Izazovi s kojima se susreće B2C prodaja su brojni, no oni glavni - zadržavanje i privlačenje klijenta su ključni za održavanje poslovanja i njegov rast. Ali, kako zapravo poboljšati prodaju i što je ključ uspjeha?
Pronalaženje potencijalnih kupaca uglavnom nije problem za B2C organizacije. Uz digitalni marketing, događaje, outsourcing agencija i druge izvore, tvrtke generiraju značajan broj potencijalnih klijenata.
Međutim, njegovanje potencijalnih kupaca i njihovo povlačenje niz prodajni lijevak glavni je izazov za prodajne timove.
Još jedan hitan izazov s kojim se B2C prodaja suočava je nemogućnost zatvaranja potencijalnih klijenata. Budući da postoji toliko mnogo i različitih izvora potencijalnih klijenata (mrežni, izvanmrežni, posrednici), ključno je zatvoriti što više u što manjem vremenskom rasponu.
Najhitniji izazovi koje prodavači navode uključuju:
Ključno je uskladiti obje – marketinšku i prodajnu strategiju kako bi se poboljšala B2C prodaja. Generiranje potencijalnih klijenata putem marketinga neće donijeti nikakve rezultate poslovanju ako proces prodaje nije optimiziran za konverziju.
Stoga je u današnje vrijeme usklađivanje prodajnih i marketinških timova ključno.
Međutim, to nije dovoljno.
Da biste postigli bolje rezultate, morate ulagati u tehnologije koje mogu poboljšati produktivnost vaših prodajnih timova.
Kako kažu prodavači – gube puno vremena i truda u komunikaciji s usputnim upitima i gube potencijalne kupce koji imaju veće šanse za konverziju. Možete filtrirati potencijalne klijente kako biste riješili ovaj problem.
Prateći izvor potencijalnog klijenta, količinu vremena koju provode na vašoj web stranici i jesu li pregledali stranicu s cijenama, lokaciju itd., možete dodijeliti bodove potencijalnim klijentima. Pomoći će vam da shvatite namjeru i interes potencijalnih kupaca za vaše proizvode/usluge.
Naravno, potencijalni klijent koji je zainteresiran za vašu ponudu će pregledavati više o vama. Sve te informacije će vam pomoći identificirati i filtrirati potencijalne klijente.
Još jedan problem koji su prodavači istaknuli odnosio se na prioritizaciju potencijalnih kupaca. Umjesto interakcije s upitima uzastopnim redoslijedom, potencijalne klijente možete dodijeliti prodajnim predstavnicima na temelju gore navedenih rezultata potencijalnih klijenata.
Glavni uzrok propuštenih informacija je nedostatak platforme za end-to-end prodajne aktivnosti.
Na primjer, uhvatili ste potencijalne kupce putem digitalnog marketinga.
Poanta je - da biste poboljšali svoju B2C prodaju, potreban vam je sustav koji može održavati povijest interakcija i automatski generirati izvješća.
Tu nastupa CRM koji olakšava praćenje za prodajne predstavnike, automatizira procese i izrađuje izvještaje u potrebnim vremenskim periodima.
Ako imate postavljen sustav koji prati učinak i konverzije prodavača možete automatizirati i izračune poticaja.
Svi znamo da poticaji igraju važnu ulogu u motiviranju tima. Sustavom definirani moduli poticaja točniji su i utemeljeni na činjenicama.
Prodajni timovi trebaju dobro poznavati proizvod/usluge. Također moraju poznavati ponudu konkurenata. Na primjer, kupac se može pitati zašto bi kupio vaš proizvod/uslugu umjesto vaših konkurenata? Ako prodajni predstavnici nisu dobro upućeni u tržište, možda neće uspjeti uvjeriti kupca.
Iako je izravna prodaja putem web stranica u porastu, potreba za prodajnom interakcijom još uvijek je netaknuta. Maloprodaja je možda do određene mjere doživjela promjenu uloge prodaje u ulogu podrške, ali mnoge druge industrije uvelike se oslanjaju na prodaju putem agenata i osobnu interakciju s kupcima.
Ključ uspjeha u B2C prodaji uključuje učinkovit marketing, sinkronizaciju između prodaje i marketinga te automatizaciju prodajnog procesa kako bi se poboljšala produktivnost prodajnih predstavnika. Pojednostavljanjem internog prodajnog procesa možete postići bolje prodajne ciljeve s istim resursima.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Možete li uopće tražiti financiranje - od banke, fonda ili države - ako ni sami ne vjerujete u posao koji vodite? Ivica Žuro u svom novom članku za čarter.hr, odgovara na ovo pomalo neugodno, ali bitno pitanje. Ali ne govori o procedurama i potrebnim papirima, nego o povjerenju. Povjerenju u svoj biznis, kojeg imate ili nemate…
U moru sličnih ponuda, jedino čemu ljudi stvarno mogu vjerovati su iskustva drugih. U čarteru, gdje gosti planiraju mjesecima unaprijed i uz značajnu investiciju s njihove strane, važno je povjerenje. I upravo zato UGC - sadržaj kojeg spontano dijele vaši gosti - može igrati presudnu ulogu u tome da odaberu baš vaš čarter. Jer ljudi vjeruju ljudima.
Barbara Zec u svom novom članku za čarter.hr piše o bojama, ali ne onako kako ih inače doživljavamo. Umjesto klasičnih značenja, otkriva kako kontekst, kontrast i kombinacije boja mijenjaju sve. Boja sama po sebi ne znači ništa… dok ne vidimo gdje se nalazi, čime je okružena i što komunicira. Ovo je vodič koji povezuje dizajn, emocije i logiku, a sve kroz svakodnevne primjere.
Kad krene sezona, svi imamo neka predviđanja - ide li bolje ili lošije. Ali rijetko tko zna točno koliko su cijene pale, gdje stojimo u odnosu na konkurenciju i kako gosti zapravo bukiraju. Donosimo vam izvještaj sa konkretnim brojkama - stvarni podaci iz sustava koji prati više od 4.000 plovila u Hrvatskoj.