11 stvari koje zaboravljate napraviti (a bitne su)!


Bez obzira na to koliko ste dugo na tržištu, koliko iskustva imate ili koliko su luksuzna vaša plovila, nikada ne smijete izgubiti iz vida ono najvažnije - goste. Želite li da vas gosti lakše nađu? Sigurno da. Ako je to slučaj, onda provjerite kojih 11 stvari nikako ne smijete propustiti.

Čarter industrija se mjeri kvalitetom odnosa kojeg imate s gostima. 
 
Napravite li listu prioriteta, pomoći će vam da ostanete organizirani, ali ćete tako i svoje goste moći staviti na prvo mjesto.  
 
I kako god vodili svoj čarter, ipak postoji lista stvari koju jednostavno ne smijete zaboraviti. One su temelj za stabilnu i uspješnu budućnost vašeg poslovanja, bez straha o tome što će biti sutra. 
 
Zato, uzmite papir i olovku (ili mobitel ) u ruke i napravite listu - što od navedenog radite (ili imate), a što ne: 

  1. Razumijevanje ciljne publike 
  2. Optimizacija za mobilne uređaje 
  3. Sadržaj koji angažira   
  4. SEO strategija  
  5. Strategije za društvene mreže  
  6. Analize i praćenja podataka  
  7. Email marketing  
  8. Online reputacija i upravljanje recenzijama  
  9. Lokalni SEO  
  10. Integriranje digitalnog marketinga  
  11. Praćenje novih trendova 
     

1. Razumijevanje ciljne publike 

Ako ne znate tko je zapravo vaša stvarna publika tj. potencijalni gosti, propuštate priliku za prilagodbu komunikacije, mailova i sadržaja koji su u skladu s njihovim interesima. 
 
Poznavanje vaše ciljne publike je temelj. I to temelj svega. 
Na kraju (ili na početku) svega, vaša bi ponuda trebala imati jednu osnovnu nit vodilju - nezaboravne avanture na moru.  
 
Ako ne znate kome nudite te avanture, tj. kome su potrebne ili tko ih traži i želi, male su šanse da će vaša poruka pronaći svoj put.  
 
Vaša publika su pojedinci s jedinstvenim pričama; obitelji u potrazi za savršenim odmorom, parovi koji žele proslaviti godišnjicu, ili poslovni ljudi u potrebi za mirom daleko od gradskog života.  
A svi oni zapravo žele ili mir ili avanturu, i usput uživati u Jadranu. 
 
Ako znate koje grupe ljudi ciljate, i ako razumijete njihove specifične želje i potrebe, možete kreirati marketinške strategije koje će direktno komunicirati sa svakom od njih. 
 
Cilj je probuditi njihove emocije i motivirati ih da izaberu baš vaš čarter i baš vašu ponudu.  
 
Kako to učiniti? Neka vaša komunikacija bude ogledalo njihovih želja.  
 
Kada vide vašu poruku na bilo kojem kanalu komunikacije, u njoj bi trebali točno prepoznati svoje želje, snove i planove.   
 
I to je put ka stvaranju duboke povezanosti s vašim gostima, a ujedno i put ka sigurnosti da će baš vaša čarter tvrtka postati (i ostati) njihov prvi izbor za plovidbu Jadranom. 

 

2. Optimizacija za mobilne uređaje 

Vaša web stranica mora biti pristupačna i prilagođena za mobilne uređaje, i to nije stvar izbora – to je neupitno. I nije samo bitan dizajn web stranice, već i korisničko iskustvo i SEO. 
 
Velika većina ljudi pristupa internetu, a više od 60% njih obavlja kupnju, putem mobilnih uređaja.  
 
Vaša web stranica je prva dodirna točka s ljudima i prvi dojam kojeg ostavlja vaše čarter poslovanje. 
  
Ne optimizirati web stranicu za mobilne uređaje znači propustiti ogromnu priliku za povezivanje s potencijalnim gostima.   
A “dobro” povezivanje je osnova, jer na taj način gradite povjerenje, ali i odajete dojam profesionalnosti.  
 
Kod optimizacije za mobilne uređaje treba paziti na sve – od brzine učitavanja stranice, jednostavnosti navigacije, do općeg dojma kojeg web stranica ostavlja. 
 
Također, Google favorizira mobile friendly web stranice. To bi značilo kako bez adekvatne optimizacije, smanjujete vašu vidljivost, a vaša stranica slabije konkurira na tražilicama.  
 
 

 

3. Sadržaj koji angažira  

Stvarate sadržaj, ali ne privlači pažnju, ni komentare, niti potiče na dijeljenje s drugima. I što ćete s njim?  
 
Svakodnevno se generiraju ogromne količine digitalnog sadržaja. I vi se tu morate izdvojiti. Teško je, ali postoje načini.  
Vaš sadržaj bi trebao (i morao) privući i usmjeriti vaše potencijalne goste prema vašem čarteru.  
 
Ne stvarati autentičan sadržaj, koji ne potiče na razmišljanje niti izaziva emociju, znači zanemariti vrlo velik potencijal nečega što je osnova za izgradnju odnosa s publikom. 
 
A da bi vaš sadržaj bio magnet za publiku, on mora odražavati jedno – “mi razumijemo vaše želje”.   
 
Trebate dobro ispričati priču. I to onu koja savršeno opisuje slobodu, avanturu i ekskluzivnost... Tj. sve ono što nudi boravak na jahti.  
 
Pokažite svojim gostima vrhunska plovila koja čekaju samo njih, obalu koja čeka samo njih, avanture koje čekaju samo njih i sve ono ostalo što nudite, a (pogađate) što čeka samo njih. 
 
U tome će vam najbolje pomoći multimedija; vizualno privlačne fotografije, inspirativna videa i jasni, informativni tekstovi.  
 
Neka vaš sadržaj ne bude samo još jedan glas u gomili. Učinite ga bitnim, snažnim, rezonantnim...  

Neka vaš sadržaj bude nešto što će vaša publika željno iščekivati, ali i dijeliti s drugima.

  

4. SEO strategija  

Ako ne koristite ključne riječi i marketinške strategije koje vam pomažu istaknuti se u čarter industriji, smanjujete svoju online vidljivost
 
Ono što je zajedničko svakoj čarter tvrtki, je da su sve iste (čast izuzecima). 
Ono po čemu se razlikuju je skoro pa zanemarivo. Svaka želi istu publiku, isto mjesto pod suncem, a ima gotovo identičnu ponudu i isti pristup poslovanju (također, čast izuzecima).  
 
I tu postoji nešto što ističe ove iste od ovih drugih, a to je SEO (Search Engine Optimization). I trud, naravno. 
 
Prilagođena SEO strategija (specifična baš za čartere i jahte) je prilika da vas potencijalni gosti uoče u trenutku kada traže ono što im treba. A to je upravo ono što vi nudite.  
 
A SEO radi uz pomoć ključnih riječi. Bez njih... Pa ništa, zapravo. Vaša web stranica ostaje izgubljena u bespućima interneta.  
 
SEO je ukratko, upotreba pravih ključnih riječi i fraza u sadržaju na vašem webu, naslovima, meta opisima, i blogovima. 
Koje su to prave ključne riječi? One koje vaši potencijalni gosti pretražuju na internetu.  
 
Razmislite o tome kako ljudi traže usluge koje nudite. Stavite se u njihovu ulogu. Koriste li riječi poput "najam jahte Hrvatska", "luksuzne jahte" ili možda "odmor u Hrvatskoj"? 
 
SEO je dugoročan proces koji zahtijeva redovito kreiranje sadržaja, praćenje i prilagođavanje, ali može dramatično poboljšati vašu online prisutnost. Osobito ako govori istim jezikom kao i vaši potencijalni gosti i reflektira specifičnosti nautičkog čartera.  
 
Isto tako će osigurati i da ostanete relevantni i vidljivi više i bolje (i prije) od svih onih “istih”.  
 

 

5. Strategije za društvene mreže  

Želite da se vaš glas čuje? Onda morate biti na društvenim mrežama.  
Tamo su svi, sva vaša publika - potencijalni i bivši gosti, kao i oni budući. (Ali i konkurencija). 
 
Ne koristite li društvene mreže za promociju vašeg poslovanja propuštate odličnu priliku za širenje dosega prema vašoj publici. 
 
Ako imate društvene mreže, a na njima ne objavljujete, ili još gore - nemate društvene mreže, jednostavno morate promijeniti svoju taktiku.    
 
Društvene mreže su mjesto gdje se stvara duboka povezanost s vašom ciljnom publikom.  
 
Ljudi će pratiti profil vaše čarter tvrtke jer ih to zanima, a vi zauzvrat morate redovito objavljivati sadržaj i biti zanimljivi, odgovarati na komentare, upite, poruke i sl. Ukratko - biti angažirani
 
Društvene mreže nisu samo platforme za objavljivanje sadržaja. Društvene mreže su mjesto na kojem možete graditi svoj brend, pričati priču koja će biti samo vaša, a s kojom će se publika moći poistovjetiti.  
 
Vaš sadržaj na društvenim mrežama utvrđuje vašu autentičnost, stvaraja povjerenje, ali i širi svijest o vašem brandu.  


 

6. Analize i praćenja podataka 

Trebate znati što podaci u vašim marketinškim kampanjama govore. Trebate ih na vrijeme i adekvatno optimizirati.  
 
Analiza i praćenje podataka su neophodni, u protivnom ste u mraku, na nepoznatom terenu, bez kompasa. I zavezanih očiju.   
 
Svaka interakcija s vašom web stranicom, svaki klik i svaka konverzija, govore vam što točno vaša publika želi, ali i kako se ponaša.  
 
Analiza podataka omogućava vam identificirati što to točno privlači vašu publiku, koji sadržaj smatraju korisnim i na kojim kanalima. 
 
S tim informacijama možete naknadno prilagođavati svoju strategiju, kako bi povećali svoj ROI (povrat investicije). 
 
Te su informacije neophodne kako bi podesili vaše kampanje, uložili veći dio budžeta u ono što radi, a “ugasili” ono što ne donosi rezultate. 
 
Zato, koristite alate za analizu, pratite svoje kampanje, kako bi ste postigli veću angažiranosti publike, a s time i više konverzija. 


  

7. Email marketing (i to personalizirani) 

Želite izgraditi bolji, povezaniji, bliži (nazovite ga kako želite) odnos s vašim gostima, potencijalnima, bivšima i budućima? Koristite personaliziranu email komunikaciju!  
 
Email marketing, na personalizirani način, nisu obični mailovi, nego su prilika za izgradnju boljeg odnosa, za dijeljenje vaše priče.  
 
Svaki email trebao bi biti rađen “po mjeri”, prilagođen interesima i potrebama vaše publike, a opet sadržavati vašu ponudu i sve one informacije koje će zanimati tu publiku kojoj mailove i šaljete
 
Koristite segmentaciju publike – neka ne ide isti mail svima. Prilagodite mail onima koji su bili ili koji će tek postati vaši gosti. Prilagodite i sadržaj, i neka to bude sadržaj kojeg će čitatelji znati cijeniti. 
 
Također preporučuje se mailove, obavijesti, newslettere i slično slati uvijek isti dan u isto vrijeme. Takav pristup povećava vjerojatnost otvaranja mailova, interakcije s vašim sadržajem, i naravno, konverzije. Vaši će čitatelji početi očekivati vaš mail...  
 
Mnogi gledaju email marketing kao na zastarjelu taktiku, ali to nije tako.  
 
Ako mailove ispravno šaljete, oni su jedan od najboljih alata koje možete imati u svojoj marketinškoj strategiji. Uz pomoću njih gradite, ali i njegujete, odnos koji imate sa svojom publikom tj. gostima.  
 

 

8. Online reputacija i upravljanje recenzijama 

Za one koji ne vode računa o svojoj online reputaciji, imamo samo jedno pitanje - zašto?  
 
Za svako online poslovanje, pa tako i čarter tvrtke, online reputacija je sve.  
A njome treba znati upravljati.  
 
Ne smijete ignorirati što se o vama govori na internetu, jer su svaka recenzija i komentar prilika za pokazati tko ste i što ste.  
Prilika je to i za pokazati kako brinete o svojoj publici.  
 
Aktivno upravljanje online reputacijom znači redovito praćenje što se piše o vašem čarteru na svim online kanalima, društvenim mrežama, Google-u itd. 
 
Aktivno znači i da trebate odgovoriti na svaku recenziju, ponuditi rješenje za svaki problem i odgovoriti na svako pitanje. I sve to dok u isto vrijeme stvarate pozitivan narativ oko vašeg brenda. 
  
Zvuči previše? Zato to i ne smijete zaboraviti
Vaša publika i vaši gosti su na internetu, a njihov se glas “čuje”.  
 
Trebate odgovoriti i na negativne komentare i recenzije, zahvaliti se i čitavu situaciju riješiti na najpristojniji i najbolji mogući način. Neka vaša publika vidi da vam je stalo, i neka čuje i vašu stranu. 
Negativne komentare ne treba brisati nego se s njima suočiti, i neutralizirati ih.  

Istina je kako mogu napraviti štetu, ali i biti od koristi... 
Svaka interakcija na internetu je prilika za povezivanje, ali i za pokazati kako vaš čarter stoji iza svojih usluga i ponude.  

 

 

9. Lokalni SEO 

Nemojte previdjeti moć lokalnog SEO-a.  
 
Optimizirajte svoju online prisutnost i za lokalno pretraživanje, jer inače gubite priliku za povezivanje s ljudima koji se nalaze u vašoj okolici ili traže usluge poput vaših, na točnoj lokaciji. 
Što je to optimizacija za lokalno pretraživanje? Prvenstveno je to korištenje ključnih riječi u vašem sadržaju, a koje uključuju i vašu lokaciju
 
I ako vaša web stranica nije optimizirana i ne pojavljuje se u rezultatima pretraživanja, propuštate priliku za povezivanje s ljudima koji su već zainteresirani za ono što nudite tamo gdje to nudite.  

Ljudi često pretražuju prema lokaciji, npr. “čarter najam Rogoznica” ili s pojmovima “blizu mene/near me” npr. “čarter najam blizu mene”.  
Trebate prilagoditi sadržaj specifičnostima vaše lokacije te imati i linkove s drugih lokalnih web stranica. Definitivno morate imati i dobro posložen Google Business profil.  

Ili ukratko, ako su vam SEO i lokalni SEO dobro postavljeni, ljudi će vas moći lakše pronaći.   
  

10. Integriranje digitalnog marketinga 

Digitalni marketing nije opcija koju možete ili ne morate izabrati, već nužnost.  
 
Skoro svaki dan na tržištu se pojavi neka nova digitalna tehnologija. Vama je to prilika za istaknuti vaše čarter poslovanje od konkurencije. 
 
Želite se istaknuti u masi? 
Budite prisutni na internetu, angažirani na društvenim mrežama, i vidljivi kada vas potencijalni gosti traže (mislimo na SEO, naravno). 
 
Na internetu trebate biti na način koji privlači i zadržava pažnju vaše publike.  
A kako bi doprli do ciljane publike i izgradili čvrst odnos sa gostima, morate optimizirati, oglašavati, raditi kvalitetan sadržaj, koristiti ključne riječi, biti aktivni na društvenim mrežama... 
 
Ali sav taj trud se isplati na kraju. Jer što god da vi radite po pitanju digitalnog marketinga, oni za koje sve to radite, će to i vidjeti. 
 
Digitalni marketing i služi kako bi dosegnuli publiku koju želite, i kako bi s njima komunicirali te izgradili dugoročne odnose.  
 
Digitalni marketing nije nešto jednokratno.  
To je kontinuirani proces, koji zahtijeva redovitu pažnju i prilagodbu novim tehnologijama i trendovima. 
 

 

11. Praćenje novih trendova 

Ono što je konstanta većini poslovanja pa tako čarterima, je nemogućnost prilagodbe i otpor prema novim trendovima.  
 
Zašto bi mijenjali nešto što je do sada “jako dobro” radilo?  
Vaše dobro i stvarno dobro su dosta različiti pojmovi
 
Ako ne pratite nove trendove u digitalnom marketingu i općenito, i ako im se niste u stanju prilagoditi, propuštate mnoštvo prilika. Prilika za inovacije i rast, a najviše prilika za booking. 
 
Želite ostati zanimljivi svojoj publici? Trebate im stalno “servirati” nešto novo. Takvo je današnje tržište. Publika je smanjenje pažnje i želi do onoga što je im je na umu doći čim prije, po mogućnosti jučer.  
 
Novi trendovi uključuju cijelu listu stvari, a ako do sada niste, savjetujemo probati: 

  • eksperimentirati sa video sadržajem 
  • uvesti 360° i 3D vizuale 
  • iskoristiti umjetnu inteligenciju 
  • personalizirati svoju uslugu i komunikaciju  
  • isprobati novu društvenu mrežu 
  • uvesti novi sustav upravljanja poslovanjem 
  • istaknuti se i na međunarodnoj yachting sceni  

Nemojte dopustiti da vam neznanje ili strah od nepoznatog oduzme ono mjesto na kojem zaslužujete biti - istražujte i prihvatite nove trendove. 
 
 
Od svih stvari koje smo nabrojali, da – postoje neke koje možete malo i staviti na stranu te se posvetiti nečemu drugome, naravno... 
Ali morate znati i to kako je čarter poslovanje cjelogodišnji proces, koji nikada ne prestaje. 
 
 
Kontaktirajte nas ako imate problem s bilo kojom od stvari sa liste i učinit ćemo sve kako bi vaše poslovanje bilo optimizirano i izdvojilo se iz mase. 
 
Prijavite se na naš newsletter kako bi ostali u toku s vijestima iz industrije, i ne zaboravite nas pratiti i na društvenim mrežama Facebooku, Instagramu i LinkedInu.  

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

CRO.Y.A. - nova organizacija u hrvatskoj nautičkoj industiji
CRO.Y.A. - nova organizacija u hrvatskoj nautičkoj industiji

Osnovan od strane pojedinaca kojima je stalo do Jadrana i svega vezano uz jedrenje, Croatian Yachting Association (CRO.Y.A.) poziva sve u industriji na pridruživanje njihovoj misiji. Podržite u tome da hrvatska nautika bude onakva kakva zaslužuje (i treba) biti.

Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!
Želite osvojiti čarter tržite? Ovo definitivno ne smijete raditi!

Imate društvene mreže za svoj čarter, i mislite kako je to dovoljno. No, za to vrijeme vaša konkurencija uspijeva u stvarima u kojima vi ne uspijevate, jer mislite kako vam nisu potrebne ili za njih nemate vremena. Saznajte što točno trebate raditi kako bi osvojili svoje ciljano tržište.

Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru
Kako postati (uspješan) booking agent u nautičkom čarteru

Može li se reći kako se uspješnost čarter tvrtke mjeri brojem iznajmljenih brodova, odnosno prodanih rezervacija? Možemo. A ako je booking plovila najodgovornija pozicija u čarter kompaniji, onda je i booking agent jedna je od najodgovornijih radnih pozicija. Ali što je zapravo zadatak booking agenata. I kako postati jedan od (uspješnih) booking agenata?

Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac
Optimizirate budžet za marketing čarter tvrtke? 7 (pametnih) načina kako potrošiti novac

Ako pitate čarter tvrtku, proračun je često osjetljiva stvar. No, većina pogrešaka uzrokovana je raspodjelom sredstava iz budžeta na pogrešna mjesta ili u pogrešno vrijeme. Koji trenuci i mogućnosti pametne raspodjele budžeta će donijeti najviše koristi?