Spremni za podizanje vašeg marketinga na novi nivo? Andreja Fazlić u svom novom članku daje ideje o korištenju content marketinga, društvenih mreža, video marketinga i marketinške tehnologije za povećanje dosega i angažmana brenda. Saznajte kako pretvoriti leadove u lojalne kupce koristeći najnovije statistike i stručne preporuke.
U prvom dijelu članka pisala sam kako statistike i benchmarking mogu pomoći poduzetnicima u donošenju informiranih odluka i optimizaciji resursa. Ako ste ga propustili, pročitajte uvodne detalje na ovom linku.
Nastavljam s fokusom na statistike content marketinga, tehnologije i društvenih mreža.
Content marketing je moćan alat za sve marketere jer stvaranjem i dijeljenjem relevantnog sadržaja pomažete kupcima saznati više o vašem brendu, proizvodima ili/i uslugama.
Blog postovi su najpopularniji format sadržaja, s 9 od 10 marketera koji ih koriste za postizanje ciljeva. Tvrtke koje primjenjuju ovu taktiku prosječno generiraju 67% više leadova mjesečno od onih koje to ne rade. Također, 43% marketera koristi AI za pomoć u generiranju ideja, dok samo 3% koristi AI za pisanje cijelih članaka. Prosječna duljina blog posta je 1.427 riječi — više od 70% dulje nego prije deset godina.
Kratki videi su najviše korišteni format među video sadržajem. U 2023. 91% tvrtki koristilo ga je kao redovan marketinški alat. YouTube je najkorištenija video platforma. Osim toga, 60% marketera koji koriste video navodi stopu angažmana kao glavni KPI, nakon čega slijedi stopa konverzije (56%) i stopa klikanja (52%).
29% marketera aktivno koristi content marketing, a više od 41% mjeri uspjeh svoje strategije kroz prodaju. Također, 50% marketera planira povećati ulaganja u content tijekom 2024. Na društvenim mrežama, 48% marketera dijeli sličan ili preuređen sadržaj preko različitih platformi s manjim izmjenama ili prilagodbama.
Preporuke za optimizaciju:
Sljedeće statistike pružit će vam uvid u to kako uspješni marketeri šire svoj doseg, povećavaju svijest o brendu i promoviraju svoje proizvode i usluge putem društvenih mreža. To isto možete i vi.
Facebook je najpopularnija društvena mreža koju su marketinški stručnjaci koristili u 2023. godini, a marketinški stručnjaci izvještavaju da ima bolji ROI (povrat na investiciju) od bilo koje druge platforme. Facebook ima preko 3 milijarde mjesečno aktivnih korisnika i najkorištenija je društvena mreža na svijetu. Jedan od četiri marketinška stručnjaka navodi ga kao jednu od najučinkovitijih platformi za izgradnju zajednice na društvenim mrežama.
Instagram ima 2 milijarde mjesečno aktivnih korisnika globalno, a njegove objave generiraju 23% više angažmana od Facebookovih; iako on ima dvostruko više mjesečnih korisnika. Instagram Live ima najveći ROI od bilo kojeg Instagram sadržajnog formata i najučinkovitiji je za stjecanje pratitelja i dijeljenja.
X ima preko 500 milijuna mjesečno aktivnih korisnika širom svijeta. 66% marketinških stručnjaka izvijestilo je da će zadržati svoj brend na X-u u 2024., ali 71% je reklo da su u 2023. proveli manje vremena radeći na platformi nego prethodnih godina.
Preporuke za optimizaciju:
Video je izvrstan način za privlačenje ciljne publike i konvertiranje leadova u kupce, a statistike u nastavku pokazuju kako tvrtke koriste ovaj format za dosezanje, educiranje i njegovanje svojih kupaca.
56% marketera izvijestilo je da je kratki format videa glavni trend u koji planiraju ulagati u 2024. Više od jedne trećine ih kaže da je optimalna duljina videa samo jedna do tri minute, a 96% se slaže da videozapisi trebaju trajati manje od 10 minuta. 73% potrošača preferira gledanje kratkog videa kako bi saznali više o proizvodu ili usluzi.
96% marketera slaže se da su videi pomogli povećati razumijevanje korisnika o njihovom proizvodu ili usluzi. Isto toliko ispitanih kupaca kaže da gledaju videozapise s objašnjenjima kako bi saznali više o proizvodu, a 89% izvještava da su nakon toga bili uvjereni u kupnju.
71% videa koje tvrtke kreiraju koristi se za društvene mreže. 32% marketera izvještava da je najučinkovitiji način za generiranje leadova iz videa, postavljanje linkova na odredišne stranice u video oglasima na društvenim mrežama. YouTube je glavna društvena mreža za dijeljenje videozapisa (70% ispitanika navodi), a slijede je Instagram (60%) i TikTok (35%).
Preporuke za optimizaciju:
Marketinška tehnologija utječe na način na koji dopirete do publike, kako ona konzumira vaš sadržaj i komunicira s vašim brendom.
25% marketinških stručnjaka koristi mobilne poruke za njegu i prodaju. 60% potrošača preferira razmjenu poruka u odnosu na email ili telefonske pozive.
Postoji preko 3 milijarde aktivnih korisnika raznih messengera širom svijeta. Svaki mjesec, dvije milijarde korisnika koristi WhatsApp (globalni leader). 70% potrošača pristalo je primati SMS poruke od tvrtki, a 61% kaže da žele mogućnost odgovaranja na te poruke.
Većina potrošača provjerava svoje SMS poruke unutar pet minuta od primanja obavijesti, a jedan od tri korisnika provjerava poruke unutar jedne minute. 65% potrošača koristi messengere za kontaktiranje korisničke službe.
14% marketinških stručnjaka koristi VR i AR kao dio svoje marketinške strategije, a 49% planira povećati ta ulaganja u 2024. Generalno, 47% ispitanih marketera planira povećati ulaganje u tzv. iskustveni marketing.
Postoji gotovo 7 milijardi pametnih telefona širom svijeta, a 95% Amerikanaca ima pristup mobilnom telefonu. Više od 60% globalnog web prometa dolazi s mobilnih uređaja. 74% ljudi kaže da su skloniji vratiti se na web stranicu ako je optimizirana za mobilne uređaje. 67% korisnika mobilnih uređaja kaže da će vjerojatnije kupiti proizvod ili uslugu tvrtke ako je njezina web stranica prilagođena mobilnim uređajima.
Više od polovice ukupne potrošnje na digitalno oglašavanje fokusirano je na mobilne oglase. Oglasi na društvenim mrežama čine najveći dio globalnih ulaganja u mobilno oglašavanje, s marketinškim stručnjacima koji troše preko 140 milijardi dolara na mobilno oglašavanje na društvenim mrežama u 2023.
Preporuke za optimizaciju:
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Vaši gosti žele mir. Žele da sve ide glatko i funkcionira te da im se ne mora tri puta objašnjavati gdje se što pali. Kad brod “zna” što gost treba, onda više ne govorimo o čarteru, nego o iskustvu koje ostaje. I tu počinje stvarna vrijednost pametnih tehnoloških rješenja na vašem plovilu.
AI više nije tema samo za velike firme i IT odjele. Sve više čarter tvrtki u Hrvatskoj potiho koristi AI alate u svakodnevnim poslovima. Od brzih prijevoda do boljeg planiranja sezone, ovi alati postaju korisni kao i dobra Excela tablica. Nisu čarobni i ne rade sve sami, ali znaju dobro pripomoći kad subotom krene kaos. U nastavku donosimo konkretne primjere gdje AI može stvarno olakšati život u čarter biznisu.
Što ako problem nije u tome da vam marketing ne radi, nego u tome da nikada nije ni bio postavljen kako treba? S kratkim pogledom na čarter industriju, Selma Ćubara, u svom novom članku za čarter.hr, donosi promišljanja o tome zašto mnoge tvrtke ostaju razočarane rezultatima svog marketinga i što zapravo znači izgraditi strategiju koja podržava rast – i u sezoni i izvan nje.
Zamislite da se vaša baza gostiju iz godine u godinu puni sama od sebe. Stari gosti vas se sjete i prije nego što počnu planirati svoj idući odmor. Potencijalni gosti koji su samo pregledavali vašu web stranicu sada vam šalju upite s pitanjem: “Koji termin je slobodan?” To je ono što dobro postavljen newsletter radi za čarter tvrtke.