S kojim se izazovima suočava B2C prodaja?


Izazovi s kojima se susreće B2C prodaja su brojni, no oni glavni - zadržavanje i privlačenje klijenta su ključni za održavanje poslovanja i njegov rast. Ali, kako zapravo poboljšati prodaju i što je ključ uspjeha?

Pronalaženje potencijalnih kupaca uglavnom nije problem za B2C organizacije. Uz digitalni marketing, događaje, outsourcing agencija i druge izvore, tvrtke generiraju značajan broj potencijalnih klijenata.

Međutim, njegovanje potencijalnih kupaca i njihovo povlačenje niz prodajni lijevak glavni je izazov za prodajne timove.

Još jedan hitan izazov s kojim se B2C prodaja suočava je nemogućnost zatvaranja potencijalnih klijenata. Budući da postoji toliko mnogo i različitih izvora potencijalnih klijenata (mrežni, izvanmrežni, posrednici), ključno je zatvoriti što više u što manjem vremenskom rasponu.

Najhitniji izazovi koje prodavači navode uključuju: 

  • Kvaliteta potencijalnih kupaca: Prodajni timovi provode mnogo vremena uvjeravajući nezainteresirane potencijalne klijente ili usputne upite. To utječe na njihovu brzinu dovođenja do kvalificiranih potencijalnih klijenata. 
  • Određivanje prioriteta: Općenito, prodavači se bave potencijalnim klijentima na temelju načela tko prvi dođe, prvi uslužen. To nije optimalna metoda jer gube vrijeme njegujući neželjene potencijalne kupce ili potencijalne kupce koji nikada neće kupiti. 
  • Poticaji: Mnogi prodajni predstavnici su nezadovoljni bonusom ili poticajima koje dobivaju.

kockice koje slažu B2C - kako poboljšati B2C prodaju

Kako poboljšati B2C prodaju? 

Ključno je uskladiti obje – marketinšku i prodajnu strategiju kako bi se poboljšala B2C prodaja. Generiranje potencijalnih klijenata putem marketinga neće donijeti nikakve rezultate poslovanju ako proces prodaje nije optimiziran za konverziju.

Stoga je u današnje vrijeme usklađivanje prodajnih i marketinških timova ključno.

Međutim, to nije dovoljno.

Da biste postigli bolje rezultate, morate ulagati u tehnologije koje mogu poboljšati produktivnost vaših prodajnih timova.  

Kvalifikacija potencijalnih klijenata 

Kako kažu prodavači – gube puno vremena i truda u komunikaciji s usputnim upitima i gube potencijalne kupce koji imaju veće šanse za konverziju. Možete filtrirati potencijalne klijente kako biste riješili ovaj problem.

Prateći izvor potencijalnog klijenta, količinu vremena koju provode na vašoj web stranici i jesu li pregledali stranicu s cijenama, lokaciju itd., možete dodijeliti bodove potencijalnim klijentima. Pomoći će vam da shvatite namjeru i interes potencijalnih kupaca za vaše proizvode/usluge.

Naravno, potencijalni klijent koji je zainteresiran za vašu ponudu će pregledavati više o vama. Sve te informacije će vam pomoći identificirati i filtrirati potencijalne klijente. 

Distribucija i određivanje prioriteta

Još jedan problem koji su prodavači istaknuli odnosio se na prioritizaciju potencijalnih kupaca. Umjesto interakcije s upitima uzastopnim redoslijedom, potencijalne klijente možete dodijeliti prodajnim predstavnicima na temelju gore navedenih rezultata potencijalnih klijenata.

vođenje evidencije u B2C prodaji

Vođenje evidencije i izvješćivanje 

Glavni uzrok propuštenih informacija je nedostatak platforme za end-to-end prodajne aktivnosti.

Na primjer, uhvatili ste potencijalne kupce putem digitalnog marketinga.

Poanta je - da biste poboljšali svoju B2C prodaju, potreban vam je sustav koji može održavati povijest interakcija i automatski generirati izvješća.

Tu nastupa CRM koji olakšava praćenje za prodajne predstavnike, automatizira procese i izrađuje izvještaje u potrebnim vremenskim periodima. 

Obračuni poticaja

Ako imate postavljen sustav koji prati učinak i konverzije prodavača možete automatizirati i izračune poticaja.

Svi znamo da poticaji igraju važnu ulogu u motiviranju tima. Sustavom definirani moduli poticaja točniji su i utemeljeni na činjenicama.

obuka i dijeljenje znanja u B2C prodaji

Obuka i dijeljenje znanja 

Prodajni timovi trebaju dobro poznavati proizvod/usluge. Također moraju poznavati ponudu konkurenata. Na primjer, kupac se može pitati zašto bi kupio vaš proizvod/uslugu umjesto vaših konkurenata? Ako prodajni predstavnici nisu dobro upućeni u tržište, možda neće uspjeti uvjeriti kupca. 

Pravilna obuka i znanje o proizvodu su ključni

Iako je izravna prodaja putem web stranica u porastu, potreba za prodajnom interakcijom još uvijek je netaknuta. Maloprodaja je možda do određene mjere doživjela promjenu uloge prodaje u ulogu podrške, ali mnoge druge industrije uvelike se oslanjaju na prodaju putem agenata i osobnu interakciju s kupcima.

Ključ uspjeha u B2C prodaji uključuje učinkovit marketing, sinkronizaciju između prodaje i marketinga te automatizaciju prodajnog procesa kako bi se poboljšala produktivnost prodajnih predstavnika. Pojednostavljanjem internog prodajnog procesa možete postići bolje prodajne ciljeve s istim resursima.  
 
 

  • Podijeli:

Edita Vasiljević

Edita Vasiljević

Edita Vasiljević je konzultantica u prodaji i marketingu za sektor turizma, prvenstveno čartera. Svoje dugogodišnje prodajno iskustvo u rezervacijskim sistemima i agencijama je odlučila iskoristiti kao pokretačku snagu kompanije Ditas Consulting. Od čartera do agencija, uža specijalnost joj je prodaja te novi načini prodaje u današnjem dinamičnom okruženju te naglasak na kombiniranje emocije sa digitalizacijom. Moto kompanije je – Emocija prodaje!

https://www.linkedin.com/in/edita-vasiljevic-sales/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Kako se istaknuti - Top 7 grešaka koje rade čarter tvrtke
Kako se istaknuti - Top 7 grešaka koje rade čarter tvrtke

Čarter web stranice često se svedu na isto: slični brodovi, isti opisi, ništa novo za gosta ni za tražilicu. Ali vi imate dobru ponudu, a Google vas i dalje preskače… Znate li koje su to greške koje radite a koje vas koče? Evo konkretnih savjeta kako ih riješiti.

Švicarska je rekla "dosta" Booking.com-u, može li i čarter industrija podvući crtu?
Švicarska je rekla "dosta" Booking.com-u, može li i čarter industrija podvući crtu?

Nedavna presuda švicarskog nadzornog tijela protiv Booking.com-a otvara važnu temu i za čarter industriju: dominacija posrednika, visoke provizije i praksa davanja popusta iz tuđeg poslovnog modela ozbiljno narušavaju tržišnu ravnotežu. Iako čarter nema jednog OTA diva, mehanizmi su itekako slični, a posljedice sve vidljivije. Vrijeme je da se otvoreno postavi pitanje: tko zaista upravlja prodajom, a tko snosi sve operativne rizike?

Posao raste, ali ne i profit, odnosno jedva preživljavate? Ima pomoći.
Posao raste, ali ne i profit, odnosno jedva preživljavate? Ima pomoći.

Kad svi bježe u sigurnost, on je krenuo “kontra” - ravno prema krizi. Usred pandemijskog kolapsa turizma, Ivica Žuro odlučuje osnovati savjetničku firmu. Ne iz ludosti, već iz uvjerenja kako se najvažniji potezi povlače kad je najteže. U tekstu za čarter.hr vodi nas kroz stvarne pregovore s bankama, konkretne poslovne poteze i planove sa konkretnim ciljem a to je: preživjeti je prvi korak, nakon toga mora ići dovođenje u red.

Social media kalendar za čarter tvrtke: Što, kada i zašto objavljivati?
Social media kalendar za čarter tvrtke: Što, kada i zašto objavljivati?

Ako ste kao većina čarter tvrtki, društvene mreže su vam negdje pri dnu popisa. Objavite kad stignete, kad se nešto dogodi. Ili jednostavno ne stignete nikad. A onda dođe sezona i pomislite: “Trebali bismo nešto objaviti…” Ovaj vodič je tu da vam pokaže kako s minimalnim trudom napraviti jednostavan plan objava koji ima glavu i rep.