru. Vole mijenjati lokaciju često, čak i na dnevnoj bazi te doživjeti što više tijekom putovanja.

Većina je čarter gostiju visoko obrazovana i imaju isto tako viši socioekonomski status, najčešće putuju s obitelji i obično su u braku. U nautičkom turizmu uživaju podjednako i žene i muškarci, a najveći dio tržišta trenutno zauzimaju nove digitalne generacije koje imaju posve drugačije navike kupovanja od prethodnih.

Odakle dolaze čarter gosti

Tijekom sezone najbrojniji gosti u segmentu nautičkog čartera su gosti iz Njemačke, Austrije i Velike Britanije, dok je u krugu long haul tržišta najviše turista iz SAD-a i Australije. I domaći posjetitelji vrlo su visoko na ljestvici – prema podacima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture o broju čarter gostiju koji su došli u razdoblju od 01.01.2022. do 31.05.2022. - Hrvatska je na trećem mjestu odmah iza Austrije i Njemačke.

Kakve brodove iznajmljuju čarter gosti

Čarter gosti koji vole posjećivati jadransku obalu najčešće iznajmljuju brodove u rasponu 10-12 metara, a odmah iza toga podjednako vole plovila dugačka 8-10 metara i 12-15 metara. Što se tiče jahti, one na jedra popularnije su od motornih, dok obje vrste jahti vrlo rijetko prelaze 20 metara.

Što najčešće posjećuju čarter gosti

Lokacije koje najčešće posjećuju čarter gosti većinom ovise o njihovim željama i motivima. Jedna od lokacija je prekrasan otok Vis okružen bistrim i toplim morem.

Lokacije koje najčešće posjećuju čarter gosti većinom ovise o njihovim željama i motivima. Tako će npr. oni željni avanture ronjenja uživati na Sjevernom Jadranu jer je ondje pliće more i bujnija podmorska vegetacija, pogotovo uz istarsku obalu gdje mogu posjetiti olupine brodova. Srednji i Južni Jadran poznati su po većim dubinama, bistrijem moru, strmim liticama koje se spuštaju u dubinu i općenito predivnim lokacijama poput Kornata, Visa, Hvara itd. koje će privući turiste željne istraživanja prirodnih ljepota, ali uz manju dozu adrenalina. Ovdje nikako ne treba zaboraviti ni hrvatske otoke koji osim prirodnih ljepota i krajolika, čistoće mora te mnoštva atraktivnih uvala, posjeduju iznimnu kulturnu baštinu, a odlikuju se i raznolikošću koju treba posebno vrednovati i ponuditi nautičarima kao prepoznatljivo obilježje destinacije.

Općenito je u turizmu, pa tako i u nautičkom, sve manji interes za turističke lokacije koje pružaju samo sunčanje i kupanje, dok na drugu stranu raste potražnja za kvalitetnijim i sigurnim odmorom, s više zabave, kulture i s naglašenijom potrebom za fizičkim aktivnostima u cilju neutraliziranja stresa nakupljenog životom u užurbanim gradovima. Može se zaključiti kako su trenutno najpoželjnije destinacije ona odredišta koja su sigurna za goste, lako dostupna i s razvijenom infrastrukturom, čistim okolišem te pružaju mogućnost različitih oblika zabave i rekreacije.

***

Da zaključimo, kad dobro upoznate ljude kojima se obraćate i čije izazove pokušavate riješiti svojim uslugama, lakše ćete s njima pronaći zajednički jezik te kreirati individualne ponude koje će ih oduševiti. Prepoznavanje ciljane skupine s kojom želite poslovati dio je moderne marketing strategije gdje se kupac i njegove želje stavljaju u središte komunikacije kako biste došli do rješenja na obostrano zadovoljstvo. Individualiziran pristup i glatkoća suradnje ono su što vas može izdvojiti od konkurencije te garantirati povratak zadovoljnih gostiju iz sezone u sezonu!

 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Panel “Sigurnost, edukacija i održivost kao putokaz” - presudna pitanja za budućnost Jadrana
Panel “Sigurnost, edukacija i održivost kao putokaz” - presudna pitanja za budućnost Jadrana

Ako ste skiper, dio posade, vlasnik čarter tvrtke ili jednostavno netko kome je stalo do budućnosti Jadrana, zabilježite datum 22. listopada. Očekuje vas prilika iz prve ruke čuti što stručnjaci iz nautike planiraju za sigurniju i održiviju plovidbu.

Biograd Boat Show 2025 - plovila, trendovi i poslovne prilike na jednom mjestu
Biograd Boat Show 2025 - plovila, trendovi i poslovne prilike na jednom mjestu

Od 22. do 26. listopada 2025. u Biogradu na Moru, u Marini Kornati, održat će se 27. izdanje Biograd Boat Showa. Radi se o najvećem nautičkom sajmu u Hrvatskoj i središnjem sajmu ovakve vrste u Srednjoj i Istočnoj Europi. Ove godine sajam donosi još jedno rekordno izdanje, s desecima tisuća posjetitelja i stotinama izlagača, potvrđujući status Biograda kao europske nautičke prijestolnice.

Digitalizacija, ljudi i kvaliteta: glavne lekcije s treće Čarter Ćakule
Digitalizacija, ljudi i kvaliteta: glavne lekcije s treće Čarter Ćakule

Na trećoj Čarter ćakuli raspravljalo se o izazovima, ali i rješenjima za uspješniju budućnost čater industrije. Panelisti su naglasili važnost ljudi i timske organizacije, digitalnih alata i drugačijeg pristupa tržištu. Zaključak je jasan - značajna promjena je nužna već od iduće sezone.

Radnik tek malo zadovoljan, a tvrtka više u minusu - hrvatski paradoks minimalca
Radnik tek malo zadovoljan, a tvrtka više u minusu - hrvatski paradoks minimalca

Rast minimalne plaće u Hrvatskoj postao je vruća tema. Jedni ga vide kao zaštitu radnika, drugi kao uteg koji potapa konkurentnost tvrtki. U svom novom članku Ivica Žuro secira državne intervencije, uspoređuje hrvatski model s europskim i otvara pitanje - kamo nas vodi ova politika?