Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac


Ako pitate čarter tvrtku, proračun je često osjetljiva stvar. No, većina pogrešaka uzrokovana je raspodjelom sredstava iz budžeta na pogrešna mjesta ili u pogrešno vrijeme. Koji trenuci i mogućnosti pametne raspodjele budžeta će donijeti najviše koristi?

Često ponavljamo kako je čarter industrija vrlo konkurentna. I to je istina. 
  
Često kažemo i kako postoje načini na koje ćete se izdvojiti iz mase, što je također moguće. 
  
Ponekad kažemo i da za uspjeh morate slušati što tržište govori i promatrati ponašanje publike i gostiju. 
  
Da bi bili uspješna čarter tvrtka i da biste povećali potencijal zarade svoje flote, morate strateški rasporediti svoja sredstva. 
  
Ovo je 7 načina na koje možete optimizirati svoj budžet i/ili pametno uložiti u nešto što prije niste učinili (ili jeste, ali hitno zahtijeva update). 
 

1. Investirajte u web stranicu vaše čarter tvrtke 

Vaša web stranica je vašim potencijalnim gostima prva točka kontakta i prvi dojam. 
  
Web stranicu trebate gledati kao virtualni izložbeni prostor, koji privlači posjetitelje na dodatno istraživanje vaše flote i rezervaciju. 
  
Investirajte u vizualnu priču, s visokokvalitetnim fotografijama i videozapisima. Predstavite svaki centimetar svojih jahti u detalj, od paluba i kabina, pa čak do snimki ispod morske površine...  
  
Nemojte se oslanjati samo na statične slike – uključite i virtualne obilaske koji potencijalnim unajmljivačima omogućuju istraživanje rasporeda i sadržaja plovila iz udobnosti vlastitog doma. 
  
Dajte prednost jasnoći i sažetosti jer preopterećenost informacijama “ubija” web stranice. 
  
Izradite jasne opise za svaku jahtu, ističući njezine ključne značajke i tehničke specifikacije.

Usredotočite se na ono što je zaista važno vašem potencijalnom gostu - dovoljno prostora za obitelj, brzina jedrenja za one koji traže uzbuđenje ili luksuz za one koji ga žele

Proces rezervacije na vašem webu bi trebao glatko prolaziti. 
Integrirajte sustav rezervacija koji je jednostavan za korištenje i korisnicima omogućuje brzu provjeru dostupnosti, traženje ponude i potvrdu rezervacija online. 

 

2. Investirajte u (dobar) content marketing 

Informativan i privlačan sadržaj je sve
  
Uložite u dosljednu content marketing strategiju koja će vas izdvojiti od ostalih. Onu koja će privući potencijalne goste koji aktivno istražuju odmor ploveći Jadranom. 
  
Investirajte u ciljani sadržaj. Nemojte uzalud trošiti svoje resurse stvarajući generički sadržaj. Odredite svoje idealne profile kupaca – izradite blogove i članke koji će zadovoljiti njihove potrebe i interese. 
  
Evo nekoliko primjera idealnog sadržaja za čarter tvrtke: 

  • Vodiči za destinacije - detaljni vodiči koji ističu skrivene uvale, otoke koje morate vidjeti i prijedlozi plana plovidbe   
  • “Insajderski” savjeti i trikovi - blogovi poput "Plan pakiranja za vaš čarter u Hrvatskoj" ili "Plovidba hrvatskom obalom - za one koji prvi put unajmljuju u čarteru” 
  • Iskustva, a ne samo jahte - surađujte s lokalnim tvrtkama, kreirajte blogove kao što su "Gozbe sa svježim morskim plodovima”, “Najbolji restorani uz obalu dostupni jahtom" ili "Vodene aktivnosti koje morate isprobati dok ste u čarteru" 

Ali prije svega, najvažniji savjet:  

  • SEO, organski pojačivač prometa - uložite u optimizaciju za tražilice (SEO) i istražite relevantne ključne riječi koje bi potencijalni gosti mogli koristiti kada traže jahte za najam u Hrvatskoj. 

Integrirajte ključne riječi prirodno kroz svoj sadržaj kako biste poboljšali rang vaše web stranice na tražilicama, privlačeći organski promet i buduće goste koji aktivno traže vaše usluge. 

 

3. Investirajte u kvalitetnu vizualnu priču 

Privlačenje pozornosti na platformama poput Instagrama i Facebooka je bitno.  
Ove su platforme idealan način za predstavljanje vaše flote, povezivanje s potencijalnim gostima na osobnoj razini (koje u konačnici možete pretvoriti u vjerne ambasadore brenda). 
  
Vizuali zbog kojih će vaši pratitelji stati i bolje pogledati, temelj su društvenih mreža i glavni elementi uspješnih marketinških kampanja
  
Dodijelite dio svog budžeta kreiranju kvalitetnih fotografija i videa koji prikazuju vaše jahte u punom sjaju i iskustvo plovidbe na njima. 
  
Uložite u profesionalnu fotografiju koja će uhvatiti glavnu bit vaših jahti - elegantne vanjske linije, luksuzne interijere, prostrane palube idealne za zabavu i udobne kabine savršene za opuštanje. 
  
Razmislite o virtualnim obilascima od 360 stupnjeva kako biste potencijalnim gostima omogućili istraživanje jahte doslovno s bilo kojeg mjesta na svijetu
  
Snimke dronom su idealan način za predstaviti vaša plovila dok krstare plavim Jadranom, iz pomalo drukčije, zračne perspektive.  
Snimite zapanjujuće vizuale osamljenih uvala, malih obalnih gradova i dramatičnih stijena, dajući potencijalnim gostima uvid u nezaboravne krajolike koje mogu doživjeti sa vašim čarterom. 
  
Idite korak dalje od insceniranih fotografija. Prikažite stvarne goste koji uživaju na vašim jahtama. 
Snimite iskrene trenutke obitelji dok istražuju, parova koji na romantičnoj večeri na palubi ili grupe prijatelja koji se zabavljaju. 

Ovakva autentičnost pomaže potencijalnim gostima da se povežu s emocionalnim iskustvom koje nudi vaš čarter. 

  

4. Uložite u ciljano online oglašavanje 

Ciljano oglašavanje na internetu, posebno oglašavanje plaćanjem po kliku (PPC), probit će se kroz masu konkurencije i prenijeti vašu poruku izravno potencijalnim gostima. 
  
Iako postoje brojne PPC platforme, usredotočite se na kanale koje posjećuje vaša ciljna publika, poput web stranica posvećenih putovanjima ili blogova i platformi društvenih mreža. 
  
Snaga PPC-a leži u njegovim mogućnostima preciznog ciljanja. Ne trošite budžet za oglašavanje generičkoj publici. Uložite u ciljane kampanje na temelju vašeg profila idealnog kupca
  
Vaš PPC oglas je također vaš prvi dojam. Pobrinite se da vaša poruka bude jasna i sažeta te da ističe jedinstvene prodajne prednosti vašeg čartera. Umjesto generičkih izjava, koristite pozive na akciju i usredotočite se na prednosti koje nudi vaše čarter
  
Pažljivo pratite izvedbu PPC oglasa, analizirajući mjerne podatke kao što su stope klikanja, stope konverzije i mjerenje ukupnog troška stjecanja kupca/gosta. 
  
Na temelju ovih podataka optimizirajte svoje kampanje preciziranjem ciljanja ili dodjeljivanjem budžeta najučinkovitijim kanalima. To vam osigurava maksimiziranje povrata ulaganja (ROI) i privlačenje potencijalnih gostiju. 
  

5. Uložite u izgradnju mreže za suradnju 

Uložite svoje vrijeme i dio svog budžeta u partnerstvo s lokalnim tvrtkama s kojima se prirodno dopunjujte. Svi skupa možete proširiti svoju ponudu, poboljšati sveukupno korisničko iskustvo i privući širu publiku. 
  
Proširite svoja partnerstva i šire, dalje od brokera ili marina. Proširite svoju mrežu kako biste obuhvatili tvrtke koje su posvećene nautici. 
   
To stvara situaciju u kojoj svi nešto dobivaju, omogućujući vam međusobno promoviranje poslovanja, poticanje rezervacija, ali i dodavanje dodatnog povjerenja i vjerodostojnosti vašoj čarter tvrtki. 
  
Razvijte zajedničke promo pakete i posebne ponude koje kombiniraju vaše čarter usluge s ponudama vaših partnera, kao što su: 

  • Restorani - udružite se s restoranima na obali kako biste svojim čarter gostima ponudili ekskluzivna gastronomska iskustva. 
  • Vodeni sportovi - udružite se s tvrtkama koje se bave vodenim sportovima i opremom, kako biste pružili sveobuhvatnije iskustvo. Ponudite pakete s popustom koji uključuju najam jet-skija, ronilačke izlete ili kajakaške avanture i sl. 
  • Luksuzni smještaj - za produžene čartere ili itinerere koji istražuju više regija, povežite se s luksuznim hotelima ili vilama. 
  • Lokalne tvrtke – one često znaju puno toga o neistraženim odredištima i jedinstvenim iskustvima. Udružite se s njima kako biste pripremili plan plovidbe “po narudžbi” za svoje čarter goste. 
       

6. Uložite u obuku i razvoj posade 

Iznimna posada može podići cijelo čarter iskustvo na neku višu razinu. 
  
Dobro obučeno i obrazovano osoblje je investicija koja se isplati, u svakom pogledu. 
  
Vaši su zaposlenici najbolji (i prvi) ambasadori brenda. Oni osiguravaju da svaki gost ima besprijekorno iskustvo, što dovodi do pozitivnih recenzija, ponovljenih rezervacija i dobrog ugleda vaše čarter tvrtke. 
  
Dodijelite dio svog budžeta za ulaganje u edukacije, u programe obuke i razvoja posade kao što su: 

  • Sigurnosni tečajevi - osigurajte da vaša posada ima najnovije certifikate za prvu pomoć i gašenja požara. Razmotrite i dodatne posebne sigurnosne pomorske obuke ili protokole za hitne slučajeve. 
  • Izvrsna usluga za goste - uložite u programe obuke koji usavršavaju međuljudske vještine i sposobnost vaše posade da pruži iznimnu uslugu. To bi moglo uključivati obuku o predviđanju potreba gostiju, komunikacijskom bontonu i kako nadmašiti očekivanja u ugostiteljskom okruženju. 
  • Stručno poznavanje lokalnih područja - pobrinite se da vaša posada ima detaljno znanje o jadranskoj obali i destinacijama su “obavezne” za posjetiti. Ako je moguće, pružite priliku članovima posade da istražuju samostalno, kako bi na najbolji način prenijeli jedinstvenost iskustava vašim čarter gostima. 
      

7. Uložite u održive prakse u svom čarteru 

Ekološki osviješteni putnici su rastuća demografija. 
  
Odredite dio budžeta za provedbu održivih praksi - pokušajte smanjiti svoj utjecaj na okoliš i pokažite svoju predanost odgovornoj plovidbi. 
  
Evo nekoliko ideja kako: 

  • Poboljšanja učinkovitosti goriva - kako biste smanjili ugljični otisak vaših plovila, razmislite o ulaganju u tehnologije koje štede gorivo ili opcije alternativnog goriva. 
  • Ekološki prihvatljivi sadržaji - opskrbite svoju jahtu ekološkim sadržajima kao što su biorazgradivi proizvodi za čišćenje, višekratne boce za vodu koje se mogu puniti i organski proizvodi za higijenu. Udružite se i s lokalnim dobavljačima koji dijele vašu predanost održivosti. 
  • Rješenja za gospodarenje otpadom - implementirajte prakse odgovornog gospodarenja otpadom u vašem čarteru i na vašim plovilima. To bi moglo uključivati instaliranje sustava za odvajanje, za recikliranje i kompostiranje. 

Davanjem prioriteta održivosti, ne samo da ćete pridonijeti čistoći Jadrana, već ćete također se uključiti u dio sve veće ekološki osviještene nautičke zajednice. 

 

Zaključak - kako optimizirati budžet 

Ako postoji jedna stvar koju vam možemo preporučiti - stvarno se uključite, nemojte samo prenositi! 
U sve što radite, uložite sebe u proces, čak i prije raspodjele budžeta. 
  
Mnogo je faktora koje treba uzeti u obzir, a neki su važniji od drugih. 
Uložite u web stranicu koja je i vizualno zapanjujuća i funkcionalno besprijekorna. Ovo je početna točka vašeg poslovanja. 
  
Nemojte propustiti prilike za unaprjeđivanje svog poslovanje i ostvarenje zarade, samo zato što ste svoj budžet usmjerili na neprofitabilne aktivnosti. 
  
I obratite pozornost na bitne stvari. 
Dio proračuna trebao bi ići na postavljanje vaše čarter tvrtke kao pouzdanog izvora u zajednici
Surađujte s lokalnim tvrtkama kako biste proširili svoj doseg i vjerodostojnost. 
  
I kao i uvijek, uložite u fokusiran marketing za maksimalan učinak. 
  
  
Trebate li pomoć u određivanju pravog smjera za svoju čarter tvrtku? Cure vam sredstva posvuda i trebate optimizirati svoje poslovanje? 
  
Na pravom ste mjestu. Kontaktirajte nas danas za savjetovanje i zajedno ćemo napraviti plan.  
  
Prijavite se na naš newsletter kako bi ostali u toku s vijestima iz industrije. 
Pratite nas i na društvenim mrežama Facebooku, Instagramu i LinkedInu.   

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

CRO.Y.A. - nova organizacija u hrvatskoj nautičkoj industiji
CRO.Y.A. - nova organizacija u hrvatskoj nautičkoj industiji

Osnovan od strane pojedinaca kojima je stalo do Jadrana i svega vezano uz jedrenje, Croatian Yachting Association (CRO.Y.A.) poziva sve u industriji na pridruživanje njihovoj misiji. Podržite u tome da hrvatska nautika bude onakva kakva zaslužuje (i treba) biti.

Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!
Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!

Imate društvene mreže za svoj čarter, i mislite kako je to dovoljno. No, za to vrijeme vaša konkurencija uspijeva u stvarima u kojima vi ne uspijevate, jer mislite kako vam nisu potrebne ili za njih nemate vremena. Saznajte što točno trebate raditi kako bi osvojili svoje ciljano tržište.

Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru
Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru

Može li se reći kako se uspješnost čarter tvrtke mjeri brojem iznajmljenih brodova, odnosno prodanih rezervacija? Možemo. A ako je booking plovila najodgovornija pozicija u čarter kompaniji, onda je i booking agent jedna je od najodgovornijih radnih pozicija. Ali što je zapravo zadatak booking agenata. I kako postati jedan od (uspješnih) booking agenata?

11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!
11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!

Bez obzira na to koliko ste dugo na tržištu, koliko iskustva imate ili koliko su luksuzna vaša plovila, nikada ne smijete izgubiti iz vida ono najvažnije - goste. Želite li da vas gosti lakše nađu? Sigurno da. Ako je to slučaj, onda provjerite kojih 11 stvari nikako ne smijete propustiti.