Ako pitate čarter tvrtku, proračun je često osjetljiva stvar. No, većina pogrešaka uzrokovana je raspodjelom sredstava iz budžeta na pogrešna mjesta ili u pogrešno vrijeme. Koji trenuci i mogućnosti pametne raspodjele budžeta će donijeti najviše koristi?
Često ponavljamo kako je čarter industrija vrlo konkurentna. I to je istina.
Često kažemo i kako postoje načini na koje ćete se izdvojiti iz mase, što je također moguće.
Ponekad kažemo i da za uspjeh morate slušati što tržište govori i promatrati ponašanje publike i gostiju.
Da bi bili uspješna čarter tvrtka i da biste povećali potencijal zarade svoje flote, morate strateški rasporediti svoja sredstva.
Ovo je 7 načina na koje možete optimizirati svoj budžet i/ili pametno uložiti u nešto što prije niste učinili (ili jeste, ali hitno zahtijeva update).
Vaša web stranica je vašim potencijalnim gostima prva točka kontakta i prvi dojam.
Web stranicu trebate gledati kao virtualni izložbeni prostor, koji privlači posjetitelje na dodatno istraživanje vaše flote i rezervaciju.
Investirajte u vizualnu priču, s visokokvalitetnim fotografijama i videozapisima. Predstavite svaki centimetar svojih jahti u detalj, od paluba i kabina, pa čak do snimki ispod morske površine...
Nemojte se oslanjati samo na statične slike – uključite i virtualne obilaske koji potencijalnim unajmljivačima omogućuju istraživanje rasporeda i sadržaja plovila iz udobnosti vlastitog doma.
Dajte prednost jasnoći i sažetosti jer preopterećenost informacijama “ubija” web stranice.
Izradite jasne opise za svaku jahtu, ističući njezine ključne značajke i tehničke specifikacije.
Usredotočite se na ono što je zaista važno vašem potencijalnom gostu - dovoljno prostora za obitelj, brzina jedrenja za one koji traže uzbuđenje ili luksuz za one koji ga žele.
Proces rezervacije na vašem webu bi trebao glatko prolaziti.
Integrirajte sustav rezervacija koji je jednostavan za korištenje i korisnicima omogućuje brzu provjeru dostupnosti, traženje ponude i potvrdu rezervacija online.
Informativan i privlačan sadržaj je sve.
Uložite u dosljednu content marketing strategiju koja će vas izdvojiti od ostalih. Onu koja će privući potencijalne goste koji aktivno istražuju odmor ploveći Jadranom.
Investirajte u ciljani sadržaj. Nemojte uzalud trošiti svoje resurse stvarajući generički sadržaj. Odredite svoje idealne profile kupaca – izradite blogove i članke koji će zadovoljiti njihove potrebe i interese.
Evo nekoliko primjera idealnog sadržaja za čarter tvrtke:
Ali prije svega, najvažniji savjet:
Integrirajte ključne riječi prirodno kroz svoj sadržaj kako biste poboljšali rang vaše web stranice na tražilicama, privlačeći organski promet i buduće goste koji aktivno traže vaše usluge.
Privlačenje pozornosti na platformama poput Instagrama i Facebooka je bitno.
Ove su platforme idealan način za predstavljanje vaše flote, povezivanje s potencijalnim gostima na osobnoj razini (koje u konačnici možete pretvoriti u vjerne ambasadore brenda).
Vizuali zbog kojih će vaši pratitelji stati i bolje pogledati, temelj su društvenih mreža i glavni elementi uspješnih marketinških kampanja.
Dodijelite dio svog budžeta kreiranju kvalitetnih fotografija i videa koji prikazuju vaše jahte u punom sjaju i iskustvo plovidbe na njima.
Uložite u profesionalnu fotografiju koja će uhvatiti glavnu bit vaših jahti - elegantne vanjske linije, luksuzne interijere, prostrane palube idealne za zabavu i udobne kabine savršene za opuštanje.
Razmislite o virtualnim obilascima od 360 stupnjeva kako biste potencijalnim gostima omogućili istraživanje jahte doslovno s bilo kojeg mjesta na svijetu.
Snimke dronom su idealan način za predstaviti vaša plovila dok krstare plavim Jadranom, iz pomalo drukčije, zračne perspektive.
Snimite zapanjujuće vizuale osamljenih uvala, malih obalnih gradova i dramatičnih stijena, dajući potencijalnim gostima uvid u nezaboravne krajolike koje mogu doživjeti sa vašim čarterom.
Idite korak dalje od insceniranih fotografija. Prikažite stvarne goste koji uživaju na vašim jahtama.
Snimite iskrene trenutke obitelji dok istražuju, parova koji na romantičnoj večeri na palubi ili grupe prijatelja koji se zabavljaju.
Ovakva autentičnost pomaže potencijalnim gostima da se povežu s emocionalnim iskustvom koje nudi vaš čarter.
Ciljano oglašavanje na internetu, posebno oglašavanje plaćanjem po kliku (PPC), probit će se kroz masu konkurencije i prenijeti vašu poruku izravno potencijalnim gostima.
Iako postoje brojne PPC platforme, usredotočite se na kanale koje posjećuje vaša ciljna publika, poput web stranica posvećenih putovanjima ili blogova i platformi društvenih mreža.
Snaga PPC-a leži u njegovim mogućnostima preciznog ciljanja. Ne trošite budžet za oglašavanje generičkoj publici. Uložite u ciljane kampanje na temelju vašeg profila idealnog kupca.
Vaš PPC oglas je također vaš prvi dojam. Pobrinite se da vaša poruka bude jasna i sažeta te da ističe jedinstvene prodajne prednosti vašeg čartera. Umjesto generičkih izjava, koristite pozive na akciju i usredotočite se na prednosti koje nudi vaše čarter.
Pažljivo pratite izvedbu PPC oglasa, analizirajući mjerne podatke kao što su stope klikanja, stope konverzije i mjerenje ukupnog troška stjecanja kupca/gosta.
Na temelju ovih podataka optimizirajte svoje kampanje preciziranjem ciljanja ili dodjeljivanjem budžeta najučinkovitijim kanalima. To vam osigurava maksimiziranje povrata ulaganja (ROI) i privlačenje potencijalnih gostiju.
Uložite svoje vrijeme i dio svog budžeta u partnerstvo s lokalnim tvrtkama s kojima se prirodno dopunjujte. Svi skupa možete proširiti svoju ponudu, poboljšati sveukupno korisničko iskustvo i privući širu publiku.
Proširite svoja partnerstva i šire, dalje od brokera ili marina. Proširite svoju mrežu kako biste obuhvatili tvrtke koje su posvećene nautici.
To stvara situaciju u kojoj svi nešto dobivaju, omogućujući vam međusobno promoviranje poslovanja, poticanje rezervacija, ali i dodavanje dodatnog povjerenja i vjerodostojnosti vašoj čarter tvrtki.
Razvijte zajedničke promo pakete i posebne ponude koje kombiniraju vaše čarter usluge s ponudama vaših partnera, kao što su:
Iznimna posada može podići cijelo čarter iskustvo na neku višu razinu.
Dobro obučeno i obrazovano osoblje je investicija koja se isplati, u svakom pogledu.
Vaši su zaposlenici najbolji (i prvi) ambasadori brenda. Oni osiguravaju da svaki gost ima besprijekorno iskustvo, što dovodi do pozitivnih recenzija, ponovljenih rezervacija i dobrog ugleda vaše čarter tvrtke.
Dodijelite dio svog budžeta za ulaganje u edukacije, u programe obuke i razvoja posade kao što su:
Ekološki osviješteni putnici su rastuća demografija.
Odredite dio budžeta za provedbu održivih praksi - pokušajte smanjiti svoj utjecaj na okoliš i pokažite svoju predanost odgovornoj plovidbi.
Evo nekoliko ideja kako:
Davanjem prioriteta održivosti, ne samo da ćete pridonijeti čistoći Jadrana, već ćete također se uključiti u dio sve veće ekološki osviještene nautičke zajednice.
Ako postoji jedna stvar koju vam možemo preporučiti - stvarno se uključite, nemojte samo prenositi!
U sve što radite, uložite sebe u proces, čak i prije raspodjele budžeta.
Mnogo je faktora koje treba uzeti u obzir, a neki su važniji od drugih.
Uložite u web stranicu koja je i vizualno zapanjujuća i funkcionalno besprijekorna. Ovo je početna točka vašeg poslovanja.
Nemojte propustiti prilike za unaprjeđivanje svog poslovanje i ostvarenje zarade, samo zato što ste svoj budžet usmjerili na neprofitabilne aktivnosti.
I obratite pozornost na bitne stvari.
Dio proračuna trebao bi ići na postavljanje vaše čarter tvrtke kao pouzdanog izvora u zajednici.
Surađujte s lokalnim tvrtkama kako biste proširili svoj doseg i vjerodostojnost.
I kao i uvijek, uložite u fokusiran marketing za maksimalan učinak.
Trebate li pomoć u određivanju pravog smjera za svoju čarter tvrtku? Cure vam sredstva posvuda i trebate optimizirati svoje poslovanje?
Na pravom ste mjestu. Kontaktirajte nas danas za savjetovanje i zajedno ćemo napraviti plan.
Prijavite se na naš newsletter kako bi ostali u toku s vijestima iz industrije.
Pratite nas i na društvenim mrežama Facebooku, Instagramu i LinkedInu.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Većina čarter gostiju zna što može očekivati – preuzimanje broda, standardna oprema, unaprijed definirana ruta. No, upravo tu leži prilika. Prava personalizacija ne znači samo ispunjavanje želja, već otkrivanje potreba koje gosti ni sami nisu prepoznali. Mali, nenametljivi detalji mogu stvoriti osjećaj ekskluzivnosti, čak i kod onih koji su već prošli desetke plovidbi. Kako se istaknuti u industriji u kojoj svi nude sličnu uslugu? Otkrijte kako se istaknuti personalizacijom koja ne djeluje forsirano, već kao prirodan nastavak očekivanja gostiju.
Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.
Jesmo li na pragu velike ekonomske prekretnice? Ivica Žuro nam u svom novom članku otkriva kako ulazak Hrvatske u OECD 2026., donosi priljev stranog kapitala i investicija u turizam, bankarstvo i infrastrukturu. Saznajte koji su najveći igrači i hoće li nestati naši “stari” problemi - hoće li Hrvatska uspjeti iskoristiti priliku ili će ostati zarobljena u sezonskom turizmu i birokratskim ograničenjima?
Što ljudi prvo učine kada razmišljaju o najmu plovila za odmor? Vjerojatno provjeravaju recenzije. Vaši potencijalni gosti žele pročitati iskustva drugih prije nego što donesu odluku i odaberu čarter tvrtku. No, kako potaknuti goste da ostave recenziju i kako se nositi s negativnim komentarima? Saznajte kako iskoristiti Google recenzije u svoju korist i učiniti ih alatom za rast vašeg poslovanja.