Hrvatski turistički promet i profil gostiju u čarteru


Na pragu smo rekordne turističke sezone, koja je nadmašila sva očekivanja u cijelom turističkom sektoru, pa tako i u čarterima. No, kakav je profil gostiju koji su ušli u Lijepu našu te koji su gosti “najjači”?

Hrvatska turistička zajednica mjesečno objavljuje informacije o tijeku sezone s kojima je većina nas upoznata. U praksi se ove statistike inače koriste u medijima, kako bi javnost redovno bila obaviještena o tijeku sezone u hrvatskom turizmu.

No, u svijetu medija bitno je donijeti vijest drugačiju od drugih te je časopis Forbes u svibnju objavio izrazito lošu prognozu za sezonu 2022. koja je sada već skoro i iza nas. Ponovili su činjenice koje svi u hrvatskom turizmu, pa i čarteru već znamo – kako se slika turizma promijenila te kako su gosti počeli gledati na putovanja sasvim drugačije.

Naveli su i to kako je putovanje manje nepredvidljivo, odnosno kako ljudi više i bolje planiraju svoje odmore te kako će usluga u turističkim djelatnostima biti na osjetno nižoj razini. Uz to kako će turisti plaćati više, a dobivati manje, objavili su i upozorenje o većim mogućnostima prevara na putovanjima i na samom odmoru.

Svoj su članak, kao i upozorenja temeljili na manjku radne snage, manjku sirovina, poremećajima u opskrbnim lancima. Spominjali su i ogromne gužve, koje kao inače do sada valjda nisu postojale. Dakle njihove prognoze za sezonu su bile poprilično loše i na granici apokaliptičnih, a istina je na kraju bila sasvim drugačija.

U otprilike to isto vrijeme kad je Forbes objavio svoj članak pun upozorenja, UNWTO je naveo kako je turizam u porastu diljem svijeta te kako se obnavlja i ponovno postaje ono što je bio prije početka pandemije.

Kako je proljeće 2022. započelo bez restrikcija, već su se tada počeli obarali rekordi turističkih brojki iz 2019. g. u većini turističkih destinacija. I dok su iznajmljivači u privatnim smještajima, hotelima i kampovima zadovoljno trljali ruke, nas je zanimao broj turista u hrvatskoj u nautičkom sektoru.

Turisti u Dubrovniku u Hrvatskoj

Koliki je za sada bio broj turista u Hrvatskoj prema podacima HTZ-a

Sezona je pri kraju, ušli smo u post sezonu i ostaje nam samo rezimirati kako je ova popularno već nazvana “rekordna sezona” prošla.

Statistika Hrvatske turističke zajednice navodi kako je do kraja kolovoza Hrvatsku kao destinaciju za odmor odabralo 15.024,644 što stranih što domaćih turista. Sa više od 15 milijuna gostiju, ova je sezona bolja i od prošle sezone. Za sada su oboreni rekordi i iz najbolje sezone ikada zabilježene, famozne 2019. godine.

Iako je na samom početku godine bilo je neizvjesno kako će proteći ova sezona, statistike su vrlo rano počele pokazivati kako bi zaista mogla biti rekordna. I bila je. Broj turista koji su ušli u Lijepu našu nadmašio je sva očekivanja.

Brojke u čarteru prema podacima MMPI-a

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u svom izvještaju do kraja srpnja navodi kako je u HR ostvareno 318,481 dolazaka čarter gostiju, sa ukupno 1.955,813 noćenja.

Navode i podatke kako je do kraja kolovoza ove godine bilo aktivno 3,606 brodica do 15m, 50 motornih jahti od 15m pa preko 20m te 559 jedrilica od 15 do preko 20 metara. Što bi značilo kao je u našim čarterima ukupno raspoloživo 4215 plovila, u 953 aktivnih čarter tvrtki.

Statistika MMPI-a kaže i to kako je svih tih 4215 plovila ostvarilo ukupno 61,602 najma do kraja kolovoza ove godine.

Očito je kako se čarterima u konačnici smiješi najuspješnija sezona ikada, što bi značilo kako je hrvatski čarter i dalje postojan. Ako je broj turista u Hrvatskoj pokazatelj, a sigurno jest, Hrvatska i dalje ostaje najpoželjnija turistička destinacija.

Brojke u čarteru prema podacima MMPI-a

Najbrojniji turisti u Hrvatskoj

Nekih je turista u Hrvatskoj više nego drugih, a Nijemaca najviše i to je tako već dugi niz godina. Više od dva milijuna i 700 tisuća njemačkih državljana odabralo je Hrvatsku kao svoju destinaciju za odmor, do kraja kolovoza tekuće godine prema izvještaju HTZ.

Prema izvještaju MMPI-a, Njemački turisti su najbrojniji i u čarteru, sa ukupno 46,113 dolazaka te ostvarenih 314,226 noćenja od početka godine pa do kraja srpnja.

Iako Nijemci mahom slove kao točan, fin i kulturan narod, s njima ste kao s gostima možda imali malčice drugačija iskustva.

Možda ste primijetili kako je iz godine u godinu sve više komentara na Njemačke turiste i njihovo ponašanje, i to ne samo kod nas nego u svim destinacijama koje posjećuju. U čarteru su osobito poznati kao gosti koji misle kako sve znaju i čim stupe nogom na jahtu, počinju problemi i razne nepredviđene situacije.

Nijemci su statistički najbrojniji gosti, ali su na žalost iskustvo pokazuje kao nisu i najbolji. Na glasu su kao gosti koji vrlo dobro znaju kako djelatnika izbaciti iz takta. Njemački su gosti mahom poznati i po svojim pritužbama, a u čarteru su poznati kao glavni majstori za obezvređivanje štete koju su napravili te po izjavama kao što su “es war so”.

Iako su na glasu kao veliki putnici, putovanje je nekako u njihovoj osnovnoj kulturi življenja,  poznati su i po konstantnom prigovaranju te po tome što stalno pokušavaju sniziti cijene smještaja ili iskamčiti popust.

No, prije nego ispadne kako su Nijemci najgori mogući gosti sa najgorim manirima koji postoje, imajmo na umu kao su baš ti isti Nijemci vlastitim snagama, ostvarili 22.84% od ukupnih noćenja do kraja kolovoza ove godine. Što nije mala stvar ako ćemo biti iskreni. Mogu i Španjolci i svi ostali prigovarati Nijemcima o njihovom ponašanju, ali ostaju naši najvjerniji gosti.

Najbrojniji turisti u Hrvatskoj

Kako bi mogla izgledati budućnost hrvatskog turizma

Sveučilište Cornell iz SAD-a nedavno je objavilo studiju u kojoj donosi informacije o ponašanju ljudi u turizmu, odnosno o profilima gostiju nakon pandemije i kroz svjetsku krizu.

Kažu kao se sve više ljudi okreću prikupljanju iskustava, a sve manje konzumerizmu. Njihovo istraživanje navodi i kako je većina njihovih ispitanika izjavila kako će vjerojatnije odabrati putovanje ili neko iskustvo u kojem će naučiti novu vještinu.

Ljudi uvelike traže iskustva kojima će obogatiti svoje postojanje, naučiti nešto novo i steći uspomene, koje stavljaju kao prioritetne. Sve više ljudi navodi kako im je važnije prikupljanje iskustava od ovozemaljskih stvari, kao što su primjerice preuređivanje kuhinje ili kupnja novog auta.

Kao primjer navode kako su ljudima dostupne stvari i kako nije problem natjecati se sa drugima u onome što tko posjeduje u svom domu ili koji automobil vozi. Ali iako mnogo ljudi može ljetovati na istoj destinaciju i uz iste uvjete i uz iste djelatnike koji ih uslužuju, njihovo iskustvo i viđenje stvari ostaje samo na njima, ovisi o njima osobno. I zato zapravo svako putovanje može biti jedinstveno, osobito ako se kreira prema individualnim potrebama gosta.

Jedinstveno osobno iskustvo već je nekoliko godina na vrhu liste usluga koje gosti preferiraju. Ali kakvu korist ima hrvatski turizam od ovog rastućeg trenda? Personalizacija iskustava može biti itekako profitabilna, ako se gosti sve više okreću gomilanju iskustava i odlučuju se za putovanja povrh ičega drugog.

Dakle, ako turizam prosperira od drugačije usluge nego što je bila do sada, onda se čarteri definitivno mogu nadati uzlaznoj putanji u svom poslovanju. Čarteri nude jedinstvenu vrstu odmora, jedinstveno iskustvo za svakoga. Po ovim podacima ispada kako su čarteri već neko vrijeme korak ispred svih. Možda i jesu, jer su gosti u čarteru oduvijek bili i bit će drugačija vrsta gostiju.

Kako bi mogla izgledati budućnost hrvatskog turizma - ljudi se okreću prikupljanju iskustva i uspomena

Koja je najbrže rastuća grana turizma?

Za kraj ćemo dodati i zanimljiv podatak kako je najbrže rastuća grana turizma - volonturizam. To je ona vrsta turizma u kojoj turisti mogu sudjelovati u kvalitetnim projektima, pomoći ljudima ili naučiti neku novu vještinu, dakle spoj volontiranja i turizma.

Za profesionalce u nautičkom turizmu možda je važniji podatak kako je luksuzni turizam u konstantnom rastu, te je taj profil gostiju uvijek u potrazi za novim personaliziranim iskustvima.

 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac
Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac

Ako pitate čarter tvrtku, proračun je često osjetljiva stvar. No, većina pogrešaka uzrokovana je raspodjelom sredstava iz budžeta na pogrešna mjesta ili u pogrešno vrijeme. Koji trenuci i mogućnosti pametne raspodjele budžeta će donijeti najviše koristi?

čarter.hr i Seazone – novo partnerstvo u yachting industriji
čarter.hr i Seazone – novo partnerstvo u yachting industriji

Za nautičare sve u čarter industriji koji teže optimizaciji svojeg poslovanja i žele se istaknuti u konkurentnom tržištu, čarter.hr je postao neprocjenjiv resurs. Jednako tako za one koji ga još nisu otkrili, Seazone nudi pregršt opcija koje će biti od pomoći svakome tko je u industriji ili u njoj želi biti. Provjerite koje su prednosti suradnje s ove dvije platforme i zašto su odlučile udružiti snage.

Online prezentacija čarter usluga – kako se istaknuti uz pomoć 3D vizuala
Online prezentacija čarter usluga – kako se istaknuti uz pomoć 3D vizuala

Svima nam je jasno kako ljudi plovila za najam traže online. Prisustvo vaše čarter tvrtke na internetu je postalo nužno želite li biti konkurentni. Ti isti ljudi će postati vaši gosti, a to će učiniti brže i lakše ako koristite inovativne tehnologije, ako što su 3D vizuali.

Stižu novi financijski poticaji za investicije i obrtna sredstva
Stižu novi financijski poticaji za investicije i obrtna sredstva

Prethodna politika prema nautičkom turizmu bila je blago rečeno restriktivna, s ograničenim brojem potpora koje su ujedno bile i niske. Međutim, HAMAG BICRO, nakon znatne pauze, uvodi nove financijske programe. Izgleda kako je došlo do značajne promjene ili kako Ivica Žuro kaže “otopilo se hladno srce maćehe". Čitajte dalje i saznajte što zapravo ovi programi nude i kako možete iskoristiti ove konkurentne financijske poticaje.